Demers didactic complet vizând rezolvarea aritmetică a unei probleme
5 februarie 2016, 21:20
MATEMATICA PENTRU INVATAMANTUL PRIMAR SI DIDACTICA PREDARII ACESTEI DISCIPLINE
Demers didactic complet vizând rezolvarea aritmetică a unei probleme în care se dau diferența, raportul a două mărimi și restul raportului.
Învăţământ primar - Matematica - Lecţii - Clasa a 3-a; Clasa a 4-a;
Învăţământ primar - Discipline opţionale - Clasa a 3-a; Clasa a 4-a;
45 materiale
Review-uri (0)
0 stele
Adăugaţi un review
Nu există niciun review
Lecţii recomandate de comunitatea Didactic.ro
Învăţământ primar - Matematica - Fişe de lucru - Clasa a 2-a; Clasa a 3-a; Clasa a 4-a;
florin_lazar | Scoala Gimnaziala "Academician H. Mihaiescu" Udesti
3 comentarii
Învăţământ primar - Matematica - Fişe de lucru - Clasa a 2-a; Clasa a 3-a; Clasa a 4-a;
florin_lazar | Scoala Gimnaziala "Academician H. Mihaiescu" Udesti
2 comentarii
Subiect matematica- admitere clasa a V a
Învăţământ primar - Matematica - Teste - Clasa a 4-a;
gina62 | Liceul Pedagogic Tulcea
1 comentariu
Comentarii (1)
30.05.2016 20:03 danvulc
Deși predau la gimnaziu, mă fascinează aritmetica, motiv pentru care am multe lecții de predare a celor mai uzuale probleme de acest fel.
(puteți vedea, în materialele postate de mine pe acest site, o problemă foarte interesantă cu împărțirea)
În fiecare an, susțin la clasele a 3-a și a 4-a câteva lecții demonstrative.
Din experiență vă spun că trebuie înlocuită propoziția:
„la împărțirea a la b se obține câtul C și restul R” cu:
„ a este de C ori mai mare decât b și încă R”
Am observat că această formulare este mult mai la îndemână pentru realizarea desenului.
Încercați ca de fiecare dată când este vorba de o împărțire, (nu numai la astfel de probleme), să subliniați această dependență între Deîmpărțit, Împărțitor, Cât și Rest și veți constata, în timp, că vor face corect desenul unor astfel de probleme propuse de dvs. în lecție.
Eu fac, în aceeași lecție și cu suma numerelor, cea de a doua propoziție a problemei, nu numai cu diferența !
Nu cred că generalizarea pe care o aveți în lecție poate fi reținută de elevi !
Nici eu nu am reținut-o !
Această obișnuință a „traducerii” împărțirii, de care vorbeam mai înainte, am observat că este cu succes !
Toate cele bune și numai succese !
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.