Explicarea utilizării cratimei în diferite contexte
29 martie 2016, 09:11
Activitate practică
Învăţământ gimnazial - Limba şi literatura română - Fişe de lucru - Clasa a 5-a; Clasa a 6-a; Clasa a 7-a; Clasa a 8-a;
Învăţământ liceal - Limba şi literatura română - Clasa a 9-a; Clasa a 10-a;
Subtip: Fisa recapitulativa
Metode: Metode activ-participative
Abordări: Abordare integrata; Activitate practica
607 materiale
Review-uri (0)
0 stele
Adăugaţi un review
Nu există niciun review
Fişe de lucru recomandate de comunitatea Didactic.ro
Semne de punctuaţie, explicarea acestora.
Învăţământ gimnazial - Limba şi literatura română - Teste - Clasa a 8-a;
petre_cardos | Scoala Gimnaziala Nr.3 Negresti Oas
4 comentarii
Evaluare Naţională 2016 - rezolvare subiecte simulare Limba română
Învăţământ gimnazial - Limba şi literatura română - Teste - Clasa a 8-a;
2 comentarii
Învăţământ gimnazial - Limba şi literatura română - Lecţii - Clasa a 7-a; Clasa a 8-a;
iuliana1503 | Scoala Gimnaziala "O. Goga" Rasinari
2 comentarii
Comentarii (1)
17.04.2016 12:09 animus19 - Autor
Iertați-mă, eu nu am în nicio poezie din ”Nirvana” ”-ntr-această primăvară”, din câte îmi aminesc, și nici în cele scrise de-a lungul timpului (mii). Eu dau toate aceste exemple, uneori propoziții, fraze întregi (ca de exemplu la subordonatele circumstanțiale sau necircumstanțiale, sau subiectivă, predicativă, exemplele date la rolul utilizării cratimei etc.) din propria mea memorie, fără să citez pe nimeni, decât pe mine însămi. Nu întotdeauna cratima ține locul unui apostrof (în propria poezie). Uneori, ea are rolul unei mici pauze, sau a rostirii legate a cuvintelor, în aceeași silabă. Întotdeauna are un caracter eufonic, de creare a uei cadențe sau muzicalități (eu când îmi scriu poezia, ”o aud”, o recit în gând).
Mulțumesc pentru înțelegere,
Natalia Gălățan
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.