NICHITA STĂNESCU – A CINCEA ELEGIE (patru comentarii) – Lecţii educative pentru elevii din clasele IX-XIII
27 noiembrie 2015, 14:44
Lirismul creat de Nichita Stănescu se bazează pe abstracţii, iar poemul deţine un cod ce permite descifrarea parţială a sensurilor. Ni se înfăţişează un adevărat proces absurd, marcat în text prin termeni specifici: tribunalul „merelor, umbrelor, frunzelor”, condamnarea: „condamnat pentru neştiinţă”, pedeapsa: „mă condamnă la o perpetuă aşteptare”.
În final răzbate imposibilitatea adecvării la o realitate ce se impune arbitrar.
Învăţământ liceal - Limba şi literatura română - Lecţii - Clasa a 9-a; Clasa a 10-a; Clasa a 11-a; Clasa a 12-a; Clasa a 13-a;
Învăţământ profesional şi tehnic - Alte specializari - Clasa a 9-a; Clasa a 10-a; Clasa a 11-a; Clasa a 12-a; Clasa a 13-a;
Subtip: Proiect de lectie; Proiect integrat; Proiect tematic
1565 materiale
Review-uri (0)
0 stele
Adăugaţi un review
Nu există niciun review
Lecţii recomandate de comunitatea Didactic.ro
Adjectivele din grupa (clasa) a II-a
Învăţământ liceal - Limba şi literatura română - Lecţii - Clasa a 9-a;
mihaela_d | Colegiul National "Lucian Blaga" Sebes
0 comentarii
Adjectivele din grupa )clasa I
Învăţământ liceal - Limba şi literatura română - Lecţii - Clasa a 9-a;
mihaela_d | Colegiul National "Lucian Blaga" Sebes
0 comentarii
Conjunctiv prezent si imperfect
Învăţământ liceal - Limba şi literatura română - Lecţii - Clasa a 9-a;
mihaela_d | Colegiul National "Lucian Blaga" Sebes
0 comentarii
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.