Riga Crypro si lapona Enigel / Inteligente multiple
4 februarie 2016, 00:06
Proiect de lectie ce isi propune abordarea transdiciplinara si practica de intelegere a unui text liric. Metoda inteligentelor multiple implica participarea intensa si cu placere a elevilor.
Sursa de inspiratie a fost mentorul meu in ale didacticii Kinga Szekely.
Învăţământ liceal - Limba şi literatura română - Lecţii - Clasa a 10-a; Clasa a 11-a; Clasa a 12-a; Clasa a 13-a;
Subtip: Proiect de lectie; Proiect integrat
Metode: Metode activ-participative; Joc didactic; Joc de rol; Joc logico-matematic; Joc muzical; Joc de miscare; Metode alternative de evaluare
Abordări: Abordare transdisciplinara; Activitate practica
20 materiale
Review-uri (0)
0 stele
Adăugaţi un review
Nu există niciun review
Lecţii recomandate de comunitatea Didactic.ro
Proiect didactic. Povestea lui Harap Alb – „ un pelerinaj spre Unitate”
Învăţământ liceal - Limba şi literatura română - Lecţii - Clasa a 10-a;
Raisa4 | Liceul Teoretic "Alexandru cel Bun" Bender
0 comentarii
Exerciții pe baza unui text dat
Învăţământ liceal - Limba şi literatura română - Lecţii - Clasa a 11-a; Clasa a 12-a;
valentina_haiduc | Grupul Scolar "Dr. Lazar Chirila" Baia de Aries
0 comentarii
Comicul în O scrisoare pierdută
Învăţământ liceal - Limba şi literatura română - Lecţii - Clasa a 10-a;
valentina_haiduc | Grupul Scolar "Dr. Lazar Chirila" Baia de Aries
0 comentarii
Comentarii (2)
06.02.2016 08:31 gabimirea2000
pare o activitate didactica interesanta. E important şi că aţi relevat ca punct slab caracterul cronofag al metodei inteligentelor multiple. Problema este însă că unele activitati sunt foarte uşoare (vezi numărarea apariţiilor de nume), altele complicate (căutarea unor melodii potrivite - dacă elevii nu au internet pe telefon).
Oare acest caracter cronofag nu ar putea fi eliminat prin sarcini de lucru mai reduse? De ce trebuie ilustrate toate felurile de inteligenta? De pilda de ce e necesar sa stim de cate ori e mentionata Enigel in text? De ce să nu numărăm şi de câte ori a fost folosit pronumele substitut, etc.?
Şi pentru mine s-a mai ridicat o problemă. Cum anume stabilim sarcini proporţionale din toate cele 6 feluri de inteligenţă, având în vedere că nu cunosc pentru literatură o astfel de distribuire. Cu câteva exemple, nu se poate dovedi nimic. Mă întreb cu o abordare actoricească, în ce măsură interpretez un text într-un mod util pentru bac, de pildă. E adevarat, poemul învie, dar într-un fel iese şi din intenţia sa, devenind o minidramă. Nu zic ca nu merită astfel de experimente, dar câţiva elevi mai guralivi ne-ar curma bucuria experimentelor cu întrebarea aceea-cuţit: La ce ne foloseşte?
10.02.2016 08:35 valilabrador - Autor
La ce ne folosește? Aplicați metoda (chiar dacă nu este dovedită ștințific) și veți vedea reacția elevilor.
Spor.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.