Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Cui foloseşte excluderea repetenţiei la clasa întâi?

27 ianuarie 2009, 13:12

Doresc să aflu părerea colegilor care s-au confruntat cu situaţii asemănătoare celor din articol.

Descărcaţi fişierul

usureluzenovia

Comentarii (18)

0 0

27.01.2009 22:31 dikki17

Ce putem face cu acesti elevi care au trecut din mila invatatorului si a ajuns in clasa a IV-a, necunoscand nici macar elementele esentiale, cum ar fi adunarea; ce sa mai spun de inmultire; nu stie sa copie corect nici macar din manual sau de pe tabla, dar lucrarile... Greseala a fost cand acesti copii au fost in clasa I. Atunci trebuiau lasati repetenti, ca sa invete sa scrie si sa socoteasca nu in clasa a IV-a! Sunt invatatoare la clasa a IV-a, noua in scoala, dar si la clasa.

0 0

28.01.2009 06:43 lucia2

Sunt de acord cu tot cee ce cuprinde articolul prezentat si ca, prin eliminarea repetentiei la clasa I s-a furat unor copii sansa de a reusi sa isi insuseasca macar minimul de cunostinte . Felicitari pentru articol.

0 0

28.01.2009 11:34 mflorii

Sunt de acord 100% cu ce spuneţi d-voastră dar oare ne aude cineva? E adevărat că părinţii sunt nemulţumiţi dar dacă noi ,cadrele did., nu vom face un front comun să găsim soluţii vor suferii restul elevilor şi suferă şi acum ,am avut asemenea situaţii.Eu aş mai veni cu o soluţie, nu ştiu dacă va fi agreată de cineva. Ştiu că la grădiniţă( grupa mare şi pregătitoare)au o programă apropiată de cea de cls.I.Poate că ar trebui colegele educ.sa evalueze nivelul viitorilor elevi, şi dacă constată că vor fi copii cu probleme intelectuale să propună părinţilor să-i amâne încă un an,tocmai pentru a scăpa de această etichetă ,pentru unii ruşinoasă"REPETENT".

0 0

28.01.2009 16:53 costyyy

Am cls. I si cativa elevi nu stiu literele, nu mai spun de citit si scris. Desfasor activ. de recuperare cu ei ,dar degeaba. Ar trebui lasati REPETENTI.

0 0

28.01.2009 19:56 melindam

Noi trebuie sa facem propuneri in cadrul Comisie Metodice si de ani de zile se consemneaza aceasta propunere: sa se renunte la atat trambitata "eliminarea repetentiei in clasa I". Dar propunerea, sunt convinsa, n-o citeste nimeni nici la ISJ, nici la MECI! Cei care dau asemenea "directive", precis n-au lucrat la clasa! Chiar nu foloseste nimanui! Din experienta de 35 ani la catedra, am constatat ca acele cunostinte ce nu se insusesc in clasa in care este elevul, cu toate programele de recuperare, nu se aprofundeaza! Lantul fara o za, apoi doua... nu mai e lant. Nu suntem egali din niciun punct de vedere. De unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere! Dar sa stiti ca eu am lasat si acum 3 ani repetent in clasa I si in afara de "Dar nu se poate!" "Ce vor spune cei de la ISJ?" nu s-a intamplat nimic. Ce-i drept, mi s-a reprosat ca sunt prea severa, ca pleaca copiii de la scoala noastra( ultima acuza nu s-a confirmat),etc.,etc. Sper ca sa aducem cat mai multi argumente solide pentru o promovabilitate bazata pe cunostinte reale si sa ne si auda cineva! Poate asa vom contribui la o reforma reala in sistem!

0 0

28.01.2009 20:12 chera_liliana

Sunt de acord cu cele spuse de colegii mei, pentru ca ma confrunt cu aceasta situatie . Consider ca repetentia la nivelul clasei I nu afecteaza psihicul micului scolar ci dimpotriva ii salveaza viitorul. Mai dureros este mai tarziu cand in loc de surasuri au parte numai de lacrimi.

0 0

28.01.2009 20:56 maria_cseh

La fel sunt de acord cu cele spuse de fiecare dintre voi.Odată ce sunt pierduţi în clasa I, nu-i mai recuperezi niciodată.

0 0

28.01.2009 21:46 georgiana_cojocariu

Imi pare rau ca intervin dar trebuie sa va contazic ! Invatamantul romanesc este organizat pe cicluri curriculare iar acestea indeplinesc anumite functii si obiective specifice . De exemplu ,ciclul curricular al achizitiilor fundamentale , care cuprinde grupa pregatitoare si clasele I-II, are ca obiectiv general acomodarea la cerintele sistemului scolar si alfabetizarea initiala . Cu alte cuvinte elevul invata sa scrie si sa citeasca pana la sfarsitul clasei a II a .

0 0

28.01.2009 22:18 matei

Va contazic total, d-na Georgiana Cojocariu; la clasa a doua nu mai ai timp sa stai de Gigel sa-l inveti cititul, scrisul si socotitul; ai multe alte lucruri importante de facut cu ceilalti; sunt putini "Gigei", care n-au invatat in clasa I si pot fi recuperati in anul urmator; majoritatea se pierd

0 0

28.01.2009 23:09 tavi_sara

Sa nu uităm totuşi că acei copii care se confruntă cu probleme la invăţătură in clasa I sunt...copii ca toţi ceilalţi, doar că natura nu a fost prea darnică cu ei.Eu cred că nu e bine să-i rănim chiar din primul an de şcoală. Lucrul diferenţiat la clasă e o soluţie. O fi lumea contemporană o junglă, dar noi suntem oameni şi nu mergem la drum numai cu acei copii pe care îi numim buni.

0 0

29.01.2009 15:58 anita_anisia

Domnule/doamna "tavi" daca nu/i ranim in cls I nu credeti ca vor fi raniti o viata?Nu programul diferentiat din cls II ii ajuta.M-am intilnit cu fel de fel de cayuri in 35 ani in inv. si sa stiti ca acei elevi repetenti in cl I au reusit ca in cls II dupa doi ani de cl I au fost printre primii 10 din clasa.Am ajuns la concluyia ca i-a trebuit mai mult timp in a invata sa scrie si sa citeasca.Deci,nu-i mai bine sa-i acordam acel an decit sa-l ducem ca gisca pe apa pina-n cl Iv?

0 0

29.01.2009 19:02 roshkataflower75

Sunt la catedra de 14 ani.....seria trecuta am avut un baiat cu probleme mari de adaptare, timid, retras...l-am trecut in clasa a 2-a doar pentru ca scria atat de frumos...nu intelegea nimic din ce scria, mai bine zis era un bun copiator. Din clasa a 2-a a inceput sa faca progrese remarcabile prin munca asidua a lui si ajutorul a doi colegi de clasa. Acum este clasa a 5-a, la teza la lb. romana a luat 8, la matematica, 9 si are numai medii de peste 7. Pentru mine este un miracol, credeti-ma, acest baietel este pasarea phoenix. Sincer ma bucur enorm ca am avut incredere in instinctul meu de a-i da o sansa....intotdeauna trebuie sa acordam o a doua sansa....

0 0

29.01.2009 20:41 georgiana_cojocariu

Si eu va contrazic , doamna Matei , exista notiununile de :"curriculum adaptat" , "diferentiere" si "individualizare" in procesul de instruire . Oare n-ar trebui sa ne adaptam stilul de predare in functie de inteligentele dominante ale elevilor nostri si de stilul lor de invatare ?!?

0 0

29.01.2009 23:19 rica

Exista standarde de performanta pentru fiecare clasa. Daca la sfarsitul clasei I elevul nu stie literele, nu le leaga in silabe si mai mult de atat, parintii lasa totul pe seama invatatorilor, orice demers in clasa a II-a este inutil. Daca exista speranta ca va invata sa adune, sa scada, nu acelasi lucru se intampla cu citit-scrisul. Oare trebuie sa transformam clasele a II-a in clase simultane?
Exista cazuri speciale. Ce facem cu ele?
In activitatea mea de nn ani am socotit ca elevul absolvent al clasei I trebuie sa stie literele, sa citeasca cuvinte si propozitii corect, in ritm propriu - dar trebuie sa stie. Poate ca putem trece cu vederea si scrierea cu omisiuni, adaugiri, inversari, fara litera mare la inceput de propozitie, fara punct sau virgula... Unul care intr-un an scolar a invatat jumatate din literele alfabetului poate recupera in clasa a II-a ce n-a invatat in clasa I si pe deasupra sa invete si ceea ce se invata in clasa a II-a? Sa fim seriosi!
Urmeaza ca in clasa a III-a sa-l invatam ce trebuia in clasa a II-a si asa mai departe.
Cei mai multi invatatori muncesc cu daruire. Stiu ce ce se petrece in sufletul fiecarui micut! De ce sa-i chinuim pe unii, care pot recupera repetand clasa si fiind "pe picior de egalitate" in clasa a II-a cu ceilalti colegi ai lui?
Am primit un copil lasat repetent la sfarsitul clasei a II-a, pentru ca legea a spus ca nu e voie sa lasam repetenti in clasa I. Nu am reusit sa obtin rezultate pozitive, oricat m-am straduit. Am avut insa norocul ca parintii sa inteleaga si sa duca acest copil intr-o clasa integratoare, repetand de 2 ori clasa a II-a. Dar ce se fac copiii si invatatorii care nu au aceasta posibilitate (mediul rural)?
Mai am inca o propunere: notarea cu calificative este "super", dar numai pentru clasa I. Elevii au probleme la trecerea in clasa a V-a de la sistemul de notare in patru trepte la cel in cel putin 6-7 trepte (de la 0 la 10)
Asa cum spune roshkataflower75: Intotdeauna trebuie sa acordam elevului o a doua sansa. O a doua sansa poate fi si repetarea clasei I.

0 0

01.02.2009 11:16 usureluzenovia - Autor

Multumesc,dragi colegi,pentru comentarii!Ma bucur ca in mare parte sunteti de acord cu cele sustinute de mine in articol.Poate ar trebui sa ne gandim la un alt termen pentru cel de "REPETENT",care sperie! Stiu eu,auzindu-ne parerile,se va renunta la aceasta lege aberanta,venindu-se astfel in ajutorul copiilor in primul rand.Si ca sa inchei mai optimist,as spune ca "puii"pe care-i lasam sunt luati tot de un invatator "mama"la fel de grijuliu,care va continua munca pe cararea deja batatorita.Cred ca aceasta e,cum spuneti si voi,ADEVARATA LOR SANSA.Va doresc o vacanta cu liniste!

0 0

06.02.2009 15:53 elena_calin_2007

Da, asupra termenului trebuie gandit. REPETENT poate fi un cuvant dur pentru ca i s-a asociat o conotatie dura. Copilul, "repetent " in clasa I, poate fi reinscris,fara a figura undeva cu eticheta "repetent". Cred insa ca suntem tributari unei mentalitati comuniste; doar la ei, la comunisti, toti eram egali. Petre Tutea spunea-si bine zicea-"egalitate nu exista in niciun regn, ca doar aurul nu este egal cu carbunele si nici soarecele cu elefantul". Altfel spus, cum nu avem aceleasi date fizice, nu putem avea nici aceleasi date intelectuale. Si nici acelasi mediu, nici acelasi cod genetic, nici aceeasi educatie. Poti remedia. Cat? Depinde tot de datele pe care le ai: tu- educator, el-educat.

0 0

13.12.2009 19:04 maria_cseh

În prezent am cls. a II-a.În primul an, am avut copii care trebuiau să rămână repetenţi.Din fericire, după o vacanţă de vară bine meritată, am avut surpriza să-i regăsesc pe acei copii mult mai pregătiţi de...părinţii lor.Pot spune cu inima pe inimă că în prezent nu există un elev care să nu cunoască literele şi...să scrie după dictare. Totul depinde de felul în care sunt îndrumaţi în afara şcolii, cum se pregătesc acasă, cum se implică părinţii în ajutorul lor.O spun din propria experienţă.

0 0

07.02.2010 14:13 sopy

Sunt pentru repetentie la clasa I. Numai cine nu stie cat de complexa este metoda fonetica analitico-sintetica folosita la predarea literelor ( si probabil sunt multi, din pacate)poate sa sustina ca aceasta se poate aplica la clasa a II-a fara a-i afecta pe ceilalti elevi din clasa. Aici nu este vorba de exercitii diferentiate ca in cazul altor elevi cu ramanere in urma, ci cu predarea efectiva a literelor deoarece acesti copii nu le stiu. Stim bine toti cei care am predat la clasa I ca o lectie de citire-scriere este deosebit de complexa, ia timp si adesea nu reusim sa parcurgem tot ce ne-am propus pentru a obtine eficienta dorita, daramite sa faci asta, asa, printre altele la clasa a II-a.
Cine are clase simultane, cu elevi putini, poate foarte simplu sa-i grupeze pe acei copii din a doua cu cei din clasa I si sa mai parcurga o data materia cu ei, dar cand ai efective de 25-28 de elevi la clasa a II-a, este cam greu sa-i inveti pe cei ramasi repetenti, asa incat sa ai rezultatele doritte.
Nu s-a tinut cont de parerea noastra nici in trecut, nici acum. Pacat!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

0 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN