Doresc ca obiectul fizica sa fie atractiv elevilor si adus la nivelul lor informativ,la ora asta se prezinta la nivelul anilor 60 cu mici exceptii.Eu as comasa notiunile din 2 sau 3 capitole in 2 sau 3 ore cu care sa descopar cu elevii semnificatia lor ,fara a-mi propune si demonstrarea lor,lucru inutil pentru ca se uita repede ,aceasta se poate face la liceu.Restul orelor l-as folosi pentru exercitii ,probleme si discutii asupra modului de intelegere al fenomenelor si utilizarea aparatului matematic .Din 8 ore lunar doar 2 sau 3 le-as folosi pentru o predare prin care as defini notiunile de fizica cu care se va lucra, restul laborator filme didactice care explica aceste fenomene ,sau prezentate pe calulator,dar care nu prea exista acum si care ar face ca elevul sa vina la ora curios ca va invata ceva nou si va intelege lucruri pe care si le explica vag,fara frica ca va fi incorsetat intr-un sistem rigid in care nota este o pedeapsa si nu o evaluare asupra capacitatii elevului de a capata competente in acest domeniu.As schimba total structura manualelor prin faptul ca as introduce notiunile de fizica prin aplicatii tehnice simple,legandu-ma de realitate, care sa genereze competente.Obiectul Educatie Tehnologica este depasit moral pentru care l-as inlocui cu fizica aplicata.Aceasta daca vrem sa pretuim fizica ca stiinta fundamentala a naturii ce genereaza progres si consolidand scoala romaneasca de fizica.
Comentarii (1)
22.08.2016 16:05 NicuTiu - Autor
Doresc ca obiectul fizica sa fie atractiv elevilor si adus la nivelul lor informativ,la ora asta se prezinta la nivelul anilor 60 cu mici exceptii.Eu as comasa notiunile din 2 sau 3 capitole in 2 sau 3 ore cu care sa descopar cu elevii semnificatia lor ,fara a-mi propune si demonstrarea lor,lucru inutil pentru ca se uita repede ,aceasta se poate face la liceu.Restul orelor l-as folosi pentru exercitii ,probleme si discutii asupra modului de intelegere al fenomenelor si utilizarea aparatului matematic .Din 8 ore lunar doar 2 sau 3 le-as folosi pentru o predare prin care as defini notiunile de fizica cu care se va lucra, restul laborator filme didactice care explica aceste fenomene ,sau prezentate pe calulator,dar care nu prea exista acum si care ar face ca elevul sa vina la ora curios ca va invata ceva nou si va intelege lucruri pe care si le explica vag,fara frica ca va fi incorsetat intr-un sistem rigid in care nota este o pedeapsa si nu o evaluare asupra capacitatii elevului de a capata competente in acest domeniu.As schimba total structura manualelor prin faptul ca as introduce notiunile de fizica prin aplicatii tehnice simple,legandu-ma de realitate, care sa genereze competente.Obiectul Educatie Tehnologica este depasit moral pentru care l-as inlocui cu fizica aplicata.Aceasta daca vrem sa pretuim fizica ca stiinta fundamentala a naturii ce genereaza progres si consolidand scoala romaneasca de fizica.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.