DESIGNUL PLĂCILOR DE FAIANŢĂ


Detalii proiect

Liceul Teoretic "Neagoe Basarab" Oltenita , Oltenita, Calarasi

Nivel învăţământ: Învăţământ gimnazial
Disciplină: Matematica
Clasă: Clasa a 7-a

,, Azi facem matematica ce va fi folosită mâine și mai ales poimâine.
Că dacă n-am face-o azi, poimâine ar trebui s-o importăm".
Grigore Moisil

Aplicațiile practice ale matematicii vin să susțină cu un real succes procesul de învățare eficientă ,garantând înțelegerea raționamentelor matematice prin stimularea gândirii logice ,făcând apel la cunoștințele teoretice și formând o serie de abilități necesare înțelegerii fenomenelor din jurul nostru.
Care este diferența între ,,a învăța" și ,,a înțelege"?
Desigur școala transmite informație și verifică nivelul de reproducere a acesteia .A reduce însă rolul școlii doar la vehicularea infomației înseamnă a spune că principalul scop al învățământului este ca absolventul să memoreze cât mai multe date.
Această situație este descrisă în povestioara următoare.
Un elev se plimbă prin parc și ,deodată,în fața lui apare o vrăjitoare.
-Ascultă!-îi spuse ea lui Wladek.Azi e ziua ta și vreau să-ți îndeplinesc o dorință.Spune ,ce dorești ?
-Vreau să știu totul!
-Totul?-se miră vrăjitoarea.
-Ei.....în orice caz ,vreau să știu foarte multe.Atât cât încape într-o enciclopedie groasă....
-Bine!(.....) Acum ai în cap o întreagă enciclopedie,-spuse vrăjitoarea-,dar nimic în afară de aceasta.....
-(.....)A doua zi ,la matematică ,profesorul îl scoate la tablă ,să rezolve o problemă cât se poate de simplă.Cercetează Wladek enciclopedia sa din cap: rezolvarea ecuațiilor de gradul doi și trei,șiruri algebrice,formule ,formule,formule !(....) Dar aici trebuie să aplici o parte din aceste cunoștințe,să gândești,să reflectezi...."
Școala este o instituție a cunoașterii,în care nu doar se transmite informație;ea are și rolul de a forma la elevi capacitatea să opereze cu informașia.De aceea ,ceea ce ne interesează ,ca educatori ,este formarea la elevi a unor competențe specifice fiecărui domeniu .
Proiectul este adecvat mai cu seamă pentru munca în echipă.Realizarea sa presupune parcurgerea cel puţin a următorilor paşi:
Enunţarea sarcinii de lucru;
Repartizarea responsabilităţilor în cadrul grupului;
Colectarea datelor/a materialelor;
Prelucrarea şi organizarea datelor/a materialelor;
Realizarea produsului;
Prezentarea
Evaluarea
Proiectul se va desfăşura cu elevii cls.a-VII-a .
Clasa va fi împărţită in 6 echipe,fiecare echipa are sarcina de a creea un rebus ce va fi postat din care sa reiasa denumirea echipei va creea o insignă sau o mascotă care să-i reprezinte.
Scopul proiectului va fi aflat de elevi după rezolvarea fişei nr.1 iar unitatea de învăţare rezolvând fişa nr.2
,, Matematica se face oriunde, oricând şi oricum ‘’
(Grigore C. Moisil)
Acest proiect răspunde nevoii de a organiza activităţi care să urmărească îmbogăţirea cunoştinţelor elevilor prin achiziţionarea de noutăţi,dezvoltarea şi lărgirea orizontului lor cultural,participarea activă,conştientă şi responsabilă la propria formare,contactul cu lumea reală,observarea şi studierea fenomenelor în condiţii naturale şi sociale,dezvoltarea deprinderii de a se descurca într-un mediu diferit ,să formeze şi să consolideze atitudini şi convingeri.
Obiectivele urmărite în cadrul proiectului sunt:

 Creşterea eficienţei predării şi învăţării;
 Dezvoltarea competenţei –cheie de a învăţa să înveţi;
 Dezvoltarea spiritului participativ,de interactivitate şi intercomunicare;
 Dezvoltarea personală a talentelor ,imaginaţiei şi creativităţii;
 Stimularea ,,triunghiului de aur"părinte-copil-dascăl;
 Valorificarea exemplelor de bună practică;

 Dezvoltarea spiritului de iniţiativă şi antreprenoriat;

 Cunoaşterea locului matematicii in viaţa de zi cu zi
 Să se îmbunătăţească universul de cunoaştere prin cooperarea şi stabilirea unor relaţii de colaborare şi prietenie între colectivul de elevi,prin derularea în comun a activităţilor propuse.
 Să se dezvolte capacităţile de comunicare şi interrelaţionare între elevii clasei.
 Să se stimuleze şi promoveze modalităţi variate de exprimare(creaţii literare,plastice),înclinaţiile,aptitudinile şi talentele artistice ale elevilor,în vederea dezvoltării unor capacităţi încă de la această vârstă.

Loc de desfăşurare: Liceu,bancile din oras ,magazinele cu materiale de construcţii

Perioadă desfăşurare: 05.10.2021 - 21.12.2021