Şcoala cu
bune practici

77 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

ACTIVITĂŢI DE ȊNVĂŢARE OUTDOR ȊN GRĂDINIŢĂ

Învăţământ preşcolar | Alte discipline

Propus de: silvyuca23 | 20.12.2014 01:33 | Revista cadrelor didactice nr. 5/2015 | 1970 vizualizări

Educatia outdoor reprezintă forma de predare-învăţare-formare ṣi se desfăṣoară în afara grădiniţei , respectiv în natură şi spaţii culturale.

ACTIVITĂŢI DE ȊNVĂŢARE OUTDOR ȊN GRĂDINIŢĂ

Profesor Ene Silvia Beatrice, Grădiniţa „Floare de Colţ”,
Bucureṣti, sector 3
e-mail: silvyuca23@yahoo.com

CATEGORIA: Exemple de bune practici educative
pe segmentul de educaţie informală

Educaţia informală reprezintă totalitatea influenţelor neintentionate, eterogene ṣi difuze. Individul acumulează cunoṣtinţe, abilităţi ṣi aptitudini din experienţele sale pe parcursul vieţii.
Educaţia informală se caracterizează prin:
 spontaneitatea contextului în care experienţa educaţională se realizează;
 atractivitatea ṣi diversitatea stimulilor educaţionali care fac ca impactul formativ să fie relevant ṣi semnificativ pentru subiect;
 absenţa restricţiilor care stimulează nevoia de cunoaṣtere autonomă, liberă a persoanei;
 varietatea conţinutului informaţional, acoperind toate domeniile de cunoaṣtere;
 caracterul dominant al valorilor promovate, în funcţie de specificul socio-cultural al comunităţii de apartenenţa ṣi de aspiraţiile morale ṣi spirituale ale subiectului.
Locul ideal pentru învăţarea prin descoperire este natura. Aceasta ne oferă spatial necesar pentru o bună desfăṣurare a activităţilor. De asemenea, preṣcolarii sunt mai deschiṣi, mai activi, dornici să-ṣi exprime ideile ṣi sentimentele celor din jur.
Educaţia în aer liber reprezintă un complex de activităţi în aer liber, de educaţie de mediu şi de dezvoltare socială şi personală. Educaţia permite preṣcolarilor să experimenteze „învăţarea activă” într-un cadru natural cum ar fi: curtea grădiniţei, parc, pădure.
Scopul acestui tip de învăţare este identificarea şi compararea diferitelor abordări privind educaţia în aer liber, dezvoltarea şi introducerea unui nou concept de educaţie pentru toţi.
Educatia outdoor reprezintă forma de predare-învăţare-formare ṣi se desfăṣoară în afara grădiniţei , respectiv în natură şi spaţii culturale. Obiectivul principal îl reprezintă plasarea în cadrul vieţii cotidiene a elementelor pe care copiii le învaţă la grădiniţă, dezvoltarea spiritului practic şi a adaptării la situaţiile concrete de viaţă, modalităţi de înţelegere a elementelor educaţionale predate la grupă.

Activităţile outdoor vizează explorarea posibilităţilor de utilizare a aerului liber şi a cadrului natural ca spaţiu de învăţare şi formarea unor deprinderi pentru a lucra tematic, folosind acest spaţiu într-un mod interdisciplinar.
Menirea cadrelor didactice este să creeze situaţii educaţionale care să întărească încrederea în sine, ţinând cât mai multe activităţi în aer liber, fără a utiliza manuale.
Activităţile outdoor care se pot organiza ṣi desfăşura cu preşcolarii pot fi sub formă de: ateliere de creaţie “Micul pictor”, activităţi sportive “Cine ajunge primul”, excursii, jocuri diverse, acţiuni practic-gospodăreşti, activităţi ecologice.
Rolul fiecărei activităţi este de a aduce preṣcolarului un bagaj de cunoṣtinţe, experienţe ṣi de a-l pune în situaţia de a găsi soluţii singur sau de a aduce copilul în situaţia de a conlucra cu coechipierii pentru a ajunge la rezultatul dorit ṣi de a dezvolta spiritul de competitie.
Organizarea activităţilor de tip outdoor presupune o pregătire temeinică din partea cadrelor didactice, pregătirea materialului didactic pentru activitate, de locaţii bine stabilite ṣi de susţinere materială.
Voi prezenta câte un rezumat din fiecare activitate de tip outdoor pe care le-am desfăṣurat în acest an ṣcolar cu preṣcolarii grupei “Broscuţelor”.

“Plantăm flori ṣi copăcei în curtea grădiniţei”

Această activitate a fost organizată de cadrul didactic pentru a înfrumuseţa ṣi decora spaţiul exterior din curtea grădiniţei, unde au fost implicaţi ṣi părinţi preṣcolarilor.
Preşcolarii au plantat flori şi copăcei ornamentali în grădină şi în jardiniere. Fiecare copil când vine la grădiniţă urmăreṣte evoluţia florilor plantate de ei, le îngrijesc şi le protejează, valoarea educativă a acţiunii fiind foarte mare.
,Parcul nostru ca o floare!”

Este o activitate de igienizare a parcului din curtea grădiniţei. Atât părinţi cât ṣi copiii au purtat mănuşi de unică folosinţă şi saci menajeri pentru această activitate.
Preşcolarii au înţeles necesitatea menţinerii curăţeniei în parcul în care ei se joacă zilnic iar după terminarea activităţii la grădiniţă, pe chipurile lor s-a vazut o mare bucurie pentru munca depusă.
Se mai pot organiza excursii şi drumeţii, vizite la grădina zoologică, la grădina botanică, prilej minunat de a admira natura în ipostaze diferite, de a cunoaşte transformările ei, impactul omului asupra sa, dar şi ocazie de a participa la acţiuni de ecologizare.
“1 Iunie – Ziua tuturor copiilor”

Această activitate s-a desfăṣurat într-un cadru festiv, acţiune în care s-au implicat cadrele didactice dar ṣi directorul unităţi.
Preşcolarii au participat la concursuri variate desfăşurate în aer liber, au susţinut programe artistice, s-au jucat, au cântat, au dansat şi s-au distrat.
, La sfârṣit am organizat un picnic la iarbă verde, am servit tort, prilej pentru a pune în practică normele de comportare în astfel de situaţii, de a arăta respect pentru natură şi mediul înconjurător.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«DECEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

52 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN