Proiectul educațional "ADOPTĂ O CLASĂ!", se adresează
instituțiilor partenere care pot sprijini unitatea de
învățământ, prin donarea de laptopuri, în interesul
beneficiarilor direcți ai educației.
Adoptă o clasă! - Proiect educațional
Interes general | Toate disciplinele
Propus de: miha65 | 03.08.2020 08:14 | Revista cadrelor didactice nr. 66/2020 | 553 vizualizări
ADOPTĂ O CLASĂ! - proiect educațional
Prof. Naraevschi Mihaela
Școala Gimnazială "Aurel Vlaicu", Fetești
În contextul pandemiei de COVID-19, starea de urgență și de
alertă instituite începând cu luna martie a anului școlar
2019-2020 au provocat un experiment social în domeniul educației.
Pentru toți, trecerea la învățarea online a fost o surpriză și
a constituit o provocare, chiar și pentru cei mai adaptabili dintre
profesori și elevi.
În tot acest proces, la Școala Gimnazială "Aurel Vlaicu"
Fetești, protagoniștii au fost profesorii și elevii, urmați
îndeaproape de părinții care au fost incluși în procesul
educațional mai mult decât oricând și, în multe cazuri, mai
mult decât și-ar fi dorit. Împreună au învățat să utilizeze
platforma Classroom, un instrument nou din suita Google Apps for
Education. Cadrele didactice au creat și organizat rapid teme, au
oferit eficient feedback și au comunicat ușor cu părinții.
Elevii au putut să-și organizeze temele în Google Drive, le-au
predat, comunicând direct cu profesorii și cu colegii.
O certitudine este însă că anul școlar 2020/2021 nu poate
începe, în septembrie, în condițiile clasice / tradiționale.
În școala noastră învață 1 090 de elevi și 68 de cadre
didactice. Astfel, în fiecare sală de clasă, va fi nevoie de
câte un dispozitiv tehnic (laptop) pentru a putea susţine lecţii
on-line, în condiţii optime. Conform Art. 163 (1), din Legea
Educației Naționale nr. 1/2011, calitatea educației trebuie să
reprezinte o prioritate permanentă pentru unitatea de
învățământ care însă, în acest moment, nu dispune de fonduri
pentru a pune la dispoziţia cadrelor didactice și elevilor
echipamentele necesare.
Reluarea activităților școlare se va face în anul școlar
2020-2021 prin reducerea numărului de elevi dintr-o clasă și
participarea acestora alternativă la ore. Astfel, pentru școala
noastră, una dintre cele mai reprezentative din țară și care
anul acesta împlinește 100 de ani de când funcționează,
folosirea tehnologiilor digitale în procesul de educație va
presupune o schimbare de paradigmă pentru dascăli, o modificare a
modului de organizare și prezentare a lecțiilor, impunându-se
existența unei infrastructuri performante, eficiente.
Proiectul educațional pe care școala dorește să îl
implementeze, "ADOPTĂ O CLASĂ!", se adresează autorităților
administrației publice locale, reprezentanților comunității
locale, organismelor economice, organizațiilor guvernamentale și
nonguvernamentale, instituțiilor de educație și cultură sau alte
tipuri de organizații care pot sprijini unitatea de
învățământ, prin donarea de laptopuri, în vederea atingerii
obiectivelor educaționale stabilite prin proiectul de dezvoltare
instituțională, în interesul beneficiarilor direcți ai
educației, conform Regulamentului-cadru de organizare și
funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, nr.
5079/2016, cu modificările și completările ulterioare
Potrivit legislației în vigoare (Ordinul MEC 4135/21.04.2020,
privind instrucțiunile pentru crearea și/sau întărirea
capacității sistemului de învățământ preuniversitar prin
învățare on-line), în anul școlar 2020-2021, cadrele didactice
trebuie să realizeze următoarele activități:
a) proiectarea activității-suport pentru învățarea on-line din
perspectiva principiilor didactice și a celor privind învățarea
on-line, fiind responsabile de asigurarea calității actului
educațional;
b) elaborarea, adaptarea și selectarea resurselor educaționale
deschise, a sesiunilor de învățare pe platforme educaționale, a
aplicațiilor, precum și a altor categorii de resurse și mijloace
care pot fi utilizate în procesul de învățare on-line;
c) elaborarea instrumentelor de evaluare aplicabile on-line, pentru
înregistrarea progresului elevilor;
Toate acestea nu se pot realiza în absența unor echipamente
tehnice de calitate cu ajutorul cărora elevii pot urmări on-line
lecțiile predate în sala de clasă de către cadrul didactic și
care, de asemenea, pot facilita monitorizarea acestor activități
de către conducerea școlii, a inspectoratului școlar sau a
ministerului.
Competenţele digitale ale personalului didactic din școala
noastră actualizate permanent prin cursuri de formare oferă
posibilitatea utilizării eficiente a tehnologiei în procesul de
predare-învățare-evaluare şi, ca urmare, se pot atinge
obiectivele educaţionale cu eficacitate, economisind timp şi
ridicând productivitatea la nivelul clasei. Astfel, având la
dispoziție câte un laptop în fiecare sală de clasă,
educatoarele, învățătorii și profesorii ar putea crea resurse
digitale, ar integra dinamic texte, date, obiecte multimedia proprii
sau preluate din locații externe, ar implementa dispozitive
interactive în activități didactice, ar elabora parcursuri
individuale de învățare pentru elevi.
NOI, SUFLETUL ACESTEI ȘCOLI, NE DORIM SĂ FIM SPRIJINIȚI ÎN ACEST
DEMERS PENTRU CA:
NOI, copiii, să putem străbate drumul cunoașterii, construindu-ne
viitorul plini de încredere …NOI, profesorii, să fim un etalon
în fața elevilor, fiindu-le aproape în creionarea parcursului
educațional …NOI, părinții, să ne implicăm activ în bunul
mers al școlii, conștienți fiind că susținerea noastră va da
roade mai târziu …
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.