Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Curtea Școlii AltFel - Cum să transformăm un spațiu gol într-un loc de comunitate și educație -

Învăţământ gimnazial | Toate disciplinele

Propus de: gal-ianko | 23.08.2024 12:37 | 53 vizualizări

Proiectul realizat reprezintă un exemplu de bună practică, care ajută la schimbarea imaginii școlii, ca aceasta să fie un loc plăcut elevilor și cadrealor didactice. Prezintă o rezolvare creativă, care nu necesită multă bază financiară.

Nu susținem o minciună că pentru unii elevi, cel mai plăcut program școlar este pauza. Cadrele didactice ale școlii au responsabilitatea, ca nu doar la orele de curs să dezvolte competențele fizice și psihice ale elevilor, ci și în timpul pauzelor să le ofere diverse posibilități pentru dezvoltarea competențelor sociale, atingând scopul de a integra bunăstarea elevilor în procesul de învățare (Wellbeing).
Ca și în cazul multor școli din zone nefavorizabile, fondurile alocate pentru cheltuielile școlii sunt puține și sunt distribuite către nevoile primare ale acesteia. Chiar dacă această problemă este una reală, nu putem lăsa ca aceasta să împiedice scopul propus. Este foarte important să căutăm rezolvări creative, care nu necesită multă bază financiară.
Articolul descrie un proiect impresionant de transformare a curții unei școli dintr-o zonă nefavorizabilă, într-un spațiu vibrant și educațional, unde elevii pot să se dezvolte atât fizic, cât și psihic, chiar și în timpul pauzelor. Elevii noștri au avut visul de a crea un loc de comunitate care nu e doar estetic, ci le asigură și posibilități de joacă, de recreație. Și-au dorit un loc unde pot fi împreună în aer liber.
După o căutare și planificare comună, am ajuns la idei creative și rentabile, astfel încât să reușim să ne atingem scopul de utilare și eficientizare a spațiilor din curtea și din jurul școlii.
Proiectul a urmărit trei obiective principale:
• Decorarea curții, adică plantarea florilor nu doar în spațiul verde, dar și în anvelope reciclate.
• Amenajarea curții cu bănci și măsuțe din paleți.
• Realizarea unui spațiu de joacă cu jocuri de societate pictate pe asfalt.
Am reînviat mica grădină de flori din fața școlii, iar de-a lungul gardului, am pus anvelope, în care am plantat răsaduri de flori și semințe. Îngrijirea și udarea plantelor este realizată de elevi, ceea ce le dezvoltă și simțul responsabilității.
Cu ajutorul paleților donați de o companie locală, au fost create mese și bănci. După ce au fost curățate și șlefuite în cooperare de elevi-părinți-profesori, acestea au fost decorate cu motive tradiționale de către elevii talentați, contribuind la durabilitatea și frumusețea lor.
Pe asfaltul curții au fost desenate jocuri de societate, care nu doar că înfrumusețează spațiul, dar și contribuie la dezvoltarea mișcării, logicii și creativității elevilor. Elevii au fost implicați direct în alegerea, planificarea și desenarea acestor jocuri.
Întrucât fondurile pentru acest proiect au fost limitate, soluțiile creative și resursele comunității locale au jucat un rol esențial în realizarea acestuia.
Pentru realizarea proiectului propus am avut nevoie de o sumă mică pentru cumpărarea vopselei pentru pavaj și beton (200 RON). Toate celelalte unelte necesare (paleți, cauciucuri, bandă șmirghel, vopsea, lac, flori, pensule) au fost donate de către firme din zonă, care au dorit să contribuie la scopul nostru.
Acest proiect a transformat curtea școlii într-un loc primitor și plăcut, contribuind la crearea unei atmosfere de studiu mai prietenoase. Elevii au fost implicați activ în toate etapele proiectului, ceea ce a dus la dezvoltarea unor competențe esențiale, precum responsabilitatea, creativitatea și abilitățile sociale. De asemenea, acest proiect a demonstrat că vocația profesorilor poate transforma o școală într-un loc unde elevii vin cu bucurie, promovând astfel bunăstarea și integrarea socială a acestora.
Prin acest exemplu, proiectul poate servi drept sursă de inspirație pentru alte școli care doresc să transforme spațiile neutilizate în locuri de comunitate și educație, chiar și cu resurse financiare limitate.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

54 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN