Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

EDUCAȚIA DIGITALĂ O NECESITATE

Interes general | Toate disciplinele

Propus de: meli74 | 19.06.2022 21:38 | Revista cadrelor didactice nr. 87/2022 | 439 vizualizări

Apariția unor dispozitive și servicii mobile mai ușor de folosit
și mai accesibile, alături de dorința de a adapta educația la
generația de copii ‘’digitali’a dus la schimbarea
semnificativă a actului predarii.

EDUCAȚIA DIGITALĂ O NECESITATE
Prof. Înv . primar Coroi Manuela Irina
Școala Gimnazială nr . 169 , București

În ultimii ani a avut loc o schimbare majoră privind
modul în care școlile abordează tehnologia. Apariția unor
dispozitive și servicii mobile mai ușor de folosit și mai
accesibile, alături de dorința de a adapta educația la generația
de copii ‘’digitali’, cu așteptări complet noi în ceea ce
privește procesul de învățământ, a dus la schimbarea
semnificativă a felului în care se înțelege și se practică
actul de învățare, la școala. În loc să folosească tehnologia
doar ca pe un instrument adițional la mijloacele tradiționale de
predare și învățare, multe școli folosesc tehnologia pentru a
influența în mod pozitiv actul educațional. Mai mult, în loc să
o folosească înainte sau după ore, multe cadre didactice folosesc
tehnologia în timpul orelor pentru a stimula interacțiunea cu și
dintre elevi și a obține rezultate mai bune.
În perioada stării de urgență, de suspendare a
cursurilor „educația digitală” a devenit realmente principala
formă de menținere a legăturii cu elevul. Reconfigurarea
procesului de predare-învățare-evaluare a depins foarte mult
măiestria profesorului, de competențele sale digitale. S-a trecut
de la clasa tradițională la clasa virtuală. Cadrul didactic s-a
străduit să depășească bariera distanțării sociale prin
sensibilizarea media, folosind diverse platforme și aplicații:
Zoom, Meet Classroom, Edus, Adservio, WhatApp, Messenger etc.
Astfel, s-a realizat legătura profesor-elev, pentru a consolida și
aprofunda noțiunile teoretice, pentru a parcurge materia, pentru
pregătirea elevilor în vederea susținerii examenelor și pentru
a-i conștientiza pe învățăcei că indiferent sub ce formă se
desfășoară actul educațional, școala este esențială ca ei
să-și urmeze visul de a deveni cineva. Proiectarea didactică a
fost regândită și reorganizată, astfel încât fiecare elev să
aibă acces la resursele educaționale deschise.
Activitățile de învățare au fost organizate sub
formă de: lecții online, fișe de lucru, teme pentru acasă,
chestionare, jocuri didactice, resurse audio sau video etc.puse la
dispoziție în format digital sau pe un suport fizic. Utilizând o
anumită platformă elevii au avut acces rapid la resursele puse la
dispoziție de profesori, iar aceștia din urmă au avut la
dispoziție mecanisme online de feedback individual sau de grup cu
privire la activitatea, performanțele și lucrările elevilor. În
plus, utilizatorii au putut crea diverse opțiuni personalizate,
pentru a derula proiecte școlare sau extrașcolare, în interiorul
platformei, fără niciun cost suplimentar. Testele și bibiloteca
online, o colecție în continuă creștere de materiale
educaționale pentru profesori și elevi, sunt, de asemenea, extrem
de utilizate.
Educația online , trebuie să recunoaștem , este
insuficientă , lipsa de interacțiune directă cu elevul
nepermițând interventia directă , evaluarea permanentă ,
corectarea la timp a greșelilor . De asemenea însușirea multor
noțiuni presupune prezența fata în față profesor elev .
Un alt lipsus al invatmantului online îl reprezintă
posibilitatea verificării prezenței efective la ore , lăsându
–se multă libertate elevilor , având în vedere compromisul
acestei forme de învățământ . Lipsa de pregătire a cadrelor
didactice în ceea ce privește tehnologia și neretribuirea
acestora suficientă pentru această nouă abilitate , diferită de
cea de baza , a dus la o stare de nemulțumire și frustrare care
și –a pus amprenta în eficientă actului didactic .
Anumite materii au la baza prezența fizică ( educația fizică ,
materiile tehnologice ) , predarea online reprezentând un simplu
compromis .
Tehnologia reprezintă modern și este plăcută noii
generații , această ajutând în mod evident procesul de predare
învățare . Invatmantul online se impune în stare de urgență
și ne a ajutată sa depășim această perioada . Nu poate
constitui un mod de predare exclusiv , dar o combinare a
invatmantului față în față și a celui online este benefică
și ajută în momente critice .
Tehnologia este importantă și nu trebuie să lipsească
, fiind prezenta în toate domeniile de activitate . Soluții sunt,
iar instrumentele digitale, odată ce le stăpânești, nu fac
decât să îți eficientizeze lucrul și să ajungi mai ușor la
copii. Elevii de azi vor ajunge pe piața muncii, unde indiferent
dacă ești agricultor sau medic, vei folosi tehnologia.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

66 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN