Este vorba despre influența tehnologiei în educație!
Educația și evoluția societații
Interes general | Toate disciplinele
Propus de: mihaelasialina | 22.03.2023 21:10 | Revista cadrelor didactice nr. 93/2023 | 196 vizualizări
AUTOR: BRADEA MIHAELA
LICEUL CU PROGRAM SPORTIV , GALAȚI
Totul a pornit de la provocarea adresată de o temă a unui curs de
formare profesională , în care ni s-a cerut să analizăm și
discutăm această afirmație .
Deși este o frază destul de scurtă , ea poate fi interpretată
în fel și fel de moduri, de la simplu la complex,de la evident
la extrapolare .
Cu toate acestea, primul lucru care mi-a venit în minte citind
această frază este cuvântul ADAPTARE. Trăim într-o lume care
se regăsește într-o continuă dezvoltare în legătură cu tot
ceea ce ne privește și tot ce se află în jurul nostru, într-un
continuu proces de a ne ușura viața și a ne crea cel mai bun mod
de trai . Așa au început să apară aplicații pe telefon care de
care mai utile, s-au dezvoltat instrumentele de căutare web, au
apărut ustensile care mai de care mai folositoare și mai rapide
în toate domeniile, de la industria tehnologică la sistemul
sanitar, etc , pe care noi ar trebui să le acceptăm, să le
folosim și să învățăm să le utilizăm .
Așa că dacă trăim în continuare în trecut, cum putem noi să
ajungem la acel absolut cunoscut sub termenul de Evoluție? Ca să-l
atingem , avem nevoie să scăpăm de idei vechi, prăfuite, ,deși
foarte bune pentru perioada lor, adânc înrădăcinate în mințile
și în modul nostru de a trăi, să fim deschiși către nou ,
către tehnologie și progres.
Dar dacă noi ne dezvoltăm și evoluăm , nu ar trebui ca și
esența a ceea ce ne deosebește de alte specii , ceea ce ne face pe
noi să creăm aceste ”mașinării spre viitor ” – EDUCAȚIA
să urce treptele spre noi orizonturi ?
Pentru asta este nevoie de o colaborare strânsă și reușită
între toate părțile componente : de la cei ce conduc ministerul
și oferă baza și resursele , la dascăli , elevi și chiar
părinți , întrucât aflați în plin proces de formare și
”rebeliune ” , aceștia au nevoie de tot sprijinul celor din jur
să înțeleagă esența evoluției prin educație.
Astfel , și-a mărit orizonturile și frumoasa meserie de dascăl ,
atingând nemărginite noi oportunități , ce în trecut erau
cunoscute doar ca idealuri și vise , păreau basme și imposibil de
atins.
În evoluția ei au apărut noi metode de a preda , ce implică
mai mult tehnologia , precum platformele de e-Learning, avem noi
metode de a face materia să pară mai atractivă și mai ușor de
înțeles , să pară un joc (ex . AEL-urile ) , avem la dispoziție
atât de multe surse de informare , atât pentru noi, profesorii –
site-uri cu utile trucuri didactice , metode de evaluare inedite (ex
Kahoot) , astfel încât totul să devină mai interactiv și
atrăgător , cât și pentru elevi , platforme prin care pot
încerca să-și aprofundeze cunoștințele sau multiple
videoclipuri prin care pot înțelege mai multe , dar și o
multitudine de aplicații care ”vor fura puțin startul ” și-i
vor face puțin mai leneși , dar mai capabili pentru un viitor plin
de roboți și inteligență artificială .
Astfel ,trebuie să conștientizăm că noi și tot ceea ce ne
înconjoară suntem în plin proces de evoluție, să nu ne temem de
inteligența artificială și avantajele pe care ni le oferă , să
ne adaptăm la ceea ce înseamnă progres .
Deși totuși pare cel mai natural lucru și care merge în
același timp cu modul în care se dezvoltă societatea , atunci
când trebuie să-ți schimbi obiceiurile intervin un amalgam de
sentimente și trăiri care fac procesul cât mai greu de realizat .
Tindem să ne adaptăm și să ieșim din zona de confort pentru a
ne integra într-un grup sau într-o categorie socială , iar atunci
când nu reușim sau ne ia mai mult să reușim , ne demoralizăm ,
uitând de faptul că fiecare este diferit și are o capacitatea
diferită de accepta schimbări în viața lor . Astfel , atât
pentru profesori , cât și pentru elevi ar trebui să existe cât
mai mult suport din partea tuturor părților implicate și o
perioadă mai lungă de conștientizare a existenței acestor
tehnologii evolutive , a utilității inteligenței artificiale ,
și învățare a modului de funcționare , etapele utilizării și
toate trucurile acestor aplicații , site-uri , platforme etc.
Concluzionând , adaptarea la dezvoltare a vieții în general , dar
și noile metode ce pot fi utilizate în învățământ ,
constituie , din punctul meu de vedere , cheia unui viitor mai bun
, cu oameni educați și capabili să urce următoarea treaptă în
evoluția societății . Un sistem de învățământ adaptat va
însemna în viitor o populație cu cunoștințe temeinice , actuale
pentru perioada în care vor trăi , educați pentru societatea în
care vor trăi .
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.