În material am prezentat pașii de urmat pentru utilizarea aplicației digitale Padlet și câteva exemple de lecții/ teme în care elevii au folosit Padlet în diferite momente ale activității.
Educația și tehnologia: Padlet
Învăţământ primar | Toate disciplinele
Propus de: valy_nita | 01.03.2021 14:28 | Revista cadrelor didactice nr. 70/2021 | 1971 vizualizări
Padlet este o aplicație online care permite utilizatorilor să-și exprime cu ușurinţă
opiniile pe un subiect comun pe un „avizier” virtual (wall). Peretele este, de fapt, o pagină
web unde utilizatorii publică scurte mesaje conţinând text, imagini, clipuri video şi / sau
legături. Colaboratorii pot fi invitaţi prin e-mail sau cu ajutorul URL–ului.
Utilitatea Padlet
Padlet este utilizat pentru-socializarea clasei, învățarea prin colaborare, învățarea de la egal la egal, colectarea cercetării și a resurselor pe un anumit subiect, măsurarea înțelegerii unui subiect sau a unui concept studiat. Este o aplicație ușor de folosit de către elevi și de către profesori.
Cum se utilizeaza Padlet
Prima dată trebuie să dăm click pe „Build a wall’ de pe pagina aplicației (orice modificare se realizează simplu – printr-un dublu click pe peretele alb). Se poate alege un fundal din galeria aplicației, stabili un titlu, subtitlu și alte câmpuri relevante. Totul într-o manieră extrem de simplă. Titlul poate fi denumirea lecției iar subtitlul- sarcina cerută pentru tema de casă. La această activitate toată clasa trebuie să contribuie. Trimiteți elevilor adresa unde se află peretele virtual și asigurați-vă că toți copiii știu să folosească aplicația (15 minute sunt arhisuficiente pentru inițiere). Este important să subliniați faptul că toți elevii să-și treacă numele atunci când postează. La ora următoare proiectați peretele în fața clasei și discutați împreună contribuțiile fiecăruia. Acest exercițiu se poate transforma într-o excelentă sesiune de dezbatere educațională, în care elevii sunt puși în situația de a pune în valoare argumente diferite pentru fațete diferite ale unor chestiuni.
Modalităti de utilizare la clasă a aplicației Padlet
La disciplina Știintele naturii, clasa a IV-a, lectia ¨Lanțuri trofice¨
Selectez Crează un padlet.optiunea Rubrica. În prima coloană scriu sarcinile de lucru și un model: realizați un lanț trofic din cel puțin 3 elemente cu imagini și explicații. Exemplu : iarba crește din pământ, oaia mănâncă iarba, lupul mănâncă oaia ; când moare, lupul îngrașă pământul din care crește iarba. Aloc fiecărui copil câte o coloană.se poate realiza în oră sau ca temă.
La disciplina Educație civică, clasa a IV -a, lecția ¨Apartenența la Uniunea Europeană¨
Selectez opțiunea Harta . Le transmit copiilor sarcinile de lucru, adaugând un model: o imagine din România, 5-6 rânduri despre țară și un link cu țările membre UE :
https://europa.eu/european-union/about-eu/countries_ro, urmând ca fiecare copil să aleagă o țară, o imagine, text și să o adauge pe padlet . Se poate realiza că sarcina de lucru în clasă sau ca temă pentru acasa.
La disciplina Limba și literatura română, clasa a IV-a, Medalion Mihai Eminescu (pentru fiecare autor studiat câte un alt padlet)
Selectez opțiunea Rubrica, împart clasa în echipe, denumesc coloanele, sarcinile de lucru, elevii care se ocupă de fiecare rubrică. Exemplu: Viața, Opera, Fotografii cu text, Poezia preferată, Parerea mea despre autor.
La disciplina Istorie, clasa a IV-a, Lecția ¨Copilăria de ieri și de azi¨
Selectez opțiunea Rubrica, scriu sarcinile de lucru și câte o rubrică pentru fiecare elev ( numele). Să scrie un text în culori, copilăria bunicilor povestită de ei, a părinților, a lor înșiși, să adauge fotografii cu jocuri și jucării din cele trei perioade.
Consider padletul un portofoliu, un dosar electronic util, ușor de accesat, plăcut și atractiv care poate fi folosit la fiecare disciplina în oricare dintre etapele lecției.
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.