Escape Room este o formă de divertisment în care un grup de oameni este captiv într-o cameră. Pentru a putea ieși din încăpere trebuie să rezolve mai multe puzzle-uri. Această idee poate fi preluată și adaptată în activitățile didactice.
Escape Room
Învăţământ gimnazial | Matematica
Propus de: 2021matematica | 18.05.2021 19:01 | Revista cadrelor didactice nr. 72/2021 | 317 vizualizări
prof. Coțofan Mariana-Aurora
Școala Gimnazială Loamneș, județul Sibiu
Materialul, sub forma unui joc, se realizează în Google Drive și poate conține mai multe indicii. Pentru fiecare indiciu trebuie create două prezentări și un formular google. Prima prezentare conține imaginea unei camere cu mai multe obiecte (Imaginea 1), unul dintre obiecte conține indiciul ascuns. A doua prezentare conține indiciul: o problemă de matematică pe o anumită temă (Imaginea 2).
Elevii pot lucra singuri sau pe grupe. Ei primesc link-ul de conectare. Trebuie să citească cu atenție informațiile primite pentru a putea rezolva sarcinile.
Descrierea activității: Ești închis în Casa Enigmelor. Pentru a putea ieși din Casa Enigmelor trebuie să descoperi unde sunt ascunși indicii, dar trebuie să afli și răspunsurile corecte la problemele trecute ca indicii.
Atunci când găsești locul în care este ascuns indiciul, cursorul se transformă într-o mână. Pentru a vedea indiciul ascuns trebuie să dai click cu mouse-ul în zona respectivă.
După ce se rezolvă poblema prezentată ca indiciu, răspunsul corect trebuie introdus în caseta indicată. Se va deschide formularul google în care se trece răspunsul corect.
Dacă răspunsul este greșit, este afișat mesajul: Ai greșit, mai încearcă! Dacă răspunsul este corect ești anunțat că ușa s-a deschis, poți să ieși din încăpere și primești link-ul spre o altă cameră, spre un alt indiciu.
După ce se rezolvă corect toate problemele, se primește mesajul: Ușa s-a deschis, ai evadat din Casa Enigmelor! (Imaginea 3).
La sfârșitul jocului, elevul este invitat să își treacă numele alături de cei care au reușit să evadeze din Casa Enigmelor, astfel profesorul poate să vadă elevii care au reușit să rezolve corect problemele trecute ca indicii.
Această metodă poate fi folosită în cadrul unei lecții în etapa de asigurare a feedback-ului.
Bibliografie: https://www.youtube.com
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.