Şcoala cu
bune practici

70 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Escape Room

Învăţământ gimnazial | Matematica

Propus de: 2021matematica | 18.05.2021 19:01 | Revista cadrelor didactice nr. 72/2021 | 311 vizualizări

Escape Room este o formă de divertisment în care un grup de oameni este captiv într-o cameră. Pentru a putea ieși din încăpere trebuie să rezolve mai multe puzzle-uri. Această idee poate fi preluată și adaptată în activitățile didactice.

prof. Coțofan Mariana-Aurora
Școala Gimnazială Loamneș, județul Sibiu

Materialul, sub forma unui joc, se realizează în Google Drive și poate conține mai multe indicii. Pentru fiecare indiciu trebuie create două prezentări și un formular google. Prima prezentare conține imaginea unei camere cu mai multe obiecte (Imaginea 1), unul dintre obiecte conține indiciul ascuns. A doua prezentare conține indiciul: o problemă de matematică pe o anumită temă (Imaginea 2).
Elevii pot lucra singuri sau pe grupe. Ei primesc link-ul de conectare. Trebuie să citească cu atenție informațiile primite pentru a putea rezolva sarcinile.
Descrierea activității: Ești închis în Casa Enigmelor. Pentru a putea ieși din Casa Enigmelor trebuie să descoperi unde sunt ascunși indicii, dar trebuie să afli și răspunsurile corecte la problemele trecute ca indicii.
Atunci când găsești locul în care este ascuns indiciul, cursorul se transformă într-o mână. Pentru a vedea indiciul ascuns trebuie să dai click cu mouse-ul în zona respectivă.
După ce se rezolvă poblema prezentată ca indiciu, răspunsul corect trebuie introdus în caseta indicată. Se va deschide formularul google în care se trece răspunsul corect.
Dacă răspunsul este greșit, este afișat mesajul: Ai greșit, mai încearcă! Dacă răspunsul este corect ești anunțat că ușa s-a deschis, poți să ieși din încăpere și primești link-ul spre o altă cameră, spre un alt indiciu.
După ce se rezolvă corect toate problemele, se primește mesajul: Ușa s-a deschis, ai evadat din Casa Enigmelor! (Imaginea 3).
La sfârșitul jocului, elevul este invitat să își treacă numele alături de cei care au reușit să evadeze din Casa Enigmelor, astfel profesorul poate să vadă elevii care au reușit să rezolve corect problemele trecute ca indicii.
Această metodă poate fi folosită în cadrul unei lecții în etapa de asigurare a feedback-ului.

Bibliografie: https://www.youtube.com

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«NOIEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

183 voturi | 11 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN