Cu toții știm cât de dificilă este evaluarea în lipsa interacțiunii față în față. Totuși soluții există, Astfel ,în vederea realizării evaluării ,am folosit de multe ori testele realizate pe platforma Socrative.
Evaluarea în școala on-line
Învăţământ gimnazial | Limba şi literatura română
Propus de: grigoriuanamaria | 07.04.2021 15:54 | Revista cadrelor didactice nr. 71/2021 | 270 vizualizări
Evaluarea în școala on-line
Prof. Grigoriu Anamaria
Școala Gimnazială Nr.30 Timișoara
Doresc să vă împărtășesc astăzi câteva lucruri legate de evaluarea în timpul școlii on-line. Cu toții știm cât de dificilă este această etapă a lecției în lipsa interacțiunii față în față. Totuși soluții există, iar noi, cadrele didactice avem datoria de a le găsi și de a le implementa cu succes în clasa de elevi. Astfel ,în vederea realizării evaluării ,am folosit de multe ori testele realizate pe platforma Socrative.
Socrative este un sistem interactiv de evaluare a elevilor care poate ajuta profesorii să înceapă conversația și învățarea prin teste și chestionare create chiar de ei. Elevii accesează întrebările printr-un cod de cameră,obținut de la profesor, iar răspunsurile se înregistrează imediat pe computerul cadrului didactic. După ce elevii au trimis răspunsurile ,profesorii pot afișa rezultatele.
Profesorii pot concepe întrebări rapide, chestionare și fișe de ieșire care permit întrebări cu răspuns multiplu, adevărat / fals și cu o singură propoziție, care pot fi notate cu feedback pentru fiecare elev. În plus elevii se pot asocia pentru a juca Space Race, o activitate de colaborare care permite echipelor de elevi să răspundă la întrebări cât mai repede posibil. Cadrul didactic poate accesa rezultatele acestei curse în timp real. La final, profesorii pot vedea datele chestionarului și le pot descărca printr-o foaie Excel sau le pot trimite prin e-mail pentru o planificare ulterioară.
Socrative funcționează pe aproape orice dispozitiv cu web sau aplicație. Folosite corect, testele Socrativ permit profesorilor să creeze conținut bogat de tip test și să angajeze toți elevii prin întrebări rapide de evaluare formativă .Este un instrument excelent pentru a cuantifica învățarea în aceste momente dificile, când întâlnirea fizică dintre profesor și elevi nu poate fi realizată.Trebuie subliniat că există multă flexibilitate în modul în care profesorii structurează întrebările, răspunsurile și explicațiile. Elevii care sunt reticenți să ridice mâinile în clasă vor aprecia șansa de a răspunde digital și de a primi note pe aceste răspunsuri.
Acestor avantaje li se adaugă, așa cum este și firesc, unele dezavantaje, ce pot fi însă depășite cu ușurință de profesor. Cadrele didactice trebuie să țină cont de faptul că este ușor pentru elevi să aleagă un răspuns greșit în încercarea lor de a răspunde rapid. De asemenea, poate fi nevoie de timp pentru a crea seturi de întrebări de calitate. În timp ce capacitatea de a partaja seturi de întrebări este o soluție plăcută, o funcție de încărcare ar adăuga multiple beneficii.
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.