Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Firma de exercițiu Flower Philosophy SRL – de la virtual la real

Învăţământ liceal | Tehnologii

Propus de: hanesmihaela | 13.07.2022 15:38 | Revista cadrelor didactice nr. 86/2022 | 182 vizualizări

Considerăm că firma de exercițiu este cea mai frumoasă și
practică variantă de a influența gândirea și viziunea elevilor
cu privire la latura antreprenorială a afacerilor.

Firma de exercițiu Flower Philosophy SRL – de la virtual la real

Autor: prof. ec. Haneş Mihaela Ramona

Firma de exerciţiu - reprezintă o metodă interactivă de
învăţare pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial, o
concepţie modernă de integrare şi aplicare interdisciplinară a
cunoştinţelor, o abordare a procesului de predare-învăţare care
asigură condiţii pentru probarea şi aprofundarea practică a
competenţelor dobândite de elevi în pregătirea profesională.
Introducerea metodei de învăţare prin firma de exerciţiu, în
învăţământul profesional şi tehnic din România s-a realizat,
începând cu anul 2001, printr-un proiect iniţiat în cadrul
Pactului de Stabilitate pentru Europa de Sud-Est şi desfăşurat
de Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional
şi Tehnic (CNDIPT) din România în colaborare cu Ministerul
Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi Kulturkontakt
din Austria -proiectul ECO NET.
In anul şcolar 2001-2002 se înfiinţează Centrala ROCT.
Începând cu anul şcolar 2008-2009, ROCT este membru afiliat la
EUROPEN – European Practice Enterprises Network (organizaţie
care reprezintă reţeaua europeană a peste 7500 de firme de
exerciţiu din 42 de ţări) .
În anul 2008 se înfiinţează Departamentul ROCT prin OMECT
5109/25.08.2008, în cadrul Centrului Naţional de Dezvoltare a
Invăţământului Profesional şi Tehnic.
Obiectivul general al învăţării prin firma de exerciţiu îl
reprezintă dezvoltarea spiritului antreprenorial, prin:
• familiarizarea elevilor cu activităţile specifice unei firme
reale
• simularea operaţiunilor şi proceselor economice specifice
mediului real de afaceri
• perfecţionarea limbajului de afaceri
• dezvoltarea de competenţe şi atitudini necesare unui
întreprinzător dinamic: creativitate, gândire critică,
rezolvarea de probleme, luare de decizii, asumarea
responsabilităţii, lucrul în echipă, iniţiativă,
perseverenţă, auto-organizare şi auto-evaluare a resurselor
individuale, flexibilitate.
Obiectivele specifice ale aplicării acetei metode de învăţare se
referă la:
• dezvoltarea spiritului antreprenorial al elevilor din
învăţământul profesional şi tehnic
• facilitarea trecerii absolvenţilor învăţământului
profesional şi tehnic de la şcoală la viaţa activă
• dezvoltarea spiritului antreprenorial al adulţilor prin
programele de formare profesională continuă
Firma de exerciţiu în învăţământul profesional şi tehnic,
profilul servicii, reprezintă o componentă a curriculumului
naţional pentru profilul servicii şi a curriculumului în
dezvoltare locală pentru celelalte profiluri. La nivel
extracurricular elevii participă la târguri interne şi
internaţionale ale firmelor de exerciţiu.
În viață, toate lucrurile încep cu un gând, iar cei care ajung
să realizeze lucruri cu adevărat mărețe, sunt cei care știu să
valorifice fiecare resursă, indiferent de natura sa. Bazându-se pe
principiul „Talentul fără muncă nu duce nicăieri”, elevii
clasei a XI-a A de la Colegiul Tehnic ’’Ioan-Ciordaș’’ din
Beiuș, alături de profesor economist, Haneș Mihaela Rmona, au
creat firma de exercițiu FLOWER PHILOSOPHY SRL.
În viziunea noastră, firma de exerciţiu reprezintă o metodă
interactivă de învăţare pentru dezvoltarea spiritului
antreprenorial, o concepţie modernă de integrare şi aplicare
interdisciplinară a cunoştinţelor, o abordare a procesului de
predare-învăţare care asigură condiţii pentru probarea şi
aprofundarea practică a competenţelor dobândite de elevi în
pregătirea profesională. Suntem de părere că doar începând de
jos, putem ajunge sus, și că doar atunci când știm vedea
frumosul în fiecare idee, putem realiza ceva durabil, lucru care pe
noi ne-a motivat în fiecare zi să dăm tot ce avem mai bun pentru
a face ”Rai” din ce avem.
Prin firma de exercițiu elevii au șansa de a-și dezvolta
tehnicile de negociere, abilitățile de comunicare și
relaționare, de a realiza activități de marketing, aceasta fiind
poate cea mai frumoasă și creativă parte a unei afaceri.
Totodată întocmesc contracte, au ocazia de a învăța să vândă
ca niște profesioniști.
În plus, prin firma de exercițiu, se urmărește creșterea
șanselor de ocupare pe piața forței de muncă în rândul
elevilor, viitori absolvenți, prin crearea cu și pentru aceștia
de contexte de învățare cât mai asemănătoare cu mediul
economic real – firma de exercițiu – stimulativ, securizant
care să le faciliteze tranziția de la școală la viața activă,
promovarea şi dezvoltarea antreprenoriatului autohton pentru o
economie globală, dezvoltarea de competenţe necesare unui
întreprinzător dinamic şi viabil, dezvoltarea carierei
profesionale pentru o piaţă a muncii dinamică şi flexibilă,
asigurarea şi dezvoltarea calităţii în unităţile de
învăţământ profesional şi tehnic, dezvoltarea abilităților
de analiză și sinteză, a creativității si relațiilor
interumane la tineri, familiarizarea elevilor cu activităţile
specifice unei firme reale.
Prin toate activitățile desfășurate în cadrul firmei de
exercițiu elevii vor ajunge să înțeleagă mult mai bine ce
implică o viață dinamică de antreprenor. Flower Philosophy
este un atelier de flori în care orice vis devine realitate.
Împreună scriem povești despre idealurile din suflet, pe care le
așezăm în imagini ce ne definesc. Florile, decorurile, detaliile
ce fac diferența, pasiunea, dragostea pentru ceea ce facem – sunt
ceea ce ne fac pe noi să vă îndeplinim visul. Rezultatul este
despre emoție și fericire!
Obiectul nostru de activitate îl constituie designul floral. Ne
dorim să transformăm fiecare așteptare în imagini ce vorbesc de
la sine despre pasiune și dăruire. Iubim ceea ce facem, așa că
ne dorim să conturăm cu energia florilor fiecare poveste ce
urmează să fie unică, fiecare gând ce depășește granițele
cuvintelor, fiecare eveniment în care suntem onorați să aducem
pasiunea din inimile noastre și să o așezăm în brațele
voastre. Ne dorim să ajungem departe, dar pentru toate acestea
avem nevoie de oameni dedicați și oameni care să se alăture
frumoasei noastre aventuri în lumea antreprenorială a afacerilor.

Creație. Visare. Liniște. Terapie. Frumos. Sensibilitate. Putere.
Delicatețe. Formă. Esență. Dăruire. Toate acestea însumează
ceea ce iubim noi mai mult: florile! Suntem recunoscătoari pentru
darul pe care l-am primit de la divinitate, noi îl numim har și
credem cu tărie că ne-am născut cu el. Stilul în care creăm
este unul lejer, texturat, luminos, romantic, vesel si abundent.
Iubim florile și le lăsăm să ne absoarbă toate mood-urile, le
ascultăm și le așezăm acolo unde ele ne cer. Asta e creație din
perspectiva noastră. Considerăm o inovare tot ceea ce am creat
până în prezent. Am adus ceva nou prin originalitatea lucrării,
prin stilul propriu şi prin tema colorată, dar totodată lucrând
cu seriozitate.
Obiectivul nostru este unul cât se poate de real şi realizabil,
mai avem nevoie doar de efort pentru a-l îndeplini, ori nimic nu se
face fără sacrificiu. Considerăm că firma de exercițiu este
cea mai frumoasă și practică variantă de a influența gândirea
și viziunea elevilor cu privire la latura antreprenorială a
afacerilor, precum și dezvoltarea abilităților de analiză și
sinteză, a creativității și relațiilor interumane în rândul
acestor tineri.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

67 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN