" TELL ME AND I FORGET, TEACH ME AND I MAY REMEMBER, INVOLVE AND I LEARN" (BENJAMIN FRANKLIN) - "SPUNE-MI ȘI VOI UITA, ÎNVAȚĂ-MĂ ȘI POATE ÎMI VOI AMINTI, IMPLICĂ-MĂ ȘI VOI ÎNVĂȚA"
IMPLICAREA ELEVILOR ÎN ACTUL DE PREDARE
Învăţământ primar | Limbi moderne
Propus de: kmy732003 | 30.03.2016 22:34 | Revista cadrelor didactice nr. 25/2016 | 744 vizualizări
Acesta este motto-ul meu în viața mea de dascăl. Deși pare periculos pentru un profesor de limba engleză să implice elevii din ciclul primar în actul de predare, este cât se poate de ușor, eficient și benefic. Se știe că, din păcate, există o discrepanță între programa la limba română și cea la limba engleză la clasele primare. Având în vedere că cei mici nu știu noțiuni ca prezentul continu, gradele de comparație la adjective sau substantivele nenumărabile, pare imposibil, la prima vedere, ca aceste noțiuni să fie asimilate și folosite corect și eficient de către cei mici. Și totuși este posibil. Metoda folosită? Cea prin descoperire. Mi-a fost teamă la început s-o folosesc, dar cu trecerea anilor, a devenit metoda preferată, pot să spun.
La clasa a-IV-a am avut de predat gradele de comparație ale adjectivelor. Am pus pe tablă un poster cu mai multe animale (leu, girafă, elefant, maimuță, hipopotam, zebră, crocodil, cal, delfin, șarpe, șopârlă, furnică, păianjen, tigru, iepure). Au urmat întrebări referitoare la animale, cum sunt ele iar copiii au dat exemple FAT, SMALL, FAST, LONG, etc și le-am scris pe tablă . Le-am cerut elevilor să spună cum este șarpele față de șopârlă. Propoziția am tradus-o în engleză împreună cu copiii și am scris pe tablă THE SNAKE IS LONGER THAN THE LIZARD. Au urmat și celelalte animale. THE DOLPHIN IS CLEVERER THAN THE HORSE. THE ANT IS SMALLER THAN THE SPIDER. THE HORSE IS FASTER THAN THE RABBIT. THE MONKEY IS FUNNIER THAN THE ZEBRA. THE TIGER IS BIGGER THAN THE LION. THE ELEPHANT IS FATTER THAN THE HIPPO.
Următorul pas a fost acela de a stabili regula folosită pentru a compara animalele. Elevii au au venit pe rând la tablă și au încercuit termitația -ER de la fiecare adjectiv și tot ei au fost cei care au construit regula. ADJECTIV + -ER CÂND COMPARĂM DOUĂ ANIMALE. Am inclus și excepțiile FUNNIER, BIGGER, FATTER. Tot copiii au fost cei care au stabilit regulile și le-au scris în caiete.
Exercițiile care au urmat s-au dovedit a fi ușoare deoarece elevii au înțeles mecanismul. Faptul că au fost implicați în actul de predare, că ei au stabilit regulile, nu le-au fost dictate, că ei au "descoperit" terminația, nu le-a fost arătată de către profesor, a fost pe cât de interesant pe atât foarte distractiv. Unii dintre ei au recunoscut că s-au simțit ca niște mici profesori. Lecția a fost un advărat succes datorită faptului că elevii au fost implicați activ în procesul de predare-învățare.
Toți profesorii trebuie să-și implice elevii în mod constant în procesul de învățământ folosind metode active, care să facă orele de limba engleză eficiente și distractive. Astfel și elevii se simt foarte importanți.
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.