Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Interculturalitatea prin intermediul limbii și literaturii engleze

Învăţământ liceal | Discipline psihologice şi pedagogice

Propus de: madalinaroxana18 | 08.08.2015 00:02 | Revista cadrelor didactice nr. 15/2015 | 990 vizualizări

Toate societățile de azi se caracterizează printr-un grad crescând de multi-culturalism și de diversitate culturală, ceea ce face recunoașterea și respectarea drepturilor fiecărui grup.

Interculturalitatea prin intermediul limbii și literaturii engleze

Există o legătură firească între educația globală și educația interculturală, care privește modul în care interacționăm cu celelalte culturi, societăți sau grupuri chiar la noi în țară, comunitate sau oraș și nu numai. Toate societățile de azi se caracterizează printr-un grad crescând de multi-culturalism și de diversitate culturală, ceea ce face recunoașterea și respectarea drepturilor fiecărui grup.
Pentru a realiza educație interculturală putem utiliza orice formă, de la lecțiile obișnuite, pe care fiecare cadru didactic le desfășoară până la activitățile realizate în afara perimetrului școlar și poate în afara spațiului național.
Trăim într-o eră civilizată în care socializăm foarte ușor și să avem acces la foarte multe informații fapt ce permite să le oferim elevilor noștri un spectru mai larg al culturii decât ne-ar permite în mod normal manualul de limbă engleză.
O bună metodă de a realiza interculturalitate este schimbul de experințe între elevii români și cei din Marea Britanie, mai exact, acest fapt s-ar realiza prin inițierea unui program prin care o familie din România ar fi dispusă să-și trimită copilul în afara granițelor țării, la o altă familie unde are putea vedea care este mediul în care își desfășoară cei de acolo activitățile extracurriculare sau cum se desfășoară activitățile școlare într-o instituție străină, același lucru întâmplându-se și cu elevul din Marea Britanie. Acest proiect are putea dura o săptămână, timp în care elevii s-ar putea acomoda și ar putea descoperi o parte din valorile culturii în care au pătruns. La întorcerea acasă s-ar putea realiza o întâlnire cu totți elevii care au fost plecați pentru a le împărtăși colegilor din experiențele pe care le-au trăit și mai ales să le spună care sunt diferențele culturale pe care le-au sesizat în perioada în care au fost plecați.
Profesorul mai poate implementa diverse parteneriate între școlile din țară, dar și din țările în care limba oficială este limba engleză. Pentru realizarea legăturii dintre cele două școli poate fi utilizată corespondența școlară, prin schimburi de desene, de casete video și audio, scrisori prin care să-și împărtășească diferite gânduri sau idei, reviste care să le ofere informații culturale. Prin intermediul acestor parteneriate elevii și-ar putea face nenumărați prieteni fapt ce le-ar putea permite să relaționeze mai ușor sau să-și îmbunătățească limba engleză întrucât o utilizează mai frecvent iar faptul că ar avea prieteni de o altă naționalitate ar reprezenta o motivare.
Un alt mod de a realiza interculturalitate prin intermediul limbii engleze ar fi utilizarea de materiale didactice precum: reviste, ziare utilizate cu foarte mare interes în Marea Britanie sau America. Revistele i-ar putea deconecta pe elevi de la rutina zilnică de a răsfoi un manual pentru a afla diverse lucruri, de cele mai multe ori fictive, și utilizarea acestora pentru a afla lucruri noi, fapte care se petrec în alt spațiu decât cel în care își desfășoară activitatea zilnică.
În cadrul acestei discipline ar putea fi organizate și activități distractive care ar implica un anumit număr de elevi cu rol de a transmite anumite emoții. Piesele de teatru constiutie o modalitate interesantă de pune pe scenă unele dintre operele marelui scriitor englez William Shakespeare. Prin intremediul unor asemenea activități publicul format din elevi și nu numai ar face cunoscută o parte din literatura de elită a lumii iar elevii români ar putea face o comparație între modul în care își așterne gândurile pe hârtie un scriitor englez și abordarea pe care o au scriitorii români în operele literare. Această metodă oferă o ocazie remarcabilă de a ilustra legăturile dintre operele literare din spațiul românesc și cele din spațiul englezesc.
În concluzie pentru a forma interculturalitate prin intermediul limbii engleze putem utiliza nenumărate procedee în ideea de ai motiva pe elevii zilelor noastre să-și însușească o limbă străină și, totodată, să cunoască cultura altor popoare.
Bibliografie:
http://dialog.cntm.md/wp-content/uploads/2013/04/Repere-ale-Educatiei-Interculturale.pdf
www.constantincucos.ro/wp-content/uploads/2011/03/ed.inter_.id_.doc

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 4 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

64 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN