Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

„Învățăm prin joc. Joaca este începutul cunoașterii”

Învăţământ gimnazial | Limbi materne

Propus de: gal-ianko | 21.06.2023 15:42 | Revista cadrelor didactice nr. 95/2023 | 221 vizualizări

Acest proiect oferă exemple de bune practici în ceea ce privește crearea jocurilor de societate, care au un efect profund pozitiv asupra stării noastre de bine, a relațiilor sociale, a sănătății mintale.

Este important să le oferim copiilor oportunitatea de întâlnire cu colegii lor, posibilitatea de a crea împreună, exploatarea jocul comun, protejându-i astfel de mediul virtual. Jocul nu este un lux, este o necesitate. În ideea de a obișnui copiii să conviețuiască într-o relație de smerenie cu cei din jur, să-și dezvolte stări afective pozitive, să manifeste acte de prietenie, ne-am propus să extindem sfera noastră de cunoștințe prin încheierea unui parteneriat educațional între elevii unor diferite județe. Ca exemplu de bune practici, am împărtășit proiectul pentru a putea fi vizualizat de cei interesați sau curioși, în cadrul căruia am creat jocuri de societate, pentru a fi dăruite în scop caritabil copiilor din medii nefavorizabile.

Prezentul proiect a fost derulat timp de 9 luni prin activități școlare și extrașcolare. Proiectul a mobilizat elevii din clasele V-VIII, din comunitatea Jebucu, județul Sălaj.
Pe lângă formarea comunității, scopul proiectului a fost de a organiza activități în cadrul cărora s-au dezvoltat competențele digitale ale elevilor, dar și sensibilizarea socială a acestora.
Pe parcursul proiectului am organizat seri de joacă la câte două săptămâni. În timpul acestor activități formate din diverse jocuri de societate și jocuri dramatice am acordat în mod conștient atenție dezvoltării individului/personalității și a comunității. În cursul primelor întâlniri elevii s-au jucat cu jocuri de societate cumpărate, însă la jumătatea proiectului, copiii au început prin creativitate, prin idei individuale să creeze jocuri noi, folosind platforme digitale (ex. canva.com) care au contribuit în mare parte la dezvoltarea competențelor cheie. În cele mai multe cazuri aceste jocuri erau legate de curriculum școlar (ex. Dobble, Activity, Domino), astfel au contribuit și la aprofundarea acestora. A fost un sentiment înălțător pentru noi toți să vedem că în cadrul jocului copii se bucură de cea ce ei înșiși au creat.
Cu ajutorul unui proiect nerambursabil am finanțat cheltuielile necesare creării acestor jocuri de societate, pe care le-am copiat în cinci exemplare.
În cadrul proiectului educativ am vizitat mai multe școli, unde am practicat jocurile de societate cu diferiți copii, după care le-am dăruit acestora, în scop caritabil, pentru că nu au avut posibilitatea de a achiziționa jucării, din cauza situației sociale precare. Totodată, la aceste școli am petrecut timp prețios împreună cu copiii, i-am învățat regulile de aplicare ale jocurilor, pentru ca și ei, la rândul lor, să învețe alți colegi din școală. Primind în dar aceste jocuri, copiii au avut posibilitatea și de a împărtăși jocurile cu părinții lor, petrecând mai mult timp împreună cu aceștia.
Pe lângă acest fapt, le-am oferit la licitație jocuri de societate create, cu prețul acestora contribuind la cheltuielile de tratament a unui copil bolnav. Toți au constatat că a fi împreună, a face o faptă bună este foarte bine, un gest de neprețuit.
Prin urmare, proiectul abordat și-a propus dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor și o mai bună intercunoaștere a acestora, cu ajutorul accesării unor jocuri interactive create în diferite aplicații. Am abordat toate acestea cu scopul modelării personalității elevilor, creării unui mediu relaxant, astfel încât elevii să poată constata nu numai gustul succesului, ci și să învețe să îndure eșecul. Un alt aspect important este dezvoltarea sensibilizării sociale ale elevilor, prin învățarea regulilor unui joc, instruirea în ceea ce privește comportamentul în societate, dar și acceptarea rezultatelor jocului.
Am dorit să ne exprimăm recunoștința față de Fundația Communitas pentru sprijinul financiar acordat proiectului, care, prin încrederea acordată, face posibilă și crearea de jocuri de societate, prin care jocurile concepute și realizate de echipă sunt folosite în scopuri caritabile.

Bibliografie
1. Horațiu Catalano, Ion Albulescu, Pedagogia jocului și a activităților ludice, Editura DPH, 2022
2. Jesztl József, Lencse Máté, Társasjáték – pedagógia, Editura Demokratikus Ifjúságért Alapítvány, 2018

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

54 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN