Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Inventar de activități în cadrul programului Școala după Școală

Învăţământ primar | Toate disciplinele

Propus de: ona_c | 03.08.2023 14:37 | Revista cadrelor didactice nr. 97/2023 | 390 vizualizări

Materialul prezintă o structurare a activităților educative specifice de sprijin școlar, activități complementare și de consiliere si dezvoltarea personală , aplicabile in cadrul programului Școala după Școală.

Inventar de activități
în cadrul programului Școala după Școală

Ioana Maria Coza, profesor pentru învățământ primar
Baia Mare, Maramureș

În cadrul programului Școala După Școală desfășurat în carul pot fi organizate următoarele tipuri de activități:

a. activităţi specifice de sprijin şcolar:
rezolvarea temelor la disciplinele de bază, programul dezvoltă formarea şi dezvoltarea deprinderilor de muncă independentă şi studiu individual, autonomie personală și socială, dezvoltarea abilităților de comunicare, corectarea limbajului oral şi scris;

b. activități complementare( activități recreative și de tip informal )
cursuri opționale de limbi străine,
cluburi de creativitate,
clubul de lectură,
ateliere,
operare PC,
vizite la muzee sau alte obiective culturale,
vizionare spectacolde teatru, film,
activităţi recreative şi de socializare
activități de voluntariat, in raport cu grupurile defavorizate din comunitate,
serbări,
participare la festivaluri.

c. consiliere individuale și de grup pentru părinții/tutorii
sprijin,susținere, responsabilizare, informare, relaționare

Ce activități presupune?
EFECTUAREA TEMELOR- programul dezvoltă abilități și obiceiuri precum: organizarea și planificarea, căutarea de informații din diferite surse, capacitatea de analiză și schematizare.
ROBOTICĂ- dezvoltarea competențelor științifice și tehnice prin învățarea unor noțiuni complexe într-un mod distractiv și experimentând prin joc.
MULTIART- dezvoltarea abilităților cognitive , aptitudinilor verbale, gândirii analitice, memoriei și atenției prin diferite forme de artă și joc, explorare, dezvoltare a creativității.
RECREERE- spațiu și timp de joacă și activitate fizică, esențiale în dezvoltarea copilului prin munca în echipă, respectarea regulilor.
ATELIERUL DE LECTURĂ:- deschiderea apetitului pentru lectură prin exersarea, într-un mod activ, a abilităților de citire ale copiilor și a aptitudinilor de creație literară.
INTEL MATH:- o abordare concretă și motivantă pentru dezvoltarea cunoștințelor și abilităților elevilor în domeniul matematicii.

Echipa programului: - cadre didactice, consilieri, voluntari selectați și instruiți în vederea desfășurării activităților cuprinse în programul „Școală după Școală”.
Cui se adresează? – tuturor elevilor din ciclul primar
Grupuri de maximum 12 copii/ activitate,

Orar: 4 ore/zi ( 12:00- 16:00), de luni până vineri.
Rezultate: îmbunătățirea rezultatelor academice pe termen lung, reducerea absenteismului și abandonului școlar, dezvoltarea abilităților sociale și emoționale

Bibliografie:
https://rocnee.eu/index.php/dcee-oriz/curriculum-oriz/programe-scolare-front/programe-scolare-in-vigoare

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

672 voturi | 9 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN