Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Jocuri exercitiu pentru sectorul Stiinta

Învăţământ preşcolar | Domeniul Ştiinţă (DŞ)

Propus de: CenacDora | 03.08.2015 00:49 | Revista cadrelor didactice nr. 15/2015 | 1330 vizualizări

Jocul este principala modalitate de realizare a activitatilor asa ca vin si eu in fata dumneavoastra cu diverse joculete din sectorul Stiinta(cunoasterea mediului si matematica). Aceste jocuri fac activitatile mai atractive.

Avand in vedere ca principala modalitate de desfasurare a activitatilor este jocul, vin si eu cu anumite propuneri potrivite sectorului Stiinta, care sa ne faca activitatile mai frumoase pentru copiii nostri.
Primul joculet are denumirea "Postasul", care are ca scop verificarea si consolidarea cunostintelor copiilor despre meserii si uneltele utilizate de meseriasi.
Pentru inceput ii anuntam pe copii ca pe drum l-a prins ploaia pe postas, iar adresele de pe plicuri s-au sters. Asa ca el mi-a dat mie plicurile cu rugamintea sa descoperim impreuna cui erau adresate scrisorile. Fiecare copil extrage mai multe scrisori din geanta postasului, iar in aceste scrisori se afla imagini cu diverse meserii sau diferite unelte. Ei sunt rugati sa identifice meseria sau cine foloseste unealta reprezentata in imagine si astfel se stabileste si destinatarul.
La final, vor primi o recompensa lasata de postas pentru ca l-am ajutat.
"Ce-ai face daca....?" este un joc care ajuta la dezvoltarea imaginatiei si verificarea cunostintelor copiilor despre plante si animale. Pentru o frumoasa desfasurare a jocului, copiii pot sta pe covor. Educatoarea va atinge umarul unui copil cu bagheta magica. Acesta inchide ochii, iar la semnalul educatoarei, el trebuie sa-si imagineze ca este o floare. Copilul deschide ochii, iar educatoarea il intreaba :'- Ce-ai face daca ai fi o floare?"
Educatoarea invita pe rand toti copiii sa-si imagineze diferite ipostaze, punandu-le intrebarea "-Ce-ai face daca ai fi...un fluture;ai fi un iepure;ai fi un urs;ai fi o vulpe", etc.
"Cu ce putem ajunge la....?" este un joc prin care putem verifica cunostintele copiilor despre mijloacele de transport. In clasa/afara in curte ,putem amenaja un traseu din scaune sau sfoara si prezentam copiilor un personaj, spre exemplu vacuta Mumu, care vrea sa ajunga la prietenii ei, doar ca are nevoie de ajutorul nostru sa o ajutam sa treaca peste traseul cu obstacole(ape, munti, mlastini, gropi, tuneluri, jungla). Astfel, copiii ne vor da exemple de mijloace de transport cu care personajul nostru sa treaca peste obstacole.
Un alt joculet indragit de copii se numeste" Unde este domnul vierme?", joc folosit la activitati de matematica.
Decupati mere din carton colorat si scrieti pe ele cifre. Ascundeti in spatele unui mar un vierme si apoi rugati-i pe copii sa va spuna in spatele carei cifre este viermele.
Prin astfel de joculete, copiii acumuleaza foarte multe informatii, iar distractia este pe cinste.Iar daca activitatea noastra ar incepe cu:" Azi va propun sa facem un joculet despre...." in loc de "Astazi invatam despre...", activitatile vor fii mai usor acceptate si realizate.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 4 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

64 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN