Articolul prezintă exemple de bune practici pentru folosirea tehnologiei în sala de clasă- cilcul primar.
Magia tehnologiei
Învăţământ primar | Alte discipline
Propus de: eli27_bv | 01.07.2024 20:09 | Revista cadrelor didactice nr. 107/2024 | 140 vizualizări
Magia aplicațiilor digitale în ciclul primar
Prof.înv.primar Mînecuță Elisabeta Maria,
Școala Gimnazială nr. 27 ”Anatol Ghermanschi” Brașov
Începând cu perioada pandemiei, educația a fost, la rândul ei, nevoită să se adapteze noilor cerințe pentru a continua să satisfacă nevoile elevilor și ale profesorilor. Predarea online nu a însemnat doar folosirea unui dispozitiv conectat la internet în locul unei săli de clasă, ci și adaptarea modului de predare și de interacțiune cu elevii la noile cerințe.
Folosirea tehnologiei în sala de clasă, după perioada de pandemie, pentru a oferi elevilor libertatea de a descoperi soluții la probleme atât în mod independent cât și în colaborare este un obiectiv important. Ca educatori ne străduim ca elevii să se angajeze în activități dincolo de un nivel superficial. Vrem ca ei să fie participanți activi, care au o sete de descoperire și cunoaștere. Tehnologia plasează lumea în mâinile fiecărui elev în limitele clasei tale.
Transformarea digitală este o realitate pentru întreaga societate, însă vine cu o serie de situații provocatoare pentru toate mediile. Fără îndoială, elevii sunt cei care au preluat și integrat tehnologia ca modus vivendi.
Competența digitală este una dintre cele opt competențe-cheie, concretizându-se în utilizarea cu încredere și în mod critic a întregii game de tehnologii ale informației și comunicațiilor pentru informare, comunicare și soluționare a problemelor în toate domeniile vieții. Deși multora dintre noi ni se pare ceva simplu, conform tabloului de bord privind Agenda digitală din 2015, competența digitală a 40% din populația UE se situează la un nivel insuficient, 22% din cetățeni nefolosind Internetul. Este larg acceptat faptul că formarea competenței digitale trebuie să înceapă de la o vârstă mică, însă deciziile legate de tipologia tehnologiilor și timpul alocat acestora trebuie bine cântărite.
Experiențele de lucru folosind tehnologia la clasă mi-au demonstrat că actuala generație este digital-nativă. La vârste din ce în ce mai fragede, chiar înainte de a ajunge la școală și de a învăța instrumentele culturii, copiii folosesc mult mai lejer decât adulții instrumentele tehnologice. Ei au în genă germenii acestor capacități care așteaptă doar câteva provocări. Lucrăm cu o generație digital-nativă. Învățarea este mai trainică dacă este susținută de teme și activități de învățare care îi interesează pe elevi;
1. Aplicații utilizate la clasă: Kahoot, QR Codes, Mentimeter, Youtube
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.