Articolul propune prezentarea câtorva metode inovative:
1. „Cross over teaching” – Învățarea prin suprapunere
2. Predarea cu ajutorul „Smart-boardului”
3. Predarea cu ajutorul metodei „Flipping Classroom”
METODE INOVATIVE DE PREDARE
Interes general | Toate disciplinele
Propus de: corinaandreeavilcu | 26.12.2020 12:54 | Revista cadrelor didactice nr. 68/2020 | 4100 vizualizări
Metode inovative de predare
Profesor, Vîlcu-Puchiu Corina-Andreea,
Liceul Tehnologic ”Constantin Filipescu”, Caracal, Olt
În zilele noastre, învățământul a cunoscut un adevărat
progres, în special datorită faptului că tehnologia a evoluat,
prețurile au devenit mult mai accesibile pentru oamenii de rând,
iar școlile au reușit să se doteze cu aparaturi care vin în
sprijinul procesului de predare-învățare-evaluare. Cadrele
didactice au urmat diverse cursuri de formare pentru a stăpâni
diverse strategii și metode moderne de predare.
1. „Cross over teaching” – Învățarea prin suprapunere
Deși acest tip de predare nu include tehnologia, este o
experiență care îmbogățește atât elevii cât și școala. În
acest caz, procesul de învățământ se petrece într-un context
informal, cum ar fi locurile de tip after-school, sau vizitele la
muzee și diferitele prezentări. Profesorul poate asocia contextul
educațional cu experiențele elevilor. Acest tip de predare este
îmbogățit prin adăugarea unor întrebări suplimentare pe o
anumită temă discutată. Elevii pot susține apoi dezbateri în
sala de clasă, în funcție de notițele lor din excursiile sau
vizitele desfășurate în diverse locații, pot prezenta pozele
realizate și le pot dezbate împreună.
2. Predarea cu ajutorul „Smart-boardului”
Smart board-ul reprezintă o modalitate eficientă de a trezi clasa
„la viață”, în timp ce elevii sunt ajutați să aibă o
experiență mai înălțătoare în ceea ce privește nivelul de
implicare și de înțelegere.
3. Predarea cu ajutorul metodei „Flipping Classroom” – Clasa
răsturnată
Clasa răsturnată a devenit o metodă de predare foarte eficientă,
a cărei popularitate a crescut tot mai mult. Cu ajutorul acestei
tehnici elevii devin participanți activi ai procesului de
învățământ, învățarea devenind centrată pe ei, iar
profesorii având rolul de a asigura resursele necesare de
învățare. Elevii au obligația să adune toate informațiile
necesare învățării. Folosind diferite instrumente tehnologice
sunt încurajați să își „construiască cunoștințele”, să
completeze informațiile lacunare și să ceară lămuriri atunci
când este necesar.
Deși mulți pun la îndoială dacă este bine să oferi elevilor
responsabilitatea de a învăța în acest fel, s-a dovedit faptul
că profesorii din întreaga lume atunci când adoptă acest mod de
predare-învățare, ating performanțe extraordinare, elevii sunt
mai „prinși” de subiect pentru că îl experimentează și se
implică mult mai mult.
Această metodă de învățare este una din celor mai bune metode
prin care se antrenează învățarea independentă. A
„răsturna” o clasă înseamnă a schimba „ordinea” în care
cunoștințele și deprinderile se formează. Elevii, în loc să
învețe în clasă exclusiv, învață la domiciliu prin vizionarea
de filmulețe, realizate de profesori. În clasă se desfășoară
discuțiile, activitățile practice și proiectele. Elevii
analizează și aplică cunoștinele lor prin interacțiunea cu
toți elevii clasei, dar și cu profesorul.
4.Învățarea cu ajutorul tehnologiei de printare 3D
Profesorii care caută metode inovative de predare, cu siguranță
pot apela la folosirea imprimantelor 3D. Această metodă câștigă
acceptare globală în special în sistemele înalte de educație
unde imprimantele 3D sunt folosite pentru crearea prototipurilor și
fac conceptele complexe mult mai ușor de înțeles. În clasele cu
un nivel mai scăzut profesorii pot folosi imprimantele 3D pentru a
preda conținut care întâi a fost predat cu ajutorul manualelor
și ajutând elevii să înțeleagă mai bine în special subiectele
de la examinările naționale.
Bibliografie
1. Alexandra Hanna Licht, Evita Tasiopoulou, Patricia Wastiau,
(2017) „Open Book of Educational Innovation”, European
Schoolnet;
2. Bacigalupo, M. Kampylis, P. Punie, Y. Van Den Brande, (2016)
EntreComp: „The Entrepreneurship Competence Framework”,
Luxemburg: Publication Office of the European Union;
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.