Şcoala cu
bune practici

70 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Metode interactive de predare- invatare- evaluare: Metoda " Turul Galeriei"

Învăţământ primar | Matematica

Propus de: tya_valentina87 | 03.02.2016 00:57 | Revista cadrelor didactice nr. 20/2016 | 40080 vizualizări

Acesta lucrare cuprinde 3 parti: parte teoretica, parte metodica si parte aplicativa. Metoda a fost utilizate intr-o ora de Matematica si Explorarea Mediului, la nivelul clasei a II-a.

Metoda “Turul Galeriei”- prezentare teoretică

Turul galerieieste o tehnică de învăţare prin colaborare în cadrul căreia elevii, divizaţi în microgrupuri, lucrează la rezolvarea unei probleme controversate ce are mai multe soluţii posibile .
Etapelea cestei tehnici sunt următoarele :
1. Constituirea microgrupurilor
- elevii sunt împărţiţi pe grupuri de câte 4-5 membri;
- pentru fiecare grup se distribuie foi de flip-chart şi markere.
2. Prezentarea sarcinilor de lucru
- cadrul didactic prezintă grupurilor de elevi sarcina pe care trebuie să o soluţioneze, menţionând că rezolvarea problemei trebuie realizată pe foile de flip-chart;
- se precizează, de asemenea, faptul că unul dintre membrii fiecărui grup va avea rolul de „ghid”.
3. Cooperarea pentru realizarea sarcinilor de lucru
- elevii interacţionează în cadrul microgrupurilor pentru a realiza sarcina propusă;
- soluţiile se notează pe foaia de flip-chart.
4. Expunerea produselor
- fiecare grup îşi afişează produsul, la fel ca într-o galerie de artă (acest aspect explică şi denumirea metodei);
- elevii care au rolul de „ghid” se vor plasa în locul unde este expus produsul grupului din care fac parte.
5. „Turul galeriei”
- membrii grupurilor „vizitează”, compară, examinează fiecare produs, adresează întrebări de clarificare ghidului şi pot face comentarii, pot compara ideile sau pot propune alte soluţii pe care le consemnează în subsolul foii de flip-chart.
6. Reexaminarea (evaluarea) rezultatelor
- fiecare grup îşi reexaminează propriile produse, prin comparație cu celelalte şi valorificând comentariile „vizitatorilor”.

Avantajele metodei "Turul galeriei":
- formarea şi consolidarea deprinderii de ascultare activă;
- formarea şi dezvoltarea capacităţii reflective;
- dezvoltarea gândirii critice;
- stimularea creativităţii;
- cultivarea respectului faţă de ceilalţi şi a toleranţei;
- formarea şi dezvoltarea competenţelor emoţionale;
- dezvoltarea competenţelor de relaţionare;
- dezvoltarea competenţelor de comunicare;
- promovarea interînvăţării şi a învăţării active;
- participarea activă, implicarea tuturor elevilor în realizarea sarcinilor de învăţare;
- stimularea eforturilor de intercunoaştere şi autocunoaştere;
- formarea şi dezvoltarea capacităţii de cooperare, a spiritului de echipă;
- dezvoltarea capacităţii argumentative;
- formarea şi dezvoltarea competenţelor de evaluare şi autoevaluare;
- dezvoltarea competenţelor instrumental-aplicative;
- formarea şi dezvoltarea competenţelor metacognitive etc..

Limitele acestei metode pot fi următoarele:
- tendinţa de conformare la opinia grupului;
- tendinţa de dominare a grupului manifestată de anumiţi elevi, erijaţi în lideri;
- marginalizarea sau autoizolarea elevilor care împărtăşesc alte opinii;
- nonimplicarea unor elevi;
- aparentă dezordine;
- dezvoltarea unei posibile dependenţe de grup în rezolvarea sarcinilor;
- apariţia unor conflicte între elevi;
- generarea unei „gândiri de grup” .

Metoda “Turul Galeriei”- prezentare metodică

Scoala: Scoala Gimnzială Săteni- Aninoasa
Clasa: aII-a
Disciplina: Matematică şi explorarea mediului
Unitatea tematica: Anotimpurile
Competente specifice:
4.2. Formularea unor consecinţe rezultate în urma observării unor relaţii, fenomene, procese simple
Resurse umane: 17 elevi

1. Constituirea microgrupurilor: Ȋmparte colectivul clasei în 4 grupe a câte 4 elevi( ultimul grup va fi alcătuit din 5 elevi);
2. Prezentarea sarcinilor de lucru: Solicit fiecărui grup să desemneze un ghid, care va extrage un jeton, în care este reprezentată imaginea unui anotimp. Explic elevilor sarcina de lucru( notarea caracteristicilor anotimpului extras);
3. Cooperarea pentru realizarea sarcinilor de lucru: Elevii discută în grup despre caracteristicile anotimpurilor, dupa care notează pe coala de flip- chart informaţiile;
4. Expunerea produselor: Fiecare grup îşi va afişa lucrarea. Ghidul fiecărui grup va rămâne lângă lucrare;
5. „Turul galeriei”: Membrii grupurilor observă lucrarile expuse, adreseazăîntrebări ghidului referitoare la conţinutul lucrărilor, notează pe post-it-uri comentarii, pe care le lipesc pe lucrările observate;
6. Reexaminarea (evaluarea) rezultatelor:Componenţii fiecărui grup reexaminează lucrările şi citesc observaţiile colegilor de pe post-it-uri;

Metoda “Turul Galeriei”- aplicare practica

Scoala: Scoala Gimnzială Săteni- Aninoasa
Clasa: aII-a
Disciplina: Matematică şi explorarea mediului
Unitatea tematica: Anotimpurile
Competenţe specifice:
4.2. Formularea unor consecinţe rezultate în urma observării unor relaţii, fenomene, procese simple;
Obiective operaţionale:
O1- să scrie caracteristicile anotimpurilor;
O2- să completeze, în scris, lucrările colegilor cu informaţii noi referitoare la cele patru anotimpuri;
Resurse procedurale: conversatia, explicatia, metoda Turul Galerie, exercitiul;
Resurse materiale:coli de flip- chart, markere, post-it-uri, imagini cu anotimpuri;
Forme de organizare a colectivului: pe grupe
Tehnici de evaluare: evaluare orala, interevaluare, observarea sistematica( observarea sistematica a capacitatii de discriminare a caracteristicilor anotimpurilor);
Resurse umane: 17 elevi
OBTINEREA PERFORMANTEI: Împart colectivul clasei in patru grupuri. Distribui grupurilor materialele de lucru necesare: coli de flip- chart și markere. Solicit elevilor să desemneze câte un ghid. Fiecare ghid va extrage dintr-un bol un jeton, în care este ilustrată imaginea unui anotimp. Explic sarcina de lucru:"Scrieţi pe colile de flip-chart caracteristicile anotimpului reprezentat in jetonul extras". Elevii notează informaţiile referitoare la anotimpul extras. După finalizarea sarcinii de grup, școlarii vizitează lucrările celorlalte grupuri si notează pe post-it-uri observaţii referitoare la modul de lucru al colegilor, precum și informaţii despre anotimpuri, ce nu se regăsesc în lucrările colegilor.

Interevaluare

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«NOIEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

184 voturi | 11 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN