Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Moduri de utilizare a Padletului în clasă

Învăţământ primar | Toate disciplinele

Propus de: ona_c | 20.08.2022 23:00 | Revista cadrelor didactice nr. 88/2022 | 600 vizualizări

Sugestii pentru utilizarea Padlet-ului

Padlet funcționează ca un panou online unde utilizatorii plasează „note/ stick-uri digitale”. Aceste stick-uri digitale pot conține text, link-uri web, fișiere încărcate, fotografii și chiar videoclipuri. Elevii pot fi anonimi sau elevilor li se poate cere să se conecteze. Padlet-ul este personalizabil și permite colaborarea profesorilor / elevilor în moduri diferite.
Dar, dincole de acestea, dascălul e cel care face ca o aplicație educațională ca aceasta să fie cu adevărat puternică. Așadar, sugerez câteva idei de padlet în clasă.
Brainstorming pe un subiect, afirmație, proiect sau idee
Oferiți o idee, un cuvânt. Împărtășiți tabloul și lăsați elevii să își împărtășească ideile și comentariile. În acest fel, fiecare elev poate vedea ce gândesc ceilalți. Puteți discuta câteva dintre răspunsurile date cu întreaga clasă.
Banca de întrebări live
Lăsați elevii să pună întrebări în timpul lecției. Este foarte util atunci când elevii nu înțeleg ceva sau au nevoie de o explicație mai bună. Opriți lecția cu 10 minute mai devreme și parcurgeți întrebările.
Adună munca elevilor
Folosiți Padlet pentru a aduna munca elevilor, totul într-un singur loc. Nu-l utilizați pentru temele obișnuite, deoarece toți ceilalți elevi pot vedea ce au făcut ceilalți. Folosiți-l pentru articole, proiecte, cercetări pe un subiect.
Când îi lăsați pe elevii dvs. să cerceteze în baza unei teme date, aveți toate articolele și cercetările în același loc. Alți elevi pot arunca o privire și asupra cercetărilor altcuiva.
Portofoliul online
Utilizați Padlet ca instrument de portofoliu pentru elevi. Creați tablouri pentru fiecare elev și lăsați-i să posteze sarcini, articole și proiecte pe el. În calitate de profesor, puteți să le comentați pe fiecare și să oferiți feedback semnificativ.
Bilete la final de lecție
Lăsați elevii să răspundă la câteva întrebări importante pe bilete, cum ar fi „Ce ați învățat azi?”, „Ce nu ați înțeles? sau „Ce întrebări mai aveți?”.
Iată tipuri de bilete pe care ar putea răspunde elevii tăi:
Notează trei lucruri pe care le-ai învățat astăzi.
Dacă ar fi să explici lecția de astăzi unui prieten, ce i-ai spune?
Ce întrebare aveți despre ce am învățat astăzi?
Ce parte a lecției a fost mai dificilă?
Notați două întrebări pe care le-ați pune într-un test despre lecția de astăzi.
Care au fost principalele puncte pe care le-am abordat astăzi?
Am folosit aplicația ,,X,, astăzi. A fost de ajutor? De ce sau de ce nu?
Spărgător de gheață: 2 adevăruri și 1 minciună
Lăsați elevii să posteze un selfie și să adauge 2 adevăruri și 1 să mintă despre ei înșiși. Depinde de ceilalți studenți să afle care este o minciună.
Sfârșitul anului școlar: oferă un compliment/o apreciere
Adăugați toate fotografiile elevilor dvs. pe tabloul Padlet sau lăsați-i să adauge o imagine. Apoi, toată lumea trebuie să scrie cel puțin un compliment ca un comentariu sub poza tuturor.
Toată lumea iubește complimentele!
Discuții despre o carte/o lectură
Când întreaga clasă trebuie să citească aceeași carte, este distractiv să creezi o discuție despre personaje, lucruri pe care oamenii le fac în carte, semnificații ascunse, răsuciri de complot etc. Poți chiar să le lași să inventeze o continuare a cărții.
Cunoștințe prealabile/cunoștințe deținute
Încercați să aflați ce știu deja studenții despre subiectul pe care urmează să-l predați. Ce cunoștințe anterioare au elevii dvs. despre acest subiect anume și ce nu știu? Studenții își postează doar cunoștințele pe Padlet, astfel încât să puteți vedea cum să vă construiți lecția.
Evenimente curente
Pentru a vorbi despre evenimentele actuale, puteți lăsa un elev să adauge un articol pe tabloul Padlet pentru ziua următoare. În fiecare zi, un alt elev trebuie să adauge un alt articol. O modalitate distractivă de a parcurge evenimentele curente ale săptămânii.
Zidul zilei de naștere
Când este ziua de naștere a unui elev, puteți crea un perete Padlet pe care fiecare elev trebuie să scrie niște urări frumoase de ziua de naștere.
Puteți face același lucru și pentru un coleg de clasă bolnav. În loc de urări de ziua de naștere, îi lăsați să scrie niște gânduri pozitive sau să adăugați niște desene frumoase.
Lista cărților
Lăsați elevii să adauge câteva cărți pe o tablă de liste de dorințe Padlet. Puteți alege 5 cărți (sau mai multe dacă doriți).
Casetă de sugestii din bibliotecă
La fel ca în lista de dorințe de carte de mai sus, elevii pot face câteva sugestii de cărți pe care doresc să le citească. Biblioteca va căuta cărțile și le va achiziționa dacă sunt câteva sugestii bune.
Idei meșteșugite
Împărtășiți un perete Padlet cu elevii și lăsați-i să posteze idei meșteșugite ziua mamei, Crăciun sau doar pentru AVAP. În acest fel te inspiri și încerci lucruri noi.

Adesea, oportunitatea de a lucra cu ceilalți înainte de a lucra pe cont propriu îi conduce pe elevi spre succes. Procesul de evaluare în grup face parte din învățare. Evaluarea individuală va fi cea mai utilă dacă oferim un feedback elevului, poate sub forma unui scurt comentariu.
Elevii învață să colaboreze și să comunice atât cu profesorul, cât și cu colegii lor; mai mult decât atât, aceștia dezvoltă competențe care îi face să interacționeze între ei în timpul învățării într-un mod colaborativ și respectuos; de asemenea, elevii devin mai încrezători și își dezvoltă abilitățile interpersonale în spațiul virtual; toate aceste aspecte declanșează un comportament care implică aprecierea lucrului în echipă, dar și dezvoltarea abilităților emoționale și sociale de învățare.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

672 voturi | 9 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN