Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

„O altfel de oră”/ din relatările unui elev „obișnuit”

Învăţământ profesional şi tehnic | Alte specializari

Propus de: gyongyi-filep | 11.05.2017 22:29 | Revista cadrelor didactice nr. 40/2017 | 549 vizualizări

Reprezintă o parte din relatările unui elev „obișnuit”, un remember al orelor de geografie, de istorie, de științe, care s-au desfășurat printr-o participare activă, de simulare al unor fenomene, de prezență în orașul istoric studiat, etc.

„O altfel de oră”/ din relatările unui elev „obișnuit”
Sunt un elev obișnuit. Ce înseamnă asta? Învăț la un liceu tehnologic. Nu am probleme de corigență, dar nici nu excelez cu note foarte mari. Într-un cuvânt fac parte din marea majoritate a elevilor de acest fel. Părinții mei ar fi dorit să ajung la cel mai renumit liceu din oraș. După patru ani de liceu eu spun că fiecare ajunge acolo unde trebuie să ajungă. Într-o altfel de definiție m-aș caracteriza ca un elev european. Ce trebuie să înțelegem din asta, aș începe cu școala mea pe care o consider o poartă spre Europa. Și continui pornind de la acest adevăr. Școala mea a sărbătorit 40 de ani de la înființare. În prezentarea de început a spectacolului ce a finalizat evenimentele legate cu ocazia acestui eveniment, s-a spus că este o școală relativ tânără. Într-adevăr, dacă ne comparăm cu alte școli care au în spate zeci de ani și chiar mai mulți, este o școală tânără. Tinerețea sau bătrânețea unei școli se poate măsura din mai multe puncte de vedere, după mai multe criterii, cu mai multe instrumente de măsură, iar rezultatul poate fi interpretat în mai multe unități de măsură.
Școala mea a reprezentat o poartă spre Europa, în adevăratul sens al cuvântului. Eu, elev al acestei școli, am participat în fiecare an la câte o excursie "în Europa", în ciuda faptului că părinții mei n-au avut ocazia unor astfel de excursii în perioada cât erau elevi.
Despre ce înseamnă Europa s-a vorbit foarte mult și chiar eu am vorbit mult în orele de dirigenție și nu numai. Europa înseamnă nu doar un continent, nu doar leagănul civilizației, ci Europa înseamnă aici. Școala mea este Europa. Aici vrem să trăim in pace, să circulăm liberi, să studiem. Eu spun că Europa înseamnă un tânăr care trebuie să se descurce cu ce știe mai bine, să facă ce-i place mai mult, de fapt să facă ce-i place cu adevărat. Suntem o generație care nu mai facem ce ni se dictează; din păcate nici pe părinții noștri nu-i ascultăm așa cum au făcut-o ei pe vremea lor, nici profesorilor nu le dăm dreptate tot timpul, avem părerea noastră, ideile noastre, astfel încât nu doar noi am fost educați, ci chiar părinții și profesorii sunt educați la rândul lor. Sunt tânăr european al secolului XXI, sunt mândru că am colegi care din clasa a IX-a activează ca voluntari cu certificare în cadrul SMURD, sunt mândru că am participat la donare de haine și alimente la un centru de bătrâni, că împreună cu colegii mei de clasă am reușit să reamenajăm, să dăm un aspect modern și proaspăt sălii de clasă în care am stat 4 ani de zile. Am făcut-o din plăcere, nimeni nu ne-a obligat, pentru că tânărul elev european nu poate fi obligat să facă ceva.
Derularea unor proiecte a permis oportunitatea de parteneriate între școli din diferite țări, astfel școala mea este parteneră cu o școală din Zalaegerszeg, din Ungaria. S-au efectuat excursii cu vizitarea celor mai importante obiective culturale, istorice și de altă natură. Parteneriatul a avut ca scop crearea unor legături cu mediul extrașcolar și alte domenii ale educației. Avem parteneriat cu o școală din Esztergom. I-am vizitat și ne-au vizitat. Fiind la granița cu Slovacia am trecut Dunărea și am ajuns în Slovacia. Deci orele de geografie au avut ca material didactic nu doar hărțile agățate pe perete, ci însăși țările și orașele pe care le-am vizitat. Asta înseamnă Europa.

Pentru că zicala spune așa călătorului îi șade bine cu drumul, n-am ezitat și am ajuns în frumosul oraș Viena, unde am petrecut o zi întreagă la Muzeul de Științele Naturii, jucându-ne cu tot ce ne-a fost oferit. Am simulat cutremure și erupții vulcanice, am trecut în revistă evoluția omului de la maimuță și pană în zilele noastre, am reușit să fim pentru câteva ore chiar profesorii profesorilor noștri, atât de mult am trăit ceea ce am văzut, ora de biologie, de fizică, de științe.
Am trăit și ora de istorie, simțindu-ne adevărați regi și regine în frumoasa capitală austriacă. Plecând mai departe nu ne-a lipsit să profităm de noaptea muzeelor, și să vizităm frumosul castel medieval, proaspăt renovat, aflat pe malul Dunării în Bratislava.

Pentru că suntem tineri și știm că fără o limbă de circulație europeană nu ne descurcăm în Europa, ne-am făcut temele și am ajutat pe alții, mai mici ca noi. Și am fost mândrii că ne-am descurcat și cu orientarea turistică în mijlocul Vienei, noi fiind locuitori ai micului dar frumosului oraș european Târgu Mureș, Nici de educația ecologică n-am uitat și ne-am relaxat câteva ore în centrul ecologic de pe malul Tisei. Cei mari fac politică, se preocupă de soarta altor popoare, pornesc războaie, provoacă atentate. Eu vreau să fie Pace pe pământ, vreau să iubesc, vreau să trăiesc și indiferent de limba pe care o vorbim acasă,...........să fiu mândru că sunt european.
Sunt elev în clasa a XII-a și am petrecut patru ani frumoși în această școală. Cu bune, cu rele au fost ani care m-au marcat, din multe puncte de vedere. Am crescut fizic, uitându-mă la pozele din clasa a IX-a, m-am format ca tânăr, adolescent fiind, am trăit prima dragoste, m-am maturizat și voi păși în viață cu multe lucruri pe care aici, în școala mea le-am învățat. Și nu vorbesc despre formule și demonstrații la matematică, despre memorat poezii și lecții la istorie sau geografie, despre copiat tema în pauză la alte și alte materii, ...........ci vorbesc despre cele, despre care nu pot să vorbesc cu adevărat, dar le simt. Pentru că sunt obișnuite. Eu aici trăiesc, în Europa.

Realizat de Majos Daniel elev
Coordonator profesor Filep Gyongyi, Liceul Tehnologic „Gheorghe Șincai”Tg. Mureș

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

66 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN