Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

O experiență ERASMUS+

Interes general | Toate disciplinele

Propus de: anamarianeli | 30.08.2024 18:08 | Revista cadrelor didactice nr. 111/2024 | 100 vizualizări

Mobilitate ERASMUS+ cu tema IN THE FLIPPED CLASSROOM.

O EXPERIENȚĂ ERASMUS+

Cursul IN THE FLIPPED CLASSROOM s-a desfășurat în Heraklion, Grecia, în perioada 22-26 aprilie 2024. Acesta a fost oferit de ERASMUS LEARN EDUCATION CENTRE, PART OF THE LIFELONG LEARNING CENTRE „OLOKLIROSI”, avându-i ca formatori pe Nikos Sopasis și pe Giannis Linardakis.
Mobilitatea m-a ajutat să-mi îmbunătățesc modul de predare, utilizând metoda „flipped classroom” ca structură de învățare centrată pe elev.
Utilizarea tehnologiei îmbogățește procesul de învățare inversată și promovează abilitățile care sunt esențiale pentru învățare.
Clasa inversată este o abordare pedagogică în care noțiunea convențională de învățare bazată pe clasă este inversată, astfel încât elevii să fie introduși în materialul de învățare înainte de clasă, timpul petrecut în clasă fiind folosit pentru a aprofunda înțelegerea prin discuții cu colegii și activități de rezolvare a problemelor facilitate de profesori.
Folosind această metodă, am înțeles că rolul meu se îndreaptă spre cel de facilitator și antrenor, dând posibilitatea elevilor să preia controlul asupra propriei învățări.
Oferind elevilor materialul pentru a obține un nivel de bază de cunoștințe înainte de oră, timpul de clasă poate fi folosit pentru a aprofunda învățarea și pentru a dezvolta abilități cognitive de nivel superior. Unul dintre obiectivele de bază ale învățării inversate este acela de a îndepărta elevii de la învățarea pasivă și de a-i îndruma către învățarea activă, în care aceștia se angajează în activități de colaborare, învățarea la egal la egal și învățarea bazată pe probleme, pentru a implica elevii în conținut.
Instrumentele de creare, colaborare și distribuție video a conținutului online (cum ar fi: OBS Studio sau Audacity) oferă un set de instrumente accesibil pentru a oferi o învățare inversată. Utilizând instrumentele precizate, am oferit elevilor clipuri video, pentru ascultare sau pentru studiul gramaticii. Astfel, strategia de învățare inversată implică pentru mine schimbarea rolului profesorului. Devine posibil cooperarea în timpul procesului de formare. Elevii încetează să mai fie participanți pasivi în procesul educațional. Tehnologia ne permite să plasăm responsabilitatea pentru elev pe cunoștințele sale, pe umerii proprii, astfel, dându-i un stimul pentru creativitate în continuare.
Alternativ, există o mulțime de medii preexistente disponibile pentru reutilizare. Deși tehnologia nu este o condiție prealabilă, nu există nicio îndoială că intersecția dintre tehnologia web 2.0 și teoria învățării a permis ca învățarea inversată să devină un plus la spectrul învățării mixte.
Interacțiunea pe care am avut-o cu elevii, folosind metoda clasei inversate a fost personalizată și mai puțin didactică, iar elevii s-au implicat activ în dobândirea și construirea cunoștințelor pe măsură ce-au participat și-au evaluat învățarea lor.
Beneficiile metodei clasei răsturnate pot fi:
- Învățare personalizată: Elevii pot învăța în ritmul lor propriu, reluând materialele atunci când este necesar.
- Învățare activă: Timpul în clasă este folosit eficient pentru activități care încurajează colaborarea, gândirea critică și aplicarea practică a cunoștințelor.
- Feedback imediat: Elevii primesc feedback direct și imediat în timpul activităților desfășurate în clasă.
- Implicare crescută: Elevii sunt implicați și motivați atunci când participă activ la procesul de învățare.
Metoda clasei răsturnate poate transforma modul în care se desfășoară învățarea, făcând procesul educativ mai centrat pe elev și mai adaptat nevoilor individuale ale acestora.
Pentru funcționarea cu succes a acestei metode, m-am asigurat că elevii au venit la oră cu informațiile de bază, pe marginea cărora am creat situații și contexte noi de învățare. La începutul fiecărei ore am organizat sesiuni active de întrebări și răspunsuri, pentru a clarifica unele confuzii sau neclarități, identificând cine are nevoie de sprijin și de încurajare, tocmai pentru a oferi oportunități de exprimare pentru fiecare elev în parte.
Utilizând metoda clasei răsturnate, am alocat un timp mai mare consolidării unor deprinderi de lucru în echipă, exprimentării și investigației.
Cei care îmbrățișează acest model de învățare sunt într-o permanentă căutare de căi de optimizare a timpului, astfel încât elevii să fie implicați activ și motivați să lucreze independent.
Flipped classroom oferă o experiență individualizată, în care fiecare elev vine cu propriile cunoștințe, opinii și argumente, se mișcă în ritmul lui, aplică noile informații, exersându-le în clasă, în echipă sau grupuri mici. Un avantaj major al acestui tip de organizare, este acela că elevii au un control mai mare asupra celor învățate, ei sunt cei care inițiază și conduc discuțiile, iar cadrul didactic și colegii au rol de clarificare și nuanțare a ideilor prezentate. Ei descoperă concepte în manieră proprie, într-un mediu organizat și motivant, care corespunde intereselor și particularităților lor.

Bibliografie:

1. www.aspireteachers.ro/noutati/2020/9/5/flipped-classroom-partea
2. https://teaching.unsw.edu.au/flipped-classroom
3. http://cft. vanderbilt.edu/guides-subpages/flipping-the-classroom
4. http://www.knewton.com/flipped-classroom/

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 2 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

86 voturi | 3 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN