Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

PEER LEARNING, metoda interactiva de invatare

Învăţământ liceal | Limbi moderne

Propus de: cameliafranceza | 19.06.2022 21:43 | Revista cadrelor didactice nr. 85/2022 | 5879 vizualizări

Exemplul metodei „peer learning (instrucțiuni de la egal la
egal)”-metoda interactiva de invatare.

“PEER LEARNING” ,Metoda interactiva de invatare

AUTOR:
Oprea Nicoleta Camelia, Profesor, Liceul Tehnologic « Dacia »,
Pitești
În timpul unei lecții, este uneori dificil să obținem o idee
clară, în timp real ,a ceea ce elevii înțeleg sau nu. În plus,
profesorii ar dori adesea să interacționeze cu fiecare dintre ei
pentru a-i ajuta.
Predarea interactivă constă în crearea, în timpul orelor, a unor
momente de dezbatere și de schimb, astfel încât elevii să-și
îmbunătățească înțelegerea conținutului cursului. În ceea
ce privește întrebările propuse de profesor, elevul se exprimă,
argumentează alături de colegii săi, experimentând mai mult
noțiunile discutate.
Cunoașterea este apoi construită, eroarea și argumentarea, toate
au locul lor. Postura profesorului iese în evidență, plasându-se
iremediabil departe de cea a cursului tradițional, pentru a deveni
un organizator al activităților de învățare și de remediere.
Instrumentele digitale permit fiecărui elev să-și sondeze
atitudinea față de reprezentări mai puțin corecte și față de
cele mai clasice erori, ceea ce permite profesorului să identifice
mai ușor dificultățile lor.
Instruirea ce este necesar să fie urmată de către profesori,
pentru a putea aplica metode interactive, va prezenta principiile
metodei, precum și rezultatele experimentelor deja efectuate.
Exemple de secvențe interactive vor fi explicate în diferite
discipline și la diferite niveluri (gimnaziu, liceu,
învățământ superior).
• Cum funcționează învățarea interactivă?
Exemplul metodei „peer learning (instrucțiuni de la egal la
egal)”
Atunci când un concept dificil este discutat în timpul cursului,
profesorul pune o întrebare cu mai multe opțiuni elevilor, care
răspund mai întâi individual și anonim ,folosind un dispozitiv
de vot (cum ar fi o casetă de răspuns sau un smartphone).
Profesorul are apoi istoricul răspunsurilor. Atunci când
profesorul simte că este necesar (de exemplu, atunci când opiniile
elevilor diferă), el cere elevilor să argumenteze cu vecinii lor
pentru a găsi răspunsul corect. După 2 de minute de discuții în
sala de clasă, elevii revizuiesc și profesorul primește noul
grafic al răspunsurilor.
În general, a existat o îmbunătățire semnificativă a scorului
după dezbateri. Profesorul comentează apoi diferitele propuneri,
explică, dacă este necesar, răspunsul corect și își continuă
activitatea didactică. Această secvență se repetă de mai multe
ori în timpul unei lecții.
Alte tipuri de vizualizare a răspunsurilor pot fi luate în
considerare, cum ar fi apariția unui “nor“ de cuvinte pentru o
întrebare deschisă. Dispozitivul de vot poate fi, de asemenea,
utilizat pentru a evalua elevii la începutul sau la sfârșitul
secvenței didactice.

Pedagogie centrată pe profesor Pedagogie centrată pe elev
Utilizarea metodelor magistrale și transmisive,
Utilizarea metodelor active și
caz în care elevul este pasiv și receptiv interactive, în care
elevul are
un rol activ și reflexiv

1 MINUT

2 MINUTE


2 MINUTE

Este important să ne îndreptăm spre o abordare centrată pe elev,
pentru a oferi experiențe de învățare provocatoare, dinamice și
memorabile pentru cursanți. Acest tip de abordare se bazează pe
două dimensiuni principale:

ÎNVĂȚAREA PRIN ACȚIUNE ÎNVĂȚAREA PRIN INTERACȚIUNE


Piramida învățării

Rata de retenție a unui cursant la 24 ore după un curs conform
metodei pedagogice utilizate:


90%
75%
50%
30%
10 % 20%
5 %



Lecție Lectură Audio-vizual Demonstrație
Discuții Practică Învățare de la egal
tradițională
la egal

Inspirat de Laboratorul național de instruire (Maine)

Indiferent de unde se desfășoară procesul de
predare-învățare-evaluare, acesta trebuie să fie centrate pe
nevoile elevilor, să răspundă diferitelor nevoi de învățare a
elevilor, deoarece nu toți elevii învață în același ritm.
Dacă materialele didactice vor fi structurate în așa fel încât
să plaseze copilul pe primul loc, atunci acesta vor participa la
activitățile școlii cu plăcere.

Bibliografie si sitografie:

• https://lms-defidiversites.isae.fr//course/view.php?id=118

• https://ernest.hec.ca/video/DAIP/pdf/Coup_de_Pouce_Pedagogique_4_Dynamiser_et_rendre_interactif_son_enseignement.pdf

• https://gutenberg.ro/4-metode-interactive-de-predare-online/
• „Metode interactive de grup” Ghid metodic Ed. Arves
200.,Strategii activ- participative de formare a gândirii critice,
Editura Didactică si Pedagogică, R.A.București, 2007.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

67 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN