Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Prevenirea abandonului școlar prin activități sportive la copiii cu C.E.S.

Învăţământ gimnazial | Învăţământ special

Propus de: marysv | 31.08.2022 21:42 | Revista cadrelor didactice nr. 89/2022 | 779 vizualizări

Căutând mereu să găsesc metode și mijloace de a face orele de
educație fizică cât mai atractive și antrenante, am descoperit
parașuta ,,Curcubeu", care s-a dovedit a fi deosebit de eficientă.

Abandonul școlar este o problemă stringentă cu care se confruntă
sistemul românesc de învățământ, la toate nivelurile
educaționale, și care s-a acutizat odată cu apariția pandemiei
de COVID-19. Elevii părăsesc timpuriu studiile din motive
personale, familiale, medicale, din cauza dificultăților de
învățare sau condițiilor socio-economice precare, pe de o parte,
iar pe de alta, datorită inflexibilității sistemului de
învățământ, inadaptării școlii la nevoile elevilor,
relațiilor profesor-elev deficitare.
Alături de familie și comunitate, nouă, cadrelor didactice ne
revine importanta sarcină de a preveni și stopa acest fenomen,
identificând elevii aflați în risc de abandon școlar și a-i
atrage către școală prin activități utile și plăcute, care se
le valorifice totodată aptitudinile. Copiii cu C.E.S. nu sunt doar
cei cu deficienţe propriu-zise, ci şi copiii care prezintă
manifestări de inadaptare la exigenţele şcolii. Rezolvarea
problemei abandonului școlar la acești copii este abordarea
incluzivă: toţi elevii trebuie consideraţi la fel de importanţi,
fiecăruia trebuie să îi fie valorificate calităţile, pornind de
la premisa că fiecare elev este capabil să realizeze ceva bun.
Am remarcat, ca profesor de educație fizică și sport, nevoia de
mișcare și de joc a tuturor copiilor, și, cunoscând efectele
exercițiilor fizice asupra creșterii, dezvoltării și stării lor
de sănătate, am căutat mereu să găsesc metode și mijloace de a
face orele cât mai atractive și antrenante. Astfel, am descoperit
parașuta Curcubeu.
Am început utilizarea ei cu jocuri simple, de acomodare și
coordonare a copiilor cu parașuta. Simple mișcări de
urcare-coborâre a parașutei și crearea senzației de briză le-a
captat imediat atenția chiar și celor mai retincenți din clasă.

Am schimbat, apoi, modul de prindere a mânerelor, adăugând noi
tipuri de prize ale paraşutei: cu o singură mână, sub mână,
peste mână sau cu mâinile încrucişate; am adăugat diverse
mișcări: pași înainte - înapoi, laterali, ghemuri și ridicări
etc.
De mare atracție a fost includerea în jocuri a obiectelor și a
sarcinilor. Țineți baloanele cât mai mult pe pânză! le-a
trezit un real interes, deoarece baloanele au fost umflate în
prealabil de fiecare dintre ei în parte. În lecțiile de educare a
respirației corecte, folosesc umflarea baloanelor și apoi le
utilizăm în jocurile cu parașuta Curcubeu. Îi las, de multe ori,
să stabilească ei regulile și sancțiunile, astfel lecția devine
mult mai flexibilă și în concordanță cu cerințele elevilor.
Treptat, am introdus mingi de cauciuc, mingi de tenis, minge de
fotbal... și nu o să vă vină să credeți câte jocuri am
improvizat...Mingea călătoare, Nimerește gaura, Pop-corn, Mingea
competitivă, Adăpostește-te de furtună etc.
În pauze, pe holurile școlii sau în curte, primesc mereu
întrebări de genul: Doamna, când ne mai jucăm cu parașuta? Asta
îmi umple sufletul de bucurie, că am reușit să ajung la
sufletele lor, să-i determin să vină cu mai mare drag la orele de
educație fizică și activități sportive, și, în general, la
școală.
Ori de câte ori avem musafiri în școală sunt mândri să
prezinte jocurile lor cu parașuta, să-i provoace pe cei prezenți,
pentru a le arăta cât sunt ei de buni.
De Ziua Internațională de conștientizare a autismului - “Sunt
aici pentru tine!” - 2 aprilie 2022, parașuta a avut un mare
impact atât asupra elevilor cât și a părinților și
invitaților prezenți.
Activitățile sportive, în general, au un efect benefic asupra
copiilor cu C.E.S., duc la creșterea stimei de sine, devin mai
responsabili, dobândesc abilități de comunicare și de luare a
deciziilor, și, implicit, devin mai motivați să frecventeze orele
de curs.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

66 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN