Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Profesor în România

Învăţământ primar | Alte discipline

Propus de: LMIHAELA08 | 23.02.2022 12:19 | Revista cadrelor didactice nr. 83/2022 | 304 vizualizări

Noi cadrele didactice depunem eforturi foarte mari în activitățile cu elevii noștri dar nu știm să ne promovăm munca de aceea vreau să surprind fiecare moment, din ultimul an, petrecut alături de elevii clasei a IV a B.

Tradițional și modern în educație

Noi cadrele didactice depunem eforturi foarte mari în activitățile cu elevii noștri dar nu știm să ne promovăm munca de aceea vreau să surprind fiecare moment, din ultimul an, petrecut alături de elevii clasei a IV a B.
La lecția „Ciuboțelele ogarului” de Călin Gruia, am realizat o lecție foarte frumoasă cu ajutorul metodei Pălăriilor Gânditoare”, la care elevii au participat foarte activ și eu am fost foarte impresionată de seriozitatea lor și împărțirea sarcinilor între ei. Împărțiți în grupe de câte 4 elevi, în 6 grupe, au avut timp de gândire și dezbatere în cadrul grupului, ducând sarcina până la capăt, dar au avut și o altă sarcină în plus aceea de a decora pălăria conform culorii primite, pălăriile fiind toate albastre. Am fost încântată de mobilizarea lor și faptul că au împărțit tuturor membrilor echipei câte un rol.



La finalul unității de învățare „Români cu care ne mândrim” le-am dat ca temă să aleagă un român pe care îl apreciază și să facă un proiect despre acesta.
În fiecare an am vorbit despre români cu care ne mândrim, există și români care au făcut ceva valoros și pe care îi admiră și poate nu vorbim despre ei de aceea au de realizat acest proiect pentru a descoperi împreună care sunt românii de care ei sunt mândri. Unii elevi au scris despre personalități sportive: Duckadam, Nadia Comăneci, Gheorghe Hagi, alții au scris despre Petrache Poenaru cel care a descoperit stiloul, Mihai Eminescu, Ion Creangă, dar și despre Vlad Țepeș, Aurel Vlaicu, Ciprian Porumbescu și Brâncuși. Au prezentat fiecare proiectul și astfel au aflat unii de la alții despre alți români cu care ne mândrim.

De 1 Decembrie le-am propus realizarea unui lapbook despre Ziua noastră Națională, temă pe care am trimis-o pe Classroom și care suna astfel:
„De 1 Decembrie 2021 vă propun o activitate, pentru că nu am încercat o până acum, un lapbook care este o metodă educațională interactivă, practică și simplă, care stârnește interesul și creativitatea oricărui copil sau adult. Proiectul începe cu alegerea unui subiect, în cazul nostru 1 Decembrie, de practică având la bază dosare din carton. Ar fi foarte interesant să explorăm și această metodă!”
Nu am folosit această metodă până acum, dar mi s-a părut extrem de folositoare și interesantă. Dacă mai primesc vreun proiect și nu specific cum îl pot realiza sau îi pun pe elevi să aleagă o modalitate de realizare, am fost surprinsă plăcut ca elevii mei să aleagă labook-ul ca modalitate de realizare. Și astfel căutarea de informații cât și așezarea acestora într-un mod ușor de reținut este mult mai plăcută.
Acestea sunt o parte dintre lapbook-urile realizate de elevii mei:



La ora de arte vizuale am folosit Frisco – o metodă de stimulare a creativității elevilor. Metoda Frisco este o metodă ce seamănă cu metoda “pălăriilor gânditoare”, deoarece presupune interpretarea unor roluri de către elevi, dar fiind mai puţine, patru, şi anume: conservatorul, exuberantul, pesimistul, optimistul. I-am împărțit în 4 grupe și am realizat împreună cu copiii o lecție foarte frumoasă. Fiecare grupă și-a luat, din nou, rolul în serios: Conservatorii au găsit fiecare câte un argument care să arate calitățile lucrării, Exuberanții au încercat să încurce lucrurile propunând chiar schimbarea unor culori, ceea ce a stârnit un amuzament general dar și controverse, Pesimiștii au încercat să argumenteze că nu sunt potrivite schimbările pe care le-au propus Exuberanții iar Optimiștii au găsit posibilitatea de a face anumite schimbări propuse de Exuberanți. Au avut apoi de realizat un desen așa cum îl văd ei potrivit folosind ideile din timpul dezbaterii.
Acestea sunt lucrările realizate în urma folosirii metodei Frisco.

La științe, pentru că am vorbit despre Sistemul Solar, au avut de executat un proiect având la dispoziție 2 săptămâni și au realizat niște proiecte grozave.
Copiii sunt foarte pasionați de sistemul Solar și parcă așteptau un astfel de proiect pentru a împărtăși cu ceilalți informațiile strânse în urma pasiunii lor. Fiecare s-a străduit să realizeze cât mai expresiv proiectul și l-au prezentat colegilor cu mare mândrie. Informațiile căutate dar și aflate de la colegi sunt extrem de prețioase pentru că au fost dobândite într-un mod interesant și plăcut.



La ora de educație civică, prima oră din semestrul al II lea, am realizat „Jurnalul meu cu afirmații pozitive” ceea ce îi ajută să se cunoască mai bine. Autocunoașterea și dezvoltarea personală se influențează reciproc. Autocunoașterea este procesul prin care persoana umană își răspunde la întrebarea „ Cine sunt eu?”, ea conducând la formarea unei reprezentări mentale despre propria persoană (imaginea de sine). Autocunoașterea contribuie la realizarea dezvoltării personale, iar ultima se referă și la activitățile de cunoaștere de sine. Procesul dezvoltării personale presupune însă și alte demersuri: activități de îmbunătățire a încrederii în sine, de dezvoltare a aptitudinilor și talentelor proprii, de maximizare a propriului potențial, de creștere a calității vieții și de realizare a propriilor aspirații și dorințe. Dezvoltarea personală este deci un proces complex de evoluție si creștere personală care se bazează pe autocunoaștere, pe dezvoltarea unei identități clare și pozitive, descoperirea limitelor si blocajelor, consolidarea încrederii și a stimei de sine, rezolvarea sau restructurarea conflictelor intra psihice, precum și pe diminuarea sau eliminarea unor simptome. Dezvoltarea personală înseamnă progres în toate aspectele vieții.
Aveau de realizat o inimă împărțită în 6 părți iar în fiecare căsuță trebuiau să scrie 6 afirmații pozitive despre ei, apoi au desenat un cap de leu pentru a scrie ce înseamnă dar și de ce sunt ei puternici, apoi unici desenându-se pe ei, iar ultima cerință a fost să-și scrie visul lor în viață și pe trei steluțe să scrie ce anume trebuie să facă pentru a fi mai aproape de visul lor.

Pe lângă aceste lecții și activități interesante mai participăm și la diverse proiecte județene, naționale: „Patria în inimi de copii”, „Toamnă mândră, darnică”, „Frumusețea Crăciunului- izvor de bucurie, tezaur de datini”, „Poveste de Crăciun”, „Scrisoare către Moș Crăciun”, ,,Cuvântul”, „Carte frumoasă, cinste cui te citește! !“ cât și la diverse concursuri: Comper, Gazeta matematică. Consider că rolul unui profesor este de a stimula interesul elevilor de a realiza lucrări interesante și care să-i reprezinte să-și pună amprenta personală pentru a obține un produs original.
Elevii sunt foarte încântați să realizăm lecțiile folosind metode diverse, se mobilizează foarte bine pentru scopul final, își împart responsabilitățile foarte bine astfel încât fiecare membru al echipei să primească un rol.
Profesor pentru înv. Primar: Leonte Mihaela
Școala Gimnazială Nr.49, București, sector 2

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

671 voturi | 9 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN