Este o activitate prezentată în cadrul Comisiei metodice de la clasele I-IV. Am vrut să facem și altceva, alegând să îmi tratez colegii ca pe niște elevi, iar pe ei invitându-i să fie elevi în activitatea mea.
PROIECT DE ACTIVITATE INTEGRATĂ - COMISIA METODICĂ DE LA CLASELE I-IV)
Învăţământ primar | Învăţământ special
Propus de: moldovanrodica17 | 31.08.2021 23:27 | Revista cadrelor didactice nr. 79/2021 | 681 vizualizări
PROIECT DE ACTIVITATE INTEGRATĂ
(ACTIVITATE SUSȚINUTĂ ÎN CADRUL COMISIEI METODICE DE LA CLASELE I-IV)
Profesor de psihopedagogie specială Moldovan Lucreția Rodica
Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.2
Bistrița, Bistrița-Năsăud
Școala: Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.2, Bistrița
Data: 20.03.2019
Tema activităţii: „Primăvara”
Tipul activităţii: Consolidare de cunoştinţe, priceperi şi deprinderi
Timp alocat: 1 h
Profesor de psihopedagogie specială: Moldovan Lucreția Rodica
Activitatea didactică:
A. Centre de interes propuse/deschise:
1. Artă: „Tablou de Primăvara”- pictură
2. Matematică: „Copacul înflorit”
3. Limba română: Bibliotecă - Poezii de primăvară
4. Abilitare manuală: „Flori pentru buchetul Zânei Primăvara”
B. Strategii didactice:
Metode şi procedee: conversaţia, explicaţia, exercițiul, demonstrația, problematizarea, cubul, munca în echipă, munca individuală;
Mijloace didactice: cărți de poezii, fișe / planșe de lucru, planșe cu imagini de primăvară, flori model, sârmă, hârtie creponată, lipici, carioci, markere, foarfeci, acuarele, pensule;
Evaluare: formativă
1. Artă - „Tablou de Primăvara”- pictură
a) Scopul activității:
• sistematizarea cunoştinţelor cu privire la anotimpul primăvara, pe baza conţinutului unor imagini, prin discuții libere cu Rază de Soare, mesagerul Zânei Primăvara;
• consolidarea priceperilor şi deprinderilor de folosire a unor tehnici artistice;
b) Obiective operaționale:
• să răspundă corect la întrebările adresate despre anotimpul primăvara;
• să traseze linii în duct continuu, în diferite poziţii, pentru a reda imaginea unor obiecte / plante / ființe în desene colective;
c) Sarcina de lucru: Realizarea unui Tablou de Primăvară (planșă A3)
d) Evaluarea activităţii:
Cubul cu imagini de primăvară, fiecare faţă a lui având câte o sarcină,astfel:
1) Descrie anotimpul primăvara (caracteristicile anotimpului).
2) Compară anotimpul primăvara cu iarna.
3) Asociază cuvântul primăvara cu alte cuvinte (cu sprijin).
4)Analizează comportamentul copiilor, animalelor, plantelor în anotimpul primăvara.
5) Aplică informaţiile dobândite despre primăvară pentru a descrie vremea în acest anotimp.
6) Argumentează: „Copiii/oamenii iubesc primăvara”.
În finalul jocului cu cubul, se interpretează (pot să și danseze în timp ce cântă) cântece de primăvară: „Iarnă, să te duci cu bine!”, „Vine, vine primăvara”, „Copăcelul din grădină”etc.
2. Limba română- Bibliotecă: Poezii de primăvară
a) Scopul activității:
• consolidarea deprinderilor de citire conștientă, corectă și cursivă și scriere corectă (în ritmul propriu de citire și scriere);
• stimularea şi îmbogăţirea vocabularului cu cuvinte noi;
b) Obiective operaţionale:
• să selecteze poezii specifice anotimpului primăvara;
• să citească corect, expresiv una, două poezii de primăvară;
• să aleagă o strofă semnificativă /reprezentativă pentru anotimpul primăvara (o strofă care le-a plăcut);
• să scrie corect, lizibil strofa din poezia aleasă pe planșa de lucru;
c) Sarcini de lucru: 1. Să selecteze poezii de primăvară din materialul pus la
dispoziție;
2.Să citească poezii de primăvară;
3.Să scrie o strofă din poezia aleasă pe planșa de lucru;
d) Evaluarea activității:
Să compună o strofă de poezie (alegând dintre cuvintele și expresiile scrise pe tablă), prin care să-și exprime încântarea și bucuria în fața renașterii naturii odată cu sosirea acestui minunat anotimp (cu sprijin).
3. Matematică – „Copacul înflorit”- -exerciții de adunare și scădere
a) Scopul activității:
• consolidarea priceperilor şi deprinderilor de calcul matematic;
b) Obiective operaționale:
• să aplice corect algoritmul de calcul în scris, în rezolvarea adunărilor/scăderilor, cu şi fără trecere peste ordin, cu numere naturale în concentrul 0 - 100;
• să completeze răspunsul potrivit / corect pe planșa de lucru, în funcție de numărul înscris în interiorul frunzei/florii și care corespunde numărului exercițiului efectuat;
c) Sarcini de lucru: 1. Să rezolve individual exercițiile de pe fișa de lucru;
2. Să compare și să verifice rezultatele individuale obținute în
cadrul grupului ;
3. Validarea rezultatului corect de către liderul grupului
4. Să scrie rezultatul potrivit în interiorul frunzei/florii din
copacul de primăvară de pe planșa de lucru ;
d) Evaluarea activităţii:
Compunerea unei probleme pornind de la un exercițiu ales din cele opt propuse pe planșa de lucru (cu sprijin).
4. Abilitare manuală: „Flori pentru buchetul Zânei Primăvara”
a) Scopul activității:
• sistematizarea cunoştinţelor cu privire la plante / flori specifice anotimpul primăvara;
• consolidarea priceperilor şi deprinderilor de aplicare și utilizare a unor tehnici de lucru învățate;
b) Obiective operaționale:
• Să folosească corect tehnicile de lucru învățate: tăiere, lipire, îndoire, înfășurare, răsucire;
• Să îndoaie sârma dându-i o formă de oval (ca o petală de floare);
• Să taie şi să lipească hârtia glasată pe suportul de sârmă pentru a realiza petala florii;
• Să compună floarea din elementele realizate în etapele de lucru intermediare (Albăstrea / Narcisă);
c) Sarcina de lucru: Realizarea unei flori de primăvară (albăstrea / narcisă) pentru Zâna Primăvară (după model), prin utilizarea tehnicilor de lucru învățate;
d) Evaluarea activităţii:
Alcătuirea unui buchet de flori (aranjament floral) pentru Zâna Primăvara prin alăturarea celor două flori realizate unor elemente florale deja existente și puse la dispoziția elevilor (cu sprijin).
Bibliografie:
1. Melania Ciobotaru, Mariana Popescu, Ștefania Antonovici, Dorina Fenichiu, 2008, Aplicații ale Metodei Proiectelor-Ghid pentru educatoare, Editura CD PRESS
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.