Descruerea in patru etape a procesului pentru conceperea
lectiilor online.Identificarea resurselor (aplicatii)si un
instrument pentru teleconferinte.
Provocari in predarea online
Interes general | Toate disciplinele
Propus de: diana77777 | 11.03.2021 17:14 | Revista cadrelor didactice nr. 70/2021 | 842 vizualizări
Provocari in predarea online
Multi profesori se panicheaza si se sint coplesiti ,
crezand ca trebuie sa conceapa un intreg curs online , cu
toate optiunile disponibile .Nu instrumentul de lucru sau
manualul conteaza , ci invatarea !
Crizele de genul pandemiilor produc schimbari instantanee
, fara sa ne ofere mult timp pentru pregatiri. Puteti construi
pe masura ce cursul se desfasoara ,saptamana de saptamana ,
perpetuand ce functioneaza si renuntand la ceea ce nu
merge.
Iata un proces in patru etape pentru conceperea
lectiilor online
1. Incepeti cu obiective /rezultate ale invatarii
cuantificabile, desprinse din lectiile normale
2. Gasiti nqateriale de curs corespunzatoare acestor
obiective.In caz contrar intrati pe Internet si cautati video
clipuri, youtube , filme carti electronice si site -uri web cu
ajutorul carora sa-i faceti receptivi fata de obiectiv.
3. Elaborati o activitate de invatare bazata pe
aceste materiale ,pentru a contribui la atingerea obiectivului
de invatare.Printre acestea se numara teste de verificare a
gradului de intelegere ,rezumate ale capitolelor , scurte
eseuri , desene sau exercitii in domeniul artei vizuale.
4. Asociati activitatii de invatare metode de
evaluare , feedback si notare, astfel incat elevii sa stie
a) Ce obiectiv urmaresc
b) Cum il pot atinge
c) Cand l-au atins
De mare ajutor este clarificarea formatului
folosit (jurnal de invatare, portofoliu de proiect,test) dela
inceput .Respectand aceste principii simple de proiectare a
cursurilor se vor putea elebora activitati online reusite.
Trebuie sa pastram legatura cu elevii in orice
mod posibil - prin e -mail, telefon sao posta.In timpul
perioadelor in care scolile au fost sau vor mai fi inchise
, elevii si profesorii au nevoie de structura ,rutina si
certitudinea ca educatia lor va continua neintrerupta.
Trebuie cautate doua resurse
1 o platforma (sau aplicatii)
2. instrument pentru teleconferinte
Contactati CA al scolii si reprezentantii
autoritatilor si informati - va in legatura cu sursele de
finantare si programele destinate elevilor care necesita
resurse costisitoare, precum conexiuni la internet,laptopuri
sau telefoane.
Gasiti o modalitate de comunicare cu acces liber
,precum Canvas,Ilias,Moodle, Google Classrooms, sau Schoology,
Toate acestea sunt gratuite ,simplu de utilizat si protejate
cu parola pentru a pastra un mediu sigur.
Avantajele predarii online consta cu precadere la
formarea abilitatilor digitale ale elevilor.
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.