Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Studiu privind rezolvarea de probleme prin alegerea metodei adecvate de rezolvare

Învăţământ gimnazial | Matematica

Propus de: beer_anda | 01.06.2017 13:23 | Revista cadrelor didactice nr. 40/2017 | 839 vizualizări

Cu cat elevul rezolva mai multe probleme de rationament, cu atat experienta lui devine mai bogata, gandirea matematica- logica devine din ce in ce mai clara, fiindca geometria, seamana cu logica in sine.

Rezolvarea unei probleme de concurenta sau coliniaritate in cadrul concursurilor scolare este influenţata de alegerea metodei de rezolvare. Cu cat experienta elevului este mai bogata cu atat el va intui metoda optima de rezolvare. Insa un factor important este si timpul. Intr-un timp limitat concurenţii trebuie sa rezolve un anumit numar de probleme. Cu cat reusesc sa isi stapaneasca emotiile, sa isi organizeze timpul cu atat isi vor imbunatatii randamentul si deci rezultatele.
Exemplu: La Concursul Interjudeţean de Matematica „Micul Arhimede”, Craiova, 12 decembrie 2015, a fost propusa o problema de coliniaritate: Fie pătratul ABCD si punctele E si F in exteriorul pătratului astfel încât triunghiurile ABE si BCF sa fie echilaterale. Notam cu M mijlocul lui DE si H este punctul de intersectie dintre dreaptele CE si BD. sa se arate ca: a) Triunghiul DEF este echilateral; b) Punctele A, M, H, F sunt coliniare.(E:12834, pag. 453, GM 11/2004 Concursul interjudeţean Micul Arhimede, clasa a VII-a, Craiova,12 decembrie 2015)
Ca profesor corector la acel concurs, am fost desemnata sa fac parte din grupul profesorilor corectori la clasa a VII-a, unde s-a corectat aceasta problema. Pentru a nu influenta justeţea corectării, organizatorii au indicat elevilor sa rezolve fiecare subiect pe o pagina distincta. Situaţia statistica in urma corectării a fost cea din figura alaturata:
Metoda din barem, dealtfel cea mai simpla implica demonstrarea coliniaritatii cu ajutorul unghiului alungit. Situaţia statistica in urma corectării a fost următoarea: 7% din elevi au demonstrat coliniaritatea ceruta utilizand metoda unghiului alungit, 8% din elevii care care au ales alta cale de demonstrare au finalizat problema. 68% din elevi au rezolvat partial, iar 6% nu au abordat problema.
In concluzie, cu cat elevul rezolva mai multe probleme de rationament, cu atat experienta lui devine mai bogata, gandirea matematica- logica devine din ce in ce mai clara, fiindca geometria, seamana cu logica in sine.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

10 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN