Şcoala cu
bune practici

50 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

TEHNICI PENTRU EFICIENTIZAREA ÎNVĂȚĂRII CITIT- SCRISULUI LA ȘCOLARII MICI

Învăţământ primar | Limba şi literatura română

Propus de: CARACIONI-CLAUDIA | 29.12.2022 00:02 | Revista cadrelor didactice nr. 90/2022 | 602 vizualizări

Materialul cuprinde exerciții interesante, inspirată fiind de
studiul tehnicilor de citire rapidă, prin care am reușit să le
stârnesc elevilor interesul pentru lectură, să le educ atenția,
concentrarea, acuitatea vizuală.

TEHNICI PENTRU EFICIENTIZAREA ÎNVĂȚĂRII CITIT- SCRISULUI LA
ȘCOLARII MICI
Prof.înv.primar Caracioni Claudia,
Liceul Național de Informatică – Arad, județul Arad
”Viața e o experiență, nu teorie. Ea nu are nevoie de
explicații. Ea e aici în toată gloria ei și nu trebuie decât
trăită, savurată, luată ca prilej de desfătare.„ (Osho - Cum
să-ți liniștești zbuciumul minții)
Întreaga evoluţie a elevilor, atât în şcoală cât şi în
viaţă, depinde de măsura în care ei şi-au însuşit
instrumentele muncii intelectuale, în primul rând cititul, până
la nivelul la care acestea vor constitui modalităţi de
autoinstruire. Drumul pe care îl parcurg copiii în învăţarea
citit-scrisului este anevoios şi presupune depăşirea unor
obstacole ce pot interveni în procesul de achiziţionare a acestor
deprinderi de comunicare ca de exemplu digrafia sau dislexia.
În învăţământul modern, preocuparea învăţătorului nu-şi
mai găseşte profunzimea în grija pentru conţinutul a ceea ce va
urma a fi predat, ci se axează pe cunoaşterea şi înţelegerea
copiilor, a nevoilor şi intereselor, a dificultăţilor şi
problemelor acestora. Atenţia dascălului este centrată pe
autonomia, inteligenţa, sensibilitatea, voinţa şi creativitatea
elevului, care este ascultat cu atenţie şi răbdare, lâsându-l
să se exprime să se dezvăluie, să-şi manifeste opinia, să
acţioneze. Dascălul acceptă elevul aşa cum este el şi-l ajută
să-şi manifeste personalitatea şi propria valoare, să-şi
găsească propriul drum, dezvoltându-şi înclinaţiile,
preocupările şi interesele. Toate acestea devin posibil de
realizat în momentul revizuirii modului de lucru, tehnicilor și
metodelor utilizate, formelor de organizare a clasei. Diversitatea
tehnicilor de învăţare, caracterul practic, mijloacele de
realizare şi instrumentele de lucru utilizate în activitatea
didactică conduc incontestabil spre succesul şcolar.
Pentru orele de limba română am elaborat diverse materiale cu
exerciții distractive, dar interesante, inspirată fiind de studiul
tehnicilor de citire rapidă. Prin utilizarea acestor materiale am
reușit să le stârnesc elevilor interesul pentru lectură, să le
dezvolt abilitățile de citire expresivă, să le educ atenția și
acuitatea vizuală, au reușit să-și lărgească câmpul vizual,
să decodifice și s-a înregistrat o mai mare capacitate de
concentrare. Voi expune câteva exemple din activitățile de
învățare.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

643 voturi | 9 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN