Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

”URSULEȚII CĂLĂTORI” – PROIECT TRANSFRONTALIER Prof. LAZĂR LILIANA GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT NR. 1 HUȘI, JUD. VASLUI

Învăţământ preşcolar | Toate disciplinele

Propus de: LazarLili | 20.08.2024 09:49 | Revista cadrelor didactice nr. 110/2024 | 80 vizualizări

Proiectul ”URSULEȚII CĂLĂTORI” este un proiect transfrontalier, în care Grădinița cu P.P. Nr. 1 Huși este partener cu Grădinița ”Romanița”, sat Varnița, Raionul Anenii Noi, Republica Moldova.

Proiectul transfrontalier ”URSULEȚII CĂLĂTORI” din cadrul proiectului „EDUCAȚIE ON-LINE FĂRĂ HOTARE” organizat de Academia de Inovare și Schimbare prin Educație, aprobat prin Ordinul Ministrului Educaţiei, Culturii și Cercetării din Republica MOLDOVA este un proiect transfrontalier, în care Grădinița cu P.P. Nr. 1 Huși este partener cu Grădinița ”Romanița”, sat Varnița, Raionul Anenii Noi, Republica Moldova.
Prin colaborarea în acest proiect am avut ocazia, fiecare dintre noi, cadrele didactice implicate să împărtășim idei, practici sau metode de lucru.Tema principală o constituie PRIETENIA, ”Podul prieteniei între două maluri ale Prutului”, care va duce nemijlocit la apropierea și cunoașterea sufletească dintre oameni, îmbogățirea și completarea orizontului de cunoaștere cu elemente noi din cele două țări surori.
Obiectivul general al proiectului este desfăşurarea unor activităţi comune între unitățile partenere , în vederea formării şi dezvoltării unei conduite de deschidere şi stabilirii unor realaţii bazate pe încredere şi stimă reciprocă, legarea de prietenii între copii.
Obiective specifice:
- disemnarea unor exemple de bună practică în rândul cadrelor didactice, copii, părinți;
- implimentarea activităților propuse în cadrul proiectului la nivelul clasei;
- dezvoltarea unor relații de prietenie și colaborare promovând învățarea reciprocă și schimbul de experiență;
- împărtățirea de practici și metode interactive de învățare, idei de prezentare și de susținere a activităților;
- organizarea unor întâlniri online, facilitând socializarea cu grădiniâa parteneră;
- stabilirea relaţiei de prietenie între copiii implicaţi în proiect;
- stimularea şi promovarea capacităţilor creatoare ale copiilor şi cadrelor didactice;
- manifestarea şi descrierea propriilor stări sufleteşti, motivarea opiniilor;
- stimularea inteligenţei emoţionale şi a creativităţii;
- familiarizarea copiilor cu mediul social din afara grădiniţei;
- dezvoltarea relaţiei de parteneriat între cele două instituţii.
GRUP ȚINTĂ:
-96 de copii de la Grădinita cu P.P. Nr. 1 Huşi, jud. Vaslui, România.
-110 de copii de la Grădinița ”Romanița”, sat Varnița, raionul Anenii Noi, Republica Moldova.
Prima etapă din proiectul ”Ursuleții călători” a fost să alegem Împreună cu copiii ursuleț de pluș care să fie mascota Grădiniței noastre. După alegrea ursulețului am stabilit de comun acord numele ursulețului, respectiv ”Ursulețul Maia”.
În etapa ”salutul virtual al ursuleților” am stabilit o întâlnire online cu Grădinița ”Romanița” pe platforma Google Meet și am făcut cunoștință cu ursulețul partener, ursulețul ”Martinel”
Etapa călătoriei peste Prut. Împreună cu copiii am creat un colet pentru a merge în vizită Grădinița partener.În colet am inclus pe ursulețul Maia, albumul de notițe și suveniruri pentru copiii de la Grădinița Romanița.Când ambii ursuleți au ajuns la destinație, am organizat cea de-a doua întâlnire on-line.

Am explicat copiilor că ursulețul Maia va călători peste Prut și va participa la activitățile de la Grădinița ”Romanița”, sat Varnița, Raionul Anenii Noi, Republica Moldova până în luna mai, după care se va întoarce acasă cu multe, multe impresii și cunoștințe noi. Împreună cu echipa de proiect am întocmit un album pentru notițe care va însoți ursulețul în călătoria peste hotare.
CALENDARUL ACTIVITĂȚILOR DIN CADRUL PROIECTULUI:
1. ”Toamna ruginie in gradinita noastra!” – realizarea unor colaje cu fructe; servirea unor fructe (mere, nuci); – noiembrie
2. „Deschide ușa, creștine!” –învăţarea unor colinde, a unor rugăciuni şi a altor texte religioase specifice vârstei copiilor; cunoaşterea unor tradiţii şi obiceiuri de Crăciun şi de Anul Nou specifice zonei: Jocul ursului, Steaua, Jocul caprei.- decembrie
3. .„Bucuriile iernii”- poezii şi cântece despre iarnă; „Dansul fulgilor de nea” - Ianuarie
4. .„În lumea poveştilor” - vizionarea Teatrului de păpuşi „Coliba iepuraşului”; redarea conţinutului cu ajutorul imaginilor şi întrebărilor; învăţăminte din poveste – februarie
5. .„Mărţişoare pentru cei dragi” - confecţionarea unor mărţişoare, felicitări sau mici daruri prin diferite tehnici – martie
6. „Hristos a înviat !” – prezentarea unor obiceiuri şi tradiţii specifice Sărbătorilor Pascale; decorarea ouălor de Paşti; confecţionarea unor felictări pentru Paşti, a altor obiecte decorative – aprilie
Pe parcursul derulării activităților proiectului, ursulețul Martinel a participat la toate activitățile grupelor din Grădinița parteneră și a învățat tot ceea ce au făcut preșcolarii în ziua respectivă. La fiecare activitate cadrul didactic împreună cu copiii a ajutat ursulețul să-și noteze în album din ce a studiat în ziua respectivă, ce a fost nou pentru el, ce impresii a avut, cum s-a distrat, etc. Fiecare activitate notată în agendă a fost inclusă în vizionarea unei lecții video din Biblioteca digitală ”Educația on-line” www.educatieonline.md.
La final de săptămână fiecare grădiniță parteneră a expediat grupului partener fotografii cu micile aventuri ale ursulețului pentru a-i ține informați pe parteneri, e-mailuri cu fotografiile făcute pe parcursul fiecărei săptămâni.
IMPACTUL PROIECTULUI:
1.Pentru copii: implicarea activă în activitățile extracurriculare și experimentarea emoțiilor pozitive ca urmare a participării la activitățile culinare alături de educatoare și părinții lor
2. Pentru cadrele didactice: relații de prietenie și colaborare promovând învățarea reciprocă și schimbul de experiență și exemple de bune practici între unitățile partenere;
3. Pentru grădiniță și comunitate: plus valoare și sporirea prestigiului în comunitate;
-acumularea de experiență pentru a fi valorificată în alte proiecte educaționale.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 2 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

86 voturi | 3 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN