Şcoala cu
bune practici

77 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Cum public un articol?

Revista electronică Didactic.ro, ISSN 1844-4679 Aprilie 2011

Articolele Cancelariei Naţionale

Soluţii pentru „relansarea” educaţiei fizice în şcoală, Prof. Aurelian Curticăpean, Gr. Şc. „Av. Dr. Ioan Şenchea”, Făgăraş

Pentru relansarea activităţii de educaţie fizică şcolară din România, atât de lovite în ultimii ani, profesorul şi toţi factori decizionali implicaţi trebuie să îndeplinească cerinţele de calitate ale unui învăţământ modern, european, aşa cum reiese din „Cartea albă” şi recomandările Consiliului Europei. Acestea analizează şi previzionează evoluţia activităţilor fizice şi sportului în raport cu starea de sănătate a populaţiei Uniunii Europene pe diferite categorii de vârstă/afecţiuni şi propune soluţii practice concrete pentru „relansarea” educaţiei fizice şi sportului şcolar, adaptabile tuturor ţărilor din Uniunea Europeană.

Caricatura la ora de istorie - elemente de interpretare, Prof. Mihaela Hendreş, Colegiul Naţional „Emil Racoviţă”, Iaşi

Caricatura, combinaţie de umor, exagerare şi simboluri care prezintă un punct de vedere printr-un desen simplu, face apel la emoţia umană, aduce un mesaj cu simboluri care provoacă cititorul folosind elemente umoristice de limbaj şi vizuale, fiind un instrument important care facilitează educaţia adulţilor şi copiilor. Caricaturile atrag ochiul, apoi mintea, prin urmare caricatura îl ajută pe elev să opereze la nivele cognitive superioare.

Alternative educaţionale, Înv. Honciuc Irina Cătălina, Şc. cu cls. I-VIII nr. 2, loc. Vatra Dornei, jud. Suceava

O alternativă educaţională ce corespunde cerinţelor societăţii actuale este programul Step by Step, ce reprezintă o metodă alternativă de educaţie a copiilor ce a fost creată ca răspuns la schimbările ce se petrec mereu în societate.
În România această alternativă a debutat în anul 1994 sub numele de Head Start, iar în 1995 a luat numele Step by Step.

Calculatorul: cauza sau efectul lipsei de comunicare dintre părinţi şi copii? Prof. informatică Bistreanu Daniela Maria, Colegiul Tehnic de Aeronautică “Henri Coandă”, Bucureşti

Informatizarea societăţii conduce la apariţia a tot mai multe studii despre modificarea comportamentului adolescenţilor sub influenţa computerului personal.

Am realizat un studiu, aplicat la 32 de elevi cu vârste cuprinse între 15 şi 19 ani şi părinţilor lor. Scopul a fost determinarea gradului de implicare al părinţilor în gestionarea timpului copiilor, care este nivelul de relaţionare copil-părinte, care sunt site-urile cele mai vizitate de elevi şi dacă se conştientizează faptul ca internetul nu este doar o sursă de informare şi distracţie ci şi un spaţiu virtual în care unele persoane se pot pierde.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«DECEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

52 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN