Şcoala cu
bune practici

77 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Cum public un articol?

Revista electronică Didactic.ro, ISSN 1844-4679 Martie 2012

Articolele Cancelariei Naţionale

Ce înseamnă să predăm eficient, Prof. Iurin Irina, L.T. „On.Ghibu”, Orhei

Azi din ce în ce mai mult se vorbeşte despre învăţarea eficientă şi management educaţional eficient. Cuvîntul de bază fiind „eficienţă”. „A fi eficient” înseamnă a obţine rezultate pozitive, a produce efectul pozitiv scontat. Ce trebuie făcut pentru a fi eficient? Iată zece reguli ale unui lider eficient. Iar deoarece profesorul este şi el un manager (al clasei) ar fi bine să ne orientăm şi noi după aceste reguli.

Resurse moderne pentru laboratorul de fizică - LabView, Prof. Titu MASTAN - C. N. I. “Grigore Moisil” Braşov

LabVIEW este abrevierea de la Laboratory Virtual Instrumentation Engineering Workbench.
LabVIEW este un mediu de programare de nivel înalt, foarte modern, puternic şi confirmat în activităţi profesioniste, elaborat de compania National Instruments. El se foloseşte în activităţi industriale, activităţi de cercetare si activităţi educaţionale. Este o aplicaţie informatică axată pe programarea grafică şi modulară (bazată pe rutine destul de elaborate, denumite *.vi). În domeniul profesionist LabVIEW are trei mari direcţii de cercetare şi aplicaţie: achiziţia de date, controlul instrumentelor, automatizări industriale şi conexe. Ultimele versiuni de LabVIEW sunt: LV 2009, LV 2010, LV 2011.

Engleza non formală în “Săptămâna altfel”, Prof. Cristina Mănescu, Col. Teh. Transilvania, Braşov

"Săptămâna altfel” este programul care dă profesorului posibilitatea de a experimenta noi tehnici de învăţare, predare, comunicare şi interacţiune. Pentru o materie ca limba engleză, de exemplu, “Săptămâna altfel” oferă variante de a pune în practică metode non-formale de asimilare a limbii.
Învăţarea non-formală este o învăţare lipsită de factorul stress, aceasta dezvoltă aptitudini sociale, ne învăţa să lucrăm în echipă, să luăm iniţiative. Invăţarea non-formală se bazează pe procesul de comunicare şi dă posibilitatea participanţilor de a avea un orizont deschis de idei. Mai mult decât atât, învăţarea non-formală este învăţare distractivă, o învăţare care te face creativ şi te face să îţi recunoşti propriile nevoi, de a te face responsabil.

„Să descoperim din nou copilul”, Ed. Carmen-Monica Demeter, Grăd. cu PP „Căsuţa fermecată” Gherla, jud. Cluj

Profesia de educatoare necesită nu doar o pregătire de specialitate şi competenţe psihopedagogice şi didactico-metodologice, ci şi un spirit nou care să pornească dintr-o mare dragoste pentru ceea ce înseamnă copilul şi copilăria.Acestea sunt trăiri ce nu se vor întoarce niciodată şi care odată tulburate sau compromise frâng dezvoltarea liberă a personalităţii umane. Cu toţii ştim cât de importantă este prima vârstă pentru devenirea noastră ca oameni unici, irepetabili. Însă uităm de multe ori cîte ceva: fie să lăsăm drum liber curiozităţii neobosite a copilului şi dorinţei lui de cunoaştere, fie să oferim libertatea de alegere în locul impunerii unor activităţi considerate de noi necesare, fie să lăsăm copilul să înveţe prin experienţă proprie.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«DECEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

52 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN