Sondajele Didactic.ro
In invatamantul preuniversitar, care activitate are mai mare importanta?
Nr. total voturi: 158 Sondaje anterioare
04.08.2009 / 605 vizualizări
9 comentarii
Instrumente Didactic.ro
Creaţi un test online Propuneţi un material Propuneţi un eveniment Creaţi un rebus Creaţi pagina instituţiei Postaţi o revistă Creaţi un album Creaţi o diplomă şcolară Creaţi un calendar04.08.2009 / 605 vizualizări
9 comentarii
Comentarii (8)
am lucrat la toate ciclurile si am vazut diferenta,cu cat copilul este mai mic cu atat este mai greu sa lucrezi cu el;nu e simplu deloc,dar trebuie sa faci cu daruire si sensibilitate totul,copilul te simte ,si nu se apropie de noi,am pastrat 1 an distanta si s-a simtit .invatatorii spun ca activitatea lor e mai importanta dar pana nu lucrezi la prescolari si gimnazial nu stii cum este,la prescolari esti mama,tata,asistenta,ingrijitoare,prietena,le faci pe toate...si nu prea esti respectat la fel cu invatatoarea din pacate.
Ce facem?ne batem cuie unii altora?
Consider ca activitatea tuturor este egala ca importanta. Daca copilul "sare" "etapa educatoarelor", se simte imediat in comportamentul copilului, in modul cum socializeaza cu colegii de grupa de la gradinita, de clasa de la scoala ... se simte in atitudinea pe care o are in situatiile in care este implicat etc.
Am spus ca cea a invatatorilor e cea mai predominanta deoarece aici se pune baza adevarata a formarii tuturor deprinderilor si priceperilor, cu alte cuvinte: in ciclul PRIMAR se formeaza elevul!!! In cel prescolar , i se pregatesc caile...insa baza ramane invatatorul de la clasa....Cand intra la gimnaziu, elevul doar aprofundeaza anumite cunostinte , insa nu se produc schimbari majore in comportament , asa cum se intampla la clasele I/IV. Aceasta e parerea mea pentru moment....:))
Imi mentin in continuare parerea: activitatea tuturor este egala ca importanta. Colegii invatatori pot afirma cu certitudine diferenta dintre copiii care au frecventat gradinita si cei care nu au frecventat-o. Nu trebuie "sa ne batem cuie unii altora". Munca fiecaruia, cu daruire si pasiune, completeaza viata fiecarui copil.
educatoarele si inavtatoarele reprezinta baza sistemului de invatamnt. ele preiau copiii din familie si in ajuta sa se adapteze normelor si programelor scolare. de multe ori invatatoarele recunosc ca au rezultate mult peste asteptari cu copiii care fecventeaza gradinita. la fel si profesorii recunosc si chiar cauta sa preia la clasa a V a elevii invatatoarelor cu experinenta si dedicate profesiei.
Parerea mea este ca fiecare etapa de scolarizare are importanta ei,asa ca toti cei implicati in activitatea didactica au legatura cu cei care au pregatit inaintea lor.Invataorul preia de la educatoare,profesorul de la invatator.Privite subiectiv ,fiecare in parte considera ca activitatea sa este cea mai importanta,dar obictiv toate au importanta lor.
Nu stiu daca se poate pune semnul egal intre o activitate sau alta, dar stiu ca fiecare etapa isi are importanta ei in formarea copilului si ca, una fara alta, nu merge. Invatatorul are nevoie de munca educatoarei, profesorul de gimnaziu de cea a invatatorului, iar profesorul de liceu de cea a profesorului de gimnaziu. Deci, in concluzie, fiecare dintre noi trebuie sa-si considere activitatea ca fiind cea mai importanta in formarea copilului.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.