Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Propuneţi un sondaj

Sondajele Didactic.ro

Una din propunerile MECI prevede ca la admiterea in liceu sa se tina cont de media generala obtinuta pe parcursul claselor V-VIII (care va avea o pondere de 50% din media finala), si de nota la un test structurat dupa model europe

Da
47.06% ( 64 voturi )
Nu
40.44% ( 55 voturi )
Nu ma pot pronunta
12.5% ( 17 voturi )

Nr. total voturi: 136 Sondaje anterioare

05.08.2009 / 628 vizualizări

17 comentarii

Comentarii (17)

0 0

05.08.2009 17:13 dascalitamaria

Este relativa notarea din clasele V-VIII.Sunt profesori care umfla artificial notele elevilor asa incat vor obtine medii mari elevii cu prof. exigenti si vor fi avantajati cei cu prof. indulgenti.Cred ca cel mai bine ar fi ca eleviii sa dea examen de admitere in conditii egale la unitatea de invatamant pe care doresc sa o urmeze.

0 0

05.08.2009 18:40 lauraste

Sunt de acord cu examenul.Atunci se vede ce stie elevul, fara media generala din V-VIII.

0 0

05.08.2009 20:39 sportiv

Examenul-de orice fel la poarta liceului ramane forma cea mai corecta-de aceea incepand cu clasa a V -a se poate vorbi de concurenta intre copii.(Asta vis-a-vis de evaluare prin calificative la clasele mici,cu care eu sunt total de acord)!

0 0

06.08.2009 04:50 floarebernad

Iarasi incepe goana dupa note; se mai pune o intrebare: oare, elevii sunt pregatiti corespunzator pentru teste (europene, daca vreti)?

0 0

06.08.2009 08:19 constantin_obreja

Ca sa nu repet redundant ceea ce deja stiti, cititi reclama lui Iulian Olariu din partea de jos a paginii! Restul nu mai conteaza!

Numai bine,

0 0

06.08.2009 08:50 floricaplosca

Consider potrivita aceasta solutie, in cazul in care evaluarea elevului este cat se poate de obiectiva. Nu stiu pana cand se va mai pune problema de "profesori exigenti" si "profesori indulgenti"?! In opinia mea, trebuie sa existe profesori corecti, foarte bine pregatiti profesional, buni cunoscatori ai psihologiei copilului si model de comportare in societate. In aceasta situatie, nu mai trebuie sa ne sperie nicio schimbare.

0 0

06.08.2009 09:47 mihaela_pruna

Nu sunt de acord cu luarea in calcul a mediilor din anii V-VIII. Cred ca admiterea pe baza unui concurs este cea mai buna solutie.Cunos un caz real unde mama este profesoara de romana, iar fiul ei, elev la aceeasi scoala, a "trebuit" saaiba medii doar de 10... Chiar si la teste a fost ajutat de catre aceasta!

0 0

06.08.2009 10:12 lumynitza_gh

Nu stiu pana cand se va mai pune problema de "profesori exigenti" si "profesori indulgenti"?! - intotdeauna se va pune aceasta problema, pentru ca este o realitate.

0 0

06.08.2009 10:17 professorbujor

Media claselor V_VIII nu are ce cauta in admiterea la ciclul superior deoarece este extrem de subiectiva .Testele structurate dupa model european sa fie administrate in unitatile de invatamant unde doreste candidatul sa aplice.

0 0

06.08.2009 10:50 gabrielamilitza

Examen de admitere

0 0

06.08.2009 11:40 ioncicu

Luarea in calcul a notelor din V-VIII are mai multe dezavantaje.

1. Oricât de corecþi ar fi profesorii, dacã unul începe notarea de la 3, iar altul de la 1 deja apar diferenþe.

2. Cred ca se vede deja foarte clar faptul cã elevii nu mai învaþã pentru a ºtii, ci pentru a obþine o notã mare.

3. (Cel mai grav)Elevilor li se atârnã de gât o anumitã notã. Dacã în clasa a V-a s-a adaptat mai greu, iar în clasa a VI-a nu prea i-a stat capul la ºcolã, degeaba se hotãrãºte în clasa a VII-a sã munceascã mai mult. Mediile din clasele a V-a ºi a VI-a il vor trage în jos. ªi atunci, pentru ce sã se mai oboseascã?

În concluzie: cea mai bunã soluþie rãmâne ADMITEREA.

0 0

06.08.2009 13:26 1xyz2p

Nu ma deranjaza o astfel de propunere !Am insa o intrebare!Cine asista la acest test?Tot profesorii din scoala?Daca ,da,atunci se va transforma tot in copiere!Multumesc!

0 0

06.08.2009 13:34 clemansa_m

Cred ca un examen de admitere organizat de liceul pe care doreste elevul sa-l urmeze este mai util si mai relevant decat toate celelalte variante. Stiu cat m-a responsabilizat aceast lucru la vremea in care a trebuit sa intru la liceu si mai cred ca trebuie sa se schimbe atitudinea parintilor si autoritatilor fata de devenirea onesta a copiilor. Daca sunt superprotectivi, delasatori si pun pret pe banul pe care-l au atunci tara aceasta se va duce pe copca asa cum se intampla in ultimii ani. EXAMEN, FRATILOR SI SABIE PENTRU CEI CARE SE MANJESC indiferent daca au foame, saracie sau altceva.

0 0

06.08.2009 13:35 clemansa_m

Cred ca un examen de admitere organizat de liceul pe care doreste elevul sa-l urmeze este mai util si mai relevant decat toate celelalte variante. Stiu cat m-a responsabilizat aceast lucru la vremea in care a trebuit sa intru la liceu si mai cred ca trebuie sa se schimbe atitudinea parintilor si autoritatilor fata de devenirea onesta a copiilor. Daca sunt superprotectivi, delasatori si pun pret pe banul pe care-l au atunci tara aceasta se va duce pe copca asa cum se intampla in ultimii ani. EXAMEN, FRATILOR SI SABIE PENTRU CEI CARE SE MANJESC indiferent daca au foame, saracie sau altceva.

0 0

10.08.2009 15:25 contuvalentin

Trebuie evitate testarile organizate de licee. Daca se ajunge la o testare pentru admitere in liceu organizata de sau in acelasi liceu, (de salariatii eceluiasi liceu) va fi o mare sursa de CORUPTIE.

Cred ca va amintiti de examenele de admitere la liceu de dupa Revolutie sau chiar inainte, iar cei initiati stiu si ce se intampla la aceste "admiteri".

"Presiunea" si posibilitatea de frauda este mai mare pentru ca persoanele care corecteaza sunt cunoscute, pentru ca interesele locale de multe ori sunt foarte puternice si "argumentate".

Cea mai corecta modalitate de admitere la liceu ,cred ca a fost

"Capacitatea" in forma cu supraveghetori din afara scolii, corectare pe centre de corectare. Am corectat in fiecare an la "capacitate" am "prins" scoli si licee de renume din Iasi si la peste 1000 de teze corectate in total nu am primit nici o interventie (nici macar nu am fost contactat). Corectarea se desfasura astfel incat atunci cand cineva ar fi reusit sa dea de urma tezei aceasta era deja corectata si nota trecuta in borderouri.

0 0

27.09.2009 09:16 coconcea_elena

Examenul este cel care pune in evidenta calitatile dobindite de elevi.Profesorii sunt diferiti in aprecieri.

0 0

27.09.2009 09:19 coconcea_elena

Despre modul de corectare?Cei din comisie stiu numarul tezei,cind vii la corectat ti se spune numarul tezelor pe care trebuie sa le ai in vedere.Nu faci asta? Adio corectare in alt an.Eu nu mai corectez din 1998

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

7 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN