Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Propuneţi un sondaj

Sondajele Didactic.ro

Ce nivel de dificultate au avut subiectele la Evaluarea Națională 2015, la proba de matematică? (Vă rugăm să argumentați în comentarii.)

Au fost bine întocmite, accesibile.
48.72% ( 286 voturi )
Prea ușoare, nu se va face o bună diferențiere între elevi.
43.95% ( 258 voturi )
Dificile, unele subiecte au depășit programa școlară.
7.33% ( 43 voturi )

Nr. total voturi: 587 Sondaje anterioare

Propus de: intuitext | 29.06.2015 / 4262 vizualizări

33 comentarii

Comentarii (33)

1 1

29.06.2015 19:58 mariean_ghe

De ce am oare senzaţia că se vrea cu orice preţ demonstrarea necesităţii introducerii unui test suplimentar după Evaluarea Naţională ?

1 1

04.08.2015 13:30 emilvladut

Trebuie dupa aceasta evaluare Examen serios de ADMITERE in liceu.

5 2

30.06.2015 13:00 anamunteanu_oprea

SCOALA NOASTRA E DE NIVEL GENERAL,ASA CA SI SUBIECTELE TREBUIE SA FIE PE MASURA,ASA POATE SE VA TERMINA CU PREGATIRILE CU BANI GREI,CEI CARE DORESC PERFORMANTA SA DEA ADMITERE LA LICEELE DE ELITA SAU PRIVARTE.S-A CREAT O PSIHOZA CU PREGATIRILE IN PRIVAT,INCEP INCA DE LA CL I.POATE CA SI ELEVII MOTIVATI IN ACEST FEL VOR CAPATA INCREDERE IN FORTELE PROPRII SI VOR PRIVI CU ALTI OCHI SCOALA.

11 5

01.07.2015 11:38 marinfas10

Evaluarea Natională nu este "Olimpiadă". Este un examen la care participă şi copii de nivel mediu, astfel incât nivelul de dificultate a subiectelor trebuie adaptat şi pentru ei.
Este primul an in care subiectele au fost abordabile si pentru ei. Nu cred ca trebuie să demonstrăm ceea ce nu ştie un copil, ci trebuie să evidenţiem cunostinţele cu care pleca din gimnaziu.

12 6

04.07.2015 22:55 ValeriuIovan

Evaluarea națională este un criteriu de admitere în licee. Subiectele atât de ușoare este o bătaie de joc la adresa elevilor care au muncit să depășească un anumit nivel și care se trezesc că sunt la egalitate cu cei care nu au învățat sau nu au putut să învețe. Și cadrele didactice care au muncit la clasă se văd că au aceleași rezultate ca acele cadre didactice care se găsesc în sistem pentru că nu există alte cadre didactice, și deci nu poate fi diferențiat cel care muncește de cel care nu muncește. La școala profesională se poate înscrie și cu media 6, astfel se va constata că un admis cu media 9 a părăsit școala prin abandon sau că ajunge la bacalaureat fără să știe să se iscălească. Nu știu ce cunoștințe au fost evidențiate prin subiecte ca 20-2*19, sau -2+2, sau calcul de procente sau desenarea unei prisme? Cu asemenea rigori ne mai mirăm că nivelul școlii românești este cel mai jos din Europa, Este școală generală pentru că obligă elevul la un set de cunoștințe din mai multe domenii, set care îl vor ajuta să se descurce în viață, nu pentru că vrea să se învețe jumătăți de măsură... Afirmația dumneavoastră mă îndeamnă să mă întreb dacă nu cumva sunteți elev în clasa a IV-a...

15 5

21.07.2015 11:53 Scrabblera

Evaluarea națională N-AR TREBUI să fie un criteriu de admitere în licee! De aceea se și numește EVALUARE, nu examen de admitere! Adică, vrem să vedem ce au învățat copiii - și, nu uitați, și cât de bine le-au predat PROFESORII, și cât de clară a fost PROGRAMA - în cei 8 ani de școală. ATÂT !

0 1

17.08.2015 10:19 Alex_1-1

Cuvantul stupid este luat de la americani si lasati testele cum sunt nu avem nevoie sa fie mai grele sau ma usoare sunt PERFECTE in momentul de fata

6 2

01.07.2015 17:12 cristinaule

Cum s-a spus si mai sus, acest examen nu este o olimpiadă sau vreun concurs stupid în care se intrec o mână de elevi ”exceptionali”. Aici se încearcă găsirea unui loc pentru fiecare dintre elevi. Faptul că unii dintre voi aveti copii de elită asta nu vă dă dreptul să-i judecați pe cei cu nivel mediu de pregătire.

5 2

04.07.2015 23:01 ValeriuIovan

Comentariul dumneavoastră mi se pare de nivelul calificativului menționat în comentariu. Dacă este nivel mediu se poate mulțumi și cu nota 6. Dar dacă pe cunoștințe de nivelul atât de scăzut este notat cu notă peste 8 doar ca guvernul să capete popularitate în rândul celor care disprețuiesc procesele educative, elevul mediu își va pierde orice interes în evoluția sa personală. Asemenea mentalități duc la înapoiere socială, și considerarea concursurilor vocaționale ca stupide vor conduce la sărăcirea accentuată a celor care vor munci fără să știe să muncească..

8 2

10.07.2015 18:46 Nirolf_sp

Subiectele trebuie sa acopere toata plaja de cunostinte.
Trebuie evidentiat ca un elev stie cat fac 2+2 si un altul este olimpic.
Fiecare se opreste cand isi atinge "gradul de incompetenta"
Normal ar fi un examen la care 5-6 este accesibil, elevul mediu ia 7-8, cu noroc 9, elevul "tare" ia 9-10.
Problema pe care nu multa lume o sesizeaza este statistica.

Un prieten imi spunea odata ca exista "minciunele", minciuni mari si date statistice.

Am un coeficient de promovabilitate sub forma de fractie: C=nr elevi promovati/nr. elevi participanti.
Trebuie sa-l cresc pe C pentru ca se "raporteaza".
Actionez pe 2 cai:
ministerul: maresc numaratorul: => teste mai usoare
scolile din teritoriu: micsorez numitorul:=> bag mai putini elevi in teste
Aici e marea tristete, marea minciuna statistica la EN si Bac. Priviti listele pe scoli; sunt si scoli cu 2 elevi inscrisi la EN. Oare nu vede nimeni acest lucru?
Unde apar cei care lipsesc la EN/BAC in statistica?
Nu trebuie cumva inclusi la numitor?
Dar cum ar mai arata procentul?
Din punctul meu de vedere C=nr. elevi promovati/nr. elevi inscrisi in clasa 8 sau 12.
Daca nu au intrat la examen inseamna ca l-au picat
Am citit o stire ca 60% din elevii de clasa 12 s-au inscris la BAC
Atunci promovabilitatea nu este cumva pe la 40%?

0 0

04.08.2015 13:34 emilvladut

Aia e promovabilitatea ciclului liceal/clasei a 12-a

5 2

01.07.2015 19:22 mariean_ghe

Mda ... "concurs stupid", elevi "excepţionali" . Comentariile noastre aici nu urmăresc (toate) să judece, să ne dea dreptul, să intre cu orice preţ în polemică . Aici nu e ca la televizor . Unii dintre noi o fac cu ideea că, poate, unele din părerile lor pot fi folositoare în viitor .
Sunt, vrem sau nu, şi copii foarte buni, câţiva chiar excepţionali (fără ghilimele...). Ei s-au simţit umiliţi de acest examen . Există în ultima vreme o tendinţă de nivelare a valorilor, tendinţă care nu ne-a dus prea departe, dar asta e o altă problemă ...
Pe de altă parte, observ tendinţe de a schimba mereu ceva în preuniversitar, în timp ce universitarul nu solicită valoare ...
Poate mă voi explica, deşi la modul cum se pune problema ...

3 2

14.07.2015 22:31 mariean_ghe

Mai e puţin şi ... quod erat demonstrandum !
Îmi permit, totuşi, să nu cred în corectitudinea acestor procente ...

2 4

17.07.2015 13:26 geo_elena

a fust testul nici gereu nici usor la-am dat si eu si a fost aproape totul corect

1 1

17.07.2015 13:42 geo_elena

stiu am scris gresit fost

4 0

19.07.2015 10:00 professorbujor

Apreciez umorul ! Chiar și involuntar fiind .

0 0

22.07.2015 09:47 aslanca

Ma intreb cum arata un subiect de corigenta daca la bac le dam astfel de subiecte. Acesti copii au trecut clasa, deci se presupune ca stiu minimul. Ceea ce trebuie sa facem noi printr-un examen de maturitate este sa vedem in ce masura pot folosi cunostintele. Nu putem face asta daca le dam sa reproduca si sa aplice formule elementare si le mai spunem si rezultatul (vezi modul de redactare a cerintelor!!!). Cat despre faptul ca bacul reprezinta criteriul de admitere la majoritatea facultatilor, asta este o mare aberatie. Sa nu uitam insa de autonomia facultatilor. Daca au nevoie de tocilari care sa le dea spaga, atunci e perfect asa. Daca nu, introduc admitere. Din pacate, chiar si acolo se pare ca se urmareste tot profitul obtinut prin vanzarea culegerilor si meditatii la greu (vezi admiterea grila de la UPT, unde se cumpara culegeri fara raspunsuri sau indicatii iar modelele de subiecte sunt un mare secret care se cumpara masiv)

3 0

30.07.2015 13:53 constantin_obreja

Domnule ValeriuIIovan pe ce criterii stabilti care profesori muncesc si care nu muncesc? In care categorie va autoincadrati? Nu cred ca este cazul sa ne ridicam cozile de paun; copii au demonstrat ca au stiut ceea ce li s-a cerut. De ce va deranjeaza? Ei vor intra intr-un alt nivel de invatare, vor avea alti evaluatori, vor demonstra ceea ce pot sa faca si asta nu e usor pentru ca in clasa a-IX-a materia este total diferita de cea din gimnaziu. Dincolo de note este important daca i-am invata sa gandesca! La inceputul semestrului II le-am spus copiilor ca rezultatele la testele curente si la prezentarile la tabla le vor afla in ultima saptamana; pana atunci nu am intrat cu catalogul in clasa, nu le-am spus nicio nota, doar le spuneam ca daca-si aduc aminte sa-mi spuna sa le trec o anumita nota. Apoi din luna Mai au avut ca tema curenta o culegere intreaga, fara a preciza ce test anume. Fiecare copil lucra ce si cat dorea si la scoala intreba ceea ce nu a stiut. Daca erau copii care puteau rezolva problema solicitata, unul din ei o rezolva; daca nu, o rezolvam eu si era un castig pentru intrega clasa. Invatamantul gimnazial nu este neaparat o competie; este o colaborare intre copii si mai ales intre profesor si elev: TU VREI SA INVETI iar EU VREAU SA TE INVAT. Daca una din cele doua formulari e falsa, cineva trebuie sa stea acasa.
Numai bine,

2 0

30.07.2015 13:53 constantin_obreja

Domnule ValeriuIIovan pe ce criterii stabilti care profesori muncesc si care nu muncesc? In care categorie va autoincadrati? Nu cred ca este cazul sa ne ridicam cozile de paun; copii au demonstrat ca au stiut ceea ce li s-a cerut. De ce va deranjeaza? Ei vor intra intr-un alt nivel de invatare, vor avea alti evaluatori, vor demonstra ceea ce pot sa faca si asta nu e usor pentru ca in clasa a-IX-a materia este total diferita de cea din gimnaziu. Dincolo de note este important daca i-am invata sa gandesca! La inceputul semestrului II le-am spus copiilor ca rezultatele la testele curente si la prezentarile la tabla le vor afla in ultima saptamana; pana atunci nu am intrat cu catalogul in clasa, nu le-am spus nicio nota, doar le spuneam ca daca-si aduc aminte sa-mi spuna sa le trec o anumita nota. Apoi din luna Mai au avut ca tema curenta o culegere intreaga, fara a preciza ce test anume. Fiecare copil lucra ce si cat dorea si la scoala intreba ceea ce nu a stiut. Daca erau copii care puteau rezolva problema solicitata, unul din ei o rezolva; daca nu, o rezolvam eu si era un castig pentru intrega clasa. Invatamantul gimnazial nu este neaparat o competie; este o colaborare intre copii si mai ales intre profesor si elev: TU VREI SA INVETI iar EU VREAU SA TE INVAT. Daca una din cele doua formulari e falsa, cineva trebuie sa stea acasa.
Numai bine,

0 0

30.07.2015 20:42 sportiv

Bine ati revenit, dle profesor!

3 1

14.08.2015 14:28 x19091947

Subiectele au fost la nivelul la care se invata in scoala generala. Daca un elev si-a facut temele de fiecare data si a fost atent la lectii a avut posibilitatea sa ia nota 10. Este corect asa. Nu este normal sa poata lua nota maxima numai elevii care se pregatesc suplimentar fata de ceea ce se preda la scoala. La Evaluarea Nationala se verifica daca elevii si-au insusit materia predata. Daca se doreste altceva, sa se specifice.

4 0

15.08.2015 07:38 danvulc

Despre subiectele EN - 2015
1. Mai mult decât uşoare
2. Şi aşa au greşit un enunţ (cel puţin ambiguu îi putem spune – cel cu multiplii)
3. Nici o vorbă de corpuri rotunde sau de cerc (asta aşa că tocmai au fost reintroduse)

Altceva însă mi-a atras atenţia! Comentariul D-lui profesor Obreja.
Dânsul ne propune o nouă metoda de evaluare a elevilor de clasa a 8 –a în sem II
Eu am identificat câţiva paşi ai algoritmului de evaluare:
PASUL 1. Nu intri cu catalogul la clasă
În această situaţie … variante:
a) Nu treci absenţe
b) Treci absenţele după ora, în pauză
c) Nu există absenţi (cazul ideal)
OBS. Din câte ştiu eu este indicat (dacă nu cumva chiar obligatoriu) să treci absenţele la începutul orei. Asta măcar ca o mică acoperire în cazul unor evenimente neplăcute în care s-ar putea afla elevii absenţi.
PASUL 2. Nu le spui elevilor notele de la evaluările curente sau de la oral
Şi deci a doua zi (asta dacă nu cumva în a noua zi) … variante:
a) Nu discuţi testul dat
- elevul nu ştie ce a greşit
- elevul nu vede testul
(dacă am da testul elevului ar trebui să fie necorectat, fără notă)
- nu comentezi greşelile tipice apărute
b) Corectezi tot testul la tablă
- elevul reproduce testul pe caiet şi încearcă să-şi aducă aminte rezultatele lui şi astfel îşi dă seama ce a greşit
- elevul bănuieşte cam ce nota a primit (el nu ştie nota profesorului) şi îşi notează autoevaluarea în caiet
c) Transmiţi nota testului, confidenţial, părinţilor; (aceştia nu-i comunica elevului nota)
ÎNTREBARI. Să nu mai fie valabilă treaba cu evaluarea ritmică?
Elevul nu-şi mai face, din când în când, media să vadă cum stă ?
Părintele nu ştie nici o notă la o materie de examen ?
Părintele nu se mai interesează de situaţia copilului lor ? Dacă părintele se interesează de note, profesorul îi spune ce note are elevul ? Dacă ştie părintele notele, acesta nu discută cu copilul acasă ?
PASUL 3. În ultima săptămână de şcoală (cu mult mai tare decât „Săptămâna Altfel”)
1. Discuţi, cu toţi cei 20-30 elevi, toate evaluările (scrise şi orale) (nu se mai doarme, nu se mai mănâncă, toată lumea la şcoală de dimineaţa până seara, chiar şi schimbul 3)
a) Elevul ştie, încă din februarie începând, tot ce a făcut pe la teste, îşi aduce aminte de toate exerciţiile şi de greşelile făcute
b) Profesorul motivează nota şi rezolvă eventualele contestaţii (nu ştiu cum rezolvă cu evaluările orale, unde reamintesc, metoda spune că elevul nu-şi ştie nota şi trebuie să-şi aducă aminte ce a răspuns prin martie la tablă)
OBS. Bănuiesc că nu se mai doarme în acea săptămână. Elevii au o memorie „de elefant” şi ştiu ce au făcut la testele de acum trei luni.
Dar cei mai fericiţi vor fi cei care vor constată că rămân corigenţi ! Este ultima săptămână şi nu se mai poate face nimic. Constată că autoevaluările lor nu corespund cu evaluarea profesorului şi rămân corigenţi. Ghinion curat ! Părinţii, şi ei fericiţi, nu mai au timp să discute situaţia cu copilul sau cu profesorul ! Totul s-a terminat ! Este ultima săptămână, avem şi alţi elevi la care să le spunem notele, timpul zboară! Asta este ! Să înveţe peste vară, să se prezinte la corigenţă, să participe la repartiţia în clasa a 9 – a de la toamnă !
OBS. Nu am înţeles totuşi, în la acest pas al metodei, chestiunea cu „ dacă-şi aduc aminte să-mi spună să le trec o anumita nota” (a fost un citat)
- parcă elevii nu-şi ştiu notele (este o contradicţie ?)
- nota se trece într-o statistică separată, personală ? (oricum nu în catalog, pentru că atunci elevul şi-ar afla nota)
PASUL 4. Începând cu luna Mai (numai teste)
- materia s-a terminat
- elevii rezolvă numai teste, la întâmplare, pe care le doresc, dintr-o anume culegere
- orele se transformă în consultaţii:
a) elevul întreabă ce nu a ştiut
b) alt elev rezolvă exerciţiul
c) daca nu ştie nimeni, profesorul rezolva exerciţiul, pentru că, citez: „este un câştig pentru întreaga clasă”
OBS. Nu se ştie ce şi cât a lucrat elevul. Nu se ştie ce ştie sau nu ştie decât dacă întreabă ceva. Dacă este un câştig general pentru clasă, mă întreb, de ce profesorul nu rezolvă întreg testul ?
O întrebare: La d-voastră, la şcoală nu s-au dat simulări? Acestea nu s-au corectat ? Notele nu s-au comunicat elevilor ?
CONCLUZII:
Dl. profesor ne vorbeşte în finalul metodei de colaborarea între elev şi profesor. Aş introduce şi cel de al treilea actor: părintele. Dar … unde este colaborarea ? Unde vede elevul şi părintele grija profesorului, îndrumarea, corectarea şi îndreptarea greşelilor ?
Părerea mea, că în atare situaţie, domnule profesor, şi elevul, chiar dacă VREA SĂ ÎNVEŢE şi profesorul, chiar dacă ar VREA SĂ ÎL INVEŢE ar trebui SĂ STEA ACASĂ !

1 1

16.08.2015 21:36 leuliri94

subiectele au fost o bataie de joc pentru copilul care intradevar invata , ele nu au fost o selectie reala. elevul de 6-7 a luat 9 50 iar cel de 10 mereu de 10 , a gresit un calcul si a mers in lant si a luat 8.70

0 1

16.08.2015 21:55 leuliri94

m-am intors, vreau gradatie de merit, 2% cel putin doi ani, sunt extraordinara. am avut in clasa 3 de 10 , 2 de 9.90 , doi de 9.70aproape alti 8 elevi pete 9 si nu am avut nota mai mica de 6,80 din 25 de elevi. trei au ramas corigenti altfel ar fi luat si ei cel putin 5. sunt eu foarte , foarte buna nu au fost subiectele de batjocura.

1 0

17.08.2015 18:31 elena_bulai

Ma intreb cat ai luat la limba romana...

2 0

17.08.2015 18:40 elena_bulai

Subiectele au fost de nivel mediu, cu exceptia ultimului subpunct care nu a fost la indemana tuturor elevilor, desi si acesta cerinta se numara printre cele clasice pe care orice profesor le abordeaza. Restul subiectelor au permis elevilor evaluati la scoala cu note intre 8 si 9 sa ia, la E.N, note intre 9 si 10 sau chiar 10. Nu a fost corect pentru elevii care oricum ar fi luat 9, 50 sau 10 pentru ca au fost egalati de ceilalti, nefacandu-se o ierarhizare corecta, conforma muncii anterioare.

0 2

19.08.2015 12:26 omaria

Subiectele au fost o bataie de joc la adresa elevilor foarte buni si a profesorilor!

1 0

19.08.2015 16:09 danvulc

Pentru "omaria"
Subiectul propus de d-voastră, (singurul material, în 2014), vă susţine, din plin, părerea.
Sub. II. 4. O sumă a unei progresii geometrice ! (asta mi se pare cam prea mult)
Sub. III. 2 a) drepte necoplanare, perpendiculare: situaţie „frumoasă” dar cam peste cerinţele unei Evaluări Naţionale !
Poate nici ca ei de uşor, dar parcă nici ca d-voastră de dificil.
Oricum şi eu sunt cu votul în tabăra d-voastră.
Doar după implementarea metodei de evaluare a elevilor de clasa a 8-a, propusă de dl. Obreja, mai putem spera ca elevii să fie obişnuiţi şi cu astfel de subiecte.

0 0

26.08.2015 15:06 marian_dorin

ALT SONDAJ nu se poate realiza..??!! A trecut vara peste noi (si) cu: bacalaureat, titularizari, definitivat si grade didactice.....!
Site-ul acesta ar trebui sa ne aiba in prim plan si pe noi, cadrele didactice, nu doar pe elevi....suntem ambii poli ai educatiei!

0 1

28.08.2015 00:50 sportiv

Administratorii sunt în concediu, presupun! :) Eu am trimis și alte sondaje, dar nu au apărut, cred că din motivul amintit mai sus!

0 1

27.08.2015 08:57 elena_bulai

Stie cineva de ce se recorecteaza tezele cu note mai mari de 9, 75 de la E. N?

0 0

28.08.2015 00:50 sportiv

De unde aveți știrea?

0 0

06.09.2015 21:34 roxanad24

Castiguri rapide la domiciliu! Numai pentru cei care au nevoie urgent de bani, acum: castigati simplu, printr-un program deja verificat si care functioneaza excelent! Trebuie doar sa aveti calculator si conexiune la internet. Nu e necesara niciun fel de experienta! Va asiguram noi toata instruirea de specialitate, gratuit! Cereti acum mai multe informatii la adresa de email:roxana_d24@yahoo.com cu textul INFO

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

7 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN