Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Propuneţi un sondaj

Sondajele Didactic.ro

Ministerul Educatiei a centralizat rezultatele simulării Evaluării naționale. Sintetic, un procent de 44,5% al mediilor peste 5, rezultate mai bune la limba română (60,54%) decât la matematică (32,60%). Situația este îngrijorătoare, de aceea propunem să votăm și să discutăm linii de acțiune.

Măsuri remediale specificate în planuri ale școlii;
61.46% ( 319 voturi )
Inspecții la clasă și discuții;
8.09% ( 42 voturi )
Interasistențe și schimburi de experiență;
11.56% ( 60 voturi )
Altele pe care le specificați în comentarii.
18.88% ( 98 voturi )

Nr. total voturi: 519 Sondaje anterioare

Propus de: emil | 05.03.2016 / 7069 vizualizări

96 comentarii

Comentarii (95)

6 25

05.03.2016 16:03 Mariejeanne Acest comentariu a fost moderat de emil

Sunt de parere ca ar trebui sa se efectueze mai multe inspectii la clasele V-VIII pentru ca numai asa, profesorii vor fi obligati sa isi pregateasca mai intens lectiile. Mentionez ca sunt invatatoare si, spre deosebire de noi, profesorii nu sunt atat de verificati prin inspectii. Nu este un secret ca la gimnaziu, orele nu se fac asa cum trebuie. De aceea si elevii isi pierd interesul pentru invatatura.

12 9

05.03.2016 16:30 constantinmorari

"La finalul clasei a IV-a, un singur elev din patru poate sa analizeze si sa interpreteze cunostintele pe care le are. Rezultatele sunt socante, afirma Mircea Miclea."

18 1

05.03.2016 17:11 1957

Poate vorbiti despre scoala dumneavoastra. Nu generalizati. Cred ca sunt destui ALȚII care ne terfelesc pe toți într-o oală. Nu există domeniu fără ”uscături”! Eu nu aud niciodată în mass-media vorbindu-se măcar o dată despre realizările cadrelor didactice și ale elevilor pe care-i păstoresc. Nu despre olimpiade, despre realizările ”mărunte” care fac întregul. Propunere mea este: ELEVII SĂ ÎNVEȚE CONSTANT ȘI TEMEINIC. I-am întrebat dacă așteaptă cu nerăbdare rezultatele. Răspunsul: NU! Am rămas fără cuvinte...........

16 1

09.03.2016 08:28 MirelaGC

Doamna ,,Invatatoare" desi sigur este doar un parinte care are acasa un elev problema ... doreste sa se razbune aruncand vorbe grele si judecand profesorii din prisma gandirii ei.

9 2

10.03.2016 12:41 stavros

Mariejeanne, sa mergeti poate la un psiholog sau preot ca aveti multe sa le spuneti ! Lasati invatamantul generatiilor mai tinere, va rugam nu il distrugeti....

7 1

10.03.2016 19:10 pisicuta1975

Oare dvs.(învațătorii) cum sunteți evaluați?Vorbiți de profesori?Uitați-vă in ograda dvs.și nu mai vorbiți degeaba!Trimiteți copii la clasele a 5-a fără să cunoască vecinii României și multe altele.Nu mai vorbiți de profesori!Sã se dea evaluare drasticã la clasa a 4-a și sã vedem ce mai comentați?

6 0

11.03.2016 09:00 maytrey

Nu cred asa ceva, Mariejeanne! Știți câți elevi vin nepregătiți în clasa a V-a? Eu nu am sporuri suplimentare sa ii invat literele, nu? Si avem inspectii destule! Vorbiti strict de școala dvs, va rog! Nu generalizați!!!

4 0

11.03.2016 21:11 chips23

Sincer sa fiu, sunt multe, multe scoli la care parte din elevii ce stiu tabla inmultirii la finalul clasei a IV-a, nu o mai stiu la finalul clasei a VIII-a si o multime de alte astfel de competente elementare care "se pierd" pe parcurs deoarece domnii profesori nu lucreaza cu "prostimea" de care invatatorii au tras cu greu sa ii invete sa citeasca si sa faca operatiile de baza.
Solutia nu este totusi sa aruncam cu pietre unii in altii. Cred ca ne concentram foarte mult pe verificarea cunostintelor si mai putin pe verificarea nivelulu de dezvoltare cognitiva a elevilor. Daca in mintea sa nu s-au format rationamentele si instrumentele cognitive, (de asta in clasa a VIII-a, poti fi surprins ca elevii au nevoie de material intuitiv, ca la clasele primare, pentru a intelege o lectie - fractii de exemplu) atunci poti sa faci orice, oricate ore suplimentare ... totul va fi in van. Sa nu uitam ca multi dintre elevii nostri desi sunt bine dezvoltati fizic, din punct de vedere emotional sunt inca la un nivel de dezvoltare redus. Sa nu uitam ca multi dintre ei au dificultati de relationare cu parintii, ca multi nu au in anturajul lor exemple pozitive etc. Problema e mult mai complexa dar nimeni nu doreste sa se apuce serios de munca sa o ia de la un capat si sa o duca la altul, cu atat mai putin cei din minister.

16 3

05.03.2016 17:12 flaviana

O parte din vina o poarta elevii...cica nu invata! OK! O alta parte din vina o poarta profesorii...cica nu se pregatesc intens, cum spune mai sus Marie jeane! OK! Dar cei care au facut subiectele pentru simulare, de exemplu, nu poarta nici o vina? Poate parintii nu au inteles ca unele subpuncte erau subiecte de olimpiada? Ce concluzie sa tragem? Ce heirupism o sa fie pana la evaluare si ce rezultate frumoase se vor obtine...NUuuuu... o sa se dea subiecte normale pentru copii, asa cum trebuia si la simulare...

4 0

07.03.2016 13:08 otilia_basarab

corect

3 3

07.03.2016 21:04 dpena

Hai sa fim seriosi!
Aici e vorba de promovabilitate.Nu toate erau de olimpiada.Se putea lua un 5 amarat si atunci nu mai era asa tragedie daca elevii ar avea ceva cunostinte de aritmetica si nu ar fi fortati sa faca meditatii cu profesorii de la clasa si ar primi inn schimb note mari si grase la clasa.
Olimpiada la matematica.La romana a fost usor nu?
Sunt 4 ore de matematica pe saptamana si daca se mai prinde si un optional si o dirigentie se fac 6 ore iar rezultatele sunt praf si pulbere.Care e explicatia?Cumva se bea cerneala si se sparg seminte la orele de matematica?
Si sa stiti ca nu generalizez dar in nfoarte multe scoli nu se face nimic doar vaicareala si explicatii.Evident elevii sunt de vina ca sunt indolenti si nu vor sa invete.

6 12

05.03.2016 17:48 Mariejeanne

Dragi colegi, am fost invatatoare in mai multe scoli si situatia e urata. Nu generalizez. Stiu ca sunt foarte multi profesori care dau totul pentru elevi, dar sunt si mai multi care nu intra la ore la timp, care sunt dezinteresati fata de materie si de nevoile copiilor. Eu una m-am saturat ca timp de 5 ani sa muncesc cu o clasa de elevi, sa ii aduc in clasa a V-a cu tabla inmultirii invatata, sa fac analiza gramaticala si hop! intr-a VI-a/a VI-a au uitat cu desavarsire tot ce i-am invatat eu. De ce? Pentru ca profesorii care ii preiau, nu-si fac treaba cum trebuie si culmea acuza invatatorul. Personal, mi-am propus sa pastrez toate testele de evaluare din cei cinci ani si sa-i arat colegului care va avea indrazneala sa arunce vina pe mine. Nu vreau sa jignesc pe nimeni. Oricum programele sunt prost facute, nu exista manuale. Eu am clasa a III-a si am doar manuale de engleza si de arte vizuale. Este strigator la cer ce se intampla cu invatamantul romanesc!

3 1

07.03.2016 21:06 dpena

Sunt de acord cu majoritatea spuselor dvs dar stiti bine ca un elev cu ceva cunsostinte de aritmetica invatate in I-IV nu va esua lamentabil la orice evaluare de V-VIII.

8 0

05.03.2016 18:12 oniceanudani44

sunt elevii care participa la olimpiada si merg mai departe cei care au relatii poti sa fii cat de bun daca n-ai relatii nu ai sanse esti dat la o parte

4 0

05.03.2016 21:46 chiciudeanteodor203

Cum sunt ,totuşi ,recompensaţi profesorii de Limba şi Literatura Română şi Matematică ce sunt verificaţi de cel puţin de 2 ori pe an la Simularea Evaluării Naţionale şi la Evaluarea Naţională din vară ?

5 0

06.03.2016 22:44 sportiv

Păi, propuneți și o recompensă! De ce numai întrebarea! P.S Majoritatea, pe la sate, ajung directori! P.S De ce ar trebui recompensați doar aceștia? Ceilalți de ce nu?

1 0

10.03.2016 12:40 chiciudeanteodor203

Recompensa ar fi să se plătească această muncă cu aceeași sumă ca la examenul din vară.Prea puțini profesori de matematică și de Limba și Literatura Română sunt și directori.Sunt numiți directori mulți de alte specialități,așa că... nu prea aveți dreptate.Sunt mulți profesori de sport numiți directori ,aceștia nu au de corectat.

0 1

12.03.2016 01:02 sportiv

Nu vreau să intru în contradicție cu dumneavoastră, mai ales pe tema ,,corectatului la clasă” și nu numai la evaluările care se dau conform legii (în vigoare încă).Aș putea să afirm că ar putea face parte din fișa postului și că ,,acoperă”, într-o anumită perioadă, cele 8 ore zilnic! Plata doar a prof. de lb. română și matematică parcă sună a discriminare! Și pot argumenta (dacă-i nevoie). Până și activitatea unui prof. de ed. fizică (cum spuneți dv) este destul de complexă dacă se întocmește și se respectă fișa postului conform standardelor ( echipe sportive școlare, competiții, antrenamente etc...) Problema este că ne ,,batem singuri cuie-n tălpi”.

3 9

05.03.2016 22:18 Nicoleta_Oancea

Niste meditatii, domnilor si doamnelor, niste "meditatii" facute neaparat cu profesoara de la clasa, sau macar din scoala sa fie...! E cheia "succesurilor" din sistemul romanesc. Fara "meditatii" esti un looser, fara "meditatii" esti prostul clasei, fara "meditatii" nu existi...

3 4

07.03.2016 21:08 dpena

OK!
Si in plus ceva recompense pentru profesorii meditatori de la statul roman ca au realizari marete.

2 1

12.03.2016 23:18 donniahuana

Fac meditații cu un elev care îmi povestește mereu ce măgării și obrăznicii fac la ore! și atunci, cum să învețe, când ei se duc la școală ca să se distrez?! Singura soluție, meditațiile... Nici părinții nu au conștientizat faptul că trebuie să-și supravegheze copiii ca să învețe... ÎN LOC SĂ LE PUNĂ REPORTOFOANE ÎN GHIOZDAN, MAI BINE LE-AR SPUNE SĂ ÎNVEȚE ȘI SĂ FIE ATENȚI LA CLASĂ...Dacă nu, atunci să continue cu reportofoanele și plătească meditații din greu...

0 2

13.03.2016 00:41 Nicoleta_Oancea

Stimata doamna cadru-didactic, dati-mi voie sa ma tavalesc pe jos de ras fata de atitudinile pe care le aveti fata de elevi si parinti, cat si pentru nobila dvs. misiune vs caracterul dvs.! :))))))))))) Sunteti de-un penibil care va scoate fara discutie din cadrul in care doriti sa va plasati si, culmea, chiar sunteti acolo! Trist pentru cei nevoiti sa va suporte.
Ok, acum sa va explic: parintii nu "se sifoneaza" (scuzati lipsa diacriticelor, de obicei nu folosesc si as scrie pana maine dimineata daca le-as folosi!), parintii SUNT SCARBITI DE DOMNIILE-VOASTRE, acele cadre didactice care nu cred ca au stiut vreodata pe ce pamant traiti si ce misiune aveti. Ca sa ma fac inteleasa, vorbesc dpdv al unui parinte SCARBIT PANA LA LIMITA GRETII DE ASEMENEA ATITUDINI SI GESTURI INFECTE, COMUNISTE in sensul rau a ceea ce a facut comunismul cu noi toti. Domniile-voastre, "profesorii" care ganditi in asemenea hal, nu aveti nimic de-a face cu pedagogia, cu educatia coiilor care VA SUNT DATI PE MAINI CA SA-I EDUCATI, nu ca sa urlati la ei cum urlati aici la noi - parintii astia "prosti" si "sifonati". Vorbesc dpdv al unui parinte care A INDURAT timp de 7 ani de scoala mizeria dintr-o "scoala" de mari fitze, care, din nefericire pentru noi... e in spatele blocului, deci, am inscris copilul acolo in virtutea apropierii de casa, nestiind la acel moment cu ce "se mananca" scoala aceea din Bucuresti, la care vin gramezi de "sifonati" din tot Bucurestiul, ca la pomul laudat. Am indurat o invatatoare care era extrem de partinitoare cu o parte (chiar mare) a clasei si care isi facea norma la suduiala si la note slabe cu cei care venisera "fara recomandare" si "fara acordul prealabil" al domniei-sale, asa cum am aflat ulterior ca se procedeaza. Am indurat apoi trecerea la clasa a V-a, cu tot cu "pedigree-uri" si "recomandarile" domniei-sale, catre domnii "profesori" si, mai ales, catre "doamna" diriginte. Atat eu, cat si alti 7-8 "sifonati" am indurat lucrari inrosite intentionat si nedrept pentru a fi justificate note de 5-6-7, realitatea fiind departe, am indurat asezarea in banci in asa fel cei cu "recomandari" sa poata copia nestingheriti la teste, am indurat lucrari de nimic facute in clasa si refacute in timpul "MEDITATIILOR" pentru NOTA 10, am indurat atitudini, suduieli penibile si cuvinte care nu fac cinste unui cadru didactic. "Recomandarile" erau de vina, ce sa facem?! Asta se face la "meditatii", stimata DOAMNA PROFESOARA? Si, toate astea pentru ca... NU FACEAM MEDITATII CU PROFESORII DE LA CLASA, stimata doamna profesoara!!! Va vine sa credeti?! Cred ca nu, ca domnia-voastra nu faceti asa ceva, cu siguranta! :P :P :P Am indurat inclusiv atitudinea JOSNICA a parintilor "cu pedigree", care au sarit primii in sus cand am propus filmarea orelor de curs :)))))) (ghici, de ce?! :P ), pana... am facut ce-ar fi facut tata - vorba unui banc - si, mi-am facut o socoteala cat ma costa MEDITATIILE, cat ma costa taxiurile, cat ma costa timpul copilului meu care era vesnic verde de oboseala din cauza pendularii intre meditatii si scoala, am socotit cat ma costa faptul ca al meu copil nu manca nici o data la pranz pentru ca nu apuca de atata alergat ZILNIC, si, ce sa vedeti?!... am ajuns sa constat cu uimire ca "meditatiile" ma costa cat taxa la o scoala privata, in alta limba, cu profesori din alte zari ale lumii..., dar care NU URLA, "DOAMNA" la copii, nu ii cearta nimeni ca "sunt idioti", nu primesc acasa PEDEAPSA TEME CAT NU LE-AR AJUNGE VACANTA NICI DE 2 ORI SA LE FACA dupa pretentiile fiecarui "profesor", unde mananca la pranz in banii aceia, dar unde, din pacate, SE DEZRADACINEAZA DE ROMANIA, "DOAMNA"! Si, MA DOARE, ca un "sifonat" ce ma aflu. Stiti cine ii dezradacineaza? Taman domniile-voastre, "profesorii" COMUNISTI, "doamna profesoara" cu tehnicile absurde si cu atitudinile josnice la care ii supuneti! Va vine sa credeti? Chiar va cred ca nu...! Nu sunteti in stare sa pricepeti CE SUNTETI, IN FAPT! Si, sa nu dati vina pe nimic, pt ca ATITUDINEA nu sta in "programa scolara", stimata doamna! Intelegeti ceva din toate astea? Chiar sunt convinsa ca nu... Din nefericire...
In ceea ce priveste multiplele mesaje ale domniei-voastre din acest topic, constat cu stupoare ca urletele pe care le-ati scris INITIAL si care au ajuns pana in e-mail-ul meu, LE-ATI REEDITAT...ca sa nu se mai vada (abila, ce sa zic, ca in "sistem"!), dupa ce "mi-ati dat o lectie" cum ca meditatiile sunt singura solutie, dati-mi voie sa va spun, din experienta de "sifonat" - asa cum ne-ati catalogat aici, ca RESPECTUL nu se cumpara, stimata-doamna, ci SE CASTIGA! Iar, un cadru didactic care respecta, e respectat la randul sau, pana si de "dezaxatii" si "needucatii" nostri copii... si sunt trimisi la scoala PENTRU EDUCATIE, doamna, nu pentru a fi frustrati si injurati ca la usa cortului..., si NICI PENTRU A VA DOVEDI INCOMPETENTA UMANA SI PROFESIONALA CONSTRANGANDU-NE PE NOI, "sifonatii", la "meditatii", ca sa va suplimentati veniturile din banii nostri de mancare... V-ati gandit vreodata? Ia, incercati! Ati putea avea o imensa revelatie asupra... misiunii domniilor-voastre! :) Si, apropo, stiti care erau cei mai buni PROFESORI la scoala romaneasca? Erau profesorii care nu aveau pretentii la meditatii, la materii gen desen, geografie, franceza etc., la care parintii nu ar mai avea oricum nicio putere sa sustina... Poate intelegeti cat de cat ideea... Cu stima, "un sifonat"!

2 0

13.03.2016 22:55 betwuxt

Doamna , va inteleg frustrarea dar comentariul doamnei era tocmai o ironie legata de problema dvs.

22 2

06.03.2016 10:16 pribilean Acest comentariu a fost moderat de intuitext

Pe cine vreti sa inspectati? Pe profesori? Dar nu ei dau examenul! Pe elevi sa - i inspecteze cineva pentru ca nu isi fac temele, nu invata definitiile, teremele, formulele, nu vin la consultatii pe care le facem pe gratis la scoala, nu isi fac variantele pe care le dam de pe o saptamana la alta... Si pe parintii care acasa, unde ar trebui sa se continue procesul educatioanal, isi lasa copii sa faca ce vor: televizor, calculator, telefon, odihna și distractie (nu generalizez, vorbim de acei aprox 70% dintre elevi care au luat note sub 5 la simulare). Sa fac interasistente ca si colegii de catedra sa nu isi poata face ora? Noi oricum vorbim despre ce este mai bina sa facem - in folosul elevului bineinteles. Fara munca elevului, fara implicarea lui in acest proces educational nu se pot obține rezultate (nici macar minime). Nu mai aratati cu degetul pe profesori pentru ca nu sunt ei vinovati pentru nepasarea tot mai mare din partea elevilor. La munca, dragi elevi! Dragi parinti faptul ca ii trimiteti la meditatii de copii nu asigura reusita la examene decât dacă este insotita de munca elevului INDIVIDUALA care se face mai ales acasa. Noi doar deschidem usi, nu si trecem impreuna prin ele (pentru ca nu incapem doi deodata pe o usa...).

13 1

08.03.2016 17:53 ali74

Un foarte mare adevar, sunt deacord in toate cele scrise.

1 3

11.03.2016 11:49 lavinia_iliescu

....munca elevului INDIVIDUALA care se face mai ales acasa?????! Somn usor la ore domnule profesor...s-o lamuri copilul singur acasa ce-i de facut, de retinut, de structurat ori impreuna cu parintele dupa ora 19.

2 1

12.03.2016 23:22 donniahuana

Nu aveți dreptate! Niciun profesor nu doarme la ore... La meditațiile pe care le facem gratuit la școală vin 4-5 elevi... La ore, au alte preocupări. Se țin de obrăznicii și sfidează profesorul.. Știu că vor trece clasa oricum și că învățatul e pentru tocilari... Degeaba se șifonează părinții! Oare ei nu au nicio vină pentru situația în care se află elevii?!

0 4

13.03.2016 00:52 Nicoleta_Oancea

Si, nu v-ati pus intrebarea corect nici o data de ce va vin 4-5 copii? :)
Nu cumva de oboseala psihica? Nu cumva si de sila? Nu cumva si din cauza ineficientei? Credeti ca e suficient sa le numiti "meditatii", incat sa fie egale cu eficienta? Jalnic mod de a gandi... Si, ce e mai trist, e ca aveti si "material" care va sustine: acei parinti absurzi si toxici pentru propii lor copii, care considera ca daca nu e in top la matematica, e "ratat"... Fix pe alianta cu astfel de parinti va bazati si... va iese de minune. :) Comunismul a murit - traiasca comunismul!

1 0

14.04.2016 02:21 cazadry

Nicoleta Oancea ai dreptate .
Nu putem generaliza dar daca timp de cinci ani de zile la o scoala la matematica de exemplu la evaluarea nationala profesorul nu reuseste sa treaca elevii de acest 70% de note sub 5 , nu cred ca elevii sunt devina . Chiar sunt generatii de elevi batuti in cap.
Sa va spun o intamplare
Am avut copilul la un colegiu foarte bun , a luat examenul de admitere intr.a cincea cu 9,50 , era olimpic la matematica ( locul 15 pe judet in clasa a patra ) dupa doua luni de scoala primeste avertizare in caiet nota 3 , dupa doua saptamani nota 4 in carnet . Vorbesc cu doamna profesoara despre nota si im spune ca iar trebuii pregatire . A luat nota 4 ca nu a stiut ORDINEA OPERATIILOR dupa un examen cu 9,50 la mate si olimpic.Dupa cele intamplate copilul sa imbolnavit de stres , nu a mai vrut la scoala si a trbuit sa.l mut inapoi la scoala de la tara unde a avut parte de OAMENI profesori . Bineinteles ca nu toti profesorii sunt la fel , dar e de ajuns sa dea copulul tau de cativa ca nu iti mai trebuie nimic , si le transmite si lor de mici o perceptie gresita a unor lucruri legate de scoala

14 3

06.03.2016 11:15 dariushojda2

subiectele au fost foarte dificile mult peste puterile copiilor numai olimpicii au luat note mari asa ca ar trebui sa va puneti un semn de intrebare asupra subiectelor pentru examen

11 1

07.03.2016 06:50 dorinpetrut

Nu e adevarat, nu au fost prea dificile, au fost graduale, cum trebuie sa fie. Mă izbesc și eu de dezinteresul elevilor și mai ales al părinților. Rămân săptămânal la școală în fiecare zi de vineri de la 14.30, la 18 să îi ajut. Este locul în care ei vin și întreabă și eu le răspund individual, fiecăruia în parte, pe caietul personal. Din păcate rareori rămân elevii slabi, care au cu adevărat nevoie. Am mers personal la toate ședințele cu părinții la ca să informez părinții de aceste pregătiri și scopul lor (pentru olimpiade fac în alte zile, la alte ore, separat). Am sala plina, copii vin, dar 90% din ei sunt cei care se descurcă bine și la clasă și care doresc să își clarifice unele noțiuni sau au nevoie de ajutor la unele probleme mai dificile. Cei care stau pe patru și care promovează „la număr” (pt că costul, banii, vin per elev, așa că dacă vrei să ai bani de salarii, treci și pe cel care nu merită, pt că altfel merge la școala de alături unde trece oricum și te autodesființezi, mai ales că populația școlară este în scădere de mulți ani încoace )... și discuțiile pot continua mult și bine!

11 0

08.03.2016 12:53 emil

Va felicit pentru atitudine, pentru exemplu, pentru realism!

5 2

06.03.2016 11:19 dariushojda2

in ziua de azi copiii doar invata acasa si la scoala si sunt foarte obositi, mai demult noi aveam ore si sambata si aveam timp liber acum copiii nu mai fac nimic in afara de faptul ca invata si fac scoala altceva ......???????

3 1

12.03.2016 23:24 donniahuana

Elevii sunt obosiți de la statul pe facebook, de la jocurile de pe telefon ș de la ascultatul manelelor!

0 1

13.03.2016 00:54 Nicoleta_Oancea

Iar, dvs. ce faceti daca ii vedeti ca stau pe facebook? :p :p :p Faceti, oare, ce e benefic EDUCATIEI lor? Sau, va descarcati frustrarile personale si faceti orice altceva decat ar trebui pentru a le castiga respectul si atentia?!

13 0

06.03.2016 13:56 lola1571@gmail.com Acest comentariu a fost moderat de intuitext

Buna ziua,tuturor, sunt parinte. Vad ca multa lume se ia de invatatori/profesori. Am 45 de ani si inca imi mai aduc aminte cu drag de invatatoarea mea sau de profesori. Acum daca intrebi 100 de elevi acest lucru s-ar putea sa aveti un soc. Oare ce se intampla inainte de anii '90? Toti invatam dupa un singur manual, programa era clara exista respectul intre colegi si fata de cadrul didactic ( nici acum nu inteleg unde s-a pierdut acest respect ) iar noi copiii, aveam timp si de joaca. Acest lucru deja a devenit un lux! Oare datorita programei, invatatorii/profesorii nu au ajuns si ei supra solicitati si dezinteresul s-a cronicizat? Daruirea unui indrumator didactic nu creste pe campie iar psihologia copilului probabil ca a ajuns de domeniul SF. Copilul are nevoie de o motivatie, de o vorba care, spusa cand trebuie si cum trebuie, ajunge exact unde trebuie.... in acel suflet speriat si cald care incearca sa inteleaga ce se intampla cu el. Noi, parintii, avem puterea de a schimba invatamantul. Avem puterea de A CERE CE ESTE MAI BUN SI BINE PENTRU COPIII NOSTRI!!! Cu respect.

16 0

06.03.2016 17:44 constantin_obreja

Daca dorim ca elevii sa invete si, implicit, rezultatele sa fie mai bune, niciuna dintre primele trei variante propuse nu rezolva problema ci doar o spoieste pentru ca jocul de glezne sa dea bine. Solutia este in alt teren: legatura dintre Ministerul Educatiei, Ministerul Muncii si Ministerul Economiei. (Mai sunt si alti factori (de ex. audio-vizualul)) dar ma limitez la astea. PENTRU A-SI DA TOATA SILINTA SI PUTEREA DE MUNCA PE CARarteaAU ELEVII TREBUIE SA AIBA O PERSPECTIVA A VIITORULUI: CE-MI OFERA SOCIETATEA SI CE ALEG DIN CEEA CE MI SE OFERA. Daca intrebati un prescolar ce vrea sa fie cand va fi mare, veti obtine cu siguranta un raspuns (chiar daca auzindu-l zambim ingaduitori!); cu cat crestem "varsta sondajului" cu atat raspunsurile vor fi mai vagi sau chiar absente. De ce se intampla asa stim cu totii dar de fiecare data pasam totul pe seama scolii. Ce trebuie facut? 1) Invatamantul obligatoriu sa fie de 8-9 ani si sa cuprinda "cartea de invatatura" minimala. Acesta trebuie sa fie axat doar pe ceea ce este esential in disciplina respectiva. In aceasta treapta de formare lectile de prezentare a diverselor meserii sa aiba un rol important; intrebati 100 de elevi de clasa a-VIII-a daca vor sa se faca fermieri si sa lucreze in agricultura si nu cred sa gasiti 2 elevi care sa raspunda ca vor. Toti se vor economisti, programatori sau alte meserii de acest tip incat stai si te intrebi ce se va intampla cand batranii fermieri nu vor mai fi. 2) Scolile profesionale sustinute de diverse firme particulare sau de stat sa-si recapete locul lor; acolo elevul ucenic va invata o meserie care ii poate asigura un loc de munca la sonsorii scolii, dar si sa aprofundeze anumite cunostinte teoretice care sa-i permita o eventuala continuare a studiilor la un alt nivel. Nu vad inoportun nici un contract intre sponsori si elev. Romania s-a obisnuit sa scolarizeze gratis si cei scolarizati sa plece sa-si aplice competentele in alta parte. 3) De aici incolo (liceu, facultati, mastere, doctorate etc.) guvernantii ar trebui sa analizeze cu grija ce profile sa aleaga si ce anume trebuie sa stie un absolvent al unui anumit nivel. Am ajuns sa vad fost corigenti care au facut si facultatea si masterul si stau acasa pentru ca nu stiu nimic din ce li se cere. Ce ar dori ei sa li se ceara e alta problema; competentele lor sunt de alta natura. Chiar daca stiu sa folosesca bine o tableta sau un computer, la ceea ce stiu ei sa faca nu gasesc oferta. Nu mai dezvolt aici. 4) Ar trebui sa se revizuiasca si pozitia cadrului didactic intr-o scoala; nu orice barfa, reclamatie depusa de un parinte "indoielnic" trebuie sa ajunga la televiziune care ... stie sa faca din tantar armasar.
Nimic din ceea ce am scris aici nu e ceva nou. Dar ma intreb: CUI LASAM NOI TARA ASTA?
Numai bine,

11 0

06.03.2016 19:14 sfetnicul

Părerea mea este că acestea sunt roadele a 25 de ani de subfinanțare a sistemului de învățământ. Ele vor afecta nu doar aceste generații de copii, ci se vor întinde pe zeci de ani de acum încolo. Măsurile imediate pentru a îndrepta situația nu vor avea mare impact. Ceea ce putem schimba, dar nu se vrea, e respectarea a 6% din PIB pentru educație. E necesară o reformă, dar nu de formă (dacă mi se permite o glumă amară). Iar schimbările nu trebuie să fie doar pe hârtie și în hârtii, ci în ceea ce privește resursele financiare, cu efecte în 2-3 ani asupra selecției resursei umane, asupra modernizării reale a fiecărei săli de clasă ș.a. Din păcate...

6 3

06.03.2016 19:30 Kateryna

Subiectele au fost grele pentru elevi, iar unii profesori nu-si fac orele si tot aceea sunt recompensati.

0 0

08.03.2016 20:48 alina98

....aceia...tot aceia

5 0

06.03.2016 19:49 gheoivan2006

Notele sa fie trecute in catalog,astfel elevii vor fi mai implicati.

0 0

13.03.2016 11:52 Nicoleta_Oancea

@gheoivan2006
Nici in alte sisteme de invatamant, ale altor tari, rezultatele testelor de evaluare (testele blank) nu se trec in "catalog".

4 0

06.03.2016 19:51 RusuCL

Discutii cu parintii elevilor. Ei stiu cat se pregatesc copiii lor pentru examene!

0 1

12.03.2016 23:27 donniahuana

Oare? Ei știu să le pună copiilor reportofoane în ghiozdan și să se șifoneze dacă un profesor le spune : trezește-te ... la realitate că mai sunt 3 luni până la evaluare!

0 2

13.03.2016 12:06 Nicoleta_Oancea

Stmata doamna profesoara, se vede treaba ca aveti mari schije la cap din cauza inregistrarilor care v-au fost facute. Avand in vedere ce profil personal aveti si pe care il etalati aici in toata splendoarea, nici nu e de mirare ca ati fost tinta inregistrarilor si reportofoanelor de care va temeti atat... :)
Cu ce va incurca reportofoanele daca va stiti un profesor adevarat? Va incurca pentru ca stiti ca nu faceti ceea ce ar trebui sa faceti, iar copiii - daca va vine sa credeti - sunt extrem de inventivi si de multe ori nici nu spun acasa ce vor sa faca, deci, nu in toate cazurile "lise pune reportofonul in ghiozdan", si-l pun singuri CAUTANDU-SI DREPTATEA intr-un mod pe care,cel mai probabil, in considera a fi singura cale catre a face cunoscut ce li se intampla in clasa, din partea domniilor-voastre. In acest sens, am avut ocazia sa aud discutii din partea unui grup de profesori - intr-o excursie scolara la care eram si cativa parinti - extrem de indignati de faptul ca scoala montase sistem de supraveghere. De ce v-ar deranja daca va respectati jobul? Si noi suntem filmati la serviciu de mult, doamna, si suntem obisnuiti cu ideea incat nici nu mai constientizam decat sa ne facem treaba asa cum e corect conform regulamentelor de serviciu. Si ju va spun asta in ideea "sa moara si capra vecinului", ci pentru ca am convingerea ca in Romania bantuie greu si dupa 26 de ani fantoma principiilor comunismului care ne-a invatat sa furam la tot pasul macar de amorul artei, chiar si daca nu ne imbunatatim cu nimic conditia personala, furand inclusiv din timpul altora, din nervii altora, din eficienta rezultatelor altora. Iar, aceasta fantoma bantuie greu si, din pacate, nu doar persoanele care au profesat aferent vremurilor de trista amintire, dar si urmasilor lor, mai ales in cazurile in care copii acestora au preluat stafeta jobului parintilor lor... Hmm! Ce ziceti?

2 0

13.03.2016 20:04 RusuCL

La ce reportofon am facut eu referire?

0 2

13.03.2016 21:49 Nicoleta_Oancea

Povestea cu reportofoanlor era o replica vs de comentariul doamnei profesoare "donniahuana", care are o spaima grea de reportofoanele "puse in ghiozdanele copiilor de catre parinti" ca sa o inregistreze si sa foloseasca ca proba inregistrarile in posibile cauze impotriva domniei-sale. Cum site-ul nu permite replica la replica, ci numai replica per comentariu, intr-adevar, e de inteles ca v-ati sesizat pe subiectul reportofoanelor, care nu va apartine. Trebuia ca eu sa postez cu @donniahuana si ati fi inteles mai usor. Altfel, daca citeati toate comentariile din topic, v-ati fi dat seama. Incercati sa cititi, pentru ca obtineti un puls foarte relevant al lumii profesorilor care, din pacate, cei mai multi sunt extre de departe de realitate si, mai ales, de normalitate, sunt ancorati crunt intr-o lume inchisa, din care nu vor vedea niciodata lumina soarelui pentru ca nu vor apasa niciodata pe clanta usii care... este deschisa. :) Trebuie doar sa vrea fiecare, sa se retraga un pas in spate, sa respire adanc si sa incerce sa vada padurea, nu sa numere copacii pt ca asa nu mai iesim la lumina niciodata... Si, cand te gandesti cat de mult depinde de fiecare dintre noi...! :)

0 0

14.03.2016 18:59 doinadanu

Multumesc pentru informare.....

2 9

06.03.2016 21:14 codyrcg12345

Eu una cred ca profesorii ar trebui platiti dupa rezultatul Evaluarii Nationale.Ganditi-va putin!!Exista scoli care n-au avut un elev cu nota peste 5 la Simularea Nationala!!Acei profesori de ce sa fie platiti la fel ca unii profesori care se straduiesc sa educe elevii!!

3 0

08.03.2016 10:13 rozi_geografie

Daca ar fi platiti cum sugerati dumneavoastra, atunci profesorii ar da elevilor rezultatele exercitiilor si ...restul intuiti-l dumneavoastra...nimeni nu vrea sa i se ia din banii si asa putini ai dascalilor...a propos: dumneavoastra cum ati proceda??? Foarte multi elevi nu sunt preocupati de rezultatele scolare si de ce ar munci profesorii in plus???Muncesc exact pentru cat sunt platiti!

11 1

08.03.2016 14:16 Cosminpasat

Doamnă codyrcg12345 cu tot respectul însă nu cred ca aveţi idee câtă muncă depune un cadru didactic. Eu sunt elev la liceul pedagogic în anul terminal şi vreau să vă spun că am întâlnit copii care pur şi simplu îşi băteau joc de doamnele şi domnii învăţători iar părinţii chiar îi încurajau. Aşadar dacă un copil de clasa a doua mi-a spuso chiar în faţă că îşi bagă "&/)/)!.* în gura învăţătoarei când l-am întrebat de ce nu şi-a învăţat de faţă cu doamna învăţătoare şi o comisie de 4 profesori ce aşteptări să aveţi de la un elev de clasa a VIII-a care fac pariu că mai bine de jumătate stau pe la colţul blocului sau prin spatele casei si trag din ţigară. Nu cadrul didactic este responsabil în totalitate de acţiunile copiilor ci în mare parte părinţii care nu ştiu să aibă grijă de copii. Acum le pun Iphon-ul sau tableta în mână de la 2-3 ani. Dumneavoastră ştiţi cât de mult munceşte un profesor şi cât de prost este plătit. AR TREBUI SĂ VĂ DUCEŢI LA D-na/D-ul profesor/învăţător (dacă aveţi copil) ŞI SĂ ÎI SPUNEŢI "MULŢUMESC CĂ-MI EDUCAŢI COPIUL"!!!!!!

3 1

08.03.2016 20:53 alina98

Draga codyrcg 12345, cand vei fi in campul muncii sau, mai mult, la catedra (acum cred ca esti de partea cealalta a... baricadei, adica in banca) abia atunci ar trebui sa te exprimi despre sistemul de palti in functie de competente al profesorului...

4 1

10.03.2016 09:04 pisicuta1975

Stimată doamnă,ce vină au profesorii din mediul rural,de exemplu,pt.rezultatele elevilor care au părinți plecați în alte țări,părinți care își abuzează copiii,părinți care îi privează de orele de curs pentru a-i trimite la muncă cu ziua pentru a le aduce bani,părinți care își tratează copiii ca pe niște sclavi,părinți care la rândul lor nu știu să scrie și să citească...Ce să le facă profesorii? Să-i ia acasă? Nu suntem dădaca nimănui! Dacă nu lucrați în domeniu vă rugăm să vă păstrați comentariile pt.dvs.

3 1

10.03.2016 12:43 stavros

codyrcg12345, mai sunt multi ca dumneavoastra?????

0 3

13.03.2016 12:14 Nicoleta_Oancea

@Cosminpasat
Sunteti atat de tanar si e pacat cum ganditi! Nu v-a invatat nimeni ca respectul SE CASTIGA, nu se obtine cu forta? Ia, incercati si vedeti ce va rezulta! Altfel, stiu clar ca masuri administrative se pot lua pentru indisciplina, insa, trebuie sa mai si cunosti legile aplicabile, ca profesor/invatator, si mai trebuie sa si acorzi ocazia "impricinatului" sa aiba parte de o justitie corecta in cazul in care il acuzati, nu sa-l infierati pe nedrept din frustrare personala ca vreti cu orice pret sa rezulte ce aveti nevoie... pentru ca... domnia-voastra sunteti profesorul, deci, autoritatea incontestabila si prin orice mijloc.

0 2

13.03.2016 12:20 Nicoleta_Oancea

@pisicuta1975
Prima atitudine a cadrelor didactice care comenteaza pe-aici e sa-si planga de mila pentru "neputinta". Gresit, pisicuta1975, profund gresit! Singura felie de circumstanta pe care ati putea-o avea ar fi aceea ca lungimea si latimea programei scolare, precum si numarul prea mare al elevilor dintr-o clasa exced puterile oricui, atat ale domniilor-voastre, cat, mai ales, ale copiilor. Dar si asta e relativa, stiti foarte bine ce vreau sa spun, nu in toata tara clasele au 30-36 de copii, cu atat mai putin la tara unde se lucreaza cu 3-5 copii per clasa. Iar cu acoperirea materiei, stiti dvs foarte bine cum e... ;)

0 0

14.04.2016 02:35 cazadry

Ai dreptate codyrcg 12345 , ani de zile ne vaitam ca nu inata elevul , dar profesorul care ani la randul are procent de 70% sub cinci la o materie in EV.NAT. ce mai cauta acolo. Nu ia nimeni in calcul ca profesorul este cel care nu da rezultate ? Doar elevul si parintele ....

4 4

07.03.2016 10:56 ceraselavs

acesta este rezultatul muncii titularilor ,pe care nu-i mai poate controla nimeni, din pacate...acesta este invatamantul real din tara noastra,acesta este viitorul nostru.Pacat de copii!

2 0

07.03.2016 11:21 teosys123

E bine sa fie asistente la ore dar facute de oameni competenti, care pricep ceva si stiu sa dea si idei eficiente!

5 1

07.03.2016 14:31 julian22

Subiecte mai accesibile nu toți vor să fie olimpici la matematică.

3 1

07.03.2016 14:58 rufykohl

Lucrurile sunt clare pentru mine. Elevii care au rezultate sub 5 sunt viitorii muncitori necalificati . Elevii cu note cuprinse intre 5-7 vor fii muncitori calificati. Elevii de 7-8 pot urma licee, iar cei peste 9 pot merge la colegii de renume.S-a realizat trierea si fiecare copil este la locul potrivit. Nu trebuie facuta atata teorie. Sa nu uitam cata populatie adulta semianalfabeta avem.

4 1

07.03.2016 21:24 danvulc

Doamne!!! Cât de mult seamănă aceste „sentinţe” cu cele pe care le dădea învăţătoarea mea, acum 40 de ani!
Cred că nu greşea cu mai mult de 5% ! Dar, asta era în epoca … „de aur” !
Acum este cu totul altceva !
Caz concret: 2 elevi corigenţi la matematică, an de an, începând din clasa a 9 –a până în a 12 –a.
An de an au fost „trecuţi” în toamnă, că numai aşa se mai putea „salva” clasa de la desfiinţare.
Nu cumva să credeţi că era vreun Colegiu Naţional! Era doar un Liceu … Tehnologic!
La BAC nicio problemă că s-a copiat ! (nu erau camere video, era pe vremea … Katy !).
Să ştiţi că aceşti elevi sunt colegii noştri ! Sunt profesori de … matematică !!!
Cum ??? Foarte simplu !
Au făcut „facultatea” de „matematică”, secţia … „pe bani”!
Dai banii şi primeşti … Diploma !
Deci, stimată colegă, nu mai puteţi avansa astfel de „sentinţe” !
Fiecare se va … „descurca” ! Veţi fi probabil surprinsă de „viitor” !
Cred că numai Dumnezeu ne mai poate ajuta !!!

0 0

11.03.2016 17:09 d_alex

draga colega, ai ceva dreptate dar asa cum toti profesorii stiu...... toti elevii de clasa a VIII-a , promovati, corigenti sau nu se pot inscrie la liceu. Sunt 3 etape de inscriere..... Este adevarat cei cu note sub 5 mai mult ca sigur sunt viitori munictori necalificati, dar vor parcurge liceul....fara examen de Bacalaureat!!!!!!!

0 0

12.03.2016 23:34 donniahuana

Dar cine spune că toți trebuie să urmăm facultăți și să fim doctori docenți?! E nevoie și de muncitori, și de ospătari, și de menajere... Nu știu de ce să agită toată lumea... Nu toți suntem la fel... Unii elevi învață mai ușor, alții mai greu. În Germania, după clasa a IVa îi orientează în funcție de capacitatea lor: gimnaziu, apoi realschule și hauptschule... Cei de la hauptschule sunt pentru meserii, ceilalți au șanse să urce ceva mai sus... Și nimeni nu vorbește de discriminare ca la noi... Să se facă așa ceva la noi, toți părinții ar fi scandalizați că li se ia șansa copiilor lor de a deveni docenți într-o zi, chiar dacă abia rezolvă o ecuație...

0 0

16.03.2016 10:27 stelutau111

Sa nu uitam ca omul cat traieste invata. Mai au timp sa recupereze. Destinul lor nu este hotarat inca. Nu catalogati inca cine ajunge sau nu muncitor. Personal, am dat la o facultate tehnica sa-mi urmez o prietena, slaba fiind la mate-fizica. Ironia este ca eu am termiat facultatea si prietena mea nu. Am invatat sa iubesc matematica abia dupa facultate. Ideea este ca trebuie sa va placa sa fiti profesori. Nu este prea tarziu sa ii atrageti sa invete.
Personal, am un baiat care se plange ca nu intelege problemele cu segmente pentru ca d-na invatatoare le rezolva la tabla dar nu explica nimic cand le scrie. Am sunat-o pe invatatoare si mi-a sugerat : meditatie. Nu pricepe ca daca un singur copil nu intelege algoritmul problemelor, dumneai are o problema, nu copilul. Si asa nivelul clasei este unul foarte slab, dar daca faci probleme in clasa este esential sa inteleaga toti copii. Nu o intereseaza cine a inteles si cine nu. Mi-am invatat copilul ca atunci cand nu intelege ceva sa ridice mana si sa mai intrebe o data. Vreau sa invete in clasa. Acasa le da multe probleme si daca te uiti in caiet sa vezi ce a scris la scoala nu ai ce vedea decat data trecuta. Multi copii din clasa fac meditatii cu dumneaei. Tupeu pe invatatoare la greu. Inteleg sa sunteti prost platiti, dar nu este vina copiilor.

6 0

07.03.2016 19:44 doinadanu

Sa se treaca notele in catalog. Cei care nu-si fac treaba, sa o faca. Elevii sa mai invete cate ceva. Sa mai scoata Ministerul din orele de romana, istorie, geografie (SIC), ca ce trebuie atata romana, istorie, geografie etc....
Invatamantul romanesc se duce la vale....cu asa destepti prin minister!!!
Uitati-va in minunatele manuale de clasa I....am un baiat in clasa I....de la Intuitext....sa ma scuze reprezentantii acesteia, dar sunt niste porcarii....la minunatul MEM, ca nu mai putem sa-i zicem matematica, apar niste probleme cu niste cerinte pe care cu greu le pricep. La CLR, ca nu/i mai zicem Abecedar, niste nume .....te doare capul...nu mai putem zice Andrei, Maria, Ana etc , ci Aris, Rotis,Lami, Doris etc. Si apoi, CD-urile...pe unde functioneaza, pe unde nu, pe unde ai nevoie de net, pe unde nu....dar ai nevoie de calculatoare sau laptop-uri....SI, cu siguranta, in satele zvarlite intr-o fundatura au de toate....si calculatoare, laptop-uri, net...si parinti care stiu sa lucreze cu ele si sa ii ajute...
Spre sf. sec. al XIX/lea se vorbea de teoria formelor fara fond....Azi, e la fel....imitam ca maimutele tot ceea ce vedem in strainatate: Scoala altfel,sistem Bologna, teste Pisa....etc...si mai vrem invatamant de calitate??? Cand invatamantul superior e de cantitate??? Sa fim seriosi....O seara placuta, dragii mei....

1 0

08.03.2016 10:16 rozi_geografie

s-au scos toate orele in plus de istorie, geografie, romana...linistiti-va...

1 0

11.03.2016 17:40 doinadanu

ERA O IRONIE FAZA CU SCOSUL ORELOR DE ISTORIE, ROMANA SI GEOGRAFIE....CRED CA ATI INTELES, NU?

1 1

07.03.2016 19:50 doinadanu

bine zis, teacher 1010....cei din Minister, care vor sa mai scoata din orele de romana, se gandesc ca acest obiect nu mai este necesar....La ce bun?? Sa invatam sa scriem si sa ne exprimam corect??? La ce bun??? Istorie??? GEografie??? La ce bun??? Puneti 40 de ore de mate pe zi, voi cei din Minister care ati gandit minunatele planuri cadru...sper ca nu le-ati aprobat.....ca daca da, Dumnezeu cu Mila....

0 0

13.03.2016 12:26 Nicoleta_Oancea

De data aceasta, dvs nu ati inteles ironia din postul lui @teacher1010...

2 0

07.03.2016 19:56 doinadanu

Parca devin adepta teoriei conspiratiei....se vrea deznationalizarea romanilor??? Probabil, cata vreme se scot ore de romana, latina, istorie....Cei care fac acele propuneri nu stiu ca Istorie este cartea dintai a unei natii si ca un popor care nu isi cunoaste istorie, e ca un copil care nu isi cunoaste parintii....
Domnilor din Minister, care ati macelarit Istoria Romanilor...in strainatate se pune accent pe istoria nationala, nu ca la noi pe cea universala....

5 1

08.03.2016 19:39 matei

Nu cred ca e cazul să dezbatem numărul orelor alocate fiecărei discipline. Ideea e că nu există motivație pentru învățare nici din partea elevilor, nici din partea părinților. La ședințele cu părinții participă 3-4 părinți. Restul unde sunt? Unde-i vina dirigintelui? Dacă fiecare elev ar fi atent în clasă și și-ar face tema regulat, tot ar lua un 5 la o evaluare, că doar subiectele sunt gradate ca dificulate. Concluzia e că nu se mai învață, iar profesorul trebuie să-i zâmbească elevului, să fie calm, amabil că altfel..hop, anunțăm presa. Deci, unde-i vina????

0 1

13.03.2016 12:32 Nicoleta_Oancea

Oh, Doamne, daca v-ati putea rupe de gandirea asta toxica cu care v-a inzestrat comunismul! De ce aveti nevoie de sedinte cu parintii, stimabililor?! Pentru ca v-ati invatat asa desi nu au nicio eficienta. Nu v-ar fi suficient sa aveti in timp real un raport viazualizabil pe internet, despre ce face copilul dvs. la scoala, de la note pana la absente, sau atitudini neregulamentare? Nu v-ar fi suficient sa puteti cere intalnire individuala cu ce profesor vreti, ca sa-i auziti opinia despre copilul dvs? Va trebuie halimai facut cu clasa plina, in sedinte interminabile de suduiala si barfa in auz public? Doamne, nu va mai spala nici-o apa mintile atat de ingreunate de practici abuzive si ineficiente... Si, din pacate, PARINTII CARE NU GANDESC SUNT GIRANTII acestui sistem toxic.

0 2

13.03.2016 12:43 Nicoleta_Oancea

Ma scuzati, revin cu o completare: intr-adevar, situatia normala despre care va vorbeam, necesita ATENTIE DIN PARTEA SCOLII ASUPRA FIECARUI ELEV, ceea ce - ma scuzati - nu are timp scoala romaneasca pt asa ceva. Scoala romaneasca, in virtutea obisnuintei comuniste, trateaza elevii la gramada, nu individual. Si mai necesita si ceva personal administrativ pentru controlarea situatiei pe clase si raportare in aplicatia informatoca dedicata parintilor... Ceea ce, iarasi, e prea mult, nu?! Banii bugetului sunt pentru furaciuni si aranjamente afaceriste adiacente sistemului, nu pentru EDUCATIE in sensul propriu, nu figurat. In ceea ce priveste intalnirile individuale parinte-profesor, acestea necesita cate un sfert de ora alocat de fiecare profesor trimestrial, fiecarui parinte interesat, ceea ce, iarasi, e prea mult pentru multi profesori, desi urla pe-aici ca parintii sunt principalii vinovati ca nu isi educa singuri copiii si nu fac teme cu ei acasa... Brrrrr!!! Infiorator mod de a aborda lucrurile..., domnilor profesori!

4 1

08.03.2016 21:51 tibitib

O explicație cât se poate de simplă este lipsa de interes din partea părinților pentru rezultatele școlare ale propriilor odrasle. Din nefericire primează în România imaginea părintelui care crede că al lui odor este perfect și dacă profesorul îi dă note mici, bineînțeles, de vină nu e copilul-perfect ci profesorul. Totul pornește din familie și școala/profesorul nu poate remedia în maxim 6 ore ce nu se face în cele 18 ore în care elevul e în familie și nu e supravegheat, e lăsat ore întregi să umble aiurea pe afară sau să stea pe fb toată ziua. Pentru eșecul școlar de vină este în primul rând părintele, apoi copilul.

1 0

09.03.2016 09:22 marimoraru

Sa se dea la evaluare ceva mai usor ! A fost foarte greu la simulare mai ales la mate .

0 1

12.03.2016 23:37 donniahuana

Da, să se dea ușor, să ia note mari toată lumea, să urmeze toată lumea o facultate, să fim o țară de licențiați care abia scriu corect... Studiile nu sunt pentru toată lumea... Cei buni să meargă mai departe, cei mai puțin buni să facă ceva după puterile lor.

1 0

09.03.2016 09:43 mirelus28

Subiectele de la Simulare nu au fost atat de dificile , cu exceptia ultimului punct de la ultima problema.Un elev care se pregateste pentru acest examen in mod serios putea sa obtina o nota peste 8 la ambele materii.E adevarat , mai sunt 3 luni de pregatire, dar Pana acum materia trebuia cunoscuta si daca se lucrau si variante de teste nu ar fi fost atat de greu.Ultima problema a fost destul de complicata, chiar si pentru olimpici.Trebuie alese subiecte de nivel mediu, foarte clar explicate pentru a nu crea confuzii.Trebuie tinut cont si de emotiile inerente unui astfel de concurs cand o problema simpla poate fi interpretata in mod eronat daca nu este foarte clara.
Succes la Evaluare !
ancuta

6 0

09.03.2016 12:54 CeraselaPatru

Citesc si ma minunez de cate pareri contradictorii exista aici.
Cum se poate spune ca au fost subiecte de olimpiada? Oare cum se vrea a se absolvi clasa a VIII-A? Cu tabla inmultirii? Nu trebuie ca si elevii sa promoveze cu niste cunostinte minime?
Ati uitat ce subiecte se dadeau acum cativa ani, la treapta I si treapta a II-a? Si cum atunci erau note mari? Cum atunci se luau foarte putine note sub 5? Oare elevii de atunci aveau un creier in plus? Copiii din ziua de azi butoneaza cu viteza telefoane peformante, dar confunda aria cu perimetrul, cauta pe internet si tasteaza cu mare viteza, dar nu stiu “regula de trei simpla”, vorbesc engleza, dar nu stiu sa calculeze un procent, fac karate sau fotbal, dar confunda unghiul cu triunghiul…. Sa mai scriu?
Parinti ai elevilor de acum si absolventi din serii de pana in anii '90, ati uitat ce exercitii si probleme rezolvati? Ati uitat ce culegeri aveati si cat de mult lucrati? Ati uitat ca materia de atunci era mult mai complexa, ca in clasa a V-a invatati lucruri care acum se fac in cls a VI-a, in clasa a VI-a invatati ceea ce se face in cls a VII-a si asa ma departe? Ati uitat ca in clasa a VIII-a se facea functia de gradul II, se faceau probleme cu locuri geometrice si corpuri inscrise?
Parerea mea este ca, de cand s-a eliminat bariera de nota 5 pentru admiterea la liceu, copiii nu mai invata. La un liceu pot intra si cu note de 2 si 3, drept urmare a scazut foarte mult motivatia.
Copiii slabi nu mai invata pentru ca stiu ca pot intra cu orice nota, iar copiii buni nu mai performeaza pentru ca stiu ca se dau subiecte foarte usoare si ca oricine poate lua chiar peste 9, cu un minim de efort. Ba chiar se intreaba de ce se fac la clasa probleme cu grad sporit de dificultate , cand nu se da asa ceva la examen.
Se ajunge la liceu, fie el si tehnologic, sau mai grav la clase de real, cu note de tot rasul, iar pana in clasa a XII-a uita si ce stiau pana in clasa a IV-a. Si sa ne mai intrebam de ce promovabilitatea la bacalaureat este dezastruoasa? Un copil care a intrat cu 1,50 sau 2 la un liceu, cum poate sa ia bacalaureatul? Dupa 4 ani nu mai stie nici sa adune. Pe ce baza se pot cladi cunostintele de liceu, cand cele de generala nu exista? Ce pot face pentru ei profesorii care predau la liceu? Decat sa se prefaca ….. ca predau. Ei sa intrebe, tot ei sa si raspunda. Offff…..! Sunt atatea de spus. Si nimeni nu face ceva pentru a nu aluneca din ce in ce mai jos.
Trebuie sa se intoduca din nou acea bariera. Ai luat media peste 5, te duci la liceu. Ai luat sub 5 , la scoala profesionala. In situatia de fata nu stiu cati absolventi de liceu tehnologic sunt pregatiti sa profeseze, macar ca tamplar, zidar sau gresier-faiantier. Pentru ca, si pentru asta, trebuie sa stie ce e ala un perimetru sau o arie, sa calculeze un volum sau sa faca rapid un calcul elementar.
Iar profesorii care predau la gimnaziu sa-si noteze elevii corespunzator gradului de pregatire al acestora, nu sa promoveze pe banda. Nota 2 se poate lua dintr-un calcul elementar de clasa a II-a si un desen….. Teoretic nu pot exista asemenea note. Din pacate exista si note de 1. Deci? Ce cauta copilul acela in clasa a VIII-a?
Intrebari….intrebari…..intrebari …..

2 1

09.03.2016 13:27 LucianaTalpan

Profesori si invatatorii trebuie sa predea lectiile intr-un mod in care sa ii implice si pe copii sa fie activi sa le dea exemple practice.
Sa fie mai putini elevii in clasa si mai multi invatatori cel putin pana in clasa a 4 inclusiv.
Programa este foarte stufoasa si nu au timp sa asimilze atata informatie decat daca fac suplimentar acasa. Daca sunt bombardati cu informatii nu le pot retine si atunci isi pierd interesul pentru scoala.

1 0

09.03.2016 15:37 nela50

Părerea mea este că elevul are liberul albitru dacă dorește să învețe sau nu. Nu înțeleg de ce toată lumea trebuie să aibă 10/12 clase obligatorii? Pe vremea când trebuia să ști să citești și să scri, fiecare având doar atâtea clase câte îl ajuta mintea era mai mult interes pentru carte și erau mai multă eficiență în învățământ. Oare de ce?

1 0

09.03.2016 16:25 sportiv

Bună întrebare! Cu aceasta vă răspundeți si personal pentru cele scrise greșit (ALBITRU-ARBITRU; ,,ȘTI să citești si să SCRI” CÂTE îl ajută....ERAU mai multă eficiență)

0 0

14.03.2016 22:13 constantin_obreja

Chiar cu greseli de scriere, nu credeti ca are mai multa dreptate decat multi altii?

2 0

09.03.2016 18:22 tecarviorel

Cata vreme programa ramane mult prea aglomerata si subiectele sunt elaborate in afara profesorilor care predau la clasa, rezultatele raman slabe. Ar fi bine sa fie subiecte diferentiate pe nivele de dificultate si in functie de profilul scolii unde invata elevul.

3 1

10.03.2016 08:49 pisicuta1975

O evaluare drastică pt.elevii de clasa aIV-a.Sunt mulți care intră in clasa a v-a fără să știe ordinea efectuării operațiilor,tabla inmulțirii,să citească,să scrie,să scoată idei principale...
Sunt cazuri în care familia nu se implică.Lasă totul în seama dascălilor.

0 1

13.03.2016 22:08 Nicoleta_Oancea

Auch, doamna/domnisoara "profesoara", nu va trece prin minte ca NU PARINTII sunt responsabili cu invatatul materiei de scoala? :)))))))))) Doamne, sunteti cronici! Habar n-aveti care va este misiunea pe care v-ati ales-o si aruncati laturile murdare pe parinti cu o nonsalanta sora-buna cu prostia. Ce parere ati avea despre situatia in care familii de limba straina vin in Romania si isi dau copiii la scoala intr-o cu totul alta limba decat limba lor materna sau pe care ar cunoaste-o ? Acei parinti ce ati vrea domnia-voastra sa faca pentru copiii lor daca la scoala lasati in seama lor invatatura? Nu aveti impresia ca facand asemenea afirmatii excedeti grav cadrul legal al jobului pentru care sunteti platiti pentru ca vi l-ati ales, nu pentru ca v-a luat statul cu arcanul sa faceti pe profesoara?

1 0

14.03.2016 18:04 ramonateodora79

Ma scuzati ca intervin in comentariile d-voastra acide si care arata o frustrare din cine stie ce cauze.....probabil ca sunt si dascali ,,comunisti,,cum ii numiti d-voastra ...insa majoritatea celor pe care ii cunosc eu , sunt oameni deosebiti si dedicati odraselor d-voastra .
Imi scuzati indrazneala insa nu m-am putut abtine..sa vad cum ii terfeliti pe cei care de bine de rau va educa minunatii copii!!!

5 1

10.03.2016 14:48 popina

Consider ca totul incepe de la clasa I(clasa pregatitoare) cand nu ai voie sa lasi repetenti. Stiu, nu stiu trebuie sa promovati si ajung in clasa a II-a, fara sa stie nimic(unii nici macar literele sau cifrele). Nu mai au cum sa recupereze oricata munca diferentiata si personalizata ar face invatatorul. Parintii nici macar nu-i intreaba ce au lucrat la scoala daramite sa mai lucreze ceva cu ei! Golurile in cunostinte se aduna, se aduna, ei promoveaza ca .... Ţ"au facut un mic progres". Progresul lor nu e suficient, nu ating macar minimul de cunostinte necesar promovarii, dar ...."au progres"!
Ceilalti copii si parinti cand vad ca se poate si asa,... de ce sa se mai oboseasca! Apoi isi platesc o diploma si se plang ca nu gasesc de lucru (nu ca s-ar gasi prea usor!) sau, cum scria cineva aici, vin sa "fericeasca" si copiii altora.
Ar trebui:
- introdusa iar repentia incepand cu primul an de scoala
-admitere la liceu
-admitere la facultate
Poate ca in primii 2-3 ani ar fi dezastru, vaiete, plansete, revolte, dar apoi s-ar invata pe rupte.
Aceasta e parerea mea. Nu vreau sa o impun nimanui.

1 0

11.03.2016 17:38 doinadanu

PENTRU DNA ROZI_GEOGRAFIE.....ERA O IRONIE FAZA CU SCOSUL ORELOR....CREDEAM CA S-A INTELES IRONIA MEA....SUNT PROFESOR DE ISTORIE....CUM SA SE SCOATA ORE DE ROMANA, ISTORIE SI GEOGRAFIE??? AR FI UN DEZASTRU.....SPER CA CEI DIN MINISTER SA FI INTELES IRONIA MEA....SI ASA, ELEVII NOSTRI NU MAI STIU SA SCRIE, SA CITEASCA, NU MAI STIU ISTORIE, GEOGRAFIE, NU MAI STIU NIMIC...

0 1

11.03.2016 22:55 ralucacerghedean

Despre implicarea parintilor in procesul educational nu zice nimeni aici? Ce pot face dirigintiii, profesorii in situtia in care parintii nu viziteaza scoala nici o singura data intr-un an scolar?

0 1

12.03.2016 23:40 donniahuana

Da, la ședințele cu părinții vin doar părinții elevilor buni, ceialți dau bir cu fugiții.
Pe părinți nu-i interesează ce învață copiii, ci dacă profesorul le spune trezește-te!

0 0

13.03.2016 13:30 eveline

E nevoie de o implicare mai serioasa din partea parintilor.

0 0

15.03.2016 09:53 oprea5749

Popun ca cei care nu au nici o solutie sa nu mai comenteze, in acest fel nu mai este nevoie de dreptul la replica, de obicei ironica sau de prost gust.
Solutile, vazute de mine:
- sa incercam in continuare sa motivam elevii pentru a avea rezultate bune;
- sa facem tot ce putem pentru a realiza acest obiectiv, lectii traditionale sau moderne :);
- sa facem o comparatie intre rezultatele de la simularea oficiala si un alt test tip EN dat de noi. poate emotiile si-au spus cuvantul.

0 0

14.04.2016 01:52 cazadry

Nu conteaza daca esti invatator sau profesor important este sa.ti faci treaba si cu cel ce nu poate tine ritmul, nu sa se lucreze cu doi -trei elevi care le merge mintea mai repede. Bine sunt si parinti care nu.si urmaresc copii ce fac si cum invata , ceea ce l.ar ajuta foarte mult si pe profesor si amandoi pe copil .
Am avut si eu copil in clasa a IV-a si era pe locul 15 la olimpiada de matematica pe judet , a trecut in clasa a V-a iar doi ani de zile mi-am batut eu capul cu matematica si cu copilul deoarece profesorul (nu ca nu stia , era chiar foarte bun) mai venea putin " terfelit " nu-l interesa, ii mai mintea ca daca stie sa faca anumite probleme le da nota 10( aici apare dezinteresul elevului fata de ora ).
Profesorul are undeva la vreo 45-50 de ani .Oare nu ar trebuii testati profesorii , invatatorii la o anumita varsta sau urmarita evolutia lui si a elevilor, prin impunerea participarii a unui nr de copii la concursuri unde se observa cel mai bine evolutia .
Daca intr.o scoala de 5 ani la evalurea nationala media la matematica , de exemplu nr elevilor cu note sub 5-6 este in proportie de 80% de ce nu se iau masuri , oare aici numai elevul este devina ?
Mentionez ca sunt mamica , am muncit mul cu copilul meu pana intr-a opta , respect profesorii dar scolile trebuiesc reinoite si din punct. de vedere material dar si didactic

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 4 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

65 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN