Ce părere aveţi despre rezultatele obţinute de elevii români la testele internaţionale PISA 2015 (care măsoară din 3 în 3 ani nivelul elevilor de 15 ani la matematică, ştiinţe şi înţelegerea textelor)?
Ilustrează corect nivelul de pregătire al elevilor români, dar şi anumite neajunsuri ale sistemului educaţional: accent pe teorie şi mai puţin pe practică, resurse învechite, metodologii anacronice, lipsa investiţiilor, a fondurilor.
26.09% ( 24 voturi )
E doar un punct de vedere, o perspectivă dintr-un singur unghi asupra învăţământului din România. Realitatea e mai complexă decât o arată testele PISA.
27.17% ( 25 voturi )
Din păcate, aceste rezultate sunt o dovadă a pregătirii elevilor, dar şi a dascălilor din România. Nu putem avea, în acelaşi timp, elevi slab pregătiţi şi profesori eminenţi.
4.35% ( 4 voturi )
Rezultatele sunt un semn că educaţia în România nu reprezintă o prioritate pentru guvernanţi şi, prin urmare, şi profesorii au resurse limitate pentru a îmbunătăţi în vreun fel situaţia.
42.39% ( 39 voturi )
Nr. total voturi: 92
Propus de: intuitext |
09.12.2016 /
1579 vizualizări
Comentarii (5)
10.12.2016 13:38 ezragsit
Cred că varianta a doua, „E doar un punct de vedere...", care are în prezent și maximul relativ, este nu diar una din opinii, ci și descrierea uneia dintre principalele cauze pentru care s-a ajuns aici, corespunzând „ridicării din umăr", „je m'en fiche"-ismului, atitudinii indolente de automulțumir/autoamăgire...
În ultimii ani înainte de 1989, psihologia devenise un subiect „rezervat" puterii, pentru că fără să știe psihologie masele nu pot înțelege clar faptul că sunt manipulate.
Similar, atunci, ca și acum, statistica este ținută într-un con de umbră, așa ca oamenii să nu înțeleagă cât de dezastruoasă este situația nici măcar atunci când alții le-o prezintă științific, documentat, cu date semnificative!
11.12.2016 11:37 chiciudeanteodor203
De ce nu se dau statistici?
12.12.2016 22:36 emil
Ce statistici doriti? Cine sa le dea?
11.12.2016 19:17 Victoria63
Ca să nu rămân un simplu număr într-o statistică, îmi voi exprima și eu punctul de vedere. de multă vreme, nu de ieri de alaltăieri, situația în învățământ e ... albastră. Elevii nu învață, profesorii sunt balazați (sau, și mai rău, incompetenți), părinții se interesează prea puțin de parcursul educațional real al copiilor lor. Sunt cadru didactic cu o vechime de 35 de ani la catedră, am prins 9 ani de învățământ în timpul comuniștilor. Fără a face apologia comunismului, trebuie să spun că învățământul avea părțile sale bune. De exemplu, nu se schimbau toată ziau bună-ziua manulalele. Era un singur rând de manuale, nu multe și slabe. Ministerul a promis la un moment dat realizarea unor programe școlare adaptate nivelului de vârstă al școlarilor. Le-au schimbat ... adăugând pe lângă conținuturi de dinainte, altele. Și acestea sunt numai două exemple de așa nu. La fiecare schimbare de guvern, se schimbă și ministrul învățământului, care vine și dumnealui cu unele mici/mari schimbări, numai din doruința de a se spune că a făcut ceva. Cauzele pentru care s-a ajuns să avem mulți analfabeți funcționali sunt multiple și vina nu aparține numai școlii, ci societății, în general!
15.12.2016 12:18 doinadanu
corect!
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.