Sondajele Didactic.ro
Ce părere aveți despre proba de competențe pentru absolvenții de liceu 2018, susținută în februarie.
Nr. total voturi: 298 Sondaje anterioare
Propus de: emil | 25.02.2018 / 2467 vizualizări
11 comentarii
Instrumente Didactic.ro
Creaţi un test online Propuneţi un material Propuneţi un eveniment Creaţi un rebus Creaţi pagina instituţiei Postaţi o revistă Creaţi un album Creaţi o diplomă şcolară Creaţi un calendarContinuitate 1 mesaj
Continuitate 5 mesaje
Adeverinte acordate de siteul didactic.ro 14 mesaje
o idee pentru ultima oră de dirigenţie la clasa a VIII-a 7 mesaje
Propus de: emil | 25.02.2018 / 2467 vizualizări
11 comentarii
Comentarii (11)
26.02.2018 21:14 elenabrinzoi
Ar fi bine ca examenele de competente sa se finalizeze cu note. Pentru a sustine probele scrise sa se obtina minim nota 6 la fiecare proba.
26.02.2018 21:51 aslanca
Aceste probe sunt complet inutile. In plus, anul acesta mai sunt si ilegale. Chiar as fi curioasa sase luni de cand sunt valabile:))
09.03.2018 10:27 vijustelu
De acord.
27.02.2018 13:22 tely10
Bun...un elev isi da competentele in februarie si daca in iunie ramane corigent? A participat la BAC fiind corigent ? este ilegal......sistem de incompetenti care nu gandesc !!!!
28.02.2018 12:10 emanuen
Da pentru ca in afara de cei care pot ramane corigenti exista si un rezultat bun,acela ca ne scapa pe noi elevii silitori de un stres in vara.Ganditi putin inainte sa aruncati ura.
01.03.2018 21:09 luminitagheorghiu
Doamna / Domnul profesor a pus o problema pertinenta. Elevii s-au inscris pentru a sustine examenul de bacalaureat afirmand ca sunt absolventi ( conform cererii : x... absolvent ...). In al doilea rand, au putut sustine competentele inclusiv corigentii, ceea ce este inadmisibil din punc de vedere... logic ( nu esti absolvent, ai o corijare - personal, am opt corigenti - dar sustii primele probe ale examenului de bacalaureat ! Probe / examen la care pot participa doar absolventii!! ) Motivatia minsterului este de un cretinism accentuat sau ne considera debili...mintal: probele pot fi sustinute pe parcursul sem.II...etc. Da! doar ca se refera la faptul ca, in momentul in care absolventii sustineau competentele, celelalte clase mai aveau cursuri, sem. II nu era incheiat pentru clasele IX - XI ! Adjectivul < incompetenti> este elegant si delicat, de fapt, sunt tampiti! Dixit! Nu sesizez ura la care faci referire.
28.02.2018 17:16 stoica_gheorghe
Competentele sunt inutile.Esuficienta media la obiectul respectiv pe cei 4 ani de liceu
03.03.2018 11:01 valentindorneanu2017
elevii nu mai sunt stresați și e mult mai bine să fie cât mai decongestionat programul bacului
03.03.2018 19:47 constantin_obreja
Nu vreau sa ma pronunt in legatura cu legalitatea sustinerii acestui examen in luna februarie cand 'absolventii' care susti aceste probe nu sunt (inca) absolventi. E ca si cand s-ar judeca un proces inentat cuiva care e posibil sa comita o anumita infractiune!
As dori sa-mi exprim o parere: UN EXAMEN DE COMPETENTE MINIMALE AR TREBUI SA SUSTINA TOTI ELEVII LA SFARSITUL SI INCEPUTUL FIECAREI CLASE. Sau macar unul in fiecare an de studiu.
Acest examen ar trebui sa se axeze pe un nivel minimal acceptabil pentru inscrierea/promovarea unui nivel scolar: scriere, citire, intelegerea si interpretarea unui text, cunostite elementare si generale din fiecare disciplina scolara.
Faptul ca abia in clasa a XII-a se testeaza daca elevul stie 'sa comunice in limba romana', ma face sa zambesc amar sau sa plang.
Veti spune ca notele primite certifica prin ele insele aceste competente; fals, deoarece efectul 'halo' este foarte puternic: profesorul de matematica il promoveaza pentru ca elevul are 6 la lb romana (chiar daca elevul nu poate citi coerent si logic un enunt; nu e treaba lui (???!!!) ca elevul nu stie care este subiectul in propozitia care trebuie demonstrata) si, dupa el, cei de fizica, chimie au si mai multa sustinere (nu stie matematica, nu are cum sa rezolve probleme mele! ceva teorie mai stie!), profesorii de lb straine vazand nota mica la lb romana se gandesc ca elevii n-au cum sa aiba mari sanse la obiectul lor (oricum nu va scrie poeme pariziene!) si-i trec si asa tavalugul face ca elevul sa promoveze an da an fara ca sa stie nimic (sau aproape nimic).
Aceste testari de competente ar trebuie sa se aplice celor promovati (ATENTIE!) si pot constitui O ELIMINARE A FALSILOR ABSOLVENTI (posesori ai unor 'patalamale' care dovedesc ca ar avea niste competente).
Aceste examene ar trebui sa certifice faptul ca absolventul unui anumit nivel(clase) isi poate continua studile la nivelul imediat superior.
Poate acest lucru sa genereze alte formalisme, alte fantasme, alte tone de maculatura etc.? Desigur, dar cred ca macar intr-un punct suntem cu totii de acord: starea generala a invatamantului romanesc este intr-o cadere libera si viitorul natiunii depine (si) de nivelul de cultura al componentilor ei.
10.03.2018 17:14 Floaresdana
Bună ziua, stimați colegi!
Sunt profesor de limba franceză la un liceu din Bacău.
Dacă testarea competențelor este legitimă în condițiile în care nu avem încă absolvenți de clase terminale e o discuție inutilă, viciul de procedură mi se pare evident!
Ceea ce cred că merită în continuare abordat ca dezbatere sunt următoarele:
Probele de evaluare a unor competențe, finalizate, conform Cadrului European Comun de Referință cu NIVEL A1, A2, B1 sau B2, (la care s-ar putea adăuga C1, C2) ar trebui să aiba regim reparat, lipirea acestor probe de Bacalaureat este artificială. Ea se datorează gândirii (!) conform căreia probele de bacaluareat trebuie să fie în număr de 6 !!! S-a renunțat, așadar, la probele orale, evaluate cu note, care contau la media examenului, iar acum avem niste probe finalizate cu hârtii care nu au valoare în UE și nimeni nu știe cât timp sunt valabile. Elevii care nu sunt maturi, responsabili și implicați în construirea viitorului lor (din fericire mai există din aceștia!) nu consideră important să-și pregătească aceste probe din moment ce nu există pentru ei efecte negative decât în cazul nu se prezintă. Cred sincer că nivelul de motivație al elevilor nu depinde numai de metodele modern-interactive și atractive folosite de profesor la clasă și de cât de suportivă este familia acestuia pe segmentul educație și formare. Cred că e importantă și calitatea evaluărilor pe care le aplicăm. Cu cât e mai jos ștacheta cu atât se vor strădui mai puțin. Ceea ce se întâmplă acum era deja previzibil în momentul în care s-a renunțat la probele orale de bacalaureat.
Propunerea mea este următoarea:
Privind Bacalaureatul - 3 probe scrise, cele existente deja.
Privind competențeel - doar 2 probe: de evaluarea competențelor digitale și de evaluarea competențelor de limbă străină, care să se dea in timpul vacanței intersemestriale, finalizate cu certificate valabile în Uniunea Europeană.
Aștept cu interes comentariile dv.
11.03.2018 19:06 eliro
Nu stiu cine a gandit ca in clasa a XII-a poti sa tot renunti la saptamanile de scoala.
Conform structurii anului scolar la clasa a XII-a avem 32 saptamani dar 2 sunt examene de competente, 1 este scoala altfel si una este simularea ex. de bacalaureat, din 32 raman 28 si mai predau si la un liceu tehnic in care au 4 saptamani de practica comasata deci imi raman 24 de ore (am 1 ora/sapt.) in care trebuie sa predau toata materia si sa-i pregatesc si pt. examen. De aceea sunt impotriva sustinerii acestor probe in februarie si sunt de acord cu sustinerea acestora in luna iunie ca de aceea termina cu 3 saptamani mai repede.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.