Sondajele Didactic.ro
Ce părere aveţi despre propunerea ca anul şcolar să înceapă la 1 septembrie?
Nr. total voturi: 970 Sondaje anterioare
Propus de: ioana_popescu | 09.01.2020 / 9142 vizualizări
18 comentarii
Instrumente Didactic.ro
Creaţi un test online Propuneţi un material Propuneţi un eveniment Creaţi un rebus Creaţi pagina instituţiei Postaţi o revistă Creaţi un album Creaţi o diplomă şcolară Creaţi un calendarContinuitate 1 mesaj
Continuitate 5 mesaje
Adeverinte acordate de siteul didactic.ro 14 mesaje
o idee pentru ultima oră de dirigenţie la clasa a VIII-a 7 mesaje
Propus de: ioana_popescu | 09.01.2020 / 9142 vizualizări
18 comentarii
Comentarii (18)
La început, după revoluție, s-au chinuit, fel și fel de ”specialiștii” plecați în ”schimburi de experiențe” prin toată lumea, să distrugă școala românească !
Au reușit !!!
După ce s-a văzut dezastrul, au început să facă ”schimbări” de FORMĂ !
Care cum s-au perindat pe la ”EDUCAȚIE” au ”zugrăvit” cu altă culoare biroul ministerial și au schimbat ceva în formă (FONDUL, este terminat, distrus și nu au idei de ieșire din mocirlă !).
Și această ”idee” a schimbării structurii anului școlar se înscrie în aceeași linie !
A fost o schimbare a structurii anul trecut, mai urmează una anul viitor, (revenirea la ceea ce a fost anul trecut), dacă pun în aplicare și această idee, va mai fi o schimbare și peste doi ani … și tot așa ! (FORME fără … FOND)
Când mă gândesc la ce a fost în învățământ … și când văd la ce s-a ajuns … !!!
Nu pot să mai spun decât:
Doamne, ocrotește-i pe români !
scoala romaneasca este in proces continuu de distrugere , elevii nu mai invata si cei in drept nu au idei si nici interes sa faca ceva , ei tin de functii si se prefac ca au activitate si ne piseaza pe noi cu examene , documente inutile . Scoala trebuie sa inceapa pe 1 septembrie , deoarece vacanta este mult prea mare si elevii uita si ce au invatat , sunt debusolati de TV si de cei din jur ca nu isi vor gasi loc de munca , dar ei de fapt vor doar banii nemunciti . Vacanta de iarna ar trebui sa tina din 20 decembrie pana pe 1 februarie deoarece parintii se ocupa de sarbatori , merg in vacante si trebuie sa ii ia si pe copii , iar scolile ar face economie la caldura , s-ar evita si greutatile cu transportul scolar cand este zapada , polei .
de acord aceasta este cea mai buna solutie avand in vedere particularitatile tarii noastre
Formula de 34 de saptamâni prezentata de Minister o consider o batjocura pentru elevii care studiază discipline cu o ora pe saptămână. Cand predai, cand consolidezi, cand evaluezi? Sa fim realisti: piedem prima saptamana de scoală, ultima, zilele libere. Politicienii sunt interesati sa avem elevi educați sau doar mase de manevră?
Bine punctat!
Poate se scoate și din materie. Pe de altă parte 34 ore pe an sau 35 nu e mare diferență.
Dar 50 de săptămâni ar fi bine? :P
40 de saptamani, cate 20 pe semestru, ar fi OK.In plus, 2 saptamani Scoala de vara, derulate pe tot parcursul verii, in care elevii sa faca actiuni de voluntariat certificate de un ONG.Pentru elevii cu dificultati de invatare (corigenti, repetenti etc.), 2 saptamani de activitati remediale in vacanta de vara.Elevii care absenteaza si au note sub 10 la Purtare sa fie obligati la un nr. de ore de voluntariat pt. a putea promova clasa.Orele de voluntariat pot fi facute sambata si duminica, in afara celor 2 saptamani de Scoala de vara.Activitatile extracurriculare pot fi facute in anumite zile, cand se suspenda cursurile.Ex.Deschiderea Anului Scolar (15 august, sa fie si parintii acasa), 5 octombrie, 30 noiembrie, 1 decembrie,15 ianuarie, 9 mai,1iunie, 5 iunie, Festivitatea de inchidere a Anului Scolar (prima duminica din iulie).
Revenire la 34 de săptămâni se datorează necesității de a păstra norme/PO in sistem.
N-are nicio treaba una cu alta.De unde ati scos-o?
Mai bine s-ar scoate Scoala altfel si s-ar pune vara 2 saptamani, ca o Scoala de vara.
Oricum alandalismul unui curriculum continua, la fel si persiflarea cadrelor didactice. In conditiile unuei lipse de repere sindicalist-juridice reale, in condițiile unor aspecte manageriale de tip amatorist, se poate anticipa-in ciuda modestelor creșteri salariale- o migrare a cadrelor didactice ce posedă un grad de specialitate ridicat. Sunt alte oferte profesionale mult mai serioase.
Consider o mare eroare( ca multe alte asa zise reforme) crestearea duratei anului scolar cu incepere de la 1 sept.
Nu cresterea duratei ci utilizarea eficienta a timpului alocat procesului educativ ofera calitate invatamantului. Clase suprapopulate, invatamatul orientat doar catre profesor, tot felul de alte activitati in timpul anului scolar care erodeaza procesul de invatare, laboratoare si ateliere foarte slab dotate, tehnologii depasite cu peste 30 de ani, licee tehnologice cu profesori cu multiple specializari, fara a avea o facultate pentru fiecare( asa zis calificati in baza unor programe de specializare - face 3 semestre la o facultate la FF- pe intuneric- intr-o specialitate si i se echivaleaza ca si la cel care face 5 ani de facultate!!? si poate sa predea ca titular la liceu- mai mult decat aberant!!- stie si mecanica si constructii si electric, si multe altele....), profesori la varsta de pensie- tot respectul pentru ce-au facut in trecut, dar care ocupa locurile unor tineri cu poate mult mai multa motivatie, energie si viziune, profesori care se vad titulari si nu-i mai poate concura nimeni, sunt titulari pe viata, nu-i mai evalueaza nimeni in mod serios, doar sistemul este obligat sa le ofere norma didactica in fiecare an, nu conteaza ce stiu copiii, lipsa unor criterii de evaluare bazate pe performantele elevlor, fonduri mari investite in proiecte fara rezultate demonstrate in competente dobandite de elevi, si lista de probleme ete atat de lunga.....
In alta parte trebuie umblat, la o reforma curajoasa, din temelii a invatamantului, la orientarea catre performanta si nu la durata anului de invatamant. 15 sept - 15 iunie este suficient daca facem ceea ce trebuie.
Corect! Perfect adevărat! Completez cu ,,amendamentul,,- elevii de clasa întâi , cei care nu reușesc să scrie și să citească pentru că nu și-au însușit minimum de cunoștințe, acei elevi ar trebui să repete clasa I! Știm că fondul de achiziții include perioada clasa pregătitoare-clasa a II a dar în clasa a II a se studiază ortogramele, se învață tabla înmulțirii, iar cei care încă nu știu alfabetul și nu reușesc să socotească la matematică nu mai țin pasul cu ceilalți!
Știu că mulți vor considera ,,discriminare,, dar acesta este unul și cel mai mare neajuns pentru învățământ- promovarea ,,la grămadă,, a tuturor până în clasa a II a, iar la finele clasei a II a lăsăm repetenți! Din propria-mi experiență vă spun că programele remediale ajută prea puțin! Elevii trebuie să repete clasa I și doar atunci se mai poate remedia ceva! Altfel vom îngroșa rândul analfabeților funcționali! Pentru cei care nu știu, elevii învață alfabetul la clasa pregătitoare, scriu cu litere de tipar(majuscule), socotesc fără trecere peste ordin! În clasa I învață scrierea literelor de mână și socotesc la matematică cu trecere peste ordin, în clasa a II se lucrează cu ortograme și învață tabla înmulțirii! Nu vi se pare că se studiază destul alfabetul? Doar nu suntem chinezi ca să stăm ani buni pentrru așa ceva! Dacă pun la socoteală și lipsa implicării unor părinți ( mulți!) ...... Așa că putem lungi perioada de studiu cu până la 20 săptămâni pentru fiecare semestru că nu rezolva acest faapt marile probleme. Trist! Sănătate tuturor!
Si eu sunt de aceeași parere: ”Nu cresterea duratei ci utilizarea eficienta a timpului alocat procesului educativ ofera calitate invatamantului. Clase suprapopulate, invatamatul orientat doar catre profesor, tot felul de alte activitati in timpul anului scolar care erodeaza procesul de invatare, laboratoare si ateliere foarte slab dotate, tehnologii depasite cu peste 30 de ani, licee tehnologice cu profesori cu multiple specializari, fara a avea o facultate pentru fiecare( asa zis calificati in baza unor programe de specializare - face 3 semestre la o facultate la FF- pe intuneric- intr-o specialitate si i se echivaleaza ca si la cel care face 5 ani de facultate!!? si poate sa predea ca titular la liceu- mai mult decat aberant!!- stie si mecanica si constructii si electric, si multe altele....), profesori la varsta de pensie- tot respectul pentru ce-au facut in trecut, dar care ocupa locurile unor tineri cu poate mult mai multa motivatie, energie si viziune, profesori care se vad titulari si nu-i mai poate concura nimeni, sunt titulari pe viata, nu-i mai evalueaza nimeni in mod serios, doar sistemul este obligat sa le ofere norma didactica in fiecare an, nu conteaza ce stiu copiii, lipsa unor criterii de evaluare bazate pe performantele elevlor, fonduri mari investite in proiecte fara rezultate demonstrate in competente dobandite de elevi, si lista de probleme ete atat de lunga.....
In alta parte trebuie umblat, la o reforma curajoasa, din temelii a invatamantului, la orientarea catre performanta si nu la durata anului de invatamant. 15 sept - 15 iunie este suficient daca facem ceea ce trebuie.”
Nu e corect pentru noi pentru copiii să înceapă școala pe 1 septembrie.
1 septembrie e mult prea devreme. Un termen fix, ca cel 15 septembrie-15 iunie e suficient. Avem nevoie de stabilitate
Corect!
samy28b1 ai perfecta dreptate!!!
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.