![](https://www.suntparinte.ro/uploads/resource/77/34/1/95x95/intrebarivacantadevarapreadolescentimin_1.jpg)
Psihologii cred că temele pentru acasă nu ar trebui eliminate
"Nu cred că suntem o ţară cu elevi surmenaţi, cred că suntem în pragul de a avea tot mai mulţi elevi fără exerciţiul de a învăţa, fără să ştie cum să înveţe. (...) Performanţa nu se poate obţine doar din pauze", susţine psihologul Mihaela Săhlean.
Reprezentanţii Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului susţineau anul trecut că elevii români sunt suprasolicitaţi, de această dată la orele de curs. Ei au propus atunci eliminarea a trei sferturi din materia predată elevilor. Decizia oficială a fost luată abia în luna aprilie a acestui an, când comisiile numite de minister au finalizat noile programe şcolare, mult mai subţiri comparativ cu cele din anii precedenţi.
''Vom reduce la maximum şi volumul de teme pentru acasă, astfel încât numărul total de ore de lucru ale elevului să fie cât mai mic'', declara secretarul de stat Zvetlana Preoteasa acum câteva luni, la finalizarea noilor programe şcolare.
Sursa: NewsIn
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: trisi | 27.09.2008 10:02 | 2268 vizualizări
Comentarii (14)
Mai bine s-ar desfinţa şcoala.Atunci nu ar mai fi teme şi nici nu ar trebui să ne mai plătească!!Vom tinde spre analfabetism ca şi guvernanţii noştri!
Cea mai buna politica din partea noastra, a profesorilor, ar fi sa nu mai dam tema ci sa facem numai o recomandare. Ce exercitii sau probleme iar putea ajuta in intelegerea notiunilor. Vor sa le lucreze foarte bine. Nu vor la fel de bine. Poate asa vor intelege si ei si parintii lor ca ei sunt cei care decid cit si cum invata.
In mod normal copiii ar trebui sa priceapa lectia din clasa si tot acolo sa faca si exercitii suplimentare pentru a vedea ce si cat au inteles copiii. Sunt profesori ( colegi) care dau extrem de mult de lucru suplimentar.Trebuie ca fiecare profesor sa se gandeasca ca exista un anumit ritm de lucru la varstele mai mici si ca de aceea copiiilor le ia mult timp ca sa finalizeze temele pentru acasa.Deci, pentru cei mici, ar treebui regandita modalitatea de aprofundare a lectiilor.
" Specialiştii sunt de părere că elevii români pot ajunge la performanţe doar dacă-şi antrenează memoria şi gândirea"-sunt de acord cu aceasta opinie! Nu cantitatea temelor deranjeaza pe parinti, ci faptul ca in goana dupa bani, copiii raman nesupravegheati. Au ajuns in situatia de a plati asa mult hulitele meditatii, care de fapt s-au transformat in ore de efectuare a temelor. Rezultatul-banii castigati in plus de catre parinti zboara din buzunarul lor catre meditator. Uite asa se face ca parintii vad ca ce iau pe mere dau pe pere,si de aici marea suparare.
Cred ca nu ar fi nicio problema daca temele ar fi diferentiate si daca nu ar mai exista acele ,,teme pentru parinti".
Adica, pe langa faptul ca le dam teme copiilor.... sa le dam si parintilor ;)). E foarte buna!
Nu vreau sa iau apararea parintilor, dar in clasele I-IV, temele copiilor sunt rezolvate intai de parinti( cateodata nu prea le ies problemele cu segmente si apeleaza la diferiti "prieteni"), iar copiii nu scriu decat in prezenta parintilor. Asa vor parintii, asa ii invata din clasa intai, iar copii nu mai vor sa lucreze singuri. Poate prin clasa a IV-a... Si sa mai vin si cu teme pentru parinti....
copiii... scuze, s-a pierdut "un i"
copiii, scuze, s-a pierdut un "I"
Sunt total de acord cu doamna psiholog. Fara exercitiu elevul nu poate atinge performanta. Nicio aptitudine nu se poate dezvolta daca copilul nu exerseaza.
Refuz sa cred ca mai exista cadre didactice care dau teme exagerate ca volum.
Din pacate parintii privesc cu nepasare activitatea scolara a propriilor copii. Ar trebui sa colaboreze cu invatatorul pentru a forma copilului deprinderi de munca independenta si nu sa apeleze la meditatori.
Se pierde din vedere cel mai important lucru: fiecare individ are un ritm propriu de dezvoltare , prin urmare nu toti copii invata la fel de repede si de bine. Deci temele diferentiate ar fi o rezolvare.
Problemele care se rezolva prin metoda grafica nu sunt chiar asa de greu de inteles. Daca parintele are cel putin studii medii ar trebui sa fie capabil sa-si ajute copilul.
haideti sa nu mai dam teme, sa nu le mai spunem sa citeasca lectia acasa, haideti, eventual, sa le permitem sa n-o scrie nici in caiete, haideti sa nu-i evaluam ca, daca nu scriu si daca nu invata oricum n-avem pe cine, haideti sa-i facem pe toti politicieni...cu siguranta cu asa pregatire vor ajunge cei mai buni...de fapt haideti sa-i pregatim sa cante manele...ca sa intre in clasa politica si sa vina cu idei si mai tampite!
S-a discutat despre eliminarea sau reducerea temelor de casa? Eu stiam de reducere, deci, din punctul meu de vedere, se exagereaza. Din nou.
Regret ca multi colegi si parinti nu inteleg ca exista un document oficial in care sunt stipulate drepturile copilului, flagrant incalcate deoarece un elev lucreaza la scoala minimum 30 de ore/saptamana conform orarului, uneori de la 7 la 15, adica 8 ore pe zi si mai face teme vreo 2-3 ore acasa. Adunate inseamna mai mult de 8 ore/zi care este norma unui adult.Eu sunt pentru reducerea temelor si implicarea activa a elevilor in clasa. Asta presupune o organizare coerenta in sistem (nu dupa cum se schimba ministrii)programe bine gadite, activitati practic-aplicative,o baza logistica adecvata, adica "nemteste"-mai putin, dar bine facut. E o chestiune de mentalitate, cine vrea performanta, munceste in plus, dar ce ne facem cu ceilalti? O sa ajungem o tara de "diplomati" si n-o sa aiba cine sa ne puna pingele la pantofi!
CE ATĂTA ŞCOALĂ?TREBUIE UNSĂ CU SLĂNINĂ ŞI DATĂ LA CĂINI!
DE CĂTE ORI AŢI AUZIT ACESTE SINTAGME, DRAGI COLEGI?
DACĂ PRIN EDUCAŢIE SE URMĂREŞTE FORMAREA UNEI PERSONALITÂŢI , ÎN RAPORT CU CONDIŢIILE UNEI SOCIETĂŢI, DE ACUM ŞI PENTRU VIITOR, DACĂ EDUCAŢIA VINE DIN FAMILIE, SE CIZELEAZÂ ÎN ŞCOALĂ ŞI NU DOAR AICI, CU CE UNGEM ACEASTĂ EDUCAŢIE? TOT CU SLĂNINĂ? TOT LA CÂINI S- O DĂM?
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.