Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Concursul National de Limba si literatura romana "4 de 10"

MINISTERUL EDUCAŢIEI , CERCETĂRII şi TINERETULUI
INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN CLUJ
Şcoala “Horea, Cloşca şi Crişan”- (nr.7)- Turda
Str. Lotus nr. 7 tel./fax: 0264 – 322688 e-mail:hccturda@isjcj.ro http: // www.scoalahcc.lx.ro




PROIECT EDUCATIV
„4 de 10”
Concurs Naţional de Limba şi literatura română organizat de către Şcoala „Horea, Cloşca şi Crişan” – Turda , în colaborare cu Liceul Teoretic „Pavel Dan” – Câmpia Turzii

„Nu e destul să ştii, trebuie să şi aplici;
nu e destul să vrei, trebuie să şi faci.”
J. W. Goethe

Coordonator proiect: prof. drd. Codruţa Gaiţa Copil
Responsabil proiect: prof. Ioan Cătălin Andreica
Colaboratori: IŞJ Cluj - monitorizare
FSI „Spiru Haret”
Consiliile Locale şi Judeţene
Inspector şcolar de specialitate: prof. Cristina Popescu
Inspector şcolar: prof. Daniela Sălăgean
Directori: prof. Anca Cristina Hodorogea
prof. Angela Marian
Şcolile partenere


Directori:
Anca Cristina Hodorogea Avizat,
Insp. educativ ISJ Cluj
Angela Marian Daniela Sălăgean

A. INFORMAŢII DESPRE APLICANT

Numele instituţiei/unităţii de învăţământ aplicante Şcoala „Horea, Cloşca şi Crişan” - Turda
Adresa completă Strada Lotus, Nr. 7, Loc. Turda, Jud. Cluj
Nr. de telefon/fax 0264/315353
Adresă poştă electronică scoalahcc@yahoo.com

PERSOANĂ DE CONTACT
Nume, Prenume
Funcţia Dl/ Dna Gaiţa Copil
Codruţa
Profesoară
Adresa completă Strada Lotus, Nr. 21, Bl. C 18, Sc.A, Et. II, Ap. 8, Loc. Turda, Jud. Cluj
Adresă poştă electronică edituracodrion@yahoo.com
copilcodruta@yahoo.com





Numele instituţiei/unităţii de învăţământ aplicante Liceul Teoretic „Pavel Dan” – Câmpia Turzii
Adresa completă Strada 1 Decembrie 1918, Nr. 17, Loc. Câmpia Turzii, Jud. Cluj

Nr. de telefon/fax 0264/368.855
Adresă poştă electronică -


PERSOANĂ DE CONTACT
Nume, Prenume
Funcţia Dl/ Dna Andreica
Ioan Cătălin
Profesor
Adresa completă Strada Lotus, Nr. 21, Bl. C 18, Sc.A, Et. II, Ap. 9, Loc. Turda, Jud. Cluj
Adresă poştă electronică aic_rofr_2006@yahoo.com




B. INFORMAŢII DESPRE PROIECT

B.1. Titlul proiectului „4 de 10” – Concurs de Limba şi literatura română
B.2. Categoria în care se încadrează proiectul:
(bifaţi categoria în care se încadrează
proiectul dumneavoastră)  cultural- artistic

A. tehnico-stiintific

B. sportiv-turistic

C. cetatenie democratica

D. altele (precizaţi)


C. REZUMATUL PROIECTULUI/DESCRIERE


1. Numărul de elevi implicaţi este de cel puţin 120. Proiectul vizează organizarea unui concurs pe echipe atractiv pentru elevii pasionaţi de limba şi literatura română. Fiecare unitate şcolară dornică să participe la concurs îşi desemnează un echipaj alcătuit din patru elevi.
Numărul elevilor implicaţi în proiect creşte odată cu numărul unităţilor şcolare dornice să îşi desemneze un echipaj care să le reprezinte.

2. Proiectul are drept principală activitate organizarea unui concurs pe echipe reprezentative ale unor unităţi şcolare. Concursul are mai multe probe. Acestea sunt:
- Cogito, ergo sum – elaborarea unui eseu pe o temă dată sau pe o temă identificată într-un text literar sau non-literar.
- Dincolo de cuvinte – analiza unui text literar la prima vedere
- Şah-mat birocraţiei! – redactarea unor texte funcţionale
- S.O.S. opinia publică! – redactarea unui articol de ziar, a unei ştiri radiofonice, a unei reclame, a unui banner.
- Lumini şi umbre – exerciţii de gramatică
- Hanul Ancuţei s-a mutat la H.C.C. – prezentarea unei naraţiuni improvizate pe un subiect dat
- Suflete de copil – recitarea unei poezii
- Printre rafturi prăfuite – răspunsuri la cinci întrebări referitoare la opera literară a doi scriitori români aleşi de membrii echipajului
- Cine sunt participanţii? - prezentare originală a membrilor fiecărui echipaj
- De ce suntem 4 de 10?- convingerea juriului de către fiecare echipaj că este alcătuit din patru elevi de nota zece.
În luna februarie are loc o întâlnire a coordonatorilor de proiect din fiecare judeţ implicat.
În luna martie are loc etapa judeţeană a concursului.
În luna aprilie se desfăşoară etapa naţională a concursului.

3.Concursul este organizat în colaborare cu IŞJ Cluj, cu Federaţia Sindicatelor din Învăţământ “Spiru Haret”, cu sprijinul consiliilor locale şi judeţene ale unităţilor şcolare implicate în proiect.
Dorindu-se transformarea Concursului Judeţean “4 de 10”, concurs ajuns la ediţia a treia, intr-un concurs naţional, şcolile organizatoare au încheiat acorduri parteneriale cu 14 unităţi şcolare din alte judeţe decât Cluj.



D. PREZENTAREA PROIECTULUI

D.1. Analiza de nevoi, obiectivul general ale proiectului, ţinta strategică a PROIECTULUI din care derivă obiectivul general al proiectului
Analiza de nevoi:

Puncte tari:
• Dorinţa elevilor de a participa la un concurs în cadrul căruia pot să îşi valorifice potenţialului creativ şi literar-artistic
• Formarea deprinderilor de exprimare scrisă şi orală
• Dezvoltarea gândirii logice şi critice
• Stimularea lecturilor particulare
• Numărul mare de cadre didactice din întreaga ţară dornice să se implice în proiect
• Disponibilitatea unor factori educaţionali de a se implica în proiect
• Crearea şi consolidarea relaţiilor cu alte unităţi şcolare din ţară prin acorduri parteneriale

Puncte slabe:
• Durata extinsă a concursului

Oportunităţi:
• Existenţa unei reţele de comunicare între şcolile participante la proiect;
• Implicarea comunităţii în proiect
• Dorinţa şcolilor de a participa la proiecte de parteneriat

Ameninţări:
• Costul ridicat al transportului din diferite regiuni

Proiectul urmăreşte să dezvolte potenţialul fiecărui elev participant cu scopul cultivării stimei de sine şi a simţului răspunderii. Adultul de mâine este rezultatul mediului său, al obişnuinţelor de viaţă şi de gândire pe care i le-a impus societatea.
Punctul de plecare al proiectului educativ a fost analiza stării de fapt.
Concursul vizează atragerea elevilor pasionaţi de Limba şi literatura română într-o activitate care le oferă posibilitatea de a se remarca prin ceea ce sunt, prin ceea ce pot, prin ceea ce au învăţat.
Ţinte strategice:

1. Creşterea ofertei de activităţi extraşcolare
2. Extinderea colaborării cu alte unităţi şcolare din judeţ şi din ţară, precum şi cu alţi factori educaţionali
3. Dezvoltarea competenţelor sociale şi de comunicare ale elevilor
4. Dezvoltarea la elevi şi la cadrele didactice a abilităţilor de proiectare şi de realizare în echipă a unei activităţi educative.
Prin acest proiect educativ realizat în colaborare cu instituţiile comunităţii locale şi cu alte unităţi şcolare, relaţiile dintre acestea se vor îmbunătăţi.
Cooperarea stă la baza educaţiei civice, fără de care societatea nu va progresa. De
asemenea, prin implicarea tuturor factorilor educaţionali, motivarea acestora în
procesul instructiv-educativ creşte. Fiecare devine responsabil de activităţile pe care le desfăşoară şi, prin munca în echipă, se raţionalizează resursele necesare, dintre care cea mai importantă şi deficitară, în momentul actual, este timpul. Misiunea proiectului este de a cultiva spiritul de echipă al elevilor şi al cadrelor didactice. Prin formarea şi dezvoltarea competenţelor sociale şi comunicative, elevii vor putea să socializeze, dar să rămână ei înşişi fără a deveni inadaptaţi. Comunicarea stă la baza unei societăţi moderne, ea fiind cea care asigură progresul omenirii. Principala misiune a proiectului educativ este nu de a-i îndoctrina pe elevi, ci de a-i pregăti pentru integrarea în comunitate, fapt imposibil în absenţa abilităţilor sociale şi de comunicare, abilităţi pe care concursul le dezvoltă.

Scopul acestui concurs este pregătirea elevilor pentru provocările de mâine. Urmărind ca scop fundamental pregătirea elevilor pentru integrarea în societate, pe de o parte, şi dezvoltarea maximă a potenţialului lor, pe de altă parte, proiectul îi ajută pe participanţi să se cunoască şi să-şi proiecteze idealuri pe care să le interiorizeze în identitatea lor..


D.2. Obiectivele specifice ale proiectului

A sosit momentul ca elevii
- să fie orientaţi înspre studiul aprofundat al universului creaţiei literare;
- să aibă şansa de a-şi dovedi talentul de recitatori;
- să îşi dezvolte deprinderile de exprimare scrisă şi orală într-un cadru adecvat;
- să fie motivaţi în demersul lor de receptare a literaturii;
- să conştientizeze că sunt viitorii emiţători de opinii;
- să îşi exprime liber ideile;
- să aibă ocazia de a-şi valorifica potenţialul intelectual şi artistic;
- să îşi dezvolte creativitatea literar-artistică .

D.3. Grupul ţintă căruia i se adresează proiectul
Grupul ţintă căruia i se adresează proiectul îl constituie elevii ciclului gimnazial.

D.4. Durata proiectului
Anul şcolar 2008-2009.
Se doreşte ca acest proiect să fie continuat şi în anii şcolari următori.





D.5. Descrierea activităţilor
Activitatea nr. 1: Întâlnirea coordonatorilor de proiect din fiecare judeţ implicat
Titlul activităţii: Prezentarea proiectului educativ
Tipul activităţii: Vizită pregătitoare
Data/perioada de desfăşurare: Luna februarie
Locul desfăşurării: Turda
Numărul de participanţi pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, parinti, reprezentanti ai comunitatii etc): 15 cadre didactice, doi consilieri locali, doi inspectori şcolari, doi lideri de sindicat, trei părinţi
Responsabil: Codruţa Gaiţa Copil
Beneficiari: Elevii ciclului gimnazial din judeţele implicate în proiect
Metode/mijloace de realizare: Munca individuală şi în echipă, conversaţia, investigaţia, problematizarea
Modalităţi de evaluare: Analiza materialelor pregătite pentru concursul din cadrul proiectului, observaţia, dezbaterea
Descrierea activităţii:
Profesorii coordonatori din fiecare judeţ implicat în proiect şi inspectorii şcolari vor analiza probele prevăzute în concurs, vor stabili membrii juriului, criteriile de evaluare a participanţilor şi premiile câştigătorilor. Se vor întocmi invitaţiile de participare şi se vor redacta anunţurile care vor fi publicate în presa locală şi pe site-l fiecărui inspectorat şcolar, cu scopul mediatizării concursului. Se va stabili data exactă de desfăşurare a etapei naţionale şi locul în care aceasta va avea loc. Coordonatorul proiectului explică celor prezenţi metodologia concursului, iar consilierii locali şi liderii sindicali anunţă sumele cu care pot să susţină realizarea concursului.

Activitatea nr. 2: Faza judeţeană a Concursului Naţional de Limbă şi literatură română „4 de 10”
Titlul activităţii: „4 de 10”
Tipul activităţii: Concurs Naţional
Data/perioada de desfăşurare: Luna martie
Locul desfăşurării: 15 localităţi din ţară: Turda, Drobeta Turnu Severin, Sibiu, Vicovu de Sus, Medgidia, Haţeg, Târgu Mureş, Craiova, Iaşi, Brăila, Turnu Măgurele, Alba Iulia, Bistriţa, Braşov, Piatra Neamţ
Numărul de participanţi pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, parinti, reprezentanti ai comunitatii etc): 200 - 600 de elevi, 75 – 180 de cadre didactice, 15 părinţi, 15 lideri de sindicat, 15 consilieri locali, 16 inspectori şcolari.
Responsabil: Nicolae Jurcă, Anamaria Nicolicioiu , Diana Banciu, Elisaveta Gălan, Rodica Plugaru, Resedea Neluţa, Monica Grad, Maria ,
Beneficiari: Elevii ciclului gimnazial participanţi la faza judeţeană a concursului
Metode/mijloace de realizare: Conversaţia, jocul de rol, exerciţiul, investigaţia, problematizarea, învăţarea prin descoperire, metoda proiectului, observarea dirijată, investigaţia, braingstormingul
Forme de organizare. Concurs cu probe care presupune atât munca individuală, cât şi munca în echipă
Modalităţi de evaluare:
• Evaluarea va urmări:
Stabilirea raportului dintre rezultatele aşteptate şi cele obţinute
Modul creativ în care elevii au abordat fiecare probă a concursului
Acurateţea mesajelor elevilor
Stabilirea punctajelor obţinute de către fiecare echipaj participant
• Metode de evaluare
Observaţia
Analiza lucrărilor elevilor
Analiza materialelor pregătite în cadrul concursului (planşe, articole, bannere, reclame etc)
Analiza jocurilor de rol realizate de către participanţi
• Instrumente de evaluare
1. Grilă/ grafic de evaluare/ tabel cu indicatori de performanţă
2. Chestionare
3. Borderou
• Evaluare externă a proiectului ( indicatori)
Numărul participanţilor
Numărul lucrărilor prezentate în concurs
Obiectivitatea evaluării lucrărilor
Utilizarea eficientă a surselor bugetare
Comunicarea între participanţii la proiect şi între participanţi şi coordonatori.
Impactul proiectului asupra relaţiei între şcoli şi comunităţile locale
Impactul proiectului asupra activităţii extraşcolare
Descrierea activităţii:
Coordonatorii de proiect din fiecare judeţ organizează faza judeţeană a concursului, colaborând cu membrii FSI, cu consiliile locale şi judeţene, cu inspectoratele şi cu părinţii. Aceştia se ocupă de respectarea metodologiei concursului şi de evaluarea corectă a echipajelor participante.

Activitatea nr. 3: Faza naţională a Concursului Naţional de Limbă şi literatură română „4 de 10”
Titlul activităţii: „4 de 10”
Tipul activităţii: Concurs Naţional
Data/perioada de desfăşurare: Luna aprilie
Locul desfăşurării: Casa de Cultură din Câmpia Turzii / Universitatea „Babes-Bolyai”, Cluj Napoca, Facultatea de Litere
Numărul de participanţi pentru fiecare categorie: 70 elevi, 32 de cadre didactice, 2 părinţi, 4 lideri de sindicat, 2 consilieri locali, 2 consilieri judeţeni, 5 profesori universitari, 4 inspectori şcolari.
Responsabil: Codruţa Gaiţa Copil, Cătălin Andreica
Beneficiari: Elevii ciclului gimnazial calificaţi la faza naţională a concursului, cadrele didactice participante la concurs
Metode/mijloace de realizare: Conversaţia, jocul de rol, exerciţiul, investigaţia, problematizarea, învăţarea prin descoperire, metoda proiectului, observarea dirijată, investigaţia, braingstormingul
Forme de organizare. Concurs cu probe care presupune atât munca individuală, cât şi munca în echipă
Modalităţi de evaluare:
• Evaluarea va urmări:
Stabilirea raportului dintre rezultatele aşteptate şi cele obţinute
Modul creativ în care elevii au abordat fiecare probă a concursului
Acurateţea mesajelor elevilor
Stabilirea punctajelor obţinute de către fiecare echipaj participant
• Metode de evaluare
Observaţia
Analiza lucrărilor elevilor
Analiza materialelor pregătite în cadrul concursului (planşe, articole, bannere, reclame etc)
Analiza jocurilor de rol realizate de către participanţi
• Instrumente de evaluare
1. Grilă/ grafic de evaluare/ tabel cu indicatori de performanţă
2. Chestionare
3. Borderou
• Evaluare externă a proiectului ( indicatori)
Pregătirea participanţilor
Valoarea lucrărilor prezentate în concurs
Obiectivitatea evaluării lucrărilor
Utilizarea eficientă a surselor bugetare
Comunicarea între participanţii la proiect şi între participanţi şi coordonatori.
Impactul proiectului asupra relaţiei între şcoli şi comunităţile locale
Impactul proiectului asupra activităţii extraşcolare
Descrierea activităţii:
Coordonatorii de proiect organizează faza naţională a concursului, colaborând cu membrii FSI, cu consiliile locale şi judeţene, cu inspectoratele, cu profesori universitari de la Facultatea de Litere - Cluj Napoca şi cu părinţii. Aceştia se ocupă de redactarea şi de respectarea metodologiei concursului, de atragerea partenerilor media şi de evaluarea corectă a echipajelor participante.

Metodologia concursului:
Prezenta metodologie reglementează organizarea şi desfăşurarea Concursului Naţional de Limbă şi literatură română ,,4 de 10‘‘.
Etapele concursului:
Acesta se desfăşoară în două etape: cea judeţeană, care are loc în luna martie şi cea naţională, desfăşurată în luna aprilie. Datele exacte vor fi stabilite la întâlnirea pregătitoare din luna februarie, de comun acord cu factorii educaţionali implicaţi în proiect.
Înscrierea la concurs:
Coordonatorii din fiecare judeţ implicat în proiect anunţă data exactă a fazei judeţene a concursului şi fac cunoscute metodologia de organizare a acestuia, precum şi probele pe care acesta le presupune. Materialul informativ este trimis în toate unităţile şcolare din judeţ.
Fiecare cadru didactic dornic să se implice în proiect trebuie să formeze un echipaj alcătuit din patru elevi provenind din ciclul gimnazial. Elevii pot fi din aceeaşi clasă sau din clase diferite. Profesorii îndrumători vor completa formularul de înscriere (Anexa 1) cu datele corespunzătoare şi îl vor trimite coordonatorului de proiect la nivel judeţean la data menţionată în materialul informativ, pe adresa electronică menţionată.
Participarea la concurs:
Echipajele înscrise la concurs vor fi însoţite de către un cadru didactic din şcoala de provenienţă. Ele vor ajunge la locul de desfăşurare a concursului cu un sfert de oră înainte de începerea efectivă a concursului.
Elaborarea subiectelor:
Subiectele vor fi elaborate în conformitate cu noile programe şcolare pentru disciplina limba şi literatura română. Comisia de elaborare a subiectelor va fi condusă de coordonatorul proiectului. Acesta va desemna membrii comisiei.
Desfăşurarea concursului:
Concursul are mai multe probe. Acestea sunt:
- Cogito, ergo sum – elaborarea unui eseu pe o temă dată sau pe o temă identificată într-un text literar sau non-literar.
- Dincolo de cuvinte – analiza unui text literar la prima vedere
- Lumini şi umbre – exerciţii de gramatică
- Şah-mat birocraţiei! – redactarea unor texte funcţionale
- S.O.S. opinia publică! – redactarea unui articol de ziar, a unei ştiri radiofonice, a unei reclame, a unui banner.
- Hanul Ancuţei s-a mutat la H.C.C. – prezentarea unei naraţiuni improvizate pe un subiect dat
- Suflete de copil – recitarea unei poezii
- Printre rafturi prăfuite – răspunsuri la cinci întrebări referitoare la opera literară a doi scriitori români aleşi de membrii echipajului
- Cine sunt participanţii? - prezentare originală a membrilor fiecărui echipaj
- De ce suntem 4 de 10?- convingerea juriului de către fiecare echipaj că este alcătuit din patru elevi de nota zece.
Eseul elaborat pentru proba Cogito, ergo sum trebuie trimis coordonatorului de proiect la nivel judeţean, cu o săptămână înainte de desfăşurarea concursului, astfel încât juriul să aibă timp suficient să evalueze lucrările şi să le puncteze. Pentru o evaluare obiectivă, acesta nu va fi semnat, ci va avea un motto drept semn de recunoaştere. Membrii echipajelor trebuie să reţină mottoul ales.
Doi dintre membrii fiecărui echipaj participă la probele scrise de limbă şi comunicare, Lumini şi umbre şi Şah-mat birocraţiei! , în timp ce ceilalţi doi membri susţin proba scrisă de analiză literară, Dincolo de cuvinte.
După încheierea probelor scrise, se continuă concursul cu prezentarea echipajelor. Acestea îşi vor desemna un reprezentant care să recite o poezie preferată în cadrul probei Suflete de copil. Acesta sau altul poate să fie numit de către echipaj să creeze şi să interpreteze întocmai unui actor o naraţiune pe o temă dată, pentru proba Hanul Ancuţei s-a mutat la H.C.C.
Celelalte probe presupun o colaborare între membrii fiecărui echipaj.
Evaluarea:
Evaluarea se realizează de către un juriu avizat, propus de coordonatorul de proiect la nivel judeţean. Acesta va acorda între 1 şi 10 puncte fiecărui echipaj participant, la toate probele din concurs şi, în final, va stabili câştigătorii. Se vor acorda câte un premiu I, II, III, menţiuni şi premii speciale.
Toţi participanţii (elevi şi cadre didactice îndrumătoare) vor primi diplome de participare.
Transmiterea rezultatelor:
Profesorii coordonatori la nivel judeţean vor trimite responsabilului de proiect un tabel cu echipajul calificat la faza naţională. În acesta vor fi menţionate şi codurile numerice personale ale elevilor, deoarece echipajele care vor obţine premii la faza naţională a concursului vor fi premiate în bani. Adresa de e-mail la care va fi trimis tabelul din fiecare judeţ este:
aic_rofr_2006@yahoo.com
Se va menţiona şi numele profesorului îndrumător, precum şi al celui care însoţeşte echipajul câştigător la faza naţională a concursului. Nu este obligatoriu ca profesorul îndrumător să se deplaseze. El poate fi înlocuit de un alt cadru didactic.
Participarea la faza naţională a concursului:
Pentru o bună organizare a etapei naţionale a concursului, prezenţa trebuie confirmată cu o săptămână înainte de data de desfăşurare a acestuia de către fiecare echipaj. Organizatorii se obligă să anunţe programul concursului (primirea participanţilor, festivitatea de deschidere, susţinerea probelor, masa festivă, premierea etc), astfel încât fiecare echipaj să ştie intervalul de timp în care acesta va avea loc.
Costurile de deplasare nu sunt suportate de către organizatori. Fiecare echipaj calificat la faza naţională trebuie să obţină fondurile necesare deplasării de la unitatea şcolară de provenienţă, de la consiliul local sau de la Inspectoratul Şcolar Judeţean.
Premierea:
Participanţii vor fi premiaţi în bani, cărţi şi dulciuri. Premiile vor fi consistente (locul I – 800 de lei, locul II – 600 de lei, locul III – 400 de lei). Echipajele care obţin menţiuni vor primi cărţi. Toţi participanţii primesc diplome de participare. Premierea va fi realizată în cadru festiv de către membrii juriului (prof. univ., insp. şc., consilieri locali şi judeţeni, membri FSI “Spiru Haret”, reprezentanţi media, actori) şi de către coordonatorul proiectului.


D.5. Rezultatele aşteptate ca urmare a implementarii proiectului

Proiectul urmăreşte implicarea unui număr mare de elevi şi de cadre didactice prin înscrierea şi participarea la Concursul Naţional de Limbă şi literatură română ,,4 de 10‘‘. Interesul manifestat faţă de acest concurs conduce la dezvoltarea unor abilităţi şi deprinderi specifice, la dezvoltarea spiritului de echipă, precum şi la valorificarea potenţialului intelectual şi creativ al fiecărui participant. De asemenea, prin acordurile parteneriale, se îmbunătăţesc relaţiile dintre factorii educaţionali implicaţi în proiect şi se realizează un schimb de experienţă util procesului instructiv-educativ. Reuşita proiectului poate determina interesul mai multor factori educaţionali de a se implica în acesta, în următorii ani şcolari.

D.6. Modalitatea de monitorizare
şi de evaluare a rezultatelor proiectului
Activităţile de monitorizare si evaluare a rezultatelor proiectului se vor realiza prin:
• Chestionare
• Liste de prezenţă la activităţile proiectului
• Întâlniri de lucru ale coordonatorilor de proiect
• Mese rotunde
• Interviuri
• Emisiuni TV
• Analize SWOT ale şcolilor beneficiare ale proiectului
• Fise de evaluare a concursului
• Raportul final
• Albume foto
• CD
• Articole în presă
• Lucrări publicate în reviste şcolare


D.7. Modalitatea de evaluare şi indicatorii de evaluare ai proiectului
1. constituirea unei echipe de monitorizare
2. elaborarea unei fişe de monitorizare a rezultatelor proiectului
3. urmărirea termenelor pentru fiecare etapă a proiectului
4. analiza periodică a activităţilor desfăşurate în cadrul proiectului prin întâlniri de lucru şi materiale de sinteză
5. urmărirea disfuncţionalităţilor în derularea proiectului
Indicatori cantitativi
- minim 75 de cadre didactice şi 200 de elevi beneficiari ai proiectului;
- 5 profesori de la Facultatea de Litere din cadrul Universităţii „Babes Bolyai” din Cluj Napoca, dispuşi să se implice în organizarea şi desfăşurarea proiectului;
- numeroşi factori educaţionali dornici să devină parteneri în derularea proiectului.

Indicatori calitativi
- creşterea numărului de premii anuale obţinute la olimpiadele şi concursurile şcolare;
- creşterea numărului de elevi participanţi la Concursul Naţional de Limbă şi literatură română „4 de 10”;
- participarea activă a elevilor în desfăşurarea concursului;
- creşterea calităţii lucrărilor rezultate atât ca şi conţinut, cât şi ca mod de expunere;
- mutaţii vizibile în atitudinea pozitivă a elevilor faţă de studiu.
Indicatori de participare
- îmbunătăţirea cadrului de colaborare între şcoli şi comunităţile din care acestea fac parte;
- îmbunătăţirea accesului elevilor la un învăţământ de calitate;


D.8. Beneficiarii direcţi şi indirecţi ai proiectului
Beneficiarii direcţi ai proiectului sunt cadrele didactice, elevii şi factorii educaţionali participanţi la concurs. Beneficiarii indirecţi ai proiectului sunt colegii elevilor şi ai cadrelor didactice participante la concurs, precum şi membrii comunităţilor locale.


D.9. Impactul estimat al implementării proiectului asupra grupului ţintă (elevi, cadre didactice, autorităţi locale, comunitatea locală etc), asupra şcolii şi asupra partenerilor
Proiectul se doreşte a fi un punct de sprijin în educarea elevilor. Prin multitudinea de probe care le pun în evidenţă creativitatea şi abilităţile de comunicare, elevii vor fi capabili, în viitor, să se exprime liber şi să fie membri activi în comunitatea din care fac parte.
Cadrele didactice vor putea să conştientizeze modul în care activitatea instructiv-educativă de la clasă este pusă în evidenţă, să observe calităţile şi aptitudinile literar-artistice ale elevilor, nivelul de cunoştinţe şi abilităţile lor de exprimare orală şi scrisă, într-un cadru extraşcolar.
Şcolile vor putea să-şi promoveze elevii în cadrul unui concurs care are ca şi finalitate o fază naţională.
Comunitatea locală se asigură că viitorul ei se află în mâinile unor elevi capabili să se exprime şi să aplice cunoştinţele dobândite, prin participarea la un concurs naţional. Se poate asigura astfel şi o promovare a comunităţii locale din cadrul căreia fac parte elevii.



D.10. Arătaţi cum veţi asigura continuitatea /sustenabilitatea proiectului
Proiectul poate fi continuat şi în anii viitori prin atragerea cât mai multor judeţe participante şi prin conceperea unor noi teme de concurs. Se va încerca obţinerea unor noi sponsorizări pentru continuarea proiectului. Se vor realiza o broşură şi un CD în care să fie prezentate realizările elevilor participanţi la concurs.





D.11. Menţionaţi activităţile de promovare/mediatizare şi de diseminare pe care intenţionaţi să le realizaţi în timpul implementării proiectului şi după încheierea acestuia
Ca şi în anii anteriori, concursul va fi promovat şi mediatizat prin intermediul partenerilor media şi prin site-ul fiecărui inspectorat şcolar implicat în proiect. Se vor concepe materiale promoţionale şi se vor accesa forumuri ale profesorilor.
De asemenea, cele mai bune articole ale elevilor participanţi la concurs vor fi publicate în ziarele locale şi în revistele şcolilor implicate în proiect. Diseminarea se va realiza cu sprijinul inspectorilor şcolari de specialitate şi al celor coordonatori de proiecte şi programe, în cadrul unor şedinţe de prezentare a activităţilor desfăşurate.


D.12. Partenerii implicaţi în proiect
Partenerii implicaţi în proiect sunt cadrele didactice responsabile de organizarea fazei judeţene, precum şi alţi factori educaţionali: Inspectoratele Şcolare Judeţene, FSI “Spiru Haret”, Consiliile locale şi cele Judeţene, parteneri media.
Parteneriatul cu comunitatea locală se bazează pe finanţarea oferită de către consiliul local şi pe susţinerea media din presa locală. La faza judeţeană vor fi invitaţi în juriu şi membri ai consiliului local sau judeţean. Consiliile locale pot sprijini coordonatorii proiectului în atragerea cât mai multor sponsori.
Inspectoratele Şcolare Judeţene monitorizarea desfăşurarea fazei judeţene a Concursului Naţional de Limbă şi literatură română “4 de 10” şi îşi desemnează membri în juriu..
FSI “Spiru Haret” susţine financiar organizarea concursului la nivel naţional şi îşi desemnează membri în juriu. .




E. DEVIZ ESTIMAT DE CHELTUIELI PENTRU CAE 2009

Nr. crt. Descrierea cheltuielilor


Fonduri proprii


Finanţare solicitată
MECT 2009
RON
Total sumă
RON

Finanţări anterioare pe acelaşi proiect realizat la nivel judeţean (anul 2008)
Surse proprii MECT TOTAL
2008
1 Premii 800 1000 1800 1000

500
500

600
200

200

3000 0

0
0

0
0

0

0 1000

500
500

600
200

200

3000
2 Menţiuni 600 200 800
3 Diplome 100 900 1000
4 Rechizite 1000 5000 6000
5 Dulciuri 2000 3400 5400
6 Protocol 10000 - 10000
TOTAL RON 14500 10500 25000


F. INFORMAŢII DESPRE UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT
F.1. Descrierea unităţii de învăţământ
Tipul unităţii de învăţământ
(scoala, liceu, palat, club) Şcoala „Horea, Cloşca şi Crişan”
Turda
Numărul cadrelor didactice Total: 55 Femei: 46 Bărbaţi: 9
Numărul elevilor înmatriculaţi Total: 523 Fete: 289 Băieţi: 234

Tipul unităţii de învăţământ
(scoala, liceu, palat, club) Liceul Teoretic „Pavel Dan”
Câmpia Turzii
Numărul cadrelor didactice Total: 89 Femei: 68 Bărbaţi: 21
Numărul elevilor înmatriculaţi Total: 906 Fete: 511 Băieţi: 395
F.2. Cadre didactice şi elevi care participă la proiect
Numărul cadrelor didactice participante la proiect Total: 75 - 180 :
Numărul elevilor participanţi la proiect Total: 200 - 600
F.3. Participări anterioare la alte programe/proiecte

DA ( în acest caz, completaţi tabelul de mai jos)

NU
An Finanţat de către Titlul proiectului
2007








2008 Consiliul local - Turda
One Tv- Turda
Jurnalul de Arieş – Turda

Consiliul local – Turda
Editura Codrion - Turda „4 de 10” – Concurs Judeţean de Limba şi literatura română








„4 de 10” – Concurs Judeţean de Limba şi literatura română


Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: ionescustanca | 29.10.2008 17:20 | 8398 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (9)

0 0

31.10.2008 06:33 maiapavelescu

Excelenta idee, mai ales ăn condiţiile în care elevii de la clasele aV-a şi aVI-a nu mai pot participa la olimpiada. Demnă de apreciat este ăncurajarea lucrurului în echipă.M-ar interesa să coordonez activitatea ptr Dâmboviţa. E prea târziu?

0 0

01.11.2008 16:16 oanac

O idee interesanta!Din judetul Olt exista coordonator?

0 0

19.11.2008 15:01 idan

Imi place ideea...din Valea Jiului exista cineva?

0 0

20.11.2008 21:10 ionescustanca - Autor

Va rog sa ma contactati pe adresa de email.

Multumesc pt. aprecieri.

0 0

03.12.2008 13:52 andvasilica

sunt din Tulcea si sunt interesata de proiect. Dati-mi va rog mai multe detalii despre coordonatorii locali. Daca nu s-a inscris nimeni mi-ar placea sa colaboram. Dana A.

adresa de mail: andvasilica@yahoo.com.

0 0

31.12.2008 13:09 ionescustanca - Autor

ORGANIZATORII UREAZA TUTUROR CELOR IMPLICATI IN PROIECT UN AN NOU FERICIT, IMPLINIRI, SANATATE SI PUTERE DE MUNCA!

0 0

07.01.2009 00:46 ionescustanca - Autor

Nu, nu avem parteneri din Dambovita si din Olt. Gorjul este deja implicat. Pana in prezent, s-au implicat 23 de judete. Astept sa ma contactati pe adresa concursului concursnational@yahoo.com. In cazul in care nu o pot face publica si imi va fi stearsa, va rog sa imi lasati dv. un mesaj privat cu adresa de email la care va pot contacta. Va multumesc.

0 0

10.11.2009 23:24 agachi

Am dori să participăm la proiectul Dumneavoastră. Dacă mai este posibil şi ne încadrăm în timp, vă rog să ne contactaţi la adresa de mail

popescumira@yahoo.com

Multumesc!

0 0

21.01.2010 15:47 raspuns

Din ce judet sunteti, va rog?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

54 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN