Şcoala cu
bune practici

61 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Cercetare Tezele unice, sesiunea decembrie 2008

  1. - organizarea examenului
  2. - supravegherea
  3. - corectarea (anul acesta tezele s-au corectat în şcoală)
  4. - subiectele (în special cele la limba şi literatura română)

Cadrele didactice sunt de părere că Tezele Unice nu ar trebui să conteze pentru admiterea în clasa a IX-a şi susţin revenirea la examenul organizat în fiecare liceu.

Cadrele didactice sunt de părere că Tezele Unice nu ar trebui să conteze pentru admiterea în clasa a IX-a şi susţin revenirea la examenul organizat în fiecare liceu.

Ce neajunsuri credeţi că are acest sistem de evaluare? În ce măsură credeţi că se pot rezolva problemele? Cum se văd Tezele Unice din interiorul sistemului educaţional? Aşteptăm opiniile dumneavoastră în secţiunea de Comentarii.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 05.12.2008 17:57 | 9111 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (105)

0 0

05.12.2008 20:25 kyky3

si aici s+au masluit testele. pacat, pt ca multi dintre elevii buni au pierdut in defavoarea celor mediocri, dar pt profesorii BUNI? pentru ca acestia sa obtina acele puncte ...

pacat de sistemul nostru!

0 0

06.12.2008 09:56 libertate

Ultima găselniţă în materie de teze a Ministerului este corectatul în şcoală.Eu predau geografie şi am 124 de elevi,fiind singurul profesor de geografie din şcoală.Tezele trebuie corectate din data de 16 după-amiaza(în jur de ora 16 ),până a doua zi dimineaţa.Timpul fizic imi lipseşte cu desăvârşire şi pe deasupra nici nu ne plăteşte.TRĂIM ÎN ROMÂNIA.

0 0

06.12.2008 10:40 fanuta_zamfir

Este cel mai prost sistem de admitere in liceu pana acum.

0 0

06.12.2008 17:58 antoniu

Slaba organizare.am vazut un test la limba romana.peste toata foaia era scris cu litere mari numele judetului.multe cuvinte sin subiect erau acoperite.

0 0

06.12.2008 20:05 albinutzafbm

stimati colegi, cazuri precum cel precizat mai sus de catre userul 'libertate' sunt cu sutele in tara; trebuie ca noi insine sa ne calculam timpul de lucru, respectiv cele 15 minute per lucrare (la fel cum se considera atunci cand eram membri in comisiile de corectare), sa inmultim cu nr de elevi iar apoi sa calculam cate ore de munca ar insemna aceasta corectare ce trebuie realizata in scoala; apoi, sa vedem cate dintre lucrari=teze s-ar incadra in cele 8 ore de munca zilnica in cele 3 zile in care sunt "poftiti" colegii sa corecteze in scoala; restul lucrarilor ar trebui pur si simplu trimise (necorectate, evident) la acel centru de corectare care EXISTA, fiindca "marii ganditori" ai acestui sistem l-au creau, nu-i asa... ? Pai daca tot au stabilit mai-marii sistemului tot ceea ce era de stabilit, care ar fi problema ?? ..1.. Nu-i asa ca nu-i nici o problema ca se SUSPENDA orele la celelate clase de elevi ca sa se poata desfasura TSU ? ..2.. Nu-i asa ca nu-i nici o problema ca ni se cere sa corectam niste teze scrise de elevi pe care anumiti colegi de-ai nostri nici macar nu sunt in stare sa ii supravegheze (cu alte cuvinte, trebuie sa corectam teze cu rezolvari copiate); daca nu esti tu, profesorul care iti cunosti elevii, cel ce supravegheaza, nu ai cum avea incredere 100% in calitatea supravegherii. ..3.. Nu-i asa ca nu-i nici o problema ca la disciplinele "la alegere" (istorie/geografie) s-a fixat ca zi pentru teza o zi taman cu 3 zile inainte de a se primi vacanta de iarna ?? Pai la experienta atator ani de invatamant in tara noastra nu se stia nici macar atat, ca inaintea vacantei de iarna, cu 2-3 zile, elevilor nu le mai sta mintea la teze ci la colinde, la Mosul, la cadouri, la brad, la coada purcelului (eventual, si la o bucatzica din urechea 'aceluiasi'), la cum sa se organizeze ceata de colindatori, la ce costume sa isi pregateasca pentru noaptea dintre ani ? Probabil ca "prea-inaltii" sistemului nu stiau toate acestea. Probabil ca domniile lor au trait in alta tara pana acum; mai bine zis, in alta lume. Da, cred tot mai mult ca acesti "conducatori" ai sistemului gandesc cu bocancii, nu cu creierul; sau ei n-or fi romani, la fel ca noi ? (n-or fi stiind traditiile, ori vor sa le ingroape cu totul ?)

0 0

06.12.2008 21:57 gigi_bulbuc

Subiectul II la clasa a VII -a cerea în primul rând creativitate ca la olimpiadă. Si daca n-ai imaginaţie ce te faci ? Nu mai vorbesc de timpul pierdut de celelalte clase pentru ca unii să poată susţine o lucrare scrisă. Sunt curios sa vad pana unde poate ajunge umilirea dascălilor!

0 0

07.12.2008 00:19 professorbujor

Inainte de era TSU,fiecare profesor dadea teze cu subiecte si bareme care permiteau elevilor sa candideze la scoli de nivel superior in conformitate cu aptitudinile si abilitatile ce-i stateau la indemana;dara cum trebuia facuta o reforma pe undeva in tara aceasta,s-au gasit sumedenie de specialisti care au gasit punctul nodal tocmai in invatamant caci,nu-i asa,aici si la fotbal,tot romanul se pricepe.Teorii vechi de peste 80 de ani sunt scoase de la naftalina si cosmetizate ,ambalate,etichetate drept noi cuceriri ale cercetarii psihopedagogilor mapapondului;rezultatele in educatie sunt insa conforme realitatii-reale si nu a realitatii virtuale promovate agresiv de birocrati din ministere si institute -fantoma care cerceteaza educatia doar prin si din carti.

0 0

07.12.2008 00:29 professorbujor

Existenta tezelor cu subiect unic ,dar mai ales modul de administrare a acestui fenomen ,este o jignire cumplita la adresa educatorilor;in care segment al vietii economice si sociale se mai practica o astfel de "practica"?

0 0

07.12.2008 10:41 p_cornelia

Tezele cu subiect unic produc o destabilizare a procesului de invatamint pe perioada desfasurarii,un consum psihic,fizic inutil din partea celor din centru de comunicare,un consum financiar consistent datorat punerii la punct a procedurii tehnice de preluare a subiectelor,multe,multe hirtiila dosar.Pentru ce?Elevii oricum nu invata mai mult!Propun revenirea la examenul de Admitere in liceu.

0 0

07.12.2008 12:49 coriliv_72

Este pacat ca nu se mai fac atat de multe compuneri la orele de romana, nici macar la clasele mici,de cei mari nici nu mai vorbim si totusi ele sunt cerute la teza. Nimeni nu spune ca este un subiect greu, insa trebuie lucrat.

0 0

07.12.2008 17:00 vicamaftei

nu mi se pare normal sa li se acorde un punctaj mare pentru creatie pentru ca nu toti elevii vor imbratisa profilul uman;consider ca examenul de admitere la liceu este cel real; repartizarea computerizata nu este in concordanta cu dorintele elevilor; cei mai multi ajung accidental intr-un liceu pentru ca acolo au ramas locuri

0 0

07.12.2008 17:18 paulabuzatu

Este pt.noi un mare stres,bani nu ne dau la teze ,se copiază .Cei de alte specialităţi n-au niciun stres ,..salariul e la fel ...nu-i critică nimeni.

Nu mai spun de subiecte ... Poate noul guvern va scoate aceste faimoase teze unice.Dacă până acum se mai învăţa ceva ,acum se umblă după variante ...M.E.C..

0 0

07.12.2008 17:44 marint

In functie de profilul liceului ales si de nivelul de pregatire al elevului, ar trebui sa se sustina teste la licee. Asa cum matematica este de nivel M1, M2, M3, functie de tipul liceului, tot asa ar trebui sa fie si nivelul testelor. Aceste teste ar trebui sa aiba model pentru fiecare tip de liceu, iar elevul in functie de nivelul de pregatire va opta pentru un anume tip de liceu. In acest mod el s-ar pregati mai sirguincios, ar disparea tendinta de copiat la teze, liceele isi vor recapata prestigiul de altadata, iar elevii vor fi bine pregatiti. Evident, tipul de teste va fi unic pe tara, ca la testarile de pina acum, nu se va face la nivel de liceu. De asemenea se va tine cont de profilul liceului cind se vor stabili probele. De exemplu un liceu de tip real va da o proba serioasa de matematica si una la alegere, sa zicem, intre informatica, romana, istorie sau geografie. Si desigur suporta variante, sau imbunatatiri, dar cred ca in acest mod se va stimula din nou invatatul adevarat, si nu copiatul, pe care din pacate l-am ridicat la rang de stiinta.

0 0

07.12.2008 18:07 liliana_

Salut initiativa Didactic.ro! Cati dintre ministrii educatiei au venit in scoli sa ne ceara opinia despre un sistem national de evaluare obiectiv? am facut cursuri pt. a participa la corectare si...?ideea cu TSU ii apartine lui Hardau, nu? de ce sa stie elevul romana si matematica ca sa intre la liceu?Sunt de acord cu propunerea lui marint!Si inca ceva: as vrea sa stiu daca pregatirea pt. teza intra in trunchiul comun al disciplinei pt. ca sunt voci care sustin asa ceva; la salariul de merit este prevazut 1 punct pt. pregatire, la fel si activitatea de ecologizare careia i se acorda tot 1 punct. Prin urmare, ori strangi hartii, pungi etc. ori faci pregatire pt.teze, e acelasi lucru!?

0 0

07.12.2008 18:54 albinutzafbm

D-nă liliana_, evident grila de punctaj pt acordarea salariului de merit suportă îmbunătăţiri, pentru că nu este normal (aşa cum aţi sesizat şi dvs. mai sus) să colectezi deşeuri pentru a primi un salariu de merit(pentru aşa ceva, mai degraba s-ar preta acordarea unor distincţii/drepturi din partea comunităţii locale); şi apoi, de ce trebuie să ne cerem noi această recunoaştere a muncii ? Nu este firesc. Ar fi normal ca managerul să evalueze activitatea şi să acorde ce este de acordat, dacă e cazul (desigur, pe baza unei evaluări bine documentate, nu pe "ochi frumoşi")

0 0

07.12.2008 20:51 emil

Ideea de evaluare unica nu este noua, o puteti gasi in multe sisteme de invatamant. In opinia mea este o initiativa excelenta, numai ca ea este aplicata prost din doua mari motive:

1. Nu trebuie sa fie criteriu de admitere la liceu.

2. Nu trebuie sa perturbe desfasurarea orelor pentru ca este, la urma urmelor, o teza ca oricare alta. Intradevar organizarea lasa de dorit datorita multor factori perturbatori. Cele mai multe rele vin de langa noi pentru ca nu trebuie sa exageram importanta lucrarii.

De ce spun ca este o initiativa buna? Pentru ca avem nevoie de un sistem national de evaluarea a competentelor elevilor, sistem elaborat de specialisti. Eu as extinde acest sistem la majoritatea disciplinelor.

Va recomand sa discutati principial, corect, in cunotinta de cauza si daca aveti ceva de combatut, atacati frumos ideile si aduceti ARGUMENTE credibile...

0 0

08.12.2008 08:45 claudia1976

Dupa parerea mea, revenirea la concursul de admitere serios de acum 20 de ani se impune. Altfel, ceea ce a mai ramas din invatamatul romanesc se duce pe apa sambetei. Nu mai exista constiinta importantei unui concurs. Acum, intra la liceu chiar si copiii care au luat sub 5 la Tezele unice.Iar dupa ce isi iau, intr-un fel sau altul BAC-ul, inscrierea la facultate nu mai e nicio problema. De ce trebuie sa avem o tara de analfabeti cu diploma???

De ce acum se considera rusinos sa fii muncitor???

0 0

08.12.2008 15:34 e_scorteanu

Profesorii, sunt aceei oameni care ar trebui sa-i invete pe copii, ceea ce inseamna cinste, corectitudine si valoare, cum cand noi nu putem supraveghea atent si nici evalua corect o teza?

Ce am face daca admiterea la liceu s-ar face pe baza unei fise de aptitudini si competente completata de noi?

Suntem pregatiti sa "privim in fata" elevii si parintii acestora ?

0 0

08.12.2008 16:14 emil

Excelent comentariul colegei e_scorteanu. Cred ca este nevoie de revenire la pozitia ferma si demna a educatorului care sa fie respectat pentru ceea ce decide legat de aptitudinile, competentele elevilor sai. De aceea cred ca sunt bune instrumente de masurare bine gandite, asezate direct in mana evaluatorului de zi cu zi. Cand vor fi puse la punct astfel de masinarii, atunci lucrurile vor merge excelent. Pana atunci insa, calea cea mai putin contestata este examenul de admitere! Problema este: de cand sau de unde incepe liceul?.....

0 0

08.12.2008 20:10 adrian

Fisierul cu Cercetarea Pregatirea pentru scoala nu se deschide sau se deschide dar nu are nimic in el.

0 0

08.12.2008 20:32 vica

Prea multe subiecte de creatie la limba romana .

0 0

08.12.2008 22:16 marius_tudorache

In foarte multe situaţii teza e considerata o modalitate de ridicare a ,,prestigiului scolii" (nu ne putem face de ras şcoala ar spune unii). Nu stiu cat de mult reflecta ea (nota la teza)cunostintele celor evaluati. Aici nu e vina copilului, nici a celui care a abordat acest sistem de evaluare. Vina e a celui care nu stie cum ar trebui sa decurgă o astfel de evaluare.

0 0

09.12.2008 00:25 gabriel_1

oare cum vom evalua CALITATEA SUFLETEASCA in invatamant?!as vrea sa se "nascoceasca" o teza cu subiect unic si la materia "spirit"(interesanta alaturarea,nu?!),mai ales ca suntem cu aceeasi scanteie divina daruiti!cine vor fi "supraveghetorii" si cine "corectorii"?!ca notele tot Dumnezeu le pune in final...

0 0

09.12.2008 16:43 damianagrigorovici

Voi raspunde la chestionar dupa ce se termina Tezele Unice.

As adauga faptul ca este incorect(monstruos, as zice) ca rezultatele la matematica si proba la alegere sa se finalizeze dupa vacanta de Craciun. Elevii constiinciosi se vor gandi, cu emotie, la rezultate , iar vacanta nu va avea chiar efectul scontat(cel de recreere si uitare de griji).

de ce nu ne gandim, totusi, la toti elevii nostri?

0 0

09.12.2008 20:41 simy

Fratilor au inebunit astia de la minister, nu cunosc ce programa stufoasa e pentru teza la matematica, la clasa a VII-a.Baiatul meu a inceput sa aiba cosmaruri cu radicali. Asa nu se mai poate! Are 7 ore pe zi plus 2-3 ore isi pregateste temele .munceste mai mult decat un muncitor in fabrica.Trezirea la realitate! Sunt inca copii.Le rapiti copilaria!

0 0

09.12.2008 22:31 mia86anna

Nici eu nu sunt de acord cu aceste teze cu subiect unic pentru ca intr-adevar nu toti elevii vor urma un profil uman.Unii pur si simplu nu au imaginatie si degeaba incerci sa le explici cum se face o descriere corecta sau o compunere pentru ca nu invata decat ceea ce le dai.Cat despre supraveghere,la teza de la limba romana supraveghetorii nu au facut decat sa-mi incurce elevii carora le-am explicat foarte bine ce au de facut,poate in incercarea lor de a-i ajuta.Si ma astept ca notele care vin de la judet sa fie mai mici sau chiar anulate,fiindca le-au spus elevilor ca pot folosi orice nume,nu numai Mihai sau Mihaela daca era necesar.Prin asta nu fac decat sa se joace cu nervii elevior si sa-i streseze mai mult ,mai ales ca acum vine si vacanta de Craciun.

0 0

09.12.2008 23:27 gall104

Sunt pentru o varianta unica ed evaluare dar la toate obiectele de invatamant nu doar la cele la care se dau alaturi de o comisie formata din parinti ca observatori si profesdri evaluatori

0 0

10.12.2008 01:24 gratielatiutiu

Pacat ca facem atatea lucruri frumoase si utile in clasa, dar la teza ne rezumam la niste modele tipice si la compuneri la care elevii, daca nu citesc, si este evident ca nu citesc, se chinuiesc sa descrie, dar de fapt povestesc.

0 0

10.12.2008 19:29 libertate

până la urmă ce se ştie,suntem plătiţi sau nu.Am auzit diverse variante,pentru tezele corectate în şcoală.

0 0

10.12.2008 20:04 mia86anna

la noi se vb ca nu primim salariul in ianuarie si ca abia au avut fonduri pt salariile de luna asta...sa se plateasca pt faptul ca am corectat tezele?poate pe viitor.acum guvernul spune ca nu sunt bani.

0 0

10.12.2008 21:28 constantin_obreja

I. Raspunsuri scurte.

1. Daca ar fi bine gandite si corect aplicate , TSU ar putea constitui un reper pentru evaluarea rezultatelor elevului dar si al profesorului (raportat la materialul clentului).

2. Daca punctul 1 ar fi indeplinit, s-ar putea lua niste decizii NATIONALE referitoare la CEEA CE TREBUIE FACUT pentru viitorul natiei si se vor lua MASURI cu caracter de PRIORITATE NATIONALA in cel mai scurt termen posibil.

3. Daca 2) s-ar realiza, se va constata ca nu are nicio relevanta TSU, deoarece toti copii vor fi exceptional de bine pregatiti, deci criteriul de departajare pe DOMENII trebuie sa fie altul: VOCATIA!

4. Daca se va realiza si 3) se va reveni la examenul VOCATIONAL, intelegand prin asta, examenul prin care elevul se inscrie la un liceu la care doreste (pentru ca acolo crede ca se va implini) iar liceul il accepta sau il respinge pe baza unui examen propriu. Dupa care va raspunde (!) de reusita sau nereusita elevilor!

II. Raspuns complet.

1. Multe lucruri frumoase si remarcabile am citit in cele scrise de colegii nostri! Am remarcat CALITATEA SUFLETEASCA reclamata de cineva (e o noutate, mai ales ca traim intr-o lume a siliciului!), nemultumiri de tot felul - pe care as putea sa le apreciez si sa spun ca sunt si ale mele, dar dincolo de toate, aceasta teza are si un MERIT: CONSTIENTIZEAZA (sau ar trebui!) elevului ca REUSITA IN VIATA NU STA INTR_UN SINGUR TUN (!) CI ESTE REZULTATUL UNEI MUNCI INDELUNGATE! Suna ... ca pe vremuri? Poate! Ca exista si cacialmale? Unele, care este, sunt fruncea tarii! Si?

2. Trist este statutul nostru ca profesori! Daca vine parintele elevului care nu stie sa adune numere de doua cifre (nici elevul si nici parintele, ca sa fie clar!) si-mi stabileste mie salarul, prefer sa adun modezi de 1 ban de pe strada, dand cu maturoiul, dimineata cand razele soarelui iti mangaie fata cu primii stropi de lumina amestecati cu palpairile lunii plecata la culcare!

Numai bine,

0 0

11.12.2008 10:36 madalin004

ce varianta a cazut la matematica ???

0 0

11.12.2008 16:39 gabriel_1

te felicit constantin obreja,impartasesc opinia ta - exprima si CALITATEA SUFLETEASCA de care vorbeam-noi cei "anonimi" am putea schimba multe...reforma de jos se-ncepe...

0 0

11.12.2008 17:26 cerina

Tezele unice indeplinesc in sistemul educativ actual doua functii, amandoua de reglementare, insa ...antagonice!

Fiind instrumente de evaluare externe au un rol benefic asupra actantilor educatiei si procesului educativ.Valideaza calitatea actului didactic,nivelul de pregatire al profesorului si al elevului si, ceea ce este poate cel mai important, dirijeaza pregatirea elevilor de catre profesori in directii pe care specialistii le cunosc mai bine decat cadrele didactice.(in cazul in care profesorii se straduiesc sa inteleaga intentiile autorilor de subiecte).

Tezele unice sunt insa si criterii de admitere in ciclul inferior al liceului,CRITERII CARE SE MATERIALIZEAZA IN NOTE CE SE CALCULEAZA DE DOUA ORI!!!!!!!!!!!

Aceasta functie anuleaza toate consecintele firesti generate de prima si genereaza o monstruozitate pentru care eu l-as acuza de genocid spiritual pe cel care le-a implementat.

Traducere "monstruozitate":cititi afirmatiile anterioare si adunati aspectele negative.

Traducere "genocid spiritual": inmultiti lacrimile, spaimele, grijile, noptile nedormite, emotiile profesorilor, parintilor, bunicilor,...

elevilor de treisprezece ani cu numarul tezelor unice(10)...

Simbolic...apar doua cifre:10 si 13.

Semnificatie?Fac apel la toti profesorii din tara care sunt de acord cu aceste afirmatii:SA DESCHIDEM O LISTA SI UN FRONT DE LUPTA AL PROFESORILOR CARE ISI DORESC SALVAREA COPIILOR DIN MASINA ACEASTA DE TOCAT SUFLETE care a devenit scoala.

0 0

11.12.2008 18:48 monicaserban2003

Ai perfecta dreptate, cerina.Sunt cadru didactic si mama de baiat in clasa a- VIII-a.Pacat de copiii nostri si pacat de parintii acestor copii care au avut emotii cumplite .Acesti parinti care sunt coinstienti alaturi de noi, invatatorii si profesorii, ca puii lor nu sunt altceva decat cobai pentru mintile bolnave din minister.10 examene pentru copii care si asa au o rata a stresului atat de ridicata, copii care au hrana pe care o au,copii care vad ridicata frauda la rang de normalitate.Pacat de ei.

0 0

12.12.2008 13:13 emil

Se pot vedea ceva experiente ale unor "nebuni", aici:

http://www.literacytrust.org.uk/Database/assessment.html

http://www.teachernet.gov.uk/teachingandlearning/afl/

Personal, cred ca un invatamant serios, modern fara instrumente de evaluare, nu mai e bun de nimic.

Parerea mea este ca multa lume vrea anarhie... Cat priveste intrarea la liceu cu examen, sunt curios cati vor lupta pentru salavarea copiilor de la alte examene "stressante", "corupte",...etc.

Se pare ca singura schimbare acceptata este statul pe loc! Sa facem o organizatie solida care sa lupte din rasputeri pentru statul pe loc...

0 0

12.12.2008 19:54 drmat

Majoritatea celor interesati spun un NU hotaratla tezele unice si doresc examene de admitere. Atunci de ce trebuie acestea mentinute? Din anul 1999 de cand au inceput examenele de capacitate nu au fost macar doi ani in care sa fi fost organizata intrarea in liceu la fel! Oare acest lucru inseamna reforma in invatamant? Comentariile de aici ajung oare la urechile celor vizati? As dori sa stiu de ce nu suntem ascultati! Oamenii care nu gandesc pot fi manipulati mult mai usor. Alta logica nu gasesc! Imi placea meseria, dar am indoieli pentru viitor. Menirea cadrelor didactice ar fi sa formeze viitoarea generatie prin exemplul dat si prin transmiterea de cunostiinte.Dar prin noi copii de 13 ani invata ca frauda, furtul este mai util decat munca cinstita!

Responsabilitatea noastra, a cadrelor didactice este uriasa, pacat ca nu o simtim cu totii!

0 0

13.12.2008 08:51 simy

Inadmisibil ceea ce se intampla la tezele cu subiect unic. Revoltator!Elevi slabi cu note de 4 au luat nota 10 la teza de la limba romana. Propun un control drastic in scolile unde se afla aceste diferente mari intre nota de la teza si notele din timpul anului scolar.

0 0

13.12.2008 11:15 emil

Pentru drmat. Nu confundati tezele cu subiect unic, ca si instrument national de evaluare, cu sistemul de admitere la liceu. Poate cineva sa imi spuna UNDE INCEPE LICEUL? In clasa a 9-a sau in clasa a 11-a ? Cand va fi admiterea la liceu?

0 0

14.12.2008 12:26 professorbujor

TSU nu reprezinta neaparat ceva rau in sine,sunt constientizate niste cerinte;insa cheltuielile materiale si de alta natura sunt prea mari in raport cu scopul urmarit.Pana la urma ,factorul major il reprezinta constiinta fiecarui dascal si nu factorul administrativ.Iar parerea ca reforma trebuie sa inceapa de jos,mi se pare o cantonare intr-o experienta desueta;eu cred cu hotarare ca reforma trebuie facuta mai ales sus!

0 0

14.12.2008 18:34 cerina

De ce spui,Emil, ca tezele unice nu reprezinta criterii de admitere la liceu? De ce intrebi cand va fi admiterea la liceu?

Uneori am impresia ca traim undeva pe deasupra realitatii si ca opiniile noastre sunt simple speculatii ale unor realitati pe care nu ne obosim sa le intelegem in profunzime.Admiterea la liceu este fundamentata pe o suma de NOTE.Este o realitate.O realitate care de cand a devenit criteriu de admitere a surpat sistemul de notare in invatamant.Nota a devenit o tinta in sine, nu mai este acoperita de nicio valoare, nu mai are niciun continut.Elevii au note mari si foarte mari, profesorii au devenit complicii lor si le pun doar note mari si foare mari.Toti suntem interesti de note .Elevii pentru a-si asigura admiterea, noi pentru a ne asigura rezultatele care ne demonstreaza competenta. Despre faptul ca in sistemul actual exista si o admitere din ciclul inferior in cel superior al liceului, cred ca sunt constienti foarte putini elevi, parinti si chiar profesori.De ce ? Deoarece a fost gandit ca o forma fara fond.

In consecinta vorbim degeaba despre tezele unice atata timp cat nu ne raspundem la intrebarea care este scopul lor, ce le justifica existenta?

0 0

14.12.2008 23:05 emil

Va rog sa incercati sa faceti distinctie intre sistemul de teze ca si instrumente de evaluare nationala a competentelor elevilor si admiterea pe care o dorim cu examen. Ideea este ca trebuie recunoscut faptul ca TSU reprezinta instrumente de evaluare necesare, care trebuie sa aiba un rol bine definit in promovarea dintr-o clasa in alta. Aceaste este opinia mea.

0 0

14.12.2008 23:47 dburlacu

TSU= Timp (pierdut), Stres, Umilinta...

Este trist faptul ca TSU la limba romana a devenit spaima probelor, pentru ca elevilor li se cere sa fie adevarati "critici literari", sa aiba o imaginatie debordanta si sa fie si "tari" la gramatica, in conditiile in care se stie ca lectura a pierdut de ani buni batalia cu computerul.DOMNILOR!!!!!!Cum credeti ca ar putea un elev de clasa a VII-a sau a VIII-a sa analizeze o poezie la prima vedere asa cum doriti dvs??????

0 0

15.12.2008 11:40 cerina

Eu fac distinctia intre caracteristicile aceleiasi realitati, intre ceea ce caracterizeaza ceea ce este, nu intre ceea ce e bun in ceea ce este si ce ar fi bun in ceea ce ne dorim.

In consecinta mai scriu o data: Tezele unice ca instrumente de evaluare externe sunt bune si ar fi bine ca evaluarea sa fie realizata doar extern, adica sa nu mai implice profesorul de la clasa, s-ar elimina si subiectivitatea si meditatiile cumparatoare de note.

Admiterea in ciclurile superioare ar trebui sa fie o problema a celor care admit intrarea.Examen, portofoliu, note... fiecare sa aleaga in functie de nevoi si posibilitati.De ce invatamantul preuniversitar nu poate trai decat centralizat? Suntem invederati inca in tarele sistemului care ne-a introdus cipul valorilor, nu-i asa?

0 0

15.12.2008 16:32 cerina

Raspuns pentru dburlacu:Nu poate.Anatomia spune ca nu poate, psihologia spune ca nu poate.Problema este de ce ne prefacem noi ca poate si de ce ii pregatim sa mimeze ca pot!!!!!

Cine ne obliga?Sistemul?Nu este adevarat!Cerintele subiectelor conform baremului sunt minimale.Noi nu stim ce tebuie sa corectam, noi scriem carti de comentarii si le cerem copiilor sa le memoreze, noi nu vrem sa intelegem ca in cerinta"exprimati opinia despre ..." elevul trebuie doar sa demonstreze ca poate intelege un text si ca poate exprima corect si coerent ce a inteles.

0 0

16.12.2008 20:12 vavaa

Am impresia ca se exagereaza impactul acestor teze asupra copiilor. In scoala mea copiii au tratat in mod firesc tezele, cei de clasa a VIII-a poate cu mai multa seriozitate. Din discutiile cu ei nu mi s-au parut deloc stresati. Nivelul de pregatire al multora este insa foarte slab. Elevii nu au fost nemultumiti de notele luate pentru ca ei isi cunosc posibilitatile. Nemultumiri au fost insa in randul profesorilor, care au fost nevoiti sa evalueze lucrari pentru care diferentele de notare au depasit chiar 1 punct. Eu sunt invatatoare, dar chiar daca nu sunt implicata direct, consider ca cel mai bine pentru toata lumea ar fi corectarea externa.Ora de desfasurare mi se pare cam nepotrivita, tinand seama de curba de efort intelectual specific copiilor. Mi-as dori ca si la clasa a IV-a sa fie astfel de teste la nivel national, cred ca ne-ar prinde bine si noua, si elevilor, fiind evaluati cu aceeasi "unitate de masura".

0 0

17.12.2008 00:03 te

Tezele unice sunt bune ca sistem de evaluare national dar nu pot sa tina locul admiterii la liceu. Sustin concursul de admitere organizat de fiecare liceu dupa criterii specifice fiecarei unitati de invatamant.

0 0

17.12.2008 22:15 albinutzafbm

Doamne !! mira_pop, te cred ca ai gasit asa ceva, eu stiu doar din auzite despre astfel de intamplari, nu m-am confruntat cu de-astea; insa, chiar si din auzite, pare groaznic. Nu am facut asa ceva niciodata si nici nu voi face. Am presupus acum cateva zile ca si in acest an vor fi colegi supraveghetori care nu vor fi in stare sa ii supravegheze pe elevi si iata ca am confirmarea chiar daca este neoficiala, ci doar tot bazata pe presupunerile mele(si pe ceea ce sta scris pe unele teze, pe care eu le-am corectat). Organizarea/desfasurarea TSU lasa foarte mult de dorit. Nu-mi explic cat potential de comunicare prin telepatie pot avea anumiti elevi, asa incat sa gasesc aceeasi formulare, evident eronata, pe mai multe teze. Mai, mai, parc-ar fi xeroxate foile acelea !!! In astfel de conditii, sa cred eu ca nu s-a copiat ?? He-he !! Cum sa aiba constiinta elevii, sa-si vada de foaia proprie, cand in jurul nostru si al lor societatea evidentiaza mereu non-valori ? Un ditai vlajgan dintr-a opta e suficient sa arunce o nevinovata privire spre colegul/-a din banca de alaturi ori din fata sa si "fara sa vrea" vede si copiaza (caz doara nu s-o deranja 'mnealui sa scrie oaresce, far' sa verifice pe la coleji, sa vaza ce au scrisara dansii)

0 0

19.12.2008 16:06 oprea5749

Cred ca nemultumirile sunt reale, si eu consider ca acest sistem depaseste mentalitatile zilei de azi: teza usoara, copiat, evaluare dupa ureche sau nas, discrepante de pana la 1 punct la notele celor doi evaluatori din scoala si din centru de evaluare, culmea la matematica (poate exista scuza greselii umane), spre deosebire de:TEZE CARE SA SE BAZEZE PE REZOLVARE NU PE MEMORARE, NU COPIAT, EGALITATE INTRE NOTELE CELOR DOI EVALUATORI, MODELE POZITIVE DE VIATA, APROPO DE 10 PENTRU ROMANIA, UNDE AU FOST NOMINALIZATI NISTE NEAVENITI SAU DINTRE CEI CARE CAD BINE PE STICLA!

IMI PARE RAU, CRED CA FABULEZ!

0 0

19.12.2008 17:21 isit

Nu-si au rostul, perturba programul celorlalte clase, supravegerea nu e nici pe departe cat de cat uniforma in scoli, e mult mai potrivit si mai util un examen la sfarsitul anului scolar.

0 0

19.12.2008 18:48 spec

Eroarea din invatamant numita "teze unice", introduse abuziv de fostul ministru, Adomnitei(parca !), se mentine si in acest an scolar. Vad ca nimeni nu pune in discutie o problema f. importanta, generata de aceasta dare a "tezelor unice", si anume: COMPLETA BULVERSARE invatamantului pe durata celor trei saptamani(la clasa a VIIIa) si a celor doua saptamani(clasa a VIIa), dar nu numai. Rog sa spuna in mod cinstit fiecare cadru didactic daca a constatat ceea ce am constatat eu, pe perioada acestor teze sau sa ma contrazica daca lucrurile stau altfel...

Elevii din aceste clase abandoneaza total pregatirea si interesul pentru toate celelalte discipline de invatamant:devin pasivi si indiferenti la explicatii, nu-si mai rezolva temele date pentru acasa, iar cei mai multi dintre elevi nu-si mai iau la ei nici manualele sau caietele de notite. In zilele in care se sustine fiecare teza, dupa cele doua ore de lucru, elevii care mai raman la scoala, pentru celelalte ore, sunt extrem de obositi, multi dintre sustinatorii „tezei unice” plecand insa acasa sau cine stie pe unde....Datorita acestei stari de bulbersare, profesorii de la celelalte discipline raman cu circa 3-4 lectii in urma, nemaiputand sa parcurga programa conform planificarii initiale...

Un alt aspect de punere in dezordine a activitatii scolare in aceasta perioada o constituie modificarea orarului scolar, atat la ciclul primar, cat si la cel gimnazial, pentru a permite incadrarea sustinerii tezei intre orele 12-14: scurtarea orelor de curs la ciclul primar, pentru a se termina programul pana la ora 11, apoi amanarea sau scurtarea orelor de dupa ora 14, pentru toate clasele de dupa amiaza. Majoritatea cadrelor didactice si a parintilor elevilor privesc cu indiferenta aceasta stare de dezorganizare dar, mai ales, de neputinta de a indrepta ceva in acest sistem de evaluare care contribuie la o admitere inselatoare in liceu. Examenul de admitere, sau Examenul de Capacitate(Testele Nationale), urmate de repartizare computerizata ar fi cea mai potrivita modalitate de admitere si inscriere in ciclul urmator de invatamant......

0 0

20.12.2008 00:02 adiandu

Din mai multe motive ierarhizarea nu corespunde valorilor reale.

Elevii pleaca la licee mai putin pregatiti fata de cei din generatiile anterioare, caci dupa teza s-a creat un repaus si stiind ca la urmatoarea teza trebuie sa raspunda numai la itemi ce vizeaza unitatile de invatare din semestrul urmator,se relaxeaza si nu mai lucreaza probleme de sinteza, nu mai exista o perioada de recapitulare a tuturor notiunilor predate, evaluarea facandu-se secvential.

Liceele trebuie sa aiba dreptul sa-si selectioneze elevii dupa o evaluare in conditii similare pentru toti cei ce doresc sa invete intr-un anumit liceu.

0 0

20.12.2008 00:08 adiandu

De asemeni sunt de acord ca programul se bulverseaza in perioada tezelor unice in intreg sistemul primar si gimnazial pentru a se asigura spatiul si supravegherea necesare acestui demers

0 0

20.12.2008 07:54 floarebernad

Experimentele sunt in dezavantajul copiilor, ar trebui mai bine gandite, corectitudinea ar trebui sa fie criteriu de baza(din pacate nu se intampla asa si e dureros); cat despre corectitudinea examenelor si acolo ar fi de discutat;este necesar sa se puna ordine si nota sa aiba suport cunostintele reale ale copiilor, spun asta pentru ca elevi mediocri obtin note maximale la teze,supravegherea ar trebui sa fie in concordanta cu importanta atribuita acestor teze.

0 0

20.12.2008 16:11 spec

Ma intreb daca cei care au introdus si care sustin, in continuare, tezele unice, atunci cand au fost elevi, nu au fost multumiti de felul in care sustineau ei tezele !? Eu cred ca era o corectitudine mult mai mare atunci cand fiecare profesor propunea subiectele la tezele elevilor sai, in concordanta cu particularitatile grupului de elevi si, tot el, profesorul clasei, asigura o supraveghere stricta in vederea evitarii copiatului. Nu mai vorbesc de profesorii care pregateau subiecte de teza pe „doua numere”.... Oare, inainte de introducerea tezelor unice nu se facea o evaluare corecta ?! Eu refuz sa cred si am ca argumente generatii intregi de absolventii ai scolii romanesti care sunt acum profesionisti in toate domeniile, fara sa fi sustinut „teze cu subiect unic”, introduse abuziv de un oarecare ministru trecator prin sistem(Adomnitei, parca !), stergand cu buretele elemente pozitive ale invatamantului din tara noastra: absolvirea unui ciclu de invatamant pe baza de examen serios(ex, examen de capacitate), sau inscrierea in urmatoarea trepta de invatamant(examen de admitere) urmate, desigur, si de repartizare, acum computerizata, a elevilor conform clasificarilor.

0 0

20.12.2008 16:16 papoeteodora

La matematica subiectele de teza au fost mai bine formulate decit cele de anul trecut,facandu-se o mai buna departajare a elevilor buni si foarte buni,intre ei.Totusi aceste TSU reprezinta cel mai slab mod de intrare la liceu.Notele obtinute nu reflecta realitatea din cauza asistentei defectuase.Se "alearga"prin materie pt a avea timp pt. teste.Se pierd multe ore si la alte materii,inainte de teza, pt. ca au de invatat si in zilele de teza cand elevii care dau teza nu mai fac ore.

0 0

20.12.2008 16:23 papoeteodora

Aceasta modalitate de evaluare a facut ca elevi mai slabi sa ocupe locul celor mai buni ca ei la sectii cautate si la licee renumite.

0 0

20.12.2008 16:38 papoeteodora

Consider ca cel mai bun mod de intrare la liceu a fost "admiterea" ,dar si examenul numit "capacitate" unde se lua in calcul 25% din media mediilor anuale,dar nu mai mult,si elevii sustineau testele la alta scoala.

0 0

20.12.2008 20:31 maria_valentina

Pe buna dreptate in urma TSU elevii buni au avut de suferit iar cei slabi de castigat.

Eu sunt de parere ca admiterea in liceu ar fi cea mai buna solutie,astfel nu s-ar mai ocupa locurile elevilor buni de catre elevii slabi

0 0

21.12.2008 01:37 leocotac

Sunt de acord ca TSU dau peste cap programul elevilor si al celorlalti profesori care nu-si pot respecta planificarea. Sustin admiterea in liceu la sf clasei a 9-a ( la 16 ani) . Oricum examenul trebuie dat dupa terminarea cursurilor. Altfel trebuie sa luam modelul unor tari din UE care evalueaza elevii la toate materiile, dar la un alt nivel. Oricum TSU nu respecta nici macar denumirea de teza semestriala- subiectele date nu sunt facute in acel semestru(ex. subiectele de matematica de la clasa a 8-a) Sincer mai bine ii evaluam eu decat prin aceste teze unice ( mentionez ca la materia mea au luat toti, chiar si unii care erau extrem de slabi).

0 0

21.12.2008 11:28 fitil_is

O problemă foarte gravă care continuă să apară - dacă eu apreciez într-un fel o teză, acesta se recorectează la centru iar doi nebuni taie tot. Au apărut astfel diferenţe de aproape 2 puncte. Să se scoată porcăria numită TSU.

0 0

21.12.2008 11:33 fitil_is

GIGI BULBUC, eu îţi dau perfectă dreptate. Profesorii suntem şi vom fi permanent umiliţi şi luaţi la diverse. Suntem respectaţi atât timp cât este nevoie de noi, apoi ajungem la gunoi. Atât de elevi, cât şi de părinţi mai ales - după ce termină odraslele şcoala. Nu mai zic de inspectorate şi minister.

0 0

21.12.2008 14:05 ignatescualina

umilintele la care suntem supusi chiar de minister s-au vazut inca din momentul in care au inceput asa zisele simulari tehnice. am fost de 4 ori sa iau niste plicuri goale sau cu subiecte de anul trecut degeaba. macar daca ar fi avut bunul simt sa puna niste subiecte noi realizandu-se astfel si o simulare a acestei porcarii care se num tsu. am alergat cu lucrarile corectate contra cronometru; cu o contestatie dusa in aceeasi zi cu tezele corectate la matematica; am fost supravegheati ca niste puscariasi de o doamna profersoara, fara rele intentii, dar trimisa de isj ca nu cumva sa existe ,,nereguli"; inspectorul general umbla de colo colo prin scoli ca un lup rau si telefoanele zbernaiau anuntandu-i prezenta.....

0 0

21.12.2008 22:51 gabriel_1

v-am citit si recitit pe toti,dragii mei colegi...toti aveti dreptate...daca intr-o zi ,de SUS,se va da dezlegare si se va acorda incredere evaluatorilor care suntem ,de fapt,noi...e vorba,cred,de constiinta noastra de grup,de coresponsabilizare "la scara"...greu realizabila ... va citesc in continuare si va spun de pe acum,la modul cel mai sincer,TOTI aveti dreptate...colegul avea dreptate,am fost desuet cu ideea reformei "de jos",merge mai ales "de sus", de jos nu putem decit sa protestam,mai greu s-o impunem la virf...

0 0

22.12.2008 21:46 titcuprian

"Boii trag si caii mananca"; pacat ca directorul unei scoli nu a nominalizat si profesorii de limba romana si matematica in comisie (sunt destinati doar pentru munca cu elevii si la corectarea gratuita a tezelor) ca poate ar fi avut un cuvant de spus in legatura cu modul de supraveghere al elevilor. Rusinos, scandalos, modul de supraveghere; s-a lucrat in stil mafiot de tip "balcanic"; directorii comunisti (nu toti) obisnuiti cu obtinerea de rezultate foarte bune pe cai necurate, care angreneaza si alti colegi de scoala nu au ce cauta in localitatea respectiva. Hai sa ne laudam ca am facut reforma in invatamant, ca educatia este centrata pe elev si ca urmare elevii din clasa a VII-a sau a VIII-a care nu stiu nici adunarea sau scaderea (inmultirea sau impartirea este lux)au obtinut note de 8 si chiar de 9. Poate examenul de CAPACITATE sa TESTAREA NATIONALA era mai realist in vederea evaluarii elevilor la final de ciclu gimnazial. Este de dorit ca aceste teze nationale sa se desfasoare in alt mod. Pacat de educatia din Romania. Poate acum cu noul ministru (E.A) se va schimba ceva. Traim cu sperante, asteptari, iluzii, ca maine va fi mai bine pentru TOTI.

0 0

23.12.2008 18:37 anemari

sunt cadru didactic de 6 ani. dar nu sunt de acord cu aceasta FORMA DE EVALUARE.examenul care se dadea la fiecare liceu era mult mai corect si pt elev cat si pt prof .copilul alegea liceul unde sustinea un examen .in functie de nota obt era acceptat sau nu . atunci se vedea valoarea elevului

0 0

23.12.2008 20:37 duracell

ce parere aveti de acei evaluatori externi care au dat punctaj pentru acele desene, cubul la clasa a VIII-a si respectiv trapezul isoscel, la clasa a VII-a? Eu ca evaluator intern, acolo unde trapezul nu era isoscel, sau cubul nu era cub, ci paralelipiped dreptunghic, nu am acordat punctajul, dar stimabilii evaluatori externi, din mila pentru elevi au dat cele 6p. Cum le explic eu elevilor ca "profa nu a fost a dracului", ci corecta?

0 0

24.12.2008 15:16 ionel8

TSU, nu sun relevante, nu dau o ierahizare corecta a elevilor , mai mult corectura lor nu este platita .Profesorii de Lb . romana si matematica au corectat teze de cand ma stiu si nu sunt scutiti la nivelul scolii de nimic , comparativ cu alti profesori de alte discipline ; corect oare ?

Este mult mai bine daca se revine la examen dat la liceu .

0 0

25.12.2008 16:25 mariean_ghe

N-am dorit să comentez TSU din punct de vedere al organizării, supravegherii, corectării sau itemilor propuşi pentru că presimţeam că se va renunţa la ele-pe de o parte- iar pe de alta eram prea obosit : numărat tipizate, ştampilat ciorne, scris cataloage , conceput, completat procese verbale de predare-primire asistenţi-comisie, evaluatori-comisie, aranjat în dosare, mai tras cu ochiul în metodologie, liste pe uşă, liste pentru săli, ore, cu pregătirea specifică, fugi după subiecte, multiplicare, distribuire subiecte în săli, primire lucrări şi de la început pentru proba de matematică plus corectare la trei clase, discuţia tezelor, la geografie-istorie am scăpat dar... telefon de la centrul de evaluare : să terminaţi până mâine seară ! (era ora 17, a doua zi aveam 5 ore, de la 12 ), ce contează că pentru a trimite rezultatele au stat două zile ?

Mi-am notat chiar nişte zone neclare din metodologie, dar nu mai e cazul ...

Altceva vreau să spun sau mai exact să reafirm : Nu cred că un examen de admitere organizat în FIECARE liceu va mai avea acelaşi efect ca acum 20 de ani . Mai exact, sunt convins de asta, motivele fiind similare celor pentru care TSU a fost un fiasco . Dacă va fi cazul, voi detalia ...

Optez pentru examen naţional, cu admitere computerizată, fără medie V-VIII . Mein kampf ...

0 0

25.12.2008 22:09 crisa

O întrebare îmi permit să pun şi eu. Vi se pare normal ca un profesor care are copilul în examen şi nu predă disciplină la care se susţine teză, să nu poată face parte din comisie(lucru perfect normal de altfel) dar un alt profesor care are copilul la clasa la care predă să poată corecta teza copilului său fără nici o problemă?

Unde este corectitudinea aici?

0 0

26.12.2008 18:15 mariean_ghe

Cred că acest amănunt scapă metodologiei ... Nu e în regulă, trebuie corectat de către un alt profesor

0 0

28.12.2008 11:38 emil

Eu sunt de parere ca TEZA trebuie corectata de profesorul de la clasa. Este sarcina lui, este interesul lui...

TSU nu a fost un fiasco. Am analizat rezultatele la nivelul unui judet si am vazut ca exista plaja de note normala pentru o astfel de situatie. Sa nu uitam ca TSU nu masoara performante ci COMPETENTE. Inca odata spun, sper sa se inteleaga: TSU nu inseamna admitere la liceu ci o evaluare externa a atingerii standardelor. Chiar daca rezultatele TSU au fost introduse la admitere sa nu uitam ca acestea au fost corelate si cu rezultatele obtinute de elevi de-a lungul anilor. In opinia mea, a face dependenta intrarea la liceu a unui elev exclusiv de un examen de admitere poate fi o alta gafa! Cred ca ar trebui sa existe mai multe elemente care sa judece nivelul de pregatire al elevilor. Sa nu uitam insa ca LICEUL incepe la clasa a XI-a !!!!

0 0

28.12.2008 14:59 ciaciru

Parerea mea: TSU nu reflecta nici pe departe realitatea.Emil afirma ca "Plaja de note este normala". Pai binenteles ca este "normala" atata timp cat cartile se fac in fiecare scoala. Se prevede ca rezultatele nu trebuie sa fie nici FF dar nici FP pentru ca in fiecare caz esti criticat.

Doar un aspect: este corect ca un elev in stare de corigenta sa ia nota mai mare decat unul bun, pentru ca a copiat?

0 0

28.12.2008 15:21 emil

Exceptii sunt peste tot, in toata lumea asta! Nereguli vor fi in orice stare de lucruri.. In orice caz, eu cred ca acei care fac nereguli nu vor schimbare, pentru ca le convine, ba mai mult, abia asteapta sa critice orice... Sunt curios ce propun filosofii carora nu le convine, in locul TSU? Cum ne evaluam starea sistemului, elevii, munca profesorului? Asteptam cu nerabdare solutiile de sertar...

0 0

28.12.2008 15:48 claudia1976

Ce ar trebui să se întâmple pentru a nu mai fi lăsaţi copiii să copieze? Pentru că toti stim ca un elev nu poate copia, dacă profesorul nu este permisiv.

Ce ar trebui să se întâmple pentru ca un elev să nu ajungă in clasa a V-a fără să stie să scrie corect? Oare copiii nu sunt lăsati sa copieze tocmai pentru că unii se tem că nu vor mai primi salar de merit dacă vor avea prea multi picati la Teze? Oare sistemul românesc de învăţământ nu e doar pentru acei copii care şi-au ales bine părinţii?

0 0

28.12.2008 15:54 claudia1976

Cei cu experienţă ar trebui să ştie că un copil de care nu se ocupă nimeni, din diferite motive, nu prea are cum să facă faţă cu brio cerinţelor actuale. Să nu uităm că un copil de clasa a VIII-a aproape că ar trebui să cunoască foarte bine Gramatica Academiei. Vi se pare normal? Vi se pare normal ca un elev care, desi nu a luat capacitatea, face un an in plus, apoi isi poate da BAC-ul si intră fără probleme la facultate pt. că nici la facultate nu se mai dă admitere...

0 0

28.12.2008 16:04 marta10

Sunt de acord cu tot ceea ce s-a semnalat:dezordine, notele mari obtinute de unii dintre elevi pe seama altora, etc.Semnalez faptul ca nu s-au format comisii de evaluare externe potrivite.Au fost chemaţi profesori debutanţi la corectat, iar altii cu vechime şi cursul de evaluare absolvit, nu.Si au chemat prea putini profesori, incat am stat iar de dimineata pana seara la corectat.

0 0

30.12.2008 12:45 lexuss

Din ceea ce am semnalat pana acum, notele de la Tezele unice nu reflecta realitatea .

Unii dintre elevi reuşesc sa "împuşte "aceste note pe seama altora,ceea ce denotă o discrepanţă între notele acumulate pe parcursul unui întreg semestru şi evaluarea finală.În concluzie caeste tipuri de examene ar trebui înlocuite cu ex. de admitere ptr. fiecare liceu în parte.

0 0

30.12.2008 15:48 florido

oare chiar citeste cineva dintre maritele fete ceea ce noi scriem pt a ne varsa naduful?. ma indoiesc ca este asa . dar..... ce mai conteaza trebui si noi sa ne descarcam .e usor sa spunem si da si ba legat de teze dar e greu sa te confrunti concret cu "prostia "celor care vor s-o promoveze la rang inalt

cu aceste teze , de fapt cu tot sistemul care nu mai prevedea admiterea ca mod de a trece de la ciclul gimnazial la cel liceal . spun asta pt ca asa cum spuneau si altii , elevii de nota 4 sau 5 de la clasa sunt acum de nota 8sau 9 cerandu-ne noua norta explicativa de ce le dam atat cand ei de mai mult.... ca asa a hotarat teza ( la Care s-a 'descurcat" dar nu o recunoaste .nu mas dori decat ca timp de o saptamana sa coboare domnii din minister la una din cxlasele cele mai slabe ale mele, cu doar doi copii de nota 7 la si restul de......sub trei si sa predea , apoi sa-i si asculte si sa lucreze exercitii. poate asa stiu si ei saracii ce este invatamantul romanesc si ce promoveaza.ar mai fi multe de spus dar stiu ca le spun aproape degeaba , ca cine trebuie tot nu citeste asa ca "la multi ani " si numai bine si la revedere

0 0

31.12.2008 15:16 nituliliana13

Tezele cu subiect unic nu se justifică. Se creează o discrepanţă foarte mare între elevii din mediul rural şi cei din mediul urban, în sensul că elevii din prima categorie vin, de cele mai multe ori, cu note exagerat de mari, la liceu, iar apoi, pe parcursul anului şcolar, rămân şi repetenţi (nu mai vorbesc de situaţii de corigenţă). Să se revină la examenul de admitere la liceu, care era cel mai corect.

0 0

02.01.2009 15:38 mirceapelea

Probele ar trebui sa aibe un grad mai mare de dificultate. Numai asa se pot "cerne" elevii bine pregatiti de ceilalti. Deasemenea, supraveghetorii trebuie IMPERATIV sa-si revizuiasca atitudinea si sa nu mai permita elevilor sa copieze. Legea interzice clar acest lucru, iar cei reesponsabili trebuie sa suporte rigorile legii. Acest lucru se intampla in fiecare an. Pana cand ? Asa se rastoarna inca odata scara valorilor in radul elevilor.

prof. Mircea PELEA - Bucuresti

0 0

02.01.2009 15:43 mirceapelea

Are dreptate domnul prof. Mircea PELEA, trebuie interzis cu desavarsire copiatul. Supraveghetorii care nu se supun legii sa fie aspru pedepsiti pentru ca se fac vinovati de fraudarea examenelor. Asa spune legea si, in consecinta asa trebuie sa facem. In caz contrar, am vazut cu totii ce apropiere criminbala este intre notelor elevilor slabi si a celor buni si foarte buni. Este scandalos ca se intampla acest lucru. Chiar copiilor mei li sa intamplat acest lucru la teza de la Geografie si cea de la Limba si literatura romana.



Ciprian Muntean - Cuj Napoca

0 0

02.01.2009 15:46 mirceapelea

JOS, SUPRAVEGHETORII CORUPTI. AFARA CU EI DIN INVATAMANT ! LA INCHISOARE ! Ne nenorocesc viitorul copiilor nostri.



Emilia Constantinescu - Timisoara

0 0

02.01.2009 15:50 mirceapelea

Doamnei ministru Ecaterina ANDRONESCU





va rugam doamna ministru sa faceti diligente ca sa se reintroduca EXAMENUL DE CAPACITATE, care a fost mult mai relevant si mai putin stresant dec at aceste asa-zise teze cu subiect unic. Multumim.



fam. Ionut si Marcela BREABAN - Timisoara

0 0

02.01.2009 15:55 mirceapelea

Stimata doamna ministru Ecaterina Andronescu, va rugam sa faceti toate diligentele pentru a fi reintrodus EXAMENUL DE CAPACITA, care era mult mai relvant si, mai putin stresant decat asa-zisele teze cu subiect unic. Cei care au "inventat" acest sistem au multe lacune legate de ceea ce inseamna un examen la nivel national.

Cu multa consideratie,

prof. Mircea PELEA

0 0

02.01.2009 17:30 damianagrigorovici

Am constatat ca fata de anul trecut examenul de sustinere a tezelor unice a fost mult mai bine organizat( ma refer la partea pur organizatorica, cea pe care elevul, parintii si chiar majoritatea cadrelor didactice nu o cunosc).Subiectele au avut un grad de dificultate acceptabil,conform cu programele, desi corect ar fi fost ca la simulari sa apara modele de teste noi( dupa noile programe) si nu cele de anul trecut.Pentru un parinte care nu este cadru didactic e foarte dificil sa isi ajute copilul deoarece pe piata apar tot felul de CARTI cu teste care nu respecta PROGRAMA.

In ceea ce priveste SUPRAVEGHETORII, fiecare dintre noi ar trebui sa avem minima constiinta si sa realizam ca nu ASA ii ajutam pe elevi, ca le cream o falsa parere despre ei insisi si ca nu o sa le mai putem cere niciodata sa INVETE deoarece se poate si ALTFEL( daca se poate copia la un examen national, de ce nu s-ar copia la o evaluare curenta?).

0 0

02.01.2009 21:49 ionut60

Tradiţia sistemului românesc de învăţămînt ne-a arătat în numeroase rânduri că indiferent de forma de examinare au exitat "suspiciuni",dar totuşi admiterea în liceu pe bază de examen a fost cea mai eficintă.În prezent funcţionează totuşi acel principiu evocat de către Titu Maiorescu şi anume "intă cine vrea şi iese cine poate",fapt care duce în general la scăderea randamentului în procesul de învăţământ.

0 0

03.01.2009 16:12 ade_lutza_it

buna eu sunt eleva in clasa a 8a,la tezele cu subiect unic sa copiat foarte mult,si de aceea ceilalti elevi mai prosti la invatatura au luat note foarte mari,iar noi ceilalti acum regretam ca iam ajutat.Asa sa intamplat si in clasa a7a.si in plus cu liceele e de jale.....

0 0

03.01.2009 16:23 ade_lutza_it

si mai am ceva de adaugat la teza de la matematic am luat 8.45 nu puteau cei de la centrul de corectare sami mai puna 5 sutimi acolo sa iau si eu un amarat de 9?si de ce pe ceilalti colegi ia ajutat foarte mult profesoara de acea specialitate si de aceea au luat note mari nu pe meritul lor ci pe al profesoarei..

0 0

03.01.2009 21:36 medeea83

intr-adevar, precum foarte bine ne pricepem, in teorie teza arata minunat, are cel putin la romana subiecte accesibile si unor elevi mediocrii sau chiar slabi, are si subiecte cu un punctaj enorm pentru compuneri pe care le-ar putea elabora numai viitori filologi, iar in practica la foarte mulkte scoli se copiaza, colaboreaza etc., iar cand absolventii de scoala generala ne ajung la liceu cu note enorme, descoperim in mod rusinos ca nu stiu sa scrie corect romaneste, ca vaneaza note- criteriul admiterii la facultate si daca as fi in locul lor si mi s-ar impune sa iau note mari , nu cred ca as face fata.mai mult, am avut o clasa a 7- a de elevi care au dat teza pentru prima oara in viata lor, au muncit enorm inainte, nu au copiat, au luat note pe merit si care sunt mult mai mici decat cele ale elevilor din alte scoli unde se copiaza pe rupte.cel putin eu stiu nivelul elevilor mei, stiu ca au luat note pe merit si vor face fata la liceu, dar raman cu gustul amar ca nu vor intra la cele mai bune licee din cauza notelor.de aceea subscriu la ideea multora de a trece la examenul de capacitate pentru ca , fiind profesoara de romana, n-am sa scot din elevii buni la gramatica filologi, poeti sau literati si poate vor fi scutiti de 4 semestre de stres, noi de presiuni, dezamagiri s.c.l. in conditiile unui salariu de mizerie pentru niste oameni cu studii superioare .

0 0

03.01.2009 23:39 ionut60

Pentru medeea83.Ce vă face să credeţi că examenul de capacitate reprezintă cea mai bună soluţie? Istoria recentă ne-a demonstrat că acesta era unul destul de ineficient şi mai mult lasa loc numeroaselor interpretări. Personal am intrat la liceu prin examen şi consider această modalitate ca fiind cea mai eficientă.În rest sunt perfect deacord cu ideile dumneavoastră şi vă doresc multă sănătate şi putere de muncă

0 0

04.01.2009 18:27 mariean_ghe

Pentru ionuţ60

Aţi putea detalia despre ce interpretări este vorba ?

Şi eu am intrat la liceu prin examen, ca atâţia alţi oameni din ţara asta, dar ce vă face să credeţi că examanul de admitere de atunci va fi eficient şi astăzi ? Câteva contraargumente : v-aţi gândit că numărul scurgerilor de informaţii (a se citi subiecte) se poate multiplica cu numărul de licee ? Ceea ce s-a întâmplat acum 2 ani la Minister a fost un accident, remediat şi el pe parcurs, prin folosirea subiectelor de rezervă . Ideea publicării a 100 de variante de subiecte mi s-a părut catastrofică ... V-aţi gândit că se vor crea cluburi de meditaţii pe lângă autorii de subiecte din fiecare liceu, unde se vor lucra-probabil în ultima meditaţie-inclusiv subiectele propuse ? V-aţi gţndit că la liceele mai puţin căutate se va copia în continuare fără probleme (sau mai rău, se vor scrie rezolvările pe tablă), pentru că şi aici trebuie completat numărul de locuri ?

0 0

04.01.2009 20:24 medeea83

pentru ionut60

la randul meu am intrat si eu , deopotriva cu d-voastra si multi altii, la liceu in urma unui examen de admitere. desi am fost intr-o generatie cu respect-zic eu - pentru invatatura si pentru profesori, vocea parentala din mintea mea- cum ii spun psihologii-nu ma face sa cred ca ce a fost bun pentru mine personal va fi si pentru aceasta generatie. stiu de asemenea ca lumea lor e cu totul alta decat cea a noastra, ca ii motivezi destul de greu ca sa invete, insa , nejudecandu-i , din simple discutii cu ei am aflat ca e foarte stresant pentru ei sa treaca prin aceasta experienta TSU 4 semestre, ca rezultatele se lasa asteptate si ca asta ii termina emotional- motiv pentru care nici nu mai vin dupa aceea la olimpiada, ca parintii si profesorii ii preseaza sa invete si nu mai citesc din pasiune sau din placere, ca vaneaza note si asta ii transforma , ii enerveaza, indispune, creeaza invidii ireparabile in aceeasi clasa. consider, de aceea ca un singur examen la finalul clasei a 8-a e de ajuns, nemaipunand la socoteala si timpul nostru de corectare, stresul inmultit cu 4, noptile nedormite ca sa termini toate tezele la timp etc. etc.

0 0

05.01.2009 23:41 cerina

Ceea ce devine vizibil prin modul cum se dezvolta aceasta cercetare INTUITEXT demonstreaza haosul din sistemul educativ, din societatea nostra.Suparari, opinii, nervi, pretentii, strigate, dezamagiri...dezorganizare, neasumare, lipsa de resposabilitate .Vinovatii sunt intotdeauna ceilalti...surzii cei care ar trebui sa asculte si sa ia decizii. Bunele intentii, domnilor initiatori ai cercetarii, ar fi trebuit sa se materializeze pana acum in niste concluzii de tip solutii si in solicitari ce ar trebui sa genereze un sondaj de opinie...Altfel...

0 0

07.01.2009 18:38 daridahedvig

sunt de acord cu toata lumea relativ la TSU. Mai am inca doua probleme legate de ele:

1.Ce rost au metodele diferentiate de predare daca finalitatea este teza UNICA PE TARA?

2. Daca acest examen este atat de decisiv pentru soarta elevului, de ce nu exista si o varianta orala a acestuia? Multi copii au probleme cu lucrarile scrise si astfel ar avea mai multe sanse..

0 0

08.01.2009 13:46 alexandra99

TSU nu sunt un fiasco...sunt un DEZASTRU!

1. Nu reprezintă o evaluare externă, așa cum afirmă unii, pentru că , în unele școli s-au făcut rezolvările la tablă, fără nici o teamă. Greșeala e rușinoasă, frauda nu!

Nimeni nu a controlat dacă rezultatele corespund realității;se putea printr-un simplu test, mai ales la școlile cu rezultate slabe în trecut, la Testele Naționale. Mai mult:

inspectorii nu s-au alarmat de loturile de teze identice!

2. Corupția s-a extins sub pretextul

"interesului școlii" afectând și profesori, inițial onești.

S-a ajuns la situația absurdă în care educatorul pervertește elevii.

3. Cu toate că derularea TSU a presupus un efort material și uman imens, rezultatele nu pot folosi la evaluarea școlilor. Dar, din păcate se folosesc la ierarhizarea elevilor.

4. TSU, prin modul de desfășurare și control, întăresc oricui convingerea că, în viață, e mai bine să fii "deștept" decât corect. Ar mai rămâne să introducem acest principiu educațional și în documntele oficiale...

0 0

08.01.2009 14:20 miaxe

Poate ideea tezelor cu subiect unic nu ar fi fost atat de rea daca ar fi existat corectitudine din partea supraveghetorilor si a corectorilor. Notele mari se duc la elevi ai caror parinti au bani, elevi care nu s-au prea omorat invatad .Poate si datorita saraciei din invatamant am ajuns sa transformam teza sau examenul de capacitate in balamuc.Nu este o regula generala si as dori sa nu se supere colegii care sunt corecti. Indiferent de forma acestei evaluari , nu se va schimba nimic daca nu nu vom aplica corect regulamentul si asta la nivel national.

0 0

09.01.2009 19:59 1xyz2p

TEZA COPIATULUI UNIC trebuie scoasa cat mai repede !Daca asistentii ii lasa pe copii sa vorbeasca intre ei ,atunci totul este pierdut!Sunt situatii in care elevii au absente cu nemiluita ,dar la teza au luat note mari!Copii care nu stapanesc tablele de operatii au luat la teza note mari!Sa se introduca concursul de admitere !

0 0

10.01.2009 12:54 gigi_bulbuc

Stimaţi colegi,observ ca toţi avem ceva de spus cu privire la TSU. Eu ma voi referi la sumele enorme care se cheltuiesc pentru a se afla cât de puţin învaţă elevii nostri si pentru a-i umili pe profesorii de Română, Mate, Geografie şi Istorie. Eu am corectat lucrările elevilor mei în unitatea de învăţământ şi, după ce au fost corectate şi de comisie, am aflat că cea mai mare diferenţă între nota mea şi a lor a fost 15 sutimi date de mine pe două lucrari, în favoarea elevilor. Nu ştiu daca vi s-a întâmplat şi dvs. acelaşi lucru, dar daca da, atunci TSU nu e altceva decât mult zgomot pentru nimic şi bani "cheltuiţi".

0 0

11.01.2009 17:33 symona

Si eu sunt de părere ca ar trebui sa fie concurs de admitere în licee. Cine vrea cu adevărat sa învețe se pregătește, studiază. Asa, elevii nu mai învață, se bazează pe copiat și pe neatenția supraveghetorilor și ne trezim cu elevi "buni" care nici măcar nu știu sa scrie corect ortografic în Clasa a IX-a de liceu.Elevii nu mai sunt motivați( "las' ca ne descurcam noi cumva, ne ajutam intre noi" spun ei, elevii)sa învețe. Ca profesor de romana spun ca nu mi se pare corect ca un elev mediocru sa beneficieze de bunătatea unui elev care învață.

0 0

12.01.2009 14:37 gabriel_nicolae_teodorescu

Dupa parerea mea, UN EXAMEN de admitere in liceu care totusi trebuie sa fie unic, nu poate rezolva lipsa de interes a unui numar din ce in ce mai mare de elevi pentru studiu. Si o intrebare pertinenta apare: Cati dintre elevii care au luat de exemplu note de la 7 in sus fac pregatire suplimentara acasa cu alti profesori sau chiar cu profesorii de la clasa?

... imi aduc aminte de vremurile cand eram elev la liceu, mate-info, si la trepta a II a din 9 clase au ramas 3 evident examen serios, sau de admiterile la facultate prin concurs si nu prin dosar...

0 0

12.01.2009 16:09 maria_resios

maria

In 30 de ani la catedra, am ajuns si la aceste momente penibile ale TSU.Ar fi bine sa se revina la introducerea examenului la liceu, iar limba romana sa fie proba eliminatorie la admiterea in orice tip de facultate. Numai asa pot fi determinati elevii si profesorii sa aiba o motivare serioasa pe tot parcursul scolaritatii, sa nu se mai bazeze doar pe...copiat!

0 0

16.01.2009 15:44 eugenzd

Examenul de admitere la licee organizate in functie de profilul liceului este solutia cea mai buna. La fel si pentru admiterea la facultate. Fiecare facultate sa organizeze admitere in functie de cerintele ei. Numai asa vor scapa unii de obsesia notelor mai mari, obtinute prin mijloace nu tocmai catolice.

0 0

18.01.2009 02:32 despina6

Trebuie reintrodus un examen serios de admitere in licee, daca vrem ca elevii nostri sa mai invete ceva. O evaluare la final de ciclu gimnazial, care sa nu se faca in propria scoala, ar fi mult mai relevanta.Aceste teze nu reprezinta nici pe departe ceea ce s-a dorit. Rezultatele sunt neconcludente si chiar ne pun intr-o situatie jenanta in fata acelor elevi care, desi nu au invatat nimic tot semestrul sau chiar nu prea au dat pe la scoala, au reusit totusi sa ia la teza niste note suficient de mari, care sa le asigure un confort nemeritat. In plus, consumul de energie, timp si bani este foarte mare. O evaluare moderna si eficienta nu cred ca trebuie facuta cu asemenea costuri si perturband programul multor clase in zilele respective. Un alt aspect de care imi amintesc cu " amaraciune" si pe care nu pot sa il trec acum cu vederea ( chiar daca e adiacent subiectului discutiei) este faptul ca in anul scolar trecut , am primit banii de la corectat DUPA CATEVA LUNI. Este rusinos si revoltator sa se intample asa ceva. Sa speram ca anul acesta vom fi tratati cu mai mult respect si ni se vor da banii la timp. Nu de alta, dar orele suplimentare de pregatire pentru teza nu se platesc, oricat de multe am face. Macar banii de la corectat sa ni se dea la timp. Sau numai noua ni se cere corectitudne?

0 0

20.01.2009 19:00 ladyviv03

O mare porcarie la noi sa copiat pe rupte

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

49 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN