Şcoala cu
bune practici

61 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Cercetare Didactic.ro: Laboratoarele multimedia din şcoli

Cancelaria Naţională Didactic.ro şi INTUITEXT vă invită la o nouă cercetare în domeniul educaţiei pentru a afla opinia dumneavoastră despre lecţiile realizate în laboratoarele multimedia din şcoală. Cum folosiţi aceste laboratoare, în ce măsură vă ajută în procesul educaţional şi care este impactul asupra elevilor sunt câteva dintre aspectele pe care vrem să le analizăm împreună cu dumneavoastră.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 05.02.2009 18:39 | 3070 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (17)

0 0

05.02.2009 23:40 octaviaamaritei

Dau o parere despre utilizarea calculatorului in gradinita.Daca o faci cu masura,si daca ai materialepoti face minuni.Personal folosesc Cd-urile revistelor pentru prescolari si remarc ca sunt foarte educative si foarte noi-ca si informatie si conceptie.M-am saturat de experimente si de tot felul de metode inter-active...Calculatorul este un mijloc facil si in acord cu timpul si preocuparile parintilor si nu numai.Copiii doresc calculatorul o ora,cel mlt doua este absolut normal.Nu vorbesc fara a avea si justificari.Am suficiente dar nu mai am spatiu.MODERNIZATI INVATAMANTUL! PARINTII AU ADUS CALCULATORUL

0 0

06.02.2009 00:24 valentinabutoi

Din pacate, multi profesori si chiar mai grav,directori de scoli, considera ca au un inamic in predarea prin metoda proiectelor si a utilizarii calculatorului in cat mai multe momente ale activitatilor curriculare si extracurriculare. Daca se respecta legea dreptului de autor si participarea activa si inovatoare cu si la lectii predate cu ajutorul calculatorul si a mijloacelor multimedia, eficienta actului instructiv-educativ e maxima.

Cu optimism,

un prof.ing. de ed. tehnologica

0 0

06.02.2009 10:17 violeta13

Dupa cum toti stim -imaginea face cat o mie de cuvinte- deci folosirea ei la dimensiunea unei table este deosebita si pentru noi ,cu atat mai mult pentru copii. Crearea unui climat adecvat in clasa pentru intelegerea notiunulor predate stimileaza atat creativitatea cat si puterea de a face conecsiuni diverse.Metodele de lucru trebuie sa fie variate si acesibile in toate momentele lectiei cu conditia sa fie ponderate . Nu se exclud una pe cealalta.Ce-i mult strica , ce-i putin ,n-ajunge.

0 0

06.02.2009 11:19 adiandu

Utilizarea calculatorului in predarea si invatarea lectiilor este necesara si utila. Am pregatit rezolvari de probleme pe care le-am prezentat elevilor si le-au inteles mai usor decat atunci cand figura se desena pe tabla. Se simt atrasi de calculator si le capteaza mai mult atentia.Trebuie, insa, avut grija cand si cat din lectie se preteaza la utilizarea calculatorului.

0 0

06.02.2009 14:04 pricob_simona

Consider necesara utilizarea calculatorului la clasa.La noi la scoala nu beneficiem de asa ceva.De la calculatorul personal imi pregatesc toate materialele pt lectii,fie creez fise de lucru ori imi scot de pe didactic .Multi elevi nici nu au vazut cum arata un calculator.Cand vrem sa mergem in sala de calculatoare ori e ocupata ori nu merge netul,ori e stricat videoproiectorul,etc.Ne limitam la fise.Pentru aceasta multumesc celor care posteaza materiale.

0 0

06.02.2009 15:13 aramitama

Folosesc curent videoproiectorul si calculatorul pentru a preda baze de date Oracle. Pe serverul Oracle avem suport de curs si mediu de programare. Folosesc uneori smart board pentru lectii de fizica utilizand prezentari proprii.Dar nu am acces la lectiile AEL. Nu au reusit sa instaleze nici pana acum platforma. Mi-am cumparat CD-uri Softwin, dar nu le pot instala pe mai multe calculatoare.Am instalat pe laptop, dar cand am reinstalat sistemul de operare nu am mai putut instala CD-ul cu tot ajutorul telefonic al celor de la Softwin. Softurile imi lipsesc ca sa folosesc mai mult tehnica moderna.

0 0

06.02.2009 20:53 1952

Din fericire noi suntem foarte norocosi; scoala noastra beneficiaza de un laborator AEL unde ne desfasuram activitatea ori de cate ori avem nevoie. Avem de asemenea un Cabinet Multimedia" Usi deschise pentru parinti si copii" un grant pe care l-am castigat anul trecut.Meritul este al colectivului de invatatori din scoala care au intocmit acest material.Desfasurarea lectiilor in aceste cabinete ne este de un real folos in procesul educational.

0 0

06.02.2009 22:59 marel

In mod cert laboratoarele AeL si multimedia imbunatatesc mult procesul de predare invatare, prin numeroasele posibilitati pe care le ofera.Imi place mult sa utilizez calculatorul ,avem insa nevoie de o infrastructura imbunatatita:servere si echipamente care sa transmita rapid informatia,mai mult spatiu pentru elevi si poate in primul rand ar trebui sa fie dorinta de shimbare din partea unor profesori.

0 0

08.02.2009 13:30 viatade1euro

Buna! Baze de date si Oracle se preda la Facultate. La liceu insa... lucrurile stau invers! Am avut sansa sa lucrez si la facultate si la liceu. Este complet diferit! Mediul AeL doar atrage atentia, capteaza atentia.

Insa nu inlocuieste lucrul efectiv sau operarea efectiva cu anumite concepte sau experimentele de laborator. Parerea mea este ca daca ar fi incluse in orele de predare, efectiv ar crea o dependenta sau o obisnuita cu un stil luxuriant nebenefic: copilul nu mai scrie, nu mai deschide manualul, nu mai citeste, etc. Nu-mi pot imagina ce s-ar intampla atunci cu stiintele umaniste: romana, limba materna, limbile moderne, arta, filosofia, logica, biologia, istoria, poate, inclusiv geografia, sau poate chiar religia. Ce poti face la romana? Sa privesti peretii? Asa nu se poate invata(retine si actualiza un volum de cunostiinte, oricand)o limba pentru a fi folosita cu succes in chiar scopul ei - acela de a comunica usor cu altii de origini diferite, cu mentalitati diferite. Elevii nu sunt adulti, ca studentii! Ei sunt copii in formare. Adica lor trebuie sa le spui: scrie-ti! fiti atenti! etc. Propun ca facultatile sa promoveze predare in AeL, dar sa nu fie inclusa la toate nivelele educationale: liceu, generala, gradinita. Franta este o promotoare a digitalizarii informatiei si n-o duc rau de loc, dar incep sa-si modifice acest stil si sa se reorienteze spre predarea propriu-zisa, clasica. Oare de ce? Noi inca nu stim. Cei specializati in domenii internationale poate ar persoanele cele ma\i utile societatii romanesti actuale.

0 0

08.02.2009 18:11 moiselena97

Calculatoarele s-au primit din luna mai 2008 , toţi profesorii am fost instruiţi pentru a ţine lecţii , am sperat că vom putea ţine cât mai multe ore folosind calculatorul, din păcate situaţia este alta! Păcat de banii investiţi! Dacă am intrat cu o clasă de 2 ori în laboratorul de informatică, nici măcar lecţia deschisă la comisia metodică n-am putut s-o ţin folosind şi calculatorul pe motiv că sunt virusate! Nu s-au dat bani pentru procurarea de materiale noi pentru fizică-chimie, lucrăm cu aparatura veche cu care au lucrat şi ceilalţi profesori ieşiţi la pensie de cca 9 ani, încă se insistă să dăm aproape totul la casare; ce materiale rămân atunci în şcoli? Cu ce să facem performanţă, dacă materiale nu sunt, calculatoarele nu le putem folosi şi directorii ţin cu dinţi de funcţia pe care o au pentru a ieşi cu pensie mare?

0 0

08.02.2009 19:45 sfetnicul

Ma număr printre norocoşii care au în clasă un calculator bun (mulţumesc emisiunii "Surprize-surprize"), un videoproiector (mulţumesc părinţilor şi soţiei care mi-a permis să investesc 500 lei în asta) şi o planşetă grafica wireless A5 Wacom (în care am investit atunci vreo 800 lei). Pentru un învăţător este excelent să dispui de aşa ceva. Aplicaţiile sunt cu mult mai numeroase decât în laboratoarele Ael, unde:

- nu sunt lecţii pentru învăţământ primar;

- unele merg greu;

- uneori nu merge internetul;

- nu ai videoproiecţie pentru a exemplifica anumite lucruri;

- nu are fiecare copil un calculator;

- sunt virusate sau au tot felul de probleme făcute de cei din clasele mai mari;

Ideea cu Ael-ul e bună, dar, ca la români, realitatea e alta.

0 0

09.02.2009 21:23 cobelea

Totusi calculatorul este un auxiliar in lectia de invatare.

El ofera importante opotunitati.

Poate fi un excelent mod de a-l face pe elev interesat de continutul invatarii, al fixari si consolidarii cunostintelor.

Insa niciodata nu va putea inlocui: cititul, socotitul, scrisul, povestitul, experimentul cu materiale reale, activitatea de la tabla scolara sau mersul unei ganganii, privitul unei plante,...

0 0

09.02.2009 21:56 negrutiuv

Modernizarea si ridicarea scolii romanesti la nivelul standardelor educationale europene, mereu reinnoite, nu poate fi conceputa fara schimbarea viziunii in privinta predarii, invatarii si a evaluarii.

Cu toate ca am participat la numeroase cursuri de formare,AEL,dotarea materiala a scolii nu-mi permite sa desfasor lectiile la nivelul dorit.De ce? In scoala exista un singur laborator de informatica, unde cadrele didactice de la ciclul primar nu prea au acces. Exista si un laborator multimedia, unde functioneaza, permanent, o clasa. Restul claselor nu beneficiaza de calculatoare. Daca doresc sa le prezint elevilor noile informatii intr-o forma atractiva, imi pregatesc materialele pe calculatorul personal, le inregistrez pe CD si, daca am norocul s-o prind pe colega cu laboratorul in toane bune, realizez si eu o lectie "moderna". Daca nu, apelez la traditionalele planse, desene si schite, dar si la informatiile elevilor, culese acasa, de pe internet. Cam aceasta este realitatea, nu la Cucuietii din deal, ci tocmai in buricul targului, la o scoala... din centrul Brasovului.

0 0

10.02.2009 19:06 grigore_geta

De acord cu sfetnicul. Pentru cei mici este mult mai eficient ca lectiile sa se desfasoare, de regula, in sala cu care sunt obisnuiti, fara a-i deplasa intr-o sala speciala, iar faptul ca s-ar utiliza ocazional calculatorul ar crea momente de deruta si pierdere de timp. Probabil ca acest inconvenient ar disparea cu timpul, dar pentru aceasta ar fi nevoie de mai multe ore, de un ajutor pentru invatator, elevii mici fiind mai greu de urmarit intr-un laborator. In schimb, lectiile in care se utilizeaza calculatorul si videoproiectorul ne sunt de un real folos, sunt mai atractive, ne scutesc de a lucra material didactic traditional, de multe ori nu prea reusit, aduc in fata elevilor informatii si imagini pe care nu le-am putea aduce altfel. In plus, cream curiozitatea copiilor de a folosi si ei calculatorul in alt mod decat pentru joc. Invata sa caute informatii, sa rezolve diferite teme, sa comunice chiar cu ceilalti. Oferta de softuri educationale este destul de generoasa, copiii afla la scoala despre ele si le cauta si pentru acasa. Aceasta nu poate sa aduca decat beneficii.

0 0

13.02.2009 17:47 dandia

Sunt profesor de informatica si am citit cele de mai sus numai pentru ca aveam nevoie sa ma odihnesc putin (adica sa ma recreez activ). Titlul imi repugna si nu as fi citit daca primul comentariu nu ar fi venit de la un educator (am fetita de 4 ani si jumatate si este momentul cand incepe sa vrea mai mult la calculator).

Se vorbeste cand despre laboratoare multimedia, cand despre AEL. Pentru mine sunt niste rebuturi, de care tragem cum putem ca sa ne desfasuram cat de cat rezonabil orele. Chiar daca au fost aduse cu 2 zile inainte de expirarea termenului si predate in stil specific romanesc, intrec si cele mai pesimiste asteptari pe care le-am avut. In anul 2000 am primit primul laborator AEL, in care ne-am facut orele pana la venirea acestora, dar va rog sa ma credeti ca le duc dorul: pe vremea aceea insemnau ceva si eram mandri; cele venite acum sunt jalnice. De aceea ma abtin sa spun ca ar putea fi intelese ca statii ale unui laborator multimedia: banale prezentari PowerPoint nu pot fi rulate pentru ca cineva, din stiti prea bine ce motive, a decis sa se instaleze Windows Vista pe niste procesoare la 1,6 si s-au incarcat cu memorii 2+512 (combinatie de care aud pentru prima data).

Cine a spus ca se creeaza dependenta a avut foarte mare dreptate: m-am obisnuit cu acele HP-uri din 2000 si acum simt o frustrare de nedescris cand vreau sa le demonstrez elevilor cate ceva si NU POT, pentru ca nu am pe ce. Noroc ca am parte de copii isteti si prind repede, sunt flexibili si isi permit sa testeze acasa ceea ce le explic. Chiar ei isi dau seama de "performantele" calculatoarelor!

De asemenea, as vrea sa accentuez si eu faptul ca majoritatea covarsitoare a profesorilor fac o greseala enorma in respectarea LEGII COPYRIGHT-ului: sa le dam elevilor sa faca referate sau proiecte ca sa foloseasca internet-ul (asa mai facem rost de niste note). Sa ma ierte cei care nu inca isi fac datoria si pastreaza cu sfintenie stilul clasic de evaluare si pe care ii respect din tot sufletul, insa OAMENI BUNI, NU II MAI STIMULATI SA COPIEZE!!!!!!!!!!!

Sunt in al 13-lea an de activitate la catedra si sunt, oarecum obisnuita sa predau cu un proiector, sa am grupuri de discutii pe internet, sa consum timp in crearea de materiale multimedia, tutoriale, etc., dar orele traditionale sunt SFINTE. De exemplu, sunt copii care nu se pot concentra in a urmari un perete si au performante deosebite atunci cand profesorul trece pe la ei si le verifica ceea ce au facut (fie pe caiet, fie pe calculator). Imi sunt mult mai usoare lectiile in care stau la calculatorul de la catedra si le prezint materiale, dar eficiente nu sunt decat atunci cand le alternez cu plimbatul printre elevi, cu conversatia si raspunsurile la tabla. Prezentarea la proiector nu trebuie sa dureze mai mult de 20 de minute; este bine sa urmeze aplicatii in care sa stimulam elevii sa raspunda, sa colaboreze (intre ei, nu numai cu profesorul).

Si cel mai important pentru mine: sa avem clase de 15-20 elevi, nu de 32.

Deci: ne agitam noi, ne prefacem ca ne modernizam, dar reforma adevarata nu se va face in Romania prea curand.

0 0

22.02.2009 11:14 junia

De super-acord cu Dandia, sunt tot profesor de informatica si acea fantastica dotare care a rezistat in formula completa o luna, dupa care au picat 3 calculatoare, vorbeste de la sine! Eu nu pot altfel decat sa ma plimb printre calculatoare, lucru care m-a costat fuste, pantaloni agatati in superba dispunere a acestor pc-uri intr-o sala de garsoniera de camin. Nu mai zic ca mausii au fost din prima defecti vreo 5. In timpul orei mai pica vreo 3 compuri, cu mirobolanta fereastra albastra, isi revin, apoi pica in mod repetat, tot sa aiba elevul cel mai mare suflet din lume si tot se enerveaza! Ael-ul nu se mai foloseste de 2 ani si un semestru iar acum inca se lucreaza la implementarea lectiilor si introducerea claselor. Nu ma deranjeaza pentru ca lectiile de ael pentru mine sunt o mare plictiseala si abia imi fac cat de cat orele in laboratorul in care se presupune ca ar trebui sa fac metanii de bucurie ca nu trebuie sa predau T.I.C. la tabla.

0 0

22.02.2009 11:19 junia

Inca ceva: anul trecut am predat Oracle pe aelul din 2003. Internetul mergea nu ca melcul ci si mai rau, noroc ca elevii intrau de acasa. Testele solicitau prea mult serverul, astfel ca apareau erori ca ciupercile dupa ploaie! Mi se pare o utopie sa predai Oracle in conditiile de care am "beneficiat" eu si elevii mei! Poate la Bucuresti se poate...Cineva din Bucuresti care a reusit sa-si certifice elevii...? Un raspuns de la un profesor curajos :)...?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

50 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN