Şcoala cu
bune practici

61 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Profesorii se vor putea transfera de la ţară la oraş şi de la gimnaziu la liceu

"Măsura ne-a fost propusă de sindicalişti şi nu vedem nicio problemă să o punem în practică, pentru că nu găsim niciun dezavantaj în a face mai flexibilă mişcarea personalului didactic. Această prevedere va face, probabil, obiectul unei ordonanţe de urgenţă, pentru ca ea să poată fi aplicată cât mai curând", explică Adriana Pană. În prezent, Statutul personalului didactic nu permite transferul cadrelor didactice de la şcolile din mediul rural la cele din urban şi nici din ciclul gimnazial în ciclul liceal de învăţământ. Sursa: www.realitatea.net

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: mihaela_simionica | 11.03.2009 21:09 | 6087 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (65)

0 0

12.03.2009 09:42 ana2006

O masura binevenita.

0 0

12.03.2009 10:19 sing_di

Amin!

Sa speram ca o APLICA din primavara aceasta si la pretransferari!!!!!

0 0

12.03.2009 13:28 coryna_coryna8

Foarte interesant dar s-o vedem pusa si in practica avand in vedere ca unii ii catalogheaza pe cei din mediul rural ca fiind slabi pregatiti sau inferiori lor.

Iar acest lucru nu e deloc relevant.

0 0

12.03.2009 14:15 domnica_vrinceanu

FOARTE MERITATA PROPUNEREA! DIPLOMELE DE ABSOLVIRE SUNT LA FEL,A CELUI DE LA ŢARĂ NU ARE "GĂURI"! MEDIA SĂ VORBEASCA! MAI DISPARE SI DISCRIMINAREA!

DE CE TOCMAI ACUM!TRĂIASCĂ SCHIMBAREA!AŞA DA! NU SUNT IN CAUZĂ ,DAR MĂ BUCUR PENTRU CEI CARE ÎŞI DORESC ACEST LUCRU.

0 0

12.03.2009 14:45 elena_calin_2007

Sigur exista "pupila" cuiva care trebuie "aranjata" si ea , saracuta! Vedeti sa nu tina minunea doar o sesiune! De la anul sa se spuna ca s-a comis o eroare, cum sa vii in oras fara concurs? Aici e ROMANIA, oameni buni, tara aceea cu democratie originala!!!

0 0

12.03.2009 15:00 dal31

In 2005 am obtinut 9,80 la titularizare. Nu am avut ce sa aleg, nu era nici macar un post la oras. Oricum , nu regret ca am ajuns titulara la tara. Anul trecut am fost in restrangere, am ajuns la alta scoala, acum intru iar cu solutionarea la nivelul aceleiasi unitati. Parerea mea este ca sunt si la tara dascali foarte buni, care au de lucrat cu alt material, copiii si familiile lor fiind mai sarace.Alte cadre fac navete de zeci de km. Fac pregatire cu copii care vin de la oras, si se mira ca am fel si fel de initiative cu cei 6 copii ai mei la simultan doua clase, spun ca au cate 10 exercitii ca tema, dar nu le controleaza nimeni,... Nu generalizez, s-a creat o falsa idee ca cei de la tara, cadrele didactice , suntem mai slabi pregatiti decat ceilalti. Deosebirea este ca eu aduc si mancare copiilor mai saraci, merg la ei acasa, le cumpar orice material este nevoie si multe altele.

0 0

12.03.2009 15:00 vasile1959

Aceasata masura este valabila si pentru cei titularizati cu media5!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0 0

12.03.2009 15:01 vasile1959

O persoana din minister are un asemenea interes in acest an si apoi schimbare!!!!!!!!!!!!!!!!

0 0

12.03.2009 15:02 lorecirtjercan

Sa speram ca va deveni realitate pentru ca multi ne-am titularizat la tara cu note intre 9 si 10 din lipsa de posturi in mediul urban.Ma mira faptul ca liderii de sindicat nu s-au gandit pana acum ca cei din mediul rural suntem discriminati.Ar fi timpul sa intram in normalitate!

0 0

12.03.2009 15:03 grigore_geta

Si eu sunt de acord cu posibilitatea de transfer, dar atunci care va fi media de titularizare? Ca vor aparea "pupilele" pe usa din dos: nota 5 la examen, titularizare la tara (Cuca Macaii) si transfer rapid pe locul pastrat la oras.

0 0

12.03.2009 16:36 scoalachier

Doamna ministru a precizat ca transferul rural-urban va putea fi facut doar daca cel in cauza a avut la titularizare nota mai mare de 7.

0 0

12.03.2009 17:05 emil

Titularizarea implica minim nota 7(sapte)

0 0

12.03.2009 17:49 claudia1976

Acum cativa ani(prin 2000, daca nu ma insel)te puteai titulariza la sat cu nota 5.

0 0

12.03.2009 17:56 trisi

Stiti ce de s-a luat masura asta?

pentru ca la oras nu prea SUNT LOCURI SI VA FI SOMAJ LA LICEEE... DE ASTA.. si daca titularul de la oras nu va mai avea de acum post, ce rost are sa-l faci sa creada pe cel de la tara ca il discriminezi? Lasa-l sa creada ca nu, ca ai luat o masura speciala antidiscriminare in avantajul lui.... ca oricum , unde sa se duca??

Da... numai daca e ruda cu cine trebuie sau cotizeaza gros... se pot face mici ferestre...

in rest.. fiti pe pace domnilor... lucrurile sunt ca si pana acum..

0 0

12.03.2009 18:18 jeansello

Pentru a patrunde in ORAS,tot concurs de ....maculatura? Sunt multi care au scris atatea carti,cate n-au citit vreodata.Este oare echitabil ca cei care sunt adevarati autori de carti sa concureze cu plagiatorii? Si cate asemenea trucuri nu se utilizeaza in goana dupa puncte.Munca la clasa,calitatea ei? Nu conteaza....TOTI sunt la fel.Maculatura.... departajeaza.Am simtit-o pe pielea mea,dar am descoperit ca si la tara se poate face treaba buna.Sa auzim numai de bine,ABRAMBURICA are grija de ...hartoage.

0 0

12.03.2009 18:29 Izabella_Orban

O masura bine venita,dar cine o sa mai lucreze la tara?Se repeta situatia din 1990?Scolile din mediul rural s-au trezit fara profesori calificati!

0 0

12.03.2009 18:45 ciobanu_mugurel

Trebuia luata aceasta hotarare, deoarece Romania este singura tara in U.E. care face discriminarea intre profesori de oras si profesori de rural, profesori de gimnaziu si profesori de liceu. Sper sa se treaca si in Statut, sa nu fie numai pentru un an sau pentru o persoana anume. (Oare cand te duci la facultate te intreaba daca doresti sa fii profesor de oras sau de rural, sau profesor de gimnaziu si profesor de liceu?)

0 0

12.03.2009 18:47 ioana_caz

In anul 1997 am obtinut 8,80 la concursul de titularizare si am ales un liceu din mediul rural, pentru ca nu aveam altceva. Problema este ca in dispozitia emisa de Inspectoratul Scolar Calarasi, nu este precizata si nota obtinuta la examen. Sper sa se mai pastreze lucrarile la arhiva...............

0 0

12.03.2009 19:19 uleanu

cred ca este bine . Sunt multi profesori destul de capabili in mediul rural si cu siguranta vor face mult mai mult fata de cei care stau la caldura in oras

0 0

12.03.2009 19:26 basaraba_elena

E bine venită această propunere. În sfarşit se trezesc şi guvernanţii. AR fi cazul să se gandească şi la cadrele didactice care au studii superioare dar din pasiune pentru meseria lor au rămas să lucreze în învăţămantul primar. Nu e normal ca un tanăr absolvent de facultate care predă la clasele I-IV să fie plătit cu studii superioare iar învăţătorul cu aceeaşi facultate ba chiar şi cu masterat să fie plătit ca institutor. Mare nedreptate!

0 0

12.03.2009 19:37 andaluzia

Pt Vasile 1959-nu te poti titulariza cu nota 5!!!

0 0

12.03.2009 19:50 mariairinabotezatu

De ce o hotarare inteleapta? Pentru ca m-am titularizat cu 9,30, in vreme ce alti candidati au mers cu 7 la tara? Acum sa fim departajati la tranfser dupa criterii ce tin in primul rand de vechime si grade didactice (pe care tot in functie de vechime le obtii)?

0 0

12.03.2009 19:51 mariairinabotezatu

Atunci sa se renunte si la sporul de rural, daca tot se simteau oamenii discriminati pana acum! Sa fie aceleasi sanse pentru toti, daca tot asta doriti!

0 0

12.03.2009 19:55 mariairinabotezatu

Pt. uleanu.... am predat si la tara si la oras si nu se compara efortul depus intr-o scoala din oras, unde ai 32 de elevi in clasa cu efortul depus intr-o clasa cu 15 elevi, la sat! Chiar daca lectiile le pregatesti cu acelasi interes, efortul la clasa este cu mult mai mare la oras! Gandeste-te ca un invatator de oras are practic efectivul a doua clase de la sat!

0 0

12.03.2009 19:58 e_geny59

Am lecturat cu interes comentariile colegilor si inclin sa dau dreptate celor care au adus in discutie " interese de sus" , faptul ca cei din urban nu mai au posturi si evident ca profesori foarte bine pregatiti si care s-au titularizat cu note peste 9 ( cum e si cazul meu) va mai trece vreme pana ne va considera " inspectorii/ inspectoratul" ca suntem capabili ca si cei din urban care au avut norocul unei " P C R " si nu am incaput la ciolan. Asta e doar o prosteala! cine mai crede in minuni?

0 0

12.03.2009 20:50 rodi_filimon

Pt mariairina botezatu... Doamna, nu-mi doresc o polemica cu dvs., dar cred ca sunteti destul de nedreapta cand afirmati cele de mai sus. Eu predau in mediul rural de 6 ani si nu am clase cu 15 elevi, ci cu 24 sau chiar 27. Unii nici nu au timp sa-si faca temele pentru ca muncesc alaturi de parintii lor, neavand alte surse de venituri. Exista copii care nu au decat o singura pereche de ghete si care stau in case darapanate. Sunt oameni care au avut nesansa sa se nasca la 50 de km de marile orase, de "adevarata" civilizatie din marile orase. Curata echitate sociala, doamna! Eu as vrea sa plec din mediul rural pentru ca fac naveta la 50 de km, adica 100 de km pe zi, chiar e mult trebuie sa recunoasteti. Nu am complexul "rudei de la tara" , avand in vedere ca pot si aici , cu toate conditiile grele, sa-mi fac meseria cum trebuie: am elevi calificati la olimpiadele judetene, la tezele cu subiect unic am rezultate bune, ma implic in tot felul de proiecte . Transferul e singura mea sansa de a ajunge in oras pentru ca , dupa cum se stie, la titularizare mai ajung (daca mai ajung) putine posturi si unele sunt posturi-fantoma. Asa ca nu inteleg de ce dispretuiti atat dascalii din mediul rural si de ce trebuie sa postati asemenea comentarii pe acest site al carui scop cred ca este totusi unul pacifist. Si , pana la urma, daca noi, cei de la tara chiar nu meritam sa ajungem in oras, unde unii s-au titularizat chiar "cu greu" (daca-mi permiteti sa fiu si eu putin rautacioasa), o sa ramanem la tara ca doar e concurs de dosare. Dar macar sa ni se dea sansa sa incercam! O zi buna si sper sa va revizuiti parerile acestea extremiste! Toate cele bune...

0 0

12.03.2009 22:02 davidutza

M-am titularizat în altă comună în urma examenului susţinut cu media 8,50, neştiind că fiind deja titular, mă pot pretransfera. Am predat 10 ani la ţară, am obţinut gradul didactic I şi gradaţia de merit anul acesta în urma rezultatelor obţinute cu copiii de acolo. Pot spune că a fost o perioadă frumoasă, scriu la trecut pentru că anul acesta sunt detaşată în intesesul învăţământului.Pot să-ţi faci datoria (dacă vrei)atât la oraş cât şi la sat. După părerea mea nu trebuie să existe această diferenţă, iar aceasta totuşi există şi trebuie să dispară.

0 0

12.03.2009 22:29 1xyz2p

Masura este buna !Suntem egali cu totii !Poate va mai diminua concurenta neloiala!

0 0

12.03.2009 23:01 simonapisi74

E o măsură bună, dar nu pentru cei care s-au titularizat cu media 5 la ţară ... aşa a fost. Într-adevăr - apoi "guvernanţii" au schimbat şi trebuia să iei 7 pentru orice post: fie în rural, fie în urban. Ţin să vă anunţ că s-au titularizat cu cinci în rural, apoi localitatea a intrat în regim de urban (devenind oraş) şi au avut dreptul să se transfere ... iar cei mai tineri care au prins titularizarea cu minimum 7 au rămas în rural unde aveau postul. Nu e corect! ... dar această ... bănuiesc ordonanţă ... e din nou pentru cineva. A mai existat o aberaţie de genul acesta (neclară)când am solicitat eu transferul din urban în urban - numai că nu era municipiu ... şi nici reşedinţă de judeţ!!! Şi ordonanţa asta a durat un an - tot pentru a rezolva pe câţiva. Poate că acum vor avea şansa să se transfere profesori valoroşi şi dedicaţi meseriei. Acestora le urez succes din tot sufletul ... iar ... cei care nu au chef de şcoală să se reprofileze.

0 0

13.03.2009 00:22 lililistanciu

Citesc si ma minunez. Mai avem sa aruncam cu piatra si am rezolvat situatia.

0 0

13.03.2009 00:42 jeansello

Puneţi-vă la punct hârţogăraia! Ăsta este viitorul...

0 0

13.03.2009 10:20 popanmc

Păreri între păreri...Trist şi adevărat:ca debutantă,nu eram în curs de calificare,ca cele de azi,deşi eram în ultimul an de studiu.Eram considerată necalificată.După aceea "nu aveam definitivat;după ce l-am obţinut ,"nu aveam grade;acum nu am vechimea de 15-25 ani;cine ştie ce mai vine....şi toate astea ni se întâmplă nouă,celor care-şi doresc ceva bun pentru copiii lor.Din păcate,"unii cu toate punctele(vechime de vechime,grade,indiferent de experienţa sa în comunicarea cu omul);cam asta susţin permanent,deşi ,revin cu aceeaşi zicală:dragi superdotaţi(ştiu ei care),cu vechime,cu,....,aţi uitat că aţi fost cândva ca noi?

Atunci,daţi-mi voie să vă amintesc,că,dacă "UITĂ BOUL CĂ A FOST VIŢEL", există tratamente de memorie destule!

Orice ar fi,NOI SUNTEM EDUCAŢII CARE-ŞI DORESC SĂ EDUCE,OAMENII CARE -ŞI DORESC SĂ UMANIZEZE PE CEI CARE-ŞI ZIC UMANI,SPUN EU,FĂRĂ OMENIE!

În afară de a nu strica buna educaţie a procesului educativ din şcoala românească,avem voie,cred,la absolut totul în viaţa aceasta,decent,uman,real.Mulţumesc,numai bine!Cei ce se considere mai presus de orice,să renunţe pentru că s-ar putea să dea cu bâta-n baltă şi-i mare păcat.Îşi strică imaginea,d-le....

0 0

13.03.2009 12:02 dal31

Foarte bine spus, popanmc! Toti uita ca si ei au fost ca noi , cei mai tineri! Imi doresc sa nu ajung peste ani sa gandesc la fel despre cei tineri! Si sa nu uitam ca boul trage mai greu in jug , de batranete! La o caruta este bine sa fie si boul si vitelul, experienta si forta. Toate cele bune!

0 0

13.03.2009 13:15 rasmina

Chiar este suparatoare atitudinea unora dintre noi....de ce o asa reactie pentru o lege care intr-un fel ar face dreptate ???? Incep sa cred ca multi se simt amenintati....cum suna proiectul de lege oamenii interesati de un anumit post LIBER ar "concura " cu argumente solide: grade, vechime, studii, etc. asa ca acest lucru ar ajuta pe unii dintre noi sa fie mai aproape de casa, sa nu mai facem navete obositoare si chiar sa lucram cu copii care au un alt standard de viata fata de cei de la tara si nicidecum nu ameninta postul nici unui titular. Asa ca atitudinea acida a unora ma face sa ma gandesc la expresia " Cainele moare de drum lung iar prostul de grija altuia..." Imi cer scuze ca am folosit acest proverb dar ma intreb daca s-ar fi pus in practica acea propunere care se vehicula in urma cu ceva ani ca o data la 4 ani toate posturile titularilor sa fie scoase la concurs pentru a da o sansa si celor care vin in bransa de pe bancile facultatilor care ar fi reactia celor care au avut bafta sa ocupe " postul " din care vor iesi la pensie? Ce usor este sa criticam, sa ne gasim scuze si sa aratm cu degetul cand nici macar nu stim cum este sa fim in locul celui catre care deja " aruncam piatra"!

0 0

13.03.2009 14:13 popanmc

Dragă rasmina ,ai dreptate!Crezi că nu contează decât bagajul informaţional cu care am ieşit de pe bâncile facultăţii!Să ştii că nu am uitat.Contează mult şi experienţa acumulată la catedră.Dealtfel,după cum se tot zice,contează cel mai mult că poţi avea postul lângă casă,decât săm faci naveta care,de cele mai multe ori nu este decontată.Una e să plăteşti cel puţin 10RON/zi pentru navetă,alta e să foloseşti aceşti bani ,ca şi timpul care contează mult pentru familişti,în utilităţile din familie.De bună seamă, "la o căruţă este bine să fie şi boul şi viţelul,experienţa şi forţa"!

Ameninţări!Îm....Simplul fapt că se scumpesc pe zi ce trece preţurile,te simţi ameninţat de nesiguranţa zilei de mâine.DAR MAI RĂU,AMENINŢAREA VINE DIN PARTEA DEMAGOGIEI,MEDIOCRITÂŢII,A IRESPONSABILITĂŢII ALTOR PERSOANA CARE,INVOLUNTAR POT SĂ-ŢI FAC MULT RĂU21dUPĂ CE ŢI L-AU FĂCUT,LE PARE RĂU.CONSIDERĂ CĂ AU FĂCUT ACEST RĂU DIN MOMENT DE FURIE.Mai vorbim,dar e bine din partea celora care aprobă transferul dascălilor de la rural la urban.În final asta am vrut să dau de înţeles:toţi suntem oameni,toţi avem drepturi egale de lucru!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De trai!!!!!!de viaţă!!!!

0 0

13.03.2009 14:16 popanmc

Scuze pentru greşelile de scriere!

0 0

13.03.2009 14:51 gabcris

Haide-ti sa fim sinceri, cei care au ramas 6-10 ani in mediul rural au ramas din comoditatea de a nu mai sustine inca o data examenul de titularizare. Eu de exemplu m-am titularizat in mediul rural cu nota 9,35 (fiind prima din judet)si intrucat nu mi-a convenit sa fac naveta am mai dat de 2 ori concursulde titularizare.Prima data am reusit doar o detasare la cerere, iar a doua orara am obtinut din nou prima nota pe judet si m-am titularizat in oras. Dar cei drept cu niste vacante sacrificate si niste neuroni in minus. Asa ca nu vad de ce va tot plangeti de mila, voi cei care din propria voastra decizie ati ramas in mediul rural.

0 0

13.03.2009 16:13 costyyy

Pentru gabcris: imi pare rau, dar nu este asa.Depinde de judet si de specialitate.De ex. in jud. din care sunt eu, la inv. nu sunt posturi la titularizare, in oras, de 4 ani.Ce sa fac? Sunt date la cei care nu merita. Am colegi care au obtinut 5 la concurs si sunt in oras, eu cu noua tit. la tara. E SUPER, NU?

0 0

13.03.2009 16:17 costyyy

Pentru gabcris: imi pare rau dar nu e chiar asa. In judetul de unde provin nu sunt posturi, in oras, de 4 ani.Ce sa invat si pentru ce? Posturile sunt date celor care nu merita.Am colegi care predau in oras, obtinand nota 5 la concurs si eu cu 8,50 sunt tit. la tara. E SUPER, NU

0 0

13.03.2009 16:33 tincuta_popi

Chiar crezi ceea ce ai scris, gabicris?!?

Ai avut demnitatea de a oferi copiilor de la sat macar putin din VALOAREA (a se vedea cu ghilimele) pe care ostentativ ti-o afisezi? Te-ai aplecat cu dragoste asupra capului unui copil parlit de soarele lanului unde lucreaza alaturi de parinti pentru a duna nutret pentru un animal care hraneste familia?

Te-ai gandit o clipa macar ca si acesti copii au nevoie de cadre calificate si cu dragoste pentru meserie si care raman ani de-a randul la tara si nu dau fuguta la asfaltul orasului pentru a-si etala asa-zisa valoare jignind pe ceilalti?

Ti-ai pus vreo clipa problema ca sunt, poate multi intrati in oras numai ca au fost pilele lui cutarica si ca multi colegi lucrau la sat mult mai constiinciosi decat unii cu gura mare de la oras?

Am avut o colega care si-a dat doctoratul la istorie si care inca este titulara intr-un sat din preajma Iasiului pentru ca de ani de zile nu s-au mai scos posturi de istorie in oras. Crezi ca din comoditate sau nestiinta a predat la tara?

Am varsta si experienta didactica si de viata necesare (33 de ani la catedra, din care 21 in rural)pentru a te sfatui sa reflectezi putin inainte de a scrie si trimite astfel de ABERATII. N-ar strica sa ai putin respect pentru colegii tai.

0 0

13.03.2009 16:56 cosmy_02

Foarte buna decizia luata de cei de la minister

0 0

13.03.2009 17:02 mihaela_simionica - Autor

Pentru userul gabcris:nu stiu cum ati iesit prima pe judet de atatea ori cu asemenea greseli de ortografie, de neacceptat pentru un invatator! Or, poate, cei de la examenul de limba si literatura romana au suferit de doua ori de orbul gainilor...pardon..banilor

0 0

13.03.2009 17:31 gabcris

Cred ca m-ati inteles complet gresit. Eu nu am nimic impotriva trensferului rural-urban sau gimnaziu-liceu ci impotriva vaicarelilor. In cele mai multe judete din tara raman in fiecare an locuri in oras si pt concurs, iar daca cei in cauza nu concureaza pe ele inseamna ca asta au ales ei. In ceea ce privesc rezultatele mele nu am intentionat sa ma laud cu ele si nici nu sunt obtinute cu bani asa cum sugereaza unii(Dumnezeu imi e martor pt asta). Dar ma rog fiecare e liber sa creada ce vrea.

0 0

13.03.2009 19:22 rasmina

Vaicareli.....poate unii dintre colegii nostri chiar indura cu adevarat un chin zilnic facand naveta....cand locuiam in mediul rural aveam 3 colege care faceau zilnic naveta de la 50 km departare , se trezeau la 4 dimineata si ajungeau seara acasa cam pe la ora 18 ....veneau de la oras... indiferent de nota de titularizare au fost singurele posturi diponibile in acel moment. S-au chinuit asa 2 ani...o sa spuneti ca puteau sa stea cu gazda nu??....Oare ce explicatie putea sa dea oricare dintre ele unui copil care si-ar fi vazut mama (daca ar fi ales aceasta varianta)doar la sfarsit de saptamana?? ... Iar varianta de a-si inchiria ceva pe plan local nu-i atat de usor de suportat financiar in conditiile ar fi cumparat tot ceea ce ar fi mancat. Si totusi au rezistat pana cand au reusit sa se apropie cat mai mult de casa....iar aici nu a fost vorba de lipsa ambitiei de a concura an de an ci pur si simplu faptul ca in ultimii ani posturi cu valabilitate au fost din ce in ce mai putine.... Nu contest ca poate sunt judete unde sunt posturi din belsug dar in fostul meu judet un post aparut la titularizare era luat cu asalt de zeci de persoane care-si doreau o stabilitate iar in ultimii doi ani luand amploare scolile si gradinitele particulare , in orase evident, au sporit sansele multora de a avea de unde alege.

0 0

13.03.2009 20:16 gabriela_19652002

Pentru ,,gabcris",

Suntem foarte multi cu note peste 7 si nu am reusit sa ocupam niciun loc la oras pentru ca......NU se scot decat la concurs de dosare(vezi transfer-restrangere),sau sunt la scoli de step/waldorf,etc. Inainte de a ,,emite" informeaza-te si precizeaza din capul locului zona ta.Nu ne ,,omogeniza" ca suntem multi cu medii mari la tara.Dupa 10 ani de naveta grea(schimbat 2 masini si operata pe cord deschis) am reusit sa ajung la numai 25 km distanta de casa,deci o naveta,,picior de Paris".

Roaga-te sa nu fii in asa situatii;restul....,,e can-can".

Sanatate tuturor!

0 0

13.03.2009 22:21 patrik252008

de ce voi cei care predati in mediul rural va simtiti discriminati?cand primiti sporul de rural nu mai sunteti discriminati?sunt si profesori care fac naveta de la oras la oras si nu se mai plang ca pierd atata timp si bani pe drum!

0 0

14.03.2009 00:13 anahartan

Am sa va povestesc o intamplare...Sunt educatoare in mediul rural,iar zilele acestea am participat, in calitate de invitat, la o intalnire metodica a unor educatoare din mediul URBAN.Una din "colegele mele", educatoare de oras,a ridicat privirea mirata spre mine si a intrebat: de cand in centrul nostru metodic au aparut si educatoare din mediul rural? Cei intelepti ar trage concluzii pe masura...........

0 0

14.03.2009 10:09 rasmina

Stimate coleg " patrik25008" nu cred ca este vorba de o discriminare ci mai degraba de o nedreptate. Aici nimeni nu s-a plans de ideea ca este cadru didactic intr-un loc sau altul ci de faptul ca desi multi s-au titularizat cu note la fel de mari unii nu au avut sansa sa prinda un loc acolo unde-si are familia deci UNDE LOCUIESTE . Poate ca in urma cu un an un post in locul respectiv a fost ocupat de o persoana care a avut o nota mult mai mica la titularizare decat persoana care acum s-a vazut nevoita sa accepte orice post ca doar nu putea sta fara un loc de munca...si sa mai punem si alta varianta cineva din mediul urban se putea transfera in mediul rural fara probleme in cazul in care isi schimba domiciliul asa ca nu vad de ce nu ar fi valabil si invers???? Cu atat mai mult cu cat este o falsa iluzie ca in orase sunt numai titulari cu note de 10 la examen iar la tara doar cu 5. Din pacate suntem un segment al societatii care ne-am indepartat mult de " imaginea cadrului didactic" adica acel personaj intelept, care impunea respect prin atitudinea si comportamentul sau ...acum cadrul idactic este asociat cu imaginea celui care sta si bea cafea in cancelarie, care toaca banii parintilor pe meditatii in loc sa ajute elevii in cadrul scolii cu pregatiri suplimentare, ..etc...este destul de rusinos sa te vezi caracterizat asa de multi dintre oameni si asta pentru ca exista si astfel de " dascali" ....dar m-am indepartat un pic de subiect iar ca sa revin nu mai spun decat atat : niciodata nu ne vom castiga drepturile reale ce ni se cuvin atata timp cat deasupra capului nostru va sta sloganul " Sa moara vecinul sa-i iau capra"....doar uniti, doar respectandu-ne si chiar sustinandu-ne unii pe altii vom reusi sa ne recapatam statutul si mai ales respectul din partea elevilor si a parintilor acestora.

0 0

14.03.2009 21:58 popanmc

ARE DREPTATE TINCUTA POPI!CÂND UNII"DE PILE" SE SIMT CU ADEVĂRAT AMENINŢAŢI,"NU MAI SUNT POSTURI.ATUNCI???????????

0 0

14.03.2009 22:09 popanmc

Oameni buni,nebănuite sunt căile Domnului!Doamne fereşte de cel care mai are şi famili,mai navetează,de nevoie vreo 15-20 km cu maşina.apoi pe jos încâ vreo 3-5-6 chiar (sunt alţii care au navetat şi mai mult),pe deasupra,să mai fii şi gravidă,dacă eşti femeie,cu multe alte probleme!Se pot enumera mult mai multe,ca să vadă alţii că nu din comoditate au fost nevoiţi unii să naveteze!Să nu ne depărtăm de subiect: e foarte bună această lege pentru toţi!Gata cu alte discrepanţe şi ,succes în carieră,mai ales celor care"au stat în fruntea titularizărilor"!Dar să nu uite că încă nu s-a iventat vreun ou care să-şi înveţe găina cum ........

0 0

14.03.2009 22:11 popanmc

ARE DREPTATE TINCUTA POPI!CÂND UNII"DE PILE" SE SIMT CU ADEVĂRAT AMENINŢAŢI,"NU MAI SUNT POSTURI.ATUNCI???????????

0 0

15.03.2009 19:10 michellepop

Pentru gabcris pot sa spun ca imi pare rau daca este la oras si nu stie sa scrie cuvantul "haideti", pe care l-a scris "haide-ti". Asta nu e o eroare de viteza. Cred ca au inteles si ceilalti colegi. Eu sunt titulara in mediul rural si detasata in oras de doi ani, in urma mediei de la titularizare. Si asta pt. ca nu au fost posturi...si am vrut sa ma titularizez doar la scoala unde activez momentan. Stiu ca pot face fata oriunde m-as afla- la tara sau la oras- si cred ca toti putem face asta. Sa nu uitam ca uneori si norocul este cel care ne ridica sau coboara. Pentru mine,decizia aceasta ar fi o "mana cereasca" doar daca nu ar solicita cineva cu mai multa vechime (sau gr.I)postul meu, ceea ce ma face sa cred ca sunt slabe sperante.Vedeti...tot norocul. Asa ca va doresc tuturor NOROC la concursul de dosare! S-auzim de bine!!!

0 0

15.03.2009 19:13 michellepop

Pentru gabcris pot sa spun ca imi pare rau daca este la oras si nu stie sa scrie cuvantul "haideti", pe care l-a scris "haide-ti". Asta nu e o eroare de viteza. Cred ca au inteles si ceilalti colegi. Eu sunt titulara in mediul rural si detasata in oras de doi ani, in urma mediei de la titularizare. Si asta pt. ca nu au fost posturi...si am vrut sa ma titularizez doar la scoala unde activez momentan. Stiu ca pot face fata oriunde m-as afla- la tara sau la oras- si cred ca toti putem face asta. Sa nu uitam ca uneori si norocul este cel care ne ridica sau coboara. Pentru mine,decizia aceasta ar fi o "mana cereasca" doar daca nu ar solicita cineva cu mai multa vechime (sau gr.I)postul meu, ceea ce ma face sa cred ca sunt slabe sperante.Vedeti...tot norocul. Asa ca va doresc tuturor NOROC la concursul de dosare! S-auzim de bine!!!

0 0

15.03.2009 22:37 popanmc

Aşa e,contează uneori şi norocul,michellpop!Succes şi mult noroc tuturor!

0 0

16.03.2009 19:26 sailormoon

Doamna Adriana Pana, dumneavoastra cand dati o lege stiti ce faceti?parereamea este ca vreti sa va apara numele ca ati avut o idee sau aveti pe cineva cunoscut la tara care vreti sa se transfere?

S au titulaizat cu nota 5 la tara foarte multi profesori si acum vreti sa i aduceti la oras?In cazul acesta sa se titularzeze si profesorii care au luat anii trecuti peste 7 la exam national si nu au avut poturi.de ce sa mai dea din nou examenul?

voi de la conducere ati dus invatamantul de rapa. fiecare cu cate o idee din ce in ce mai proasta.de asta suntem unde suntem.

si o persoana care a dat examen pe invatator/educator si s a titularizat la tara, iar intre timp a facut o facultate platita si s a transferat normal ca profesor la tara, acum vreti sa l aduceti si la oras?

vreti sa spuneti ca un profesor care este la gimnaziu poate sa predea si la liceu?ma faceti sa rad, sau nu stiti ce inseamna sa fiti profesor.

0 0

16.03.2009 23:27 ge

Mi se pare o decizie inteleapta! Atat profesorii de liceu cat si cei de la gimnaziu au avut acelasi examen de titularizare, diferenta a fost ca nu erau posturi!!Examenele pentru grade au aceeasi tematica pentru toti. Deci decizia mi se pare foarte buna!

0 0

17.03.2009 17:23 popanmc

Consider că există criterii concrete de punctare,care permite oricui să se titularizeze MAI APROAPE DE CASĂ!La urma urmei asta se doreşte,aşa-i?

0 0

17.03.2009 22:34 constantin_obreja

1. Imi cer scuze ca nu am avut timpul necesar sa citesc decat cateva pareri: unii se bucura, altii sunt reticenti, altii cred ca e o mare pacalela ...intentionata!

2. Transferarea de la o gimnaziu la liceu sau invers, ar trebui bine gandita! Explicatie: am intrat in facultate cu 9.83, am terminat cu 9.56, am luat gradele cu note de 9... si 10. Dar de 28 de ani predau in gimnaziu! Nota 10 de la gr1, tema FUNCTII CU VARIATIE MARGINITA SI CURBE RECTIFICABILE, n-avea nicio cu programa gimnaziala, m-a preocupat, am fost fericit ca am reintrat intr-o atmosfera de mult .. pierduta, altceva mi se cere aici, in gimnaziu, altceva se cere i liceu, alti copii avem in clasele mici iar in liceu intalnim adolescnti formati! Cine crede ca un simplu transfer de cadre este ca mutarea patului din dormitor spre nord sau spre est, se inseala! Inselare extrem de daunatoare! Daca acest lucru poate fi valabil pentru cei care au cel mult 8 ani de la absolvirea facultatii si si-au dat toate gradele posibile, ni nicio problema! Dar am vazut catastrofe inimaginabile prin transferuri pentru complatare de catedra si dintr-o parte si din alta!

3. Inatai ganditi, domnilor guvernanti, apoi dati ordonante de urgenta! Eu stiu ca la dvs. nu conteaza daca Berceanu e prim ministr, ministru de externe, ministrul sanatatii, ministrul transporturilor etc. In educatie, conteaza!

4. V-am mai rugat: este postul Pastelui; o vreme urcati pe munte si puneti-va lectiile pe curat! Veniti inapoi, ca Moise de pe munte, cu cate porunci doriti!

Sa va dea Domnul gandul cel bun,

0 0

18.03.2009 12:23 popanmc

Ai dreptate ,constanţin obreja!Diferă programa şcolară de la preşcolar la şcolarul mic,de la şcolarul mic la cel mare,de la acesta la adolescent.Dar nu diferă,cel puţin nu văd la ce să difere, aceeaşi programă educaţională de la mediu rural la cel urban.Nu crezi?Principiul că "se face mai multă carte la oraş decât la sat" nu ar trebui să fie relevant.Tot copii sunt şi la sat,şi la oraş.Cred că aşa ar trebui să se gândească.Tot dascăl eşti şi la oraş,şi la sat.Acolo mi se pare foarte eficace această lege.Deltfel,să zică "mulţumesc cutărica ce a luat prima pe judeţ examenul de fixare pe post.Dacă s-ar introduce şi celelalte discipline de studiu,în afară de limba română,metodica şi literatura română,garantat că vor fi multe alte rezultate ,raportat la ce există acum.Să fie mulţumită de ce are.Să meargă înainte,pentru că mai sunt şi alte examene pe parcursul carierei profesionale!Numai de bine să auzim!

0 0

18.03.2009 12:25 popanmc

Corectez:"...Dealtfel,...

0 0

18.03.2009 20:35 teachers_emily86

MI SE PARE O MASURA BINE VENITA ASTA IN CAZUL IN CARE PRIORITATE LA PRETRANSFER AU TITULARII CARE DORESC TRANSFERUL DINTR-UN ORAS IN ALTUL.NU MI S-AR PAREA CORECT CA UN TITULAR DIN MEDIUL RURAL SA OCUPE UN POST IN MEDIUL URBAN INAINTEA UNEI PERSOANE TITULARA LA ORAS CARE DORESTE TRANSFERUL IN ORASUL DE DOMICILIU.DACA ACEASTA CONDITIE ESTE RESPECTATA NU AM NIMIC IMPOTRIVA TRANSFERULUI DE LA TARA LA ORAS PENTRU CA,CUNOSC FOARTE MULTE PERSOANE CAPABILE CARE DE ANI INTREGI SE CHINUIE SA OBTINA MACAR O DETASARE IN MEDIUL URBAN.DORESC MULTA BAFTA TITULARILOR DIN MEDIUL RURAL CARE DORESC SA VINA LA ORAS.

0 0

18.03.2009 21:46 2780208390678

Exista o ordonanta de urgenta( ACT APARUT LA INSPECTORATE ) care sa legifereze transferul de la tara la oras ?

Va rog, lamuriti-ma !

0 0

23.03.2009 12:44 popanmc

Dragă d-le Caragiale,eşti din ce în ce mai căutat!Ne ajuţi cu ceva în elucidarea acestei situaţii?Sau să apelâm la agend 007?

0 0

10.04.2009 16:34 vivi81

Am lucrat în mediul rural şi aveam o navetă foarte grea dar asta nu înseamnă că trebuie să ne plângem.Am dat concurs şi acum sunt detaşată în oraş.Ar fi totuşi bine să se dea această lege să ne dea si nouă celor tineri posibilitatea de a veni în oraş după ce 3-4 ani la rând am dat concurs în câte 3 centre şi nu am avut pe ce să ne titularizăm,iar altora le-a dat statul postul.Nu cred totuşi că se va da o astfel de lege.

0 0

22.05.2009 20:24 mandrila_elena

S-a uitat ca unii profesori din rural au beneficiat 4 ani de burse, in mod special pentru a sta la tara, dupa terminarea facultatii? Pai... au vrut bani pentru studentie si acum...au uitat?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

51 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN