Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Simpozion national "Scoala mea, scoala pentru toti", editia I

Perioadă înscriere: 30.11.-0001

Perioadă desfăşurare: 30.11.-0001

Argument Facilitarea accesului la educaţie face parte din obiectivele prioritare europene în domeniul educaţiei, fiind în strânsă legătură cu principiul egalităţii de şanse şi cu cel al nondiscriminării. Fiind în deplin acord cu obiectivele europene ce se subsumează acestor principii, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării a implementat programele PHARE 2001, 2003 şi programul multianual PHARE 2004-2006 „Acces la educaţie pentru grupuri dezavantajate” în toate judeţele. Inspectoratele Şcolare Judeţene au beneficiat de granturi destinate dezvoltării şi implementării unor strategii coerente pentru îmbunătăţirea accesului la educaţie al categoriilor şi grupurilor dezavantajate, respectiv îmbunătăţirea condiţiilor din şcoală în vederea facilitării accesului la o educaţie de calitate la nivel preşcolar şi şcolar, la stimularea participării şcolare, precum şi la prevenirea şi înlăturarea efectelor abandonului şcolar prin dezvoltarea programelor de tip „A doua şansă”. Prin implementarea proiectelor PHARE 2001”Socializarea şi educarea copiilor din comunităţile rroma – o şansă pentru viitorul lor”, PHARE 2004 şi PHARE 2005 „Şcoala deschisă comunităţii", Inspectoratul Şcolar al Judeţului Giurgiu împreună cu partenerii implicaţi: Casa Corpului Didactic, Consiliul Judeţean, Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională şi în acord cu Strategia judeţeană privind „îmbunătăţirea accesului la educaţie al grupurilor dezavantajate", a vizat ameliorarea mediului educaţional în învăţământul preşcolar şi obligatoriu, prin promovarea şi dezvoltarea unui mediu de învăţare incluziv, în vederea cuprinderii şi a menţinerii în sistem a copiilor din grupuri dezavantajate, indiferent de apartenenţa etnică, de originea socio-economică şi culturală sau de deficienţe. S-a urmărit, de asemenea, îmbunătăţirea climatului din şcolile pilot şi transformarea acestora în „şcoli prietenoase”, deschise spre comunitate, care abordează procesul educaţional într-un mod dinamic şi atractiv în şcoli care, prin sprijinul pe care îl oferă copiilor din grupuri dezavantajate, se constituie în factori de bază ai incluziunii sociale, contribuind la eliminarea prejudecăţilor legate de apartenenţa la un anumit mediu socio-economic sau grup etnic. Conceptul de Incluziune şcolară fundamentează toate aspectele proiectelor Acces la educaţie pentru grupuri dezavantajate, prin care s-a urmărit crearea în şcoli a unor medii de învăţare accesibile şi primitoare care să reflecte şi celebreze diversitatea etnică şi culturală, astfel încât fiecare copil să aibă şansa de a se dezvolta la potenţial maxim. Scop: Valorizarea experienţelor pozitive specifice principiilor educaţiei incluzive dobândite în urma implementării Proiectelor PHARE Obiective:  Prezentarea principiilor managementului incluziv şi a capacităţilor instituţionale menite să-l susţină;  Promovarea valorilor şcolii incluzive, respectarea principiilor incluziunii şi atingerea indicatorilor săi specifici prin valorificarea competenţelor dobândite de cadrele didactice din şcolile pilot în urma parcurgerii programelor de formare cu tematică incluzivă;  Realizarea unui schimb de „bune practici” pe componentele educaţiei incluzive: educaţie remedială, evaluare psihopedagogică şi sprijin pentru copiii cu dizabilităţi sau vorbitori de limba romani etc.;  Prezentarea celor mai importante rezultate obţinute de mediatorii şcolari în: îmbunătăţirea frecvenţei copiilor de etnie rromă, finalizarea învăţământului primar, secundar inferior şi înscrierea la învăţământul secundar superior, participarea părinţilor la viaţa şcolii; optimizarea comunicării dintre şcoală şi comunitate;  Evidenţierea punctelor tari ale implementării programului „A doua şansă” pentru învăţământul primar şi învăţământul secundar inferior;  Relevarea celor mai importante aspecte ale parteneriatului şcoală – comunitate în beneficiul ambelor părţi şi descoperirea modalităţilor eficiente de implicare a părinţilor şi a întregii comunităţi în viaţa şcolii;  Identificarea impactului derulării programelor PHARE „Acces la educaţie pentru grupuri dezavantajate”- pentru diferitele sale componente. Grup ţintă: Cadre didactice şi didactice auxiliare (mediatori şcolari, bibliotecari etc.) din învăţământul preuniversitar Secţiunile propuse: A. Sesiune de comunicări ştiinţifice I. Managementul şcolii incluzive II. Proiectarea, adaptarea şi dezvoltarea curriculară, metode active de predare-învăţare –evaluare III. Dezvoltarea parteneriatului şcoală – familie – comunitate IV. Mediatorul şcolar, factor important în realizarea incluziunii şcolare V. O şansă în plus - programul „A doua şansă” B. Expoziţie şi Concurs de materiale publicitare: „Şcoala mea, şcoală pentru toţi” Locaţie: Şcoala cu clasele I-VIII nr. 8 „Acad. M. Voiculescu” Giurgiu Perioada de derulare: 5- 6 iunie 2009 Organizator: Casa Corpului Didactic Giurgiu Parteneri: 1. INSPECTORATUL ŞCOLAR AL JUDEŢULUI GIURGIU 2. CONSILIUL JUDEŢEAN GIURGIU 3. CASA CORPULUI DIDACTIC GIURGIU 4. CENTRUL JUDEŢEAN DE RESURSE ŞI ASISTENŢĂ EDUCAŢIONALĂ 5. CENTRUL DE RESURSE PENTRU EDUCAŢIE INCLUZIVĂ 6. CENTRUL CULTURAL „ION VINEA” 7. ŞCOALA CU CLASELE I-VIII, NR. 6 „ SAVIN POPESCU” GIURGIU 8. ŞCOALA CU CLASELE I-VIII, NR. 10 GIURGIU 9. ŞCOALA CU CLASELE I-IV „MARIN DRĂCEA”GOGOŞARI 10. ŞCOALA CU CLASELE I-VIII, NAIPU 11. ŞCOALA CU CLASELE I-VIII, „APOSTOL ARSACHE” 12. ŞCOALA CU CLASELE I-VIII, BOLINTIN VALE 13. ŞCOALA CU CLASELE I-VIII, FRĂTEŞTI 14. ŞCOALA CU CLASELE I-VIII, TOPORU 15. ŞCOALA CU CLASELE I-VIII, SLOBOZIA 16. ŞCOALA CU CLASELE I-IV GHIMPAŢI 17. ŞCOALA CU CLASELE I-IV VALEA PLOPILOR 18. ŞCOALA CU CLASELE I-IV DEALU 19. ŞCOALA CU CLASELE I-VIII PIETRIŞU 20. ŞCOALA CU CLASELE I-VIII DOBRENI 21. ŞCOALA CU CLASELE I-VIII CLEJANI 22. GRĂDINIŢA NR. 8 GIURGIU 23. ŞCOALA CU CLASELE I-VIII NR. 8 “ACADEMICIAN M. VOICULESCU”, GIURGIU CU SPRIJIN DIN PARTEA: Echipei de Asistenţă Tehnică – Phare 2006 „Acces la educaţie pentru grupuri dezavantajate” INVITAŢI  Laura Şerbănescu – director general Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, Direcţia Acreditare, Evaluare şi Performanţă în Cariera Didactică  Liliana Preoteasa – director general Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, Direcţia Educaţie Timpurie, Şcoli, Performanţă, Programe  Gabriela Droc – inspector general pentru învăţământul primar, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, Direcţia Educaţie Timpurie, Şcoli, Performanţă, Programe  Paloma Petrescu - expert educaţional PHARE  Aurel Borcescu – consilier Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării – UIP PHARE  Cătălina Ulrich – expert educaţional Asistenţă Tehnică – PHARE 2006 „Acces la educaţie pentru grupuri dezavantajate”  Flavia Preda – expert educaţional Asistenţă Tehnică – PHARE 2006 „Acces la educaţie pentru grupuri dezavantajate”  Tudor Tănăsescu - Prefect Giurgiu  Dumitru Beianu – Preşedintele Consiliului Judeţean Giurgiu  Lucian Iliescu – primar, Primăria Municipiului Giurgiu COLECTIVUL DE COORDONARE: Director C.C.D.- prof. Floarea Bălan Inspector şcolar general – prof. dr. Florentina Simion Inspector şcolar – inst. Adriana Gaghii Inspector şcolar – inst. Corina Staicu Inspector şcolar – inst. Lidia Cojocaru Inspector şcolar – prof. Adriana Daponte Director C.J.R.A.E. –psiholog Valerica Miftode Director CREI – prof. Carmen Rîureanu Profesor metodist –Lucica Ababei Profesor metodist –Cristina Anghel Profesor metodist –Dumitra Balan Bibliotecar C.C.D. – Mariana Mola Informatician – Mihai Dăncescu Secretar – Anişoara Mogîldea Contabil şef – Mariana Staicu PROGRAM DE DESFĂŞURARE: 5 iunie 2009 1400-1430 –Primirea participanţilor 1430-1515 –Festivitatea de deschidere 1515-1530 –Vizitarea expoziţiei 1530-1800 –Prezentarea lucrărilor la secţiuni • Managementul şcolii incluzive • Proiectarea, adaptarea şi dezvoltarea curriculară, metode active de predare-învăţare –evaluare 6 iunie 2009 1000-1400 – Prezentarea lucrărilor pe secţiuni • Dezvoltarea parteneriatului şcoală – familie – comunitate • Mediatorul şcolar, factor important în realizarea incluziunii şcolare • O şansă în plus - programul „A doua şansă Regulament de participare: A. Sesiune de comunicări ştiinţifice 1. CONŢINUTUL LUCRĂRILOR Recomandăm ca lucrările să cuprindă descrierea aspectelor practice privind activităţile desfăşurate cu preşcolarii/elevii în vederea realizării obiectivelor simpozionului. Aspectele pur teoretice se vor rezuma doar la maximum 10 rânduri introductive, respectiv 10 rânduri de încheiere. • Lucrările şi materialele trebuie să fie originale, să aducă elemente de noutate şi să aibă aplicabilitate practică în activitatea didactică. • Fiecare lucrare poate avea maxim 2 autori ( fiecare autor va primi diplomă de participare). • Responsabilitatea pentru conţinutul lucrărilor şi folosirea corectă a simbolurilor proiectelor PHARE aparţine autorilor. • Înscrierea se va face până la data de 22 mai 2009, pe baza fişei de înscriere. • Lucrările vor fi transmise în format electronic şi pe hârtie, însoţite de fişa de înscriere, direct la sediul C.C.D. Giurgiu, sau prin poştă pe adresa Casa Corpului Didactic Giurgiu, str. Nicolae - Droc Barcian nr. 8, cod 080041, până la data de 22 mai 2009. • Se acceptă participarea directă sau numai cu lucrarea, pentru participanţii din alte judeţe. • Prezentarea lucrării se face în maximum 10 minute. • Vă rugăm să vă integraţi în tematica simpozionului. • Lucrarea va conţine 3- 5 pagini, iar rezumatul va fi redactat pe o pagină. CONDIŢII DE REDACTARE A LUCRĂRILOR ŞI REZUMATELOR: Lucrările pentru simpozion vor fi tehnoredactate conform instrucţiunilor de mai jos: Redactarea lucrărilor se va face pe format A4, pe o singură parte, la 1 rând, cu margini egale de 20 mm (text aliniat “justified”); titlul va fi scris cu majuscule (Times New Roman 14 Bold), centrat; la două rânduri de titlu se va scrie autorul şi instituţia (Times New Roman 12); la două rânduri de numele autorului se începe scrierea textului (Times New Roman 12); bibliografia se va consemna la sfârşitul lucrării, în ordinea următoare: nume şi prenume autor, titlul lucrării, oraşul, editura, anul, pag.; mărimea lucrării: minimum 5 pagini A4. Pentru persoanele care doresc să publice lucrarea: l. se va prezenta un rezumat al lucrării, tehnoredactat în format A4, la un rând, cu margini egale de 20 mm, titlul şi conţinutul cu Times New Roman 10; la sfârşit se va trece bibliografia, în ordinea următoare: nume şi prenume autor/autori, titlul lucrării, oraşul, editura, anul, pagina (2-3 lucrări); 2. rezumatul va fi trecut pe acelaşi CD care cuprinde conţinutul integral al lucrării, cu menţiunea REZUMAT în fişierul respectiv; Persoanele care doresc să participe la simpozion vor depune sau expedia lucrarea integrală şi rezumatul tehnoredactate (pentru cele care doresc să publice) în format A4 şi CD semnate+ nr. de telefon (toate puse intr-o folie de plastic) prin scrisoare recomandată/ prioripost/ pachet obişnuit direct la sediul C.C.D. Giurgiu, sau prin poştă pe adresa Casa Corpului Didactic Giurgiu, str. Nicolae - Droc Barcian nr. 8, cod 080041 până la data de 22 mai 2009, (data poştei), specificând, pe fişa de înscriere, modul de participare (PARTICIPARE DIRECTĂ sau PARTICIPARE CU LUCRARE). Lucrările trebuie să fie corectate de eventualele greşeli apărute la tehnoredactare şi să fie scrise cu semnele diacritice: ă, â, î, ş, ţ. Organizatorii/colectivul de redacţie nu-şi asumă responsabilitatea pentru conţinutul lucrărilor, iar cele care nu respectă cerinţele de tehnoredactare vor fi returnate. B. Expoziţie şi Concurs de materiale publicitare: „Şcoala mea, şcoală pentru toţi” Persoanele care doresc să participe cu materiale la expoziţia care se organizează cu această ocazie (materiale realizate de cadrele didactice împreună cu copiii pe care îi îndrumă) sunt rugate să le depună direct la sediul C.C.D. Giurgiu sau să le expedieze prin poştă, însoţite de fişa de înscriere, pe adresa Casa Corpului Didactic Giurgiu, str. Nicolae - Droc Barcian nr. 8, cod 080041 până la data de 22 mai 2009, (data poştei); pe plic/pachet se va face menţiunea pentru „ Expoziţie şi Concurs de materiale publicitare: „Şcoala mea, şcoală pentru toţi”; Lucrările trimise pentru expoziţie pot cuprinde: desene, colaje, machete, reviste, afişe, pliante etc. (toate in concordanţă cu tematica acţiunii). Se vor expedia maximum 2 obiecte pentru fiecare cadru didactic participant: obiectele vor fi etichetate pe faţă: eticheta va conţine denumirea lucrării, numele copilului/ copiilor, grupa/ clasa, grădiniţa/ şcoala, numele educatoarei/ învăţătorului/ profesorului; Obiectele expediate nu sunt returnabile şi nu se vor publica. Toţi participanţii vor primi diplome. NOTE: 1. Toţi participanţii vor primi diplomă de participare. 2. Broşura cu rezumatele lucrărilor va avea ISBN. 3. Cei care doresc lansare de materiale (ghiduri metodologice, auxiliare didactice, reviste), le vor trimite prin poştă până la data de 22 mai 2009 (data poştei), pe adresa Casa Corpului Didactic Giurgiu, str. Nicolae - Droc Barcian nr. 8, cod 080041, cu specificaţia „PENTRU SIMPOZION”. Taxa de participare: Taxa de participare este de 30 RON de persoană, indiferent de secţiunea la care participă. Taxa va fi achitată la CCD Giurgiu în momentul înscrierii sau în contul RO66TREZ3212365003XXX000070. Din aceasta se vor acoperi cheltuielile legate de organizarea simpozionului, amenajarea expoziţiei şi editarea programului simpozionului, fiecărui participant eliberându-i-se o diplomă de participare şi un program. Persoanele înscrise, care din diferite motive nu pot participa la simpozion, vor primi diplomele şi materialele prin poştă. Persoanele care doresc să publice rezumatul lucrării în broşură cu ISBN vor plăti 20 lei pentru publicare. Informaţii suplimentare puteţi obţine la tel. 0246 212638 , email ccdgr2002@yahoo.com Persoane de contact : Mariana Mola – bibliotecar C.C.D. Tel/fax 0246 212638 Mobil : 0724843371 E-mail : ccdgr2002@yahoo.com Anişoara Mogîldea –secretar Tel/fax 0246 212638 Mobil : 0752070774 E-mail: ccdgr2002@yahoo.com DIRECTOR CCD, PROF. FLOAREA BĂLAN

Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: mimi_balan06 | 12.05.2009 15:43 | 2585 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Biasul de confirmare in rolul de parinte

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (4)

0 0

13.05.2009 16:58 lorena_7

adica 50 lei. nu e cam mult?

0 0

14.05.2009 09:59 mimi_balan06 - Autor

Va precizam contul corect in care puteti sa virati banii

RO66TREZ3215003XXX000070

CUI 14189997

CCD Giurgiu

0 0

15.05.2009 09:21 coca56

Dorim sa participam doua persoane pe o lucrare, si o singura publicatie. Va rugam sa ne spuneti cat trebuie sa achitam. va multumesc! Succes!

0 0

15.05.2009 13:57 ciobanucecilia

Cite pagini trebuie sa aiba rezumatul ce va fi publicat in brosura cu ISBN ? Daca participarea este indirecta, putem trimite documentele necesare direct pe e-mail? Pe care dintre cele doua?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

4 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN